Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR7170
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR7170/1
Regeling vervallen per 01-07-2020
Organisatieverordening voor de griffie
Geldend van 07-03-2003 t/m 30-06-2020
Intitulé
Organisatieverordening voor de griffie-
Artikel 1
-
Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
a. Presidium Het presidium als bedoeld in het reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad
b. Griffier De griffier als bedoeld in artikel … van de Gemeentewet .
c. Griffie De ambtelijke organisatie die is ingesteld ter ondersteuning van de leden van de raad.
Artikel 2
griffie
De raad van de gemeente Heerlen stelt een griffie in.
Artikel 3
Taken griffie
De griffie heeft tot taak de raad en zijn commissies te ondersteunen.
Artikel 4
Bestuurlijke verantwoordelijkheid
De bestuurlijke verantwoordelijkheid van de griffie berust bij het presidium.
Artikel 5
Dagelijkse leiding
1. De dagelijkse leiding van de griffie berust bij de griffier of bij diens afwezigheid bij zijn plaatsvervanger.
2. De griffier en diens plaatsvervanger worden benoemd, geschorst en ontslagen door de raad.
3. Met uitzondering van het bepaalde in het tweede lid worden de overige aan de raad toekomende bevoegdheden betreffende de rechtspositionele aangelegenheden ten aanzien van het ambtelijk personeel van de raadsgriffie, in naam en onder verantwoordelijkheid van de raad uitgevoerd door de griffier respectievelijk het presidium.
4. Ten aanzien van de onder het derde lid bedoelde bevoegdheden, zijn de algemene regels en voorwaarden zoals neergelegd in het Mandaatbesluit gemeente Heerlen van overeenkomstige toepassing in die zin dat daar waar sprake is van diensthoofd gelezen dient te worden griffier en daar waar sprake is van college gelezen dient te worden presidium.
Artikel 6
Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Deze verordening treedt in werking op op het moment dat de Aanpassingswet (kamerstuk
nr. 28 243) in werking treedt en in ieder geval op 7 maart 2003;
- 2.
Deze verordening wordt aangehaald als “Organisatieverordening voor de griffie”.
Aldus besloten tijdens de vergadering van de raad der gemeente Heerlen van 4 februari 2003
de voorzitter,
de griffier / wnd. secretaris,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl