Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR715844
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR715844/1
Ondermandaat afdeling werk, inkomen en zorg
Geldend van 22-02-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaat afdeling werk, inkomen en zorgMet dit besluit verleent de afdelingsmanager Werk, Inkomen en Zorg ondermandaat van de haar toekomende bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024 (vastgesteld op 13 februari 2024).
In dit ondermandaat wordt aangesloten bij dat algemene bevoegdhedenbesluit en eventuele (toekomstige) aanpassingen daarop. Dit betekent onder meer dat onder het verlenen van (onder-)mandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging wordt verstaan. Het ondermandaat wordt per verstrekking verleend conform onderstaande matrix aan medewerkers van de afdeling en ambtenaren met een bijzondere functie. Dit ondermandaat voorziet zowel in bevoegdheden namens (de bestuursorganen van) de gemeente Amersfoort als de gemeente Leusden.
Dit ondermandaatbesluit treedt inwerking op de dag na die van bekendmaking. Op dat tijdstip wordt het voorgaande ondermandaatbesluit van de afdeling Loket Werk, Inkomen en Zorg (vastgesteld op 19 april 2021) ingetrokken.
Afkortingen functies:
TM: |
Alle teammanagers WIZ |
TMKB: |
Teammanager Klantbeheer |
TMAI: |
Teammanager Arbeidsintegratie |
TMZ: |
Teammanager Zorg |
TMAB: |
Teammanager Administratief Beheer |
TCAI: |
Teamcoördinator Arbeidsintegratie |
TCKB: |
Teamcoördinator Klantbeheer |
TCAB |
Teamcoördinator Administratief Beheer |
KLMGR: |
Klantmanager |
MC: |
Minimacoach |
MD |
Medewerker |
MFA |
Medewerker Financiële Administratie |
MDW SZ: |
Medewerker Werk Inkomen Zorg |
MIB: |
Medewerker Invordering & Beheer |
MSER: |
Medewerker Serviceteam |
MT&B: |
Medewerker Boete, Terugvordering & Beëindiging |
MZ: |
Medewerker Zelfstandigen |
TB: |
Trajectbegeleider |
CZ |
Consulent Zorg |
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat wordt verleend aan: |
1. |
Het vaststellen van aanvraagformulieren ingevolge artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht; |
|
2. |
Het mondeling weigeren van toegang tot het stadhuis aan personen op grond van artikel 171 van de Gemeentewet; |
|
3. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen op grond van artikel 171 van de Gemeentewet, voor zover de rechtshandelingen aan hem gemandateerd zijn; |
|
4. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders, met uitzondering van verhaal, terugvorderingen en boeten op grond van de Participatiewet; |
|
5. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders, in het kader van terugvorderingen en het opleggen van boetes op grond van de Participatiewet; |
|
6. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders, in het kader van de Wet Kinderopvang kwaliteitseisen peuterspeelzalen (hoofdstuk 1 afdeling 1 t/m afdeling 2); |
|
7. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders in het kader van verhaal op grond van de Participatiewet; |
|
8. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders op grond van het Bijstandsbesluit zelfstandigen (Bbz); |
|
9. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders, m.u.v. bevoegdheden in het kader van terugvorderingen, op grond van de wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) en de wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) en de Wet Kinderopvang kwaliteitseisen peuterspeelzalen (hoofdstuk 1 afdeling 1 t/m afdeling 2); |
|
10. |
De bevoegdheden van burgemeester en wethouders op grond van de wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) en de wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) en de Wet Kinderopvang kwaliteitseisen peuterspeelzalen (hoofdstuk 1 afdeling 1 t/m afdeling 2) i.h.k.v. terugvorderingen; |
|
11. |
Alle bevoegdheden met betrekking tot het tekenen van betaalopdrachten, die voortvloeien uit het proces betalingsverkeer en eerder genomen besluiten voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling: |
|
12. |
Het geven van betaalopdrachten voor proceskosten waartoe de gemeente is veroordeeld; |
|
13. |
Alle besluiten in het kader van debiteurenbeheer WIZ; |
|
14. |
Alle bevoegdheden met betrekking tot besluiten tot invorderen; |
|
15. |
Alle bevoegdheden met betrekking tot incasso; |
|
16. |
Het kwijtschelden van schulden van basis van de Participatiewet & Bbz; |
|
17. |
Het beslissen tot het verlenen van opdracht tot verlenen van legitimatiebewijzen; |
|
18. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders ter uitvoering van de minimaregelingen; |
|
19. |
Het vaststellen van plannen m.b.t. het traject van uitkering naar en/of re-integratie. Uitvoeren van en het nemen van beslissingen op grond van de verordening re-integratie Participatiewet en bijstand; |
|
20. |
Het toekennen en verstrekken van plaatsingssubsidies aan werkgevers, mits afgesproken binnen het afgesproken re-integratiebeleid en binnen de budgettaire kaders; |
|
21. |
Het verlenen en verstrekken van loonkostensubsidie aan werkgevers, mits binnen het afgesproken re-integratiebeleid en binnen de budgettaire kaders; |
|
22. |
Het toekennen en verstrekken van gelden ten behoeve van arbeidsintegratie op basis van de Participatiewet; |
|
23. |
Alle besluiten en rechtshandelingen die nodig zijn voor de uitoefening van de functie; |
|
24. |
Alle besluiten en rechtshandelingen die nodig zijn voor bedrijfskredieten; |
|
Ondermandaat Amersfoort (niet van toepassing voor Leusden)
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat wordt verleend aan: |
25. |
Aangaan van tijdelijke huurovereenkomsten met cliënten; |
|
26. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders ter uitvoering van de regelingen o.g.v. lokaal vastgesteld minimabeleid m.u.v. Maatwerk Vangnet; |
|
27. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders ter uitvoering van het Maatwerk Vangnet; |
|
28. |
De bevoegdheden tot het voorzien in de lijkschouwing en lijkbezorging op grond van de Wet op de lijkbezorging (artikel 21); |
|
29. |
De bevoegdheid tot het verhalen van de kosten verbonden aan de bezorging van lijken op grond van de Wet op de lijkbezorging (artikel 22); |
|
30. |
Het beslissen op een aanvraag voor een maatwerkvoorziening op grond van de verordening Wmo voor zover deze betrekking heeft op wonen, rollen of vervoer; |
|
31. |
De bevoegdheden van B&W op grond van de verordening Wmo voor zover deze betrekking hebben op dagbesteding 67-; |
|
32. |
Het besluiten tot het aangaan van overeenkomsten zoals bedoeld in artikel 160 Gemeentewet, voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling, er een budget voor is toegekend en het betreffende budget niet wordt overschreden; |
|
33. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen op grond van artikel 171 van de Gemeentewet, voor zover die rechtshandelingen aan hem gemandateerd zijn; |
|
34. |
De bevoegdheden op grond van de Leerplichtwet; (mandaat aan ambtenaren met een bijzondere functie conform bijlage 5 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024”); |
|
35. |
De bevoegdheden inzake de Regionale Meld- en Coördinatiefunctie Voortijdig Schoolverlaten; (mandaat aan ambtenaren met een bijzondere functie conform bijlage 5 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024”); |
|
36. |
Alle bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 6 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2024” |
|
Ondermandaat Leusden (niet van toepassing voor Amersfoort)
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat wordt verleend aan: |
37. |
Alle bevoegdheden van burgemeester en wethouders ter uitvoering van de regelingen o.g.v. lokaal vastgesteld minimabeleid, inclusief de uitvoering van h• Maatwerk Vangnet; |
TMKB, TMAI, tot € 25.000,=
|
Ondertekening Amersfoort en Leusden
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Ondertekening functiedoor |
38. |
Het afdoen van brieven van feitelijke aard en het voeren van correspondentie voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling; |
|
39. |
Het verschaffen van en verzoeken om schriftelijke informatie van feitelijke aard aan derden, voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling; |
|
40. |
Het stellen van een termijn om een aanvraag met gegevens en bescheiden aan te vullen, alsmede beslissen om een aanvraag niet te behandelen voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling. |
|
Ondertekening
Amersfoort, 13 februari 2024
M. Berendsen
Afdelingsmanager afdeling Werk, Inkomen en Zorg
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl