Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR717491
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR717491/1
Regeling vervallen per 01-01-2025
Subsidieregeling Impulssubsidie The Passion
Geldend van 28-03-2024 t/m 31-12-2024
Intitulé
Subsidieregeling Impulssubsidie The PassionWettelijke grondslag:
Algemene subsidieverordening Zeist 2015, artikel 3.
De Algemene subsidieverordening is op deze regeling van toepassing, voor zover daarvan in deze regeling niet uitdrukkelijk wordt afgeweken.
Gelezen het besluit van het college van burgemeester en wethouders van Zeist, dd. 5 maart 2024 met zaaknummer 305966
Inleiding
Zeist is in 2024 gaststad van The Passion. The Passion is de hervertelling van de laatste dagen uit het leven van Jezus. The Passion 2024 zal de 14de editie worden en wordt op Witte Donderdag 28 maart 2024 live uitgezonden.
Wij zien The Passion niet als een opzichzelfstaand evenement. Wij willen in aanloop naar en na afloop van het live-evenement op 28 maart een jaarrondprogramma maken. Dit programma is onderdeel van het grotere project ‘The Passion in Zeist’.
Door gedurende het hele jaar side-events te faciliteren, willen wij inwoners, ondernemers en maatschappelijke, culturele en sportieve partners betrekken bij het event en er samen met hen een mooi feestelijk jaar van maken. Met als doel dat inwoners en partners trots zijn op Zeist en zich met elkaar verbonden voelen.
De gemeente Zeist organiseert zelf geen side-events, maar faciliteert haar partners bij de organisatie. Dit houdt in dat de partners van de gemeente Zeist kunnen verwachten dat zij:
- -
Een beeldmerk ontvangen voor promotie;
- -
Mee worden genomen in de promotie van de gemeente Zeist;
- -
En specifiek voor ondernemers; zij ontvangen van de gemeente een tool-kit met daarin een beeldmerk, posters en tips.
Impulssubsidie
Met de impulssubsidie ondersteunt de gemeente Zeist activiteiten in het kader van The Passion en haar thema ‘Zeist gelooft in jou’. Ondersteuning door de gemeente bestaat uit 50% van de kosten van het project, met een maximum van € 2.500,- per initiatief en initiatiefnemer(s).
Voorwaarden:
- -
De initiatiefnemer ontwikkelt in 2024 een activiteit in het kader van The Passion of het thema ‘Zeist gelooft in jou’;
- -
De initiatiefnemer toont een begroting van de activiteit;
- -
Uitbetaling van het subsidiebedrag na ontvangst door de gemeente van een (financieel) verslag van de activiteit.
Er geldt een subsidieplafond van € 25.000,- voor deze subsidie. Indien de aanvragen voor de subsidie dit bedrag overstijgen, vindt honorering plaats naar volgorde van binnenkomst van de verzoeken bij de gemeente, tot het moment dat het bedrag van € 25.000,- volledig is uitgeput.
Uiterste datum voor de aanvraag: 1 oktober 2024.
Het initiatief dient te voldoen aan de volgende criteria:
- -
Het is inhoudelijk gerelateerd aan The Passion 2024
- -
Het stimuleert de verbinding tussen inwoners;
- -
Het vergroot de saamhorigheid in Zeist;
- -
Is voor een breed publiek toegankelijk;
Doelgroep
Subsidie wordt verstrekt aan culturele, maatschappelijke, sportieve instellingen, initiatieven of ondernemers gevestigd in de gemeente Zeist die met een aantoonbare inzet activiteiten in het kader van The Passion organiseren die ten goede komen aan de inwoners van de gemeente Zeist.
Afwijzingsgronden
Burgemeester en wethouders beslissen afwijzend op een aanvraag indien:
- -
De aanvraag niet voldoet aan de in deze regeling gestelde eisen en criteria, of
- -
De activiteit dan wel organisatie van aanvrager naar het oordeel van burgemeester en wethouders niet voldoende levensvatbaar is.
Inwerkingtreding en vervaldatum
Deze regeling treedt in werking op de dag van besluitvorming door het college, 5 maart 2024. Daarna zal de regeling gepubliceerd worden. Deze regeling vervalt met ingang van 1 januari 2025.
Citeertitel
Subsidieregeling Impulssubsidie The Passion
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van Burgemeester en wethouders d.d. 5 maart 2024
burgemeester en wethouders van Zeist,
de gemeentesecretaris,
dr. H.S. Grotens
de burgemeester,
drs J. Langenacker
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl