Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR714345
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR714345/1
Beleidsregel gewijzigd reglement BRP gemeente Gemert-Bakel
Geldend van 25-01-2024 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 10-10-2023
Intitulé
Beleidsregel gewijzigd reglement BRP gemeente Gemert-BakelHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Gemert-Bakel, in zijn vergadering van 10 oktober 2023:
Overwegende dat:
Sinds 2014 er veel veranderd is binnen het taakveld van de gemeente en de inrichting van de gemeentelijke organisatie. Hierdoor zijn de bijlagen bij het Reglement basisadministratie personen gemeente Gemert-Bakel 2014 (Reglement BRP) niet langer actueel. Ten behoeve van actualisatie wordt hierbij vervanging van deze bijlagen voorgesteld. Deze vormen een onderdeel van het Gewijzigd reglement.
Besluit:
Vast te stellen de volgende beleidsregel
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente.
-
1. Met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.8 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Gemert-Bakel worden verstrekt, voor zover deze organen de gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de aan hen opgedragen taken.
-
2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1 kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectieverstrekkingen.
-
3. De organen van de gemeente Gemert-Bakel aan welke gegevens worden verstrekt zijn vermeld in bijlage 1.
-
4. De categorie van personen die het betreft en de gegevensset zijn vermeld in bijlage 2.
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden.
Het college van burgemeester en wethouders wijst in bijlage 3 aan:
- a.
De werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeenten, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en
- b.
De categorie van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie.
Artikel 3: inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking ervan en werkt terug tot 10 oktober 2023.
-
2. Dit reglement wordt aangehaald als: Reglement basisregistratie personen gemeente Gemert-Bakel (Reglement BRP).
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering 10 oktober 2023
namens het college van burgemeester en wethouders,
het college van burgemeester en wethouders,
Secretaris,
G. Wouters
de burgemeester,
ing. M.S. van Veen
Bijlage 1
Bijlage 1 als bedoeld in artikel 1, lid 3 van het reglement BRP: |
||
De organen van de gemeente aan wie gegevens verstrekt worden. |
||
Organen van de gemeente |
Doel |
Gegevensset nummer |
Diverse |
Voor onverwachtse gegevensverstrekking van organen binnen de gemeente, waarvoor toestemming wordt gegeven door het college. |
1 |
Financiën |
Voor de uitvoering van het heffen van belastingen, BIZ bijdrages en afvalstofheffingen. Voor het heffen van veroordeningen voortvloeiend uit overlijden. |
2 |
Financiën |
Voor het uitvoeren van artikel 22 van de Wet waardering onroerende zaken. |
3 |
BOA |
De gegevens van een op een bepaald adres ingeschreven persoon, voor het handhaven van de openbare orde, openbaar gebied, het opmaken van proces verbalen en de uitvoering daarvan. |
4a |
BOA |
Een persoon wiens gegevens nodig zijn voor het opsporen van strafbare feiten op het gebied van de openbare ruimte. |
4b |
REO |
Voor het uitvoeren van taken voor de winkeltijdenwet. |
5 |
VT |
Voor het uitvoeren van de taken met betreking tot de Drank- en Horecawet inclusief de vergunningsverlening. |
6 |
VT |
Voor het uitvoeren van de taken met betreking tot de Wet op de Kansspelen en de vergunningsverlening. |
7 |
Woonregisseur |
Werkzaamheden op het gebied van huisvesting, woningtoewijzing en woonfraude. |
8a |
Bijlage 3
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl