Ondermandaat afdeling Leefomgeving gemeente Amersfoort

Geldend van 22-02-2024 t/m heden

Intitulé

Ondermandaat afdeling Leefomgeving gemeente Amersfoort

Met dit besluit verleent de Afdelingsmanager Leefomgeving ondermandaat van de hem toekomende bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024 (vastgesteld op 13 februari 2024).

In dit ondermandaatbesluit wordt aangesloten bij dat bevoegdhedenbesluit en eventuele (toekomstige) aanpassingen daarop. Dit betekent onder meer dat onder het verlenen van ondermandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging wordt verstaan. Het ondermandaat wordt verleend conform onderstaande matrix aan medewerkers van de afdeling en ambtenaren met een bijzondere functie.

Dit ondermandaatbesluit treedt inwerking op de eerste dag na die van bekendmaking. Op dat tijdstip wordt het voorgaande ondermandaatbesluit van de afdeling Leefomgeving gemeente Amersfoort (vastgesteld op 14 mei 2018) ingetrokken. Ook wordt het ondermandaat Crematorium en begraafplaatsen Amersfoort (vastgesteld op 21 september 2015) ingetrokken.

 
 

BEVOEGDHEDEN

FUNCTIETITEL/FUNCTIENAAM

  • 1.

 

Het nemen van besluiten en het sluiten van overeen­komsten waarmee een direct financieel belang is gemoeid,

tot maximaal € 100.000

tot maximaal € 15.000

tot maximaal € 5.000

Teammanager

Coördinator Archeologie

Taakbeheerder

  • 2.

Het aanvragen van een vergunning om een gemeentelijke houtopstand te vellen of te doen vellen op grond van de Verordening fysieke leefomgeving Amersfoort

Teammanager

Gebiedsbeheerder

  • 3.

 

Het beslissen of kap onverwijld nodig is vanwege acuut gevaar of vergelijkbaar spoedeisend belang

Teammanager

Gebiedsbeheerder (bij afwezigheid

van Afdelings-/Team manager)

  • 4.

 

Het aanwijzen van plaatsen waar honden mogen loslopen en honden zich van hun uitwerpselen mogen ontdoen

Teammanager

  • 5.

 

Het verlenen van een ontheffing van de verplichting om hondenuitwerpselen op te ruimen

Teammanager

  • 6.

 

Het verlenen van een ontheffing van het verbod om een hond los te laten lopen of te laten verblijven op door het college aangewezen wegen

Teammanager

  • 7.

 

Het aanwijzen van terreinen waar mag worden gecrost

Teammanager

  • 8.

 

Het verlenen van een ontheffing van het verbod om paard te rijden in de natuur

Teammanager

  • 9.

 

Het nemen van instemmingbesluiten op grond van de Telecommunicatiewet en de Telecommunicatieverordening

Teammanager

Vergunningverlener kabels en

leidingen

  • 10.

 

Het beslissen op een aanvraag voor het leggen van kabels en leidingen in de openbare ruimte

Teammanager

Vergunningverlener kabels en

leidingen

  • 11.

 

Het sluiten van gebruikersovereenkomsten en zelfbeheercontracten voor gemeentelijke groenbeheer

Teammanager

  • 12.

 

Het beslissen op een aanvraag voor een ontheffing van het verbod voor onder andere het rijden of parkeren met een voertuig in groenvoorzieningen, als bedoeld in de APV Amersfoort

Teammanager

  • 13.

 

Het aanwijzen van medewerkers en het ondertekenen van legitimatiebewijzen in verband met het toezicht op de naleving van de APV Amersfoort, betrekking hebbend op de werkzaamheden van de afdeling

Teammanager

  • 14.

 

Het inzetten van bestuursrechtelijke handhavinginstrumenten bij constatering van een overtreding van de regelgeving, met betrekking tot het leggen van kabels en leidingen in de openbare ruimte, tot maximaal € 100.000

Teammanager

  • 15.

 

Het beslissen op een aanvraag voor subsidie betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling, tot maximaal € 100.000

Teammanager

  • 16.

 

Het aanvragen van een subsidie betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling, tot maximaal € 100.000

Teammanager

  • 17.

 

Het aanvragen van vergunningen in het kader van reguliere werkzaamheden of projecten, betrekking hebbend op het werkterrein van de afdeling

Teammanager

  • 18.

 

Het nemen van besluiten met betrekking tot archeologische monumentenzorg, al of niet op basis van een aanvraag voor een omgevingsvergunning

Coördinator Archeologie

  • 19.

 

Het nemen van besluiten als depothouder met betrekking tot het overdragen en bewaren van vondsten in het gemeentelijk depot

Teammanager

Coördinator Archeologie

  • 20.

 

Het voeren van correspondentie van feitelijke aard over onderwerpen behorend tot het werkterrein van de afdeling

Medewerker

  • 21.

 

Alle bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 6 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024”

Teammanager

  • 22.

 

Het nemen van aanwijzingsbesluiten voor de plaatsing van gezamenlijke bovengrondse en ondergrondse afvalcontainers.

Teammanager

  • 23.

 

Het uitvoeren van de Wet op de lijkbezorging en de Verordening voor het crematorium en de gemeentelijke begraafplaatsen Amersfoort.

Teammanager / Directeur CBA

Ondertekening

Amersfoort, 13 februari 2024

S.T. van Nijen

AFDELINGSMANAGER LEEFOMGEVING