Privacyreglement 2024

Geldend van 04-04-2024 t/m heden

Intitulé

Privacyreglement 2024

Besluit College van Burgemeester en Wethouders

besluit:

  • 1.

    Het gemeentebreed uitvoeringsbeleid privacy en privacyreglement gemeente Bronckhorst van 13-02-2018 in te trekken;

  • 2.

    De Notitie Meldplicht datalekken gemeente Bronckhorst in te trekken;

  • 3.

    Het gemeentebreed Privacybeleid 2024 vast te stellen;

  • 4.

    De gemeenteraad te informeren via actieve informatievoorziening.

PRIVACYREGLEMENT 2024

Versie 18 december 2023

Inleiding

Als inwoner bent u verbonden aan onze gemeente Bronckhorst. Dat betekent dat wij uw persoonsgegevens gebruiken. Hieronder leggen wij u uit hoe de gemeente Bronckhorst met uw persoonsgegevens omgaat.

Waarom houden we uw gegevens bij?

Om u te kunnen helpen, verwerken we uw persoonsgegevens. Dat begint op het moment van inschrijving in de gemeente Bronckhorst tot aan de aangifte van een overlijden. Zo lang u inwoner van de gemeente Bronckhorst bent, krijgt u op verschillende manieren te maken met de gemeente Bronckhorst. Denk bijvoorbeeld aan uw gemeentelijke belastingaanslag, het vastleggen van een huwelijk, het beoordelen van uw status voor de aanvraag van een vergunning, uitkering of zorgvoorziening of het toevoegen van uw (ver)bouwgegevens aan het kadaster. Alles komt voort uit de taak of verplichtingen die de gemeente Bronckhorst heeft.

Wilt u dat de gemeente Bronckhorst iets voor u doet? Bijvoorbeeld door een uitkering aan te vragen? Dan is het eigenlijk altijd nodig om uw persoonsgegevens door te geven. Doet u dat niet? Dan kunnen wij u niet helpen en moeten wij uw aanvraag afwijzen.

Wilt u nog iets specifieker weten wanneer welke gegevens van u worden verwerkt? Hieronder staan een groot deel van de verschillende taken en activiteiten van de gemeente Bronckhorst. Als u daar op klikt, leest u meer over welke persoonsgegevens wij daarbij gebruiken.

Register van verwerkingen

In het register van verwerkingen staat wat gemeente Bronckhorst doet met persoonsgegevens. Een persoonsgegeven is alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Dit betekent dat informatie ofwel direct over iemand gaat, ofwel naar deze persoon te herleiden is. Bijvoorbeeld je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres of postcode met huisnummer.

Wat staat er in het register?

  • Wie verantwoordelijk is voor het gebruik van de persoonsgegevens (zoals de burgemeester).

  • Waarom we persoonsgegevens gebruiken.

  • Waarom we de persoonsgegevens bewaren.

  • Van wie we persoonsgegevens gebruiken en bewaren.

  • Welke categorieën van persoonsgegevens we gebruiken.

  • Hoelang we persoonsgegevens bewaren.

  • Aan wie we de persoonsgegevens geven.

Heeft u vragen over het register?

Stuur een e-mail naar de Functionaris voor Gegevensbescherming via het contactformulier op de pagina de pagina ‘Contact met’.

Welke gegevens verwerken wij?

1. Klantcontact

U kunt bellen of via een contactformulier contact opnemen met de gemeente Bronckhorst. U kunt natuurlijk ook langskomen op het Gemeentehuis. U kunt voor verschillende doelen contact met ons opnemen.

Komt u langs voor de aanvraag van een vergunning of voorziening? Ook dan hebben we bepaalde persoonsgegevens nodig. Dat is in de wet vastgelegd. Als u contact met ons opneemt vragen wij u meestal om de volgende gegevens:

  • BSN

  • Geboortedatum

  • NAW (naam, adres, woonplaats) en contactgegevens

Wij zijn ook bereikbaar via Whatsapp, X en Facebook. De veiligheid om te communiceren via deze kanalen is helaas niet altijd gegarandeerd. Wij raden u daarom aan om zo min mogelijk persoonlijke gegevens via deze kanalen met ons te delen. Persoonsgebonden vragen, zoals over een beschikking, vergunning of dossier worden door ons niet via deze kanalen beantwoord, omdat daar identificatie voor nodig is. Als u uw telefoonnummer achterlaat, nemen wij contact met u op om u van dienst te kunnen zijn. Daarbij worden eerst een aantal identificerende vragen gesteld.

2. Basisregistraties

De gemeente Bronckhorst moet verschillende basisregistraties bijhouden. Denk bijvoorbeeld aan de Basisregistratie Personen (BRP), de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en de Basisregistratie Waardering Onroerende Zaken (WOZ). Deze taken zijn neergelegd in art. 1.4 Wet BRP, artikel 2 van de Wet BAG en artikel 1 Wet WOZ. Welke gegevens we bijhouden, verschilt per systeem. We registreren onder meer uw:

  • NAW-gegevens

  • Geslacht

  • Nationaliteit

  • Geboortedatum

  • Geboorteplaats

  • Gezinsrelatie

  • Burgerlijke staat

  • BSN

  • Administratienummer

  • Gegevens over uw kind(eren)

  • Verblijfplaats

  • Verblijfstitel, als u uit een ander land komt

  • Gezagsverhouding en curatele. Minderjarigen vallen onder het gezag van ouders of van een voogd of verzorger. Dit wordt in het BRP vastgelegd, net als wanneer iemand onder curatele wordt gesteld.

  • Reisdocument

  • Gegevens over uw kiesrecht, als u hiervan bent uitgesloten

3. Belasting en heffingen

Als inwoners moet u gemeentelijke belastingen betalen. Dat is in de wet en andere gemeentelijke regels vastgelegd. Daarvoor gebruiken we onder meer uw:

  • BSN

  • NAW- en contactgegevens

  • Geslacht

  • Geboortedatum

  • Geboorteplaats

  • Verblijfplaats en familierelaties

  • Kadastrale gegevens

  • WOZ-waarden

  • Gegevens ondernemingen

  • Uw (kenteken)registraties bij de RDW

  • Arbeids- uitkeringsrelaties

  • Financiële gegevens

  • IBAN-nummer

4. Zorg en ondersteuning

De gemeente Bronckhorst is verantwoordelijk voor het goed uitvoeren van de Jeugdwet (art. 2.6 Jeugdwet) en de Wet maatschappelijke Ondersteuning 2015 (artikel 2.1.1). De gemeente Bronckhorst biedt hulp en zorg bij bijvoorbeeld opgroei- en opvoedingsproblemen, jeugdgezondheidszorg, kinderopvang, leerlingenvervoer en het opstellen van een trajectplan.

Kinderen van 6 tot 16 jaar zijn leerplichtig en daar houdt de leerplichtambtenaar van de gemeente Bronckhorst toezicht op. Dat moet volgens art. 16 van de Leerplichtwet 1969. Voor al deze zaken legt de gemeente Bronckhorst verschillende gegevens vast, van zowel kinderen als ouders. Dit doen we om ons werk zo goed mogelijk te kunnen doen en u zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Persoonsgegevens van kinderen:

  • NAW- en contactgegevens

  • Geboortedatum

  • Geslacht

  • BSN/ onderwijsnummer

  • Administratienummer

  • Nationaliteit

  • Inschrijfgegevens gemeente Bronckhorst

  • In-en uitschrijvingen school

  • Verzuimgegevens

  • Gegevens over de gezondheid

Persoonsgegevens van ouders:

  • NAW- en contactgegevens

  • BSN

  • Geslacht

  • Geboortedatum

  • IBAN (bij vergoedingen)

  • Inkomensverklaring (bij aanvraag vergoedingen)

5. Werk, uitkering en schulden

De gemeente Bronckhorst moet haar inwoners ondersteunen bij financiën, het vinden van een baan (eventueel door middel van re-integratie) en als dat nodig is een uitkering geven. Dit is onder andere geregeld in artikel 7 van de Participatiewet. Om u goed te kunnen helpen en om te kunnen beoordelen of u recht heeft op bepaalde voorzieningen, leggen we uw persoonsgegevens vast. De gemeente Bronckhorst gebruikt hiervoor onder meer de volgende gegevens:

  • NAW- en contactgegevens

  • Geboortedatum

  • BSN

  • Financiële gegevens

  • Bankgegevens

  • Gegevens over de gezondheid (als dat invloed heeft op of u weer aan het werk kunt of een uitkering nodig heeft)

  • Strafrechtelijke gegevens (voor recht op uitkering)

Daarnaast wil de gemeente Bronckhorst u helpen als u schulden heeft. De gemeente Bronckhorst krijgt daarom een signaal wanneer u bijvoorbeeld uw huur of energierekening niet meer betaalt. De woningstichting, het energiebedrijf of de zorgverzekeraar geeft dat aan ons door. Ook dit is in de wet geregeld, namelijk in artikel 3 van de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening.

6. Vergunningen en ontheffingen

De gemeente Bronckhorst is verantwoordelijk voor het geven van diverse vergunningen en ontheffingen. Denk bijvoorbeeld aan een omgevingsvergunning, een vergunning voor horeca, parkeren of aan een ontheffing voor laden en lossen. Welke persoonsgegevens daarvoor nodig zijn, hangt van de vergunning of ontheffing af. Dat is in de wet vastgelegd. Voorbeelden zijn:

  • NAW- en contactgegevens

  • Geboortedatum

  • Geslacht

  • Nationaliteit

  • BSN

  • Strafrechtelijke gegevens (voor de beoordeling van een vergunning)

7. Handhaving, toezicht en veiligheid

De gemeente Bronckhorst is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving op het gebied van leefbaarheid en veiligheid van de openbare ruimte (de wijken in de stad en de dorpen daar omheen). Denk bijvoorbeeld aan het ontruimen van kraakpanden, het sluiten van drugspanden, nazorg bij de terugkeer van (ex-)gedetineerden en cameratoezicht om de openbare orde te controleren. Maar het gaat ook om het voorkomen van strafbare feiten en het ondersteunen van het opsporen van strafbare feiten door de politie. Dit is van algemeen belang, namelijk voor de veiligheid van u en uw omgeving. Ook in deze gevallen is het nodig om persoonsgegevens vast te leggen, denk bijvoorbeeld aan:

  • NAW- en contactgegevens (van de betrokkene en eventuele familieleden)

  • BSN

  • Aliassen en bijnamen

  • Geboortedatum

  • Geboorteplaats

  • Beeldmateriaal van betrokkene

  • Aard, oorzaak, omvang en locatie van algemeen of specifiek hinderlijk gedrag

  • Strafrechtelijke gegevens

  • Financiële gegevens

  • Andere bijzondere persoonsgegevens zoals over seksuele geaardheid, godsdienst en politieke gezindheid

8. Cameratoezicht

De gemeente Bronckhorst kan camera’s ophangen in en om gemeentelijke gebouwen. Het cameratoezicht is in de eerste plaats voor de beveiliging van personen, gebouwen, terreinen en zaken die aan de zorg van de gemeente Bronckhorst zijn toevertrouwd. De gemeente Bronckhorst heeft hier ook een zogenoemd ‘gerechtvaardigd belang’ om deze veiligheid te kunnen waarborgen. Als er iets is gebeurd, kunnen de mensen die daarbij betrokken waren geïdentificeerd worden via de camerabeelden. Dat zijn dan strafrechtelijke gegevens. Dat die beelden gebruikt mogen worden, staat in art. 33 lid 2 sub b van de UAVG. De gemeente Bronckhorst heeft een camera protocol om bovenstaand verder uit te diepen.

Andere bronnen waar uw gegevens vandaan komen

U kunt zelf de gemeente Bronckhorst om hulp vragen. Maar de gemeente Bronckhorst kan u ook hulp aanbieden. De gemeente is verantwoordelijk voor onder andere zorgmijders, het vroeg signaleren van schuldproblemen, nazorg van (ex)-gedetineerden en de toeleiding naar verplichte geestelijke gezondheidszorg. Daarnaast heeft de gemeente Bronckhorst diverse meldpunten, zoals voor kindermishandeling of overlast. Dat is allemaal wettelijk geregeld. Wij hebben de plicht om dergelijke meldingen te onderzoeken. En dan kan het zijn dat wij contact met u opnemen.

De gemeente Bronckhorst krijgt dus niet alleen informatie van uzelf, maar ook uit andere bronnen. Wanneer en van wie is afhankelijk van uw specifieke situatie. Denk bijvoorbeeld aan de volgende partijen:

  • Andere gemeente

  • Centraal Administratie Kantoor (CAK)

  • Sociale Verzekeringsbank (SVB)

  • Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV)

  • Partijen genoemd in art. 64 Participatiewet

  • Basisregistratie Personen (BRP)

  • Belastingdienst

  • Gerechtsdeurwaarder

  • Schuldeisers

  • Rijksdienst Wegverkeer (RDW)

  • Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

  • Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB)

  • Politie

  • Regionaal Informatie en Expertise Centrum (RIEC)

Met wie delen wij uw gegevens?

Om ons werk goed te kunnen doen, werken we als gemeente Bronckhorst samen met verschillende partners, instellingen, aanbieders en andere overheidsinstellingen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Sociale Verzekeringsbank (SVB)

  • Zorgaanbieders

  • Maatschappelijke dienstverleners

  • Verwijzers (zoals een huisarts)

  • Schuldhulpverleners

  • Partijen die namens de gemeente Bronckhorst handelen

  • UWV

  • Re-integratiebureaus

Met alle partijen waarmee we samenwerken, hebben we goede afspraken gemaakt over het beschermen van uw privacy. Die afspraken staan in de wet of in een contract dat wij met deze partijen hebben.

Uw gegevens bij de overheid en in de Basisregistratie Personen (BRP)

Niet alleen de gemeente Bronckhorst gebruikt uw persoonsgegevens. Alle overheidsinstanties in Nederland gebruiken gegevens van u. Een globaal overzicht krijgt u via de website ‘Mijn Overheid’. Daar ziet u welke gegevens van u zijn geregistreerd bij de verschillende overheidsorganisaties. Hier kunt u een overzicht krijgen van uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook kunt u hier terecht voor een globaal overzicht van gegevens over uw huis, zoals de WOZ-waarde. Via de website van Rijksoverheid ziet u welke organisaties er in de Basisregistratie Personen (BRP) kunnen kijken om hun werkzaamheden uit te oefenen.

Doorgifte aan andere landen

De gemeente Bronckhorst bewaart de gegevens alleen binnen de Economische Europese Ruimte (EER). Een deel van de gegevens slaan we op in datacenters in Bronckhorst zelf, of bij het regionale ICT samenwerkingsverband in Doetinchem. Ook maakt gemeente Bronckhorst gebruik van zogenaamde ‘cloud-applicaties’. Die gegevens worden in Nederland of andere EU landen bewaard. Uw persoonsgegevens zijn dus altijd op hetzelfde Europese niveau beschermd.

Bewaartermijnen

De gemeente Bronckhorst maakt en krijgt heel veel informatie. Die informatie is belangrijk voor de organisatie van de gemeente Bronckhorst zelf, maar ook om te kunnen laten zien waarom de gemeente Bronckhorst bepaalde dingen doet. Dit is nodig voor de publieke verantwoording, rechtsvinding en vanuit cultuurhistorisch oogpunt. Er zijn daarom regels die er voor zorgen dat overheidsorganisaties hun informatie goed bewaren. Die regels staan in de Archiefwet en de regels zijn voor de gemeente Bronckhorst uitgewerkt in de zogenaamde ‘selectielijst’. Daarin staat precies hoe lang de gemeente Bronckhorst verschillende soorten informatie moet bewaren om het daarna te vernietigen. Hoe lang informatie bewaard moet worden, hangt van het soort informatie af. En of de informatie bijvoorbeeld is gebruikt bij een rechtszaak. Sommige informatie mag zelfs nooit worden vernietigd en moet eindeloos worden bewaard.

Heeft u een vraag over bewaartermijnen? Stel ze dan aan onze Functionaris Gegevensbescherming via de pagina ‘Contact met’.

Wat zijn uw rechten?

Denkt u dat uw persoonsgegevens onjuist verwerkt worden? Of wilt u liever niet dat bepaalde persoonsgegevens bij de gemeente Bronckhorst bewaard blijven? U kunt uw eigen persoonsgegevens inzien en deze als dat nodig is laten verbeteren of verwijderen. U kunt:

  • Om inzage vragen in uw persoonsgegevens zodat u kunt controleren of die gegevens juist zijn en goed in het systeem staan.

  • Ons vragen de persoonsgegevens te wijzigen, te verbeteren of aan te vullen als deze onvolledig zijn.

  • Ons vragen om de verwerking te beperken, gegevens te wissen of bezwaar maken tegen het vastleggen van de gegevens.

  • Vragen om extra informatie.

  • Een klacht indienen bij de Functionaris Gegevensbescherming of rechtsreeks bij de autoriteit Persoonsgegevens. Dat laatste kunt u doen via de website ‘Autoriteit Persoonsgegevens’. De Autoriteit zal u vaak vragen eerst contact op te nemen met de Functionaris Gegevensbescherming van de gemeente Bronckhorst voor de behandeling van uw klacht.

Heeft u eerder toestemming gegeven voor het vastleggen van bepaalde gegevens? Dan kunt u die toestemming weer intrekken. Toestemming geven is eigenlijk bijna nooit vereist. Dus er zijn slechts een aantal situaties waarin dit van toepassing is.

Hoe kunt u een aanvraag doen?

Op onze website kunt u het juiste formulier vinden: Zelf regelen | Gemeente Bronckhorst

Vraagt u om inzage of kopieën van uzelf of van een ander?

Dan vragen wij u altijd om u eerst te identificeren. We moeten namelijk zeker weten dat u bent wie u zegt te zijn. Dat is om uzelf en om anderen te beschermen. Identificatie kan plaatsvinden op de volgende manieren:

  • Elektronisch door het verzoek via het digitale formulier op de pagina ‘Recht van inzage in te dienen. U wordt dan door middel van DigiD geïdentificeerd.

  • Komt u naar het Gemeentehuis? Dan moet u een geldig legitimatiebewijs laten zien. Een kopie is onvoldoende.

  • Wilt u namens iemand anders een verzoek indienen? Dat kan door samen met die persoon en zijn/haar DigiD het digitale formulier voor verzoeken in te vullen. Komt u liever naar het gemeentehuis? Zorg dan voor een schriftelijke machtiging én een geldig identificatiebewijs van zowel u als een (kopie van het) identiteitsbewijs van degene om wie het gaat.

  • Wilt u de persoonsgegevens van uw kind bekijken? Dan kijken we eerst in ons systeem of u het ouderlijk gezag heeft.

Bij algemene vragen is inloggen met DigiD niet nodig.

Liever telefonisch contact of langskomen op het Gemeentehuis? Dat kan ook. Wij noteren uw gegevens en u wordt gebeld voor het maken van een afspraak. Neem dan een geldig legitimatiebewijs mee.

Contactgegevens:

Adres:

Gemeente Bronckhorst

Postbus 21000

8900 JA Bronckhorst

Telefoonnummer:

(0575) 75 02 50

Functionaris voor Gegevensbescherming

De gemeente Bronckhorst heeft een Functionaris voor Gegevensbescherming aangesteld (FG). De FG is een onafhankelijke toezichthouder die binnen de organisatie controleert of de gemeente Bronckhorst zich houdt aan de privacyregels. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  • De Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG).

  • De Wet Basisregistratie persoonsgegevens (BRP).

  • Enzovoort.

U kunt contact opnemen met de FG voor al uw vragen over de verwerking van persoonsgegevens. Dit kunt u doen door:

  • Het digitale formulier op de pagina ‘Contact met in te vullen.

  • Een brief te schrijven naar:

  • Gemeente Bronckhorst

  • Ter attentie van Functionaris Gegevensbescherming

  • Postbus 21000

  • 8900 JA Bronckhorst

Geautomatiseerde besluitvorming en profilering

De gemeente Bronckhorst doet in beginsel niet aan geautomatiseerde besluitvorming en/of profilering. Wanneer gemeente Bronckhorst wel dergelijke analyses toepast zal dit niet zijn om individuen in kaart te brengen. Voorwaarden zullen worden genomen om herleidbaarheid naar individuen te voorkomen.

Verdere verwerking

Soms moet de gemeente Bronckhorst uw persoonsgegevens gebruiken voor andere doelen dan waarvoor de persoonsgegevens in het begin zijn verzameld. Dat kan alleen wanneer dit past bij het oorspronkelijke doel. Bij twijfel doet de gemeente Bronckhorst eerst een soort risico-analyse, een zogenoemde Privacy Impact Assessment (PIA) of gegevensbeschermingseffectbeoordeling.

Zo gebruikt de gemeente Bronckhorst (persoons)gegevens bijvoorbeeld om te onderzoeken of het gemeentelijk beleid goed werkt. Dat doen we om nieuw beleid te kunnen maken en om de kwaliteit van het beleid te bewaken. Om dit te kunnen onderzoeken moeten we soms gegevens combineren. Zo kunnen we bijvoorbeeld de leerplichtadministratie bekijken om te onderzoeken of nieuw beleid op het gebied van integrale jeugdhulp op een bepaalde school ook echt werkt. Bij dit soort onderzoeken gebruiken we bijna altijd anonieme gegevens.

Beveiliging

Om uw persoonsgegevens te beveiligen, neemt de gemeente Bronckhorst maatregelen om bijvoorbeeld misbruik, verlies en onbevoegde toegang te voorkomen. Dit doen we zoals dat in de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) is vastgelegd. De BIO bevat regels over informatiebeveiliging voor de overheid, het rijk, waterschappen en de provincies. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het bepalen wie vanuit zijn of haar functie toegang tot bepaalde gegevens mag hebben. Wie dit niet nodig heeft voor zijn of haar functie, krijgt geen toegang.

  • Medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht en moeten bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (een VOG) overleggen.

  • De opslag van de gegevens vindt plaats op servers binnen de Europese Economische Ruimte (EER).

  • Het organiseren van trainingen voor onze medewerkers, onder andere over hoe om te gaan met persoonsgegevens en datalekken.

  • Het bijhouden van een register voor beveiligingsincidenten en datalekken.

  • De mogelijkheid om gevoelige informatie op een versleutelde manier te e-mailen.

Meer informatie over de BIO leest u op de website van de ‘Informatie Beveiligingsdienst’.

Datalek melden

Ondanks alle beveiligingsmaatregelen kan het soms toch fout gaan. Denk aan het verkeerd adresseren van een e-mail, een dossier dat kwijtraakt of een vergeten laptop in de trein.

Het is belangrijk dat de gemeente Bronckhorst daar zo snel mogelijk van op de hoogte wordt gesteld. Dan kunnen maatregelen getroffen worden om erger te voorkomen.

Denkt u dat er sprake is van een datalek?

Meld dat dan aan onze Functionaris voor Gegevensbescherming via telefoonnummer (0575) 75 02 50. Wij onderzoeken het datalek dan en proberen de gevolgen te beperken. Als dat nodig is, doen wij een melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de mensen die betrokken zijn.

Wijzigen privacyverklaring

Deze verklaring kan van tijd tot tijd veranderen. Dit omdat niet alleen de technologie verandert, maar de wet- en regelgeving ook. Om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens altijd goed beschermd blijven, moeten bepaalde processen of werkzaamheden worden aangepast. Wilt u op de hoogte blijven? Kijk dan regelmatig op de website van gemeente Bronckhorst naar de privacyverklaring.

Privacybeleid

Gemeente Bronckhorst heeft beleid gemaakt rondom de AVG. Hoe gaan we om met verzoeken van inwoners? Wanneer vindt de gemeente Bronckhorst dat er sprake is van een ‘hoog risico’? Hoe zit het met het gebruik van het Burgerservicenummer (BSN)? De antwoorden op deze vragen leest u in het beleid: verwijzing.

Naast de AVG heeft gemeente Bronckhorst ook te maken met de Wpg (Wet politiegegevens). De Boa’s (buitengewoon opsporingsambtenaren) van gemeente Bronckhorst voeren taken uit die vallen onder de Wpg voor zowel het domein openbare orde als leerplicht.

Cookies

Op deze website wordt gebruik gemaakt van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer, tablet of smartphone wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. De gemeente Bronckhorst maakt gebruik van analytische cookies. Dit zijn cookies om de effectiviteit van de website te onderzoeken. Zo kunnen we zien hoe u als gebruiker gebruik maakt van deze website. Voor deze cookies is uw toestemming niet nodig. Dat komt omdat met deze cookies de website beter werkt en omdat uw IP-adres niet wordt opgeslagen en wij dus niet kunnen zien wie bent.

Met deze cookies zien we bijvoorbeeld:

  • Hoelang u op deze website bent.

  • Welk apparaat u gebruikt, bijvoorbeeld een computer, telefoon of tablet.

  • Via welke advertenties u op deze website bent gekomen.

  • Welke internetbrowser u gebruikt.

U kunt zelf een en ander regelen met betrekking tot cookies. Zo kunt u deze in uw browser uitschakelen of verwijderen. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies vindt u in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.

Bezoekadres Gemeentehuis

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo

Openingstijden

Maandag t/m woensdag van 8.30 tot 16.30 uur

Donderdag van 8.30 tot 19.30 uur

Vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur

Wij werken alleen op afspraak.

Ondertekening