Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR714751
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR714751/1
Besluit mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd
Geldend van 02-02-2024 t/m heden
Intitulé
Besluit mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - Segment 1 en Integrale Crisishulp JeugdBURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN WEERT
EN
DE BURGEMEESTER VAN WEERT
Ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
Gelet op:
- •
Afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;
- •
De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;
- •
Artikelen 160 en 171 Gemeentewet;
-----------------
Overwegende dat:
- •
de gemeente via een dienstverleningsovereenkomst deelneemt aan Opnamevervangende behandeling en behandeling met verblijf (Jeugd Segment 1) en Integrale Crisishulp Jeugd van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord (MGR);
- •
de MGR voor de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd mandaat/volmacht/machtiging nodig heeft van de deelnemende gemeenten;
BESLUITEN
- 1.
Ten behoeve van de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd mandaat te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde bevoegdheden;
- 2.
Ten behoeve van de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd volmacht/machtiging te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde (rechts)handelingen;
- 3.
Dat ondermandaat en subvolmacht/-machtiging verleend mag worden, binnen de voor de MGR geldende bevoegdhedenregeling, tenzij anders aangegeven in het bij dit besluit horende register;
- 4.
Dat dit besluit op 30 januari 2024 in werking treedt.
Ondertekening
Aldus besloten op 23 januari 2024,
Het college van burgemeester en wethouders van Weert,
De gemeentesecretaris,
A.M.A Vrijenhoek
de burgemeester
mr. R.J.H. Vlecken
De burgemeester,
mr. R.J.H. Vlecken
Register mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord – Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd
Nr |
Gemandateerde bevoegdheid |
Mandaat van |
Mandaat aan |
Verder ondermandaat aan |
Voorwaarden |
Algemeen |
|||||
ALG 1 |
Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
ALG 2 |
Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
ALG 3 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
ALG 4 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
directeur |
|
ALG 5 |
Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
Inkoop |
|||||
INK 1 |
Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college vastgestelde inkoopstrategie |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 2 |
Het uitvoeren van inkoopprocedures |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 3 |
Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 4 |
Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 5 |
Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 6 |
Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers contractmanagers |
|
INK 7 |
Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
INK 8 |
Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van overeenkomsten (waaronder raam- en nadere overeenkomsten) met gegunde inschrijvers |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
directeur |
|
Monitoring |
|||||
MON 1 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de in de inkoopovereenkomsten benoemde gegevens ten behoeve van het databeheer en de regionale monitor |
college |
dagelijks bestuur |
data-analisten |
|
Contractmanagement |
|||||
|
Alle onderstaande contractmanagement- bevoegdheden |
|
|
|
|
CTM 1 |
Het registreren en archiveren van (data uit) de overeenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
contractbeheerders |
|
CTM 2 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de informatie, rapportages en meldingen die deze op basis van de inkoopovereenkomsten dient te verstrekken |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 3 |
Het op verzoek van de aanbieder verstrekken van informatie die nodig is voor het naar behoren uitvoeren van de overeenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 4 |
Het uitvoeren van kwaliteits- en andere audits |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 5 |
Het voeren van contractmanagementgesprekken met aanbieders |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 6 |
Het maken van afspraken met aanbieders over:
|
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 7 |
Het vorderen van nakoming door een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 8 |
Het in gebreke stellen van een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 9 |
Het opleggen van een penalty op basis van de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers contractbeheerders |
|
CTM 10 |
Het indienen van een schadeclaim bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 11 |
Het opeisen van een boete bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 12 |
Het doen van een beroep vernietiging van (een onderdeel van) de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 13 |
Het beëindigen van een inkoopovereenkomst (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden) |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 14 |
Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een inkoopovereenkomst |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 15 |
Het besluiten tot, en ondertekenen van een wijziging van een inkoopovereenkomst in de gevallen die in de inkoopovereenkomst zijn benoemd |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers inkopers |
|
CTM 16 |
Het verlenen van toestemming aan aanbieders voor:
|
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 17 |
Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 18 |
Het - in geval van transformatie of vereenvoudiging van producten en diensten - verlangen van een aanbieder dat hij zijn producten of diensten omzet naar de ontwikkelde alternatieve producten of diensten |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 19 |
Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 20 |
Het in het kader van de Jeugdwet en de Wmo uitvoeren van:
|
college |
dagelijks bestuur |
|
|
CTM 21 |
Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun inkoopovereenkomst. |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
contractmanagers |
De bevoegdheid wordt uitgeoefend binnen het budget dat hiervoor in de regionale raming is opgenomen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget ‘onvoorzien’) |
Financiën |
|||||
FIN 1 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan gecontracteerde aanbieders Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
FIN 2 |
Het terugvorderen van bedragen van aanbieders conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
FIN 3 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan de regiogemeenten ten behoeve van gemeentelijke betalingen van de kosten van dienstverlening en uitvoeringskosten ten behoeve van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl