Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR715616
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR715616/1
Ondermandaatbesluit team Vergunningen en Handhaving
Geldend van 20-02-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit team Vergunningen en HandhavingDe manager van team Vergunningen en Handhaving van de gemeente Schiedam;
gelet op de Gemeentewet, afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 6 van de Mandaatregeling Schiedam 2024;
gelet op de toestemming van de directeur van 6 februari 2024;
overwegende dat:
- –
in de Mandaatregeling Schiedam 2024 bevoegdheden zijn gemandateerd aan de manager;
- –
de manager deze bevoegdheden in ondermandaat kan verlenen aan medewerkers van diens team;
- –
het uit een oogpunt van efficiency wenselijk is om bepaalde bevoegdheden neer te leggen bij medewerkers voor zover dat in overeenstemming is met de aard en inhoud van hun werkzaamheden;
besluit vast te stellen het volgende:
Ondermandaatbesluit team Vergunningen en Handhaving
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De bevoegdheden in de bijlage bij dit besluit worden in ondermandaat verleend aan de daarin genoemde functionarissen van team Vergunningen & Handhaving.
-
2. De bevoegdheid om in ondermandaat besluiten te nemen omvat ook de bevoegdheid tot het verrichten van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.
-
3. Bij de uitoefening van het ondermandaat wordt het bepaalde in de Mandaatregeling Schiedam 2024 in acht genomen.
Artikel 2. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 3. Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit team Vergunningen en Handhaving”.
Ondertekening
Schiedam, 8 februari 2024
De manager Vergunningen en Handhaving,
Ir. J.W.J. van Sintmaartensdijk
Dit besluit wordt gepubliceerd in het Gemeenteblad op officielebekendmakingen.nl
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat aan |
|
Algemeen |
|
1. |
Het voeren van procedurele correspondentie over een aanvraag en melding |
Vakspecialist A/B |
2. |
Het verzoeken om aanvullende informatie die nodig is voor het in behandeling nemen van een aanvraag |
Vakspecialist A/B |
3. |
Het (afzien van) horen van aanvrager/andere belanghebbenden |
Vakspecialist A/B |
4. |
Het opschorten van de beslistermijn van een beschikking |
Vakspecialist A/B |
|
Handhaving |
|
5. |
Het voeren van procedurele correspondentie over een incidentmelding of handhavingsverzoek |
Vakspecialist B/C |
6. |
Het verzoeken om aanvullende informatie die nodig is voor het in behandeling nemen van een handhavingsverzoek |
Vakspecialist B/C |
|
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|
7. |
Het verrichten van een rechtshandeling tot een bedrag van € 75.000 (zonder BTW), waaronder het aangaan en ondertekenen van een overeenkomst |
Procesmanager Vergunningen en Handhaving |
|
Omgevingswet |
|
8. |
Het voeren van procedurele correspondentie over een conceptaanvraag/omgevingsoverleg, aanvraag, ontwerpbesluit, ingebrekestelling en gewaarmerkte (nagekomen) stukken |
Vakspecialist A/B |
9. |
Het voeren van procedurele correspondentie over een melding |
Vakspecialist A/B |
|
Basisregistratie adressen en gebouwen |
|
10. |
Het opmaken van brondocumenten |
Vakspecialist B/C |
11. |
Het afgeven van een ambtelijke verklaring bij signalering van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer gegevens in de basisregistratie |
Vakspecialist B/C |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl