Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712722
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712722/1
Besluit ondermandatering door de secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2024
Geldend van 01-01-2024 t/m 18-01-2024
Intitulé
Besluit ondermandatering door de secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2024De secretaris-directeur van Waterschap Brabantse Delta;
Gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht en het besluit Primaire mandaat- en volmachtregeling waterschap Brabantse Delta, waarin de mogelijkheid is opgenomen om ondermandaat te
verlenen;
Besluit
vast te stellen het Besluit ondermandatering door de secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2024
Artikel 1 Begripsomschrijving
In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
besluit: een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan inhoudende een publiekrechtelijke rechtshandeling;
- b.
mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen;
- c.
mandaatgever: het bestuursorgaan dat de betreffende bevoegdheid heeft verleend;
- d.
gemandateerde: degene die de bevoegdheid namens het bestuursorgaan uitoefent;
- e.
ondermandaat: de gemandateerde verleent voor de aan hem gemandateerde bevoegdheid, mandaat aan een functionaris;
- f.
ondergemandateerde: degene die het ondermandaat namens het bestuursorgaan uitoefent;
- g.
volmacht: de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;
- h.
machtiging: de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan feitelijke handelingen te verrichten, die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;
- i.
functionaris: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1 van de Ambtenarenwet 2017 of degene die wordt ingehuurd of ingeleend voor het uitvoeren van werkzaamheden of het tijdelijk invullen van een functie of rol bij het waterschap;
- j.
Teammanager I: manager E volgens het generiek functieboek;
- k.
Teammanager II: manager F volgens het generiek functieboek.
Artikel 2 Ondermandaatverlening
-
1. De secretaris-directeur verleent aan de in het bevoegdhedenregister aangegeven functionarissen ondermandaat om de daarin genoemde bevoegdheden uit te oefenen onder de daar genoemde voorwaarden.
-
2. Het in het vorige lid bedoelde ondermandaat wordt uitgeoefend binnen het kader van het ter zake vastgestelde beleid.
-
3. De leidinggevende van de in het eerste lid bedoelde functionaris(sen) kan te allen tijde aan deze functionaris(sen) instructies geven terzake van de uitoefening van de ondergemandateerde bevoegdheid.
-
4. Bij twijfel of een aangelegenheid onder het ondermandaat valt is de ondergemandateerde verplicht tot vooroverleg en terugkoppeling met de secretaris-directeur.
Artikel 3 Plaatsvervanging
Daar waar aan functionarissen beneden het niveau van secretaris-directeur bevoegdheden op basis van mandaat of volmacht zijn toegekend, gelden daarvoor in het geval van afwezigheid of verhindering de volgende vervangingsregels, dit voor de duur van de afwezigheid of verhindering:
- a.
een programmadirecteur wordt vervangen door een andere programmadirecteur;
- b.
een manager wordt vervangen door een andere manager;
- c.
een teammanager wordt vervangen door een teammanager van hetzelfde proces, bij afwezigheid van een teammanager van hetzelfde proces wordt de teammanager vervangen door de manager van het betreffende proces. Zijn beiden afwezig, dan vindt vervanging plaats door de teammanager van een ander proces;
- d.
een opdrachtgever wordt vervangen door de manager Programmeren & Monitoren. Is de manager Programmeren & Monitoren aangewezen als opdrachtgever, dan wordt deze vervangen door de manager Bouwen;
- e.
een projectmanager wordt vervangen door een andere projectmanager binnen hetzelfde proces; onder projectmanager wordt in dit verband verstaan degene die in verband met een specifiek investerings-of exploitatieproject als zodanig is aangewezen of iemand in de functie projectmanager;
- f.
plaatsvervanging kan eveneens plaatsvinden door de hiërarchisch hogere:
- g.
plaatsvervanging vindt ook plaats ten aanzien van de bevoegdheden op het gebied van exploitatie- en investeringsuitgaven.
Artikel 4 Beleidskader
Voor zover ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden als bedoeld in dit besluit door het algemeen bestuur en/of het dagelijks bestuur beleid is vastgesteld, wordt in het kader van de uitoefening van die bevoegdheden rekening gehouden met dat beleid.
Artikel 5 Reikwijdte mandaat en volmacht
Elk ondermandaat voor het nemen van een besluit of volmacht tot het verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling omvat ook alle daarmee samenhangende (voorbereidende of uitvoerende) (rechts)handelingen.
Artikel 5a Bevoegdheden aan externen
Als bevoegdheden worden toegekend aan een functionaris die ingehuurd of ingeleend is voor het uitvoeren van werkzaamheden of het tijdelijk invullen van een functie of rol bij het waterschap, dienen deze bevoegdheden vastgelegd te worden in een overeenkomst met de functionaris. Ontbreekt deze overeenkomst, dan heeft deze functionaris geen bevoegdheden.
Artikel 6 Financiële kaders
Indien de uitoefening van het ondermandaat of volmacht financiële consequenties heeft, dient bij de uitoefening van deze bevoegdheden te worden gehandeld binnen de kaders die daartoe door het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur zijn of worden vastgesteld.
Artikel 7 Verantwoording
-
1. De ondergemandateerde stelt de secretaris-directeur in kennis van die besluiten, waarvan hij/zij redelijkerwijs moet aannemen dat deze voor de secretaris-directeur van belang zijn om voldoende geïnformeerd te zijn.
-
2. De ondergemandateerde rapporteert aan de secretaris-directeur, indien de secretaris-directeur hierom verzoekt, omtrent het gebruik van de bevoegdheden die aan de ondergemandateerde zijn verleend.
Artikel 8 Ondertekening
De ondertekening van krachtens ondermandaat genomen besluiten vindt als volgt plaats:
Namens het dagelijks bestuur,
Functieaanduiding ondergemandateerde
Naam ondergemandateerde
Artikel 9 Intrekking
Het Besluit ondermandatering door de secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2020, vastgesteld bij besluit van 19 december 2020, laatstelijk gewijzigd bij besluit van 9 maart 2022, wordt ingetrokken.
Artikel 10 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van de datum van inwerkingtreding van de Omgevingswet.
Artikel 11 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: ‘Besluit ondermandatering door de secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2024’.
Ondertekening
Breda, 20 december 2023
De secretaris-directeur
dr. A.F.M. Meuleman
Bevoegdhedenregister behorend bij Besluit ondermandatering door secretaris-directeur waterschap Brabantse Delta 2024
Afdeling 1 Besluiten tot aangaan financiële verplichtingen en aanvragen subsidies
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
1.1. |
Exploitatie-uitgaven |
Het besluiten tot het aangaan van financiële verplichtingen in de exploitatiesfeer. De bevoegdheid tot het aangaan van financiële verplichtingen omvat de bevoegdheid tot het nemen van beslissingen binnen aanbestedingsprocedures en het goedkeuren van de bestelaanvraag/inkooporder’. Budgethouders kunnen met toestemming van de naast hogere manager en in overleg met betreffende andere budgethouder(s) een (dreigende) overschrijding van het ene budget compenseren met een onderschrijding op een ander budget binnen hetzelfde proces, mits met het budget waaraan de compensatie wordt onttrokken het gebudgetteerde product is of kan worden gerealiseerd met de resterende financiële middelen. |
De desbetreffende manager en teammanager I voor de toegewezen beheerproducten ingevolge de integrale BBP-productenlijst. De teammanager II voor de toegewezen specifieke begrotingsposten |
1.1.1 |
Calamiteit |
Het besluiten tot het aangaan van financiële verplichtingen in de exploitatiesfeer in het kader van een calamiteit in de betekenis zoals opgenomen in het handboek calamiteiten, zonder dat hier een toereikend budget beschikbaar hoeft te zijn. Deze bevoegdheid omvat niet de kosten die voortvloeien uit bestuursrechtelijk handhaven. |
De ambtenaar die voor betreffende calamiteit is benoemd in de rol van WRT-voorzitter, zoals blijkt uit het verslag dat is vastgelegd in het Landelijk Crisis Management Systeem, tot een bedrag van € 50.000,- exclusief BTW per opdracht. De ambtenaar die voor betreffende calamiteit is benoemd in de rol van WOT-voorzitter, zoals blijkt uit het verslag dat is vastgelegd in het Landelijk Crisis Management Systeem, tot een bedrag van € 500.000,- exclusief BTW per opdracht |
1.2. |
Investeringsuitgaven |
De bevoegdheid tot het aangaan van financiële verplichtingen voor een investeringsproject tot een maximum van 100% van het desbetreffende krediet |
De functionaris, die als opdrachtgever is aangesteld door de secretaris-directeur voor een bepaald investeringsproject |
De bevoegdheid om in het kader van het investeringsproject te besluiten tot het aangaan van financiële verplichtingen tot een maximum van € 250.000,- (excl. Btw) per opdracht. De bevoegdheid tot het aangaan van financiële verplichtingen omvat de bevoegdheid tot het nemen van de gunningsbeslissing, het besluiten tot de gunning en het goedkeuren van de bestelaanvraag/inkooporder |
De functionaris die als projectmanager is aangesteld voor een bepaald investeringsproject. Deze aanstelling gebeurt door de Manager Bouwen |
||
1.3. |
Vertegenwoordiging van opdrachtgever als gemachtigde inzake verstrekte opdrachten |
Het namens de opdrachtgever begeleiden van en toezien op de uitvoering van de opdracht en op de naleving van de overeenkomst die ten behoeve van het betreffende investeringsproject is gegund. Hiertoe behoort onder meer het onderhandelen over en vaststellen van meer- of minderwerk, voor zover dit past binnen het projectbudget |
De in de opdracht benoemde contactpersoon opdrachtgever in de zin van de AWVODI, AWIV en AWBIT, directievoerder in de zin van de UAV, de gemachtigde van de opdrachtgever in de zin van de UAV-GC |
1.4. |
Aanbestedingen |
Het doen van aanbestedingen |
Manager of teammanager wiens proces de aanbesteding aangaat. De aangewezen projectmanager als de aanbesteding betrekking heeft op een investeringsproject |
1.5. |
Voorbereidingskrediet |
Het besluiten tot het verlenen van een voorbereidingskrediet van maximaal € 250.000,- per investeringsproject |
De functionaris, die als opdrachtgever is aangesteld door de secretaris-directeur voor een bepaald investeringsproject |
1.6. |
Goedkeuren facturen |
Het goedkeuren van de prestatie op facturen |
De aanvrager van de verplichting (inkooporder) waarop de factuur betrekking heeft. De budgethouder of opdrachtgever van de verplichting (inkooporder) waarop de factuur betrekking heeft, indien het totaal bedrag van de inkooporder wordt overschreden |
1.7. |
Exploitatieproject |
Het besluiten tot het aangaan van financiële verplichtingen voor een exploitatieproject tot een maximum van € 25.000,- (excl. btw) per verplichting |
de functionaris, die als projectmanager wordt aangesteld door de manager van het proces waar de kosten van het exploitatieproject op drukken |
1.8. |
Aanvragen subsidies |
Het aanvragen van subsidies |
De manager of teammanager wiens proces de subsidie aangaat. De opdrachtgever van het investeringsproject als het een subsidie voor een investeringsproject betreft |
1.9. |
Bevestiging subsidieverantwoording |
Het afgeven van een bevestiging met bijbehorend financieel overzicht in het kader van subsidieverantwoording |
Senior medewerker financiële informatie |
1.10. |
Clicken van blokken elektriciteit |
De bevoegdheid om te besluiten tot het clicken van blokken elektriciteit |
Senior inkoper Senior adviseur Energie Teammanager Juridische Zaken, Inkoop en Vastgoed |
Afdeling 2. Bevoegdheden werkterrein vastgoed
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
2.1. |
(Ver)huur en (ver)pacht onroerende zaken, vis- en jachtrecht en overige vormen van in gebruik geven of nemen van onroerende zaken |
De bevoegdheid om te besluiten over onroerende zaken van het waterschap te (ver)huren of te (ver)pachten, vis-en jachtrecht en overige vormen van in gebruik geven of nemen van onroerende zaken |
Adviseur grondzaken en vastgoed |
2.2. |
Aankoop, verkoop en ruiling onroerende zaken |
- het besluiten tot anticiperende- of strategische aankoop of vervreemding van gronden, indien deze aankoop of vervreemding binnen de voorwaarden van de grondportefeuille past, zij dat voor een strategische aankoop of vervreemding een limiet geldt van € 1.000.000,- per aankoop of vervreemding; -het besluiten tot gerichte aankoop of vervreemding van gronden -het besluiten tot aankoop of vervreemding van onroerende zaken, voor zover niet vallend onder de hiervoor opgenomen eerste twee onderdelen, tot een bedrag van maximaal € 300.000,- per onroerende zaak; |
Manager Juridische Zaken, Financiën, Inkoop & Vastgoed |
2.3. |
Beperkte rechten onroerende zaken |
De bevoegdheid tot het vestigen, overdragen, aanvaarden, afstand doen of beëindigen van beperkte rechten op onroerende zaken |
Adviseur grondzaken en vastgoed |
Afdeling 3 (omgevings)vergunningverlening, advisering andere bevoegde organen, Scheepvaartverkeerswet en verstrekken subsidies
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
3.1. |
(omgevings)vergunning, melding, ontheffing, melding en maatwerkvoorschrift |
. De bevoegdheid tot het: verlenen, weigeren, wijzigen of intrekken van (omgevings)vergunningen, vrijstellingen, maatwerkvoorschriften en ontheffingen, afdoen van meldingen, ingevolge de Omgevingswet, Scheepvaartverkeerswet en onderliggende regelgeving. Het intrekken van een (omgevings)vergunning of ontheffing bij wijze van sanctie valt niet onder deze bevoegdheid; al dan niet instemmen met bedrijfsmilieuplannen (BMP’s), milieueffectenrapporten (MER’s), BRZO’s en milieuactieplannen; beslissen over het aanbrengen of verwijderen van een verkeersteken als bedoeld in artikel 5 van de Scheepvaartverkeerswet, daaronder mede begrepen het doen van een bekendmaking van dezelfde strekking als een verkeersteken. |
Teammanager Vergunningen |
3.2. |
Vergunning eigen dienst |
Het verlenen, weigeren, wijzigen of intrekken van vergunningen eigen dienst, met uitzondering van: Vergunningen eigen dienst die leiden tot aanpassing van een peilbesluit Vergunningen eigen dienst voor projecten die waterschapsgrensoverschrijdend zijn en voor het project in hoofdzaak zijn gelegen binnen het waterschap Brabantse Delta |
Teammanager Vergunningen |
3.3. |
Toepasbare regels |
Het vaststellen en actualiseren van toepasbare regels voor de indieningsvereisten voor aanvragen |
Teammanager Vergunningen |
3.4. |
Advisering andere bevoegde organen (bijv. gemeente, provincie, ander waterschap, omgevingsdienst) |
De bevoegdheid tot het uitbrengen van advies aan andere organen betrekking hebbend op het werkterrein van Vergunningen (zoals weging van het waterbelang, indirecte lozingen, besluit risico’s zware ongevallen) en het indienen van een zienswijze bij afwijking van het uitgebrachte advies |
Teammanager Vergunningen |
3.5 |
Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) |
Het opstellen en wijzigen van vragenbomen voor activiteiten in het DSO behorende bij de waterschapverordening. |
Teamleider vergunningen |
3.6. |
Toepassen participatie |
Het besluiten tot het toepassen van de participatieverordening of het participatiebeleid van het waterschap bij het in behandeling nemen van vergunningen eigen dienst voorzover het ondermandaat bij de teammanager vergunningen ligt |
Teammanager vergunningen |
3.7. |
Subsidies en bijdragen |
De bevoegdheid tot het verlenen, weigeren, intrekken en betalen van een subsidie of bijdrage |
Manager Waterbeleid & Plannen |
Afdeling 4 Gegevensbeheer Omgevingswet
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
4.1. Aanpassen werkingsgebieden en leggers |
Het aanpassen van de werkingsgebieden, de legger Omgevingswet of de Onderhoudslegger vanwege een vergunning eigen dienst of een projectbesluit: |
Teammanager Gegevens |
|
4.2. Herstel kennelijke fouten |
Het herstellen van kennelijke fouten in het DSO, uitgaande van het oorspronkelijk besluit |
Teammanager Gegevens |
Afdeling 5 Gedoogplichten bij onderzoek, onderhoud en herstelwerkzaamheden
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
5.1. |
Gedoogplichten |
Besluiten tot het opleggen van verplichtingen aan rechthebbenden op gronden en/of onroerende zaken zoals bedoeld in 10.17 van de Omgevingswet |
Managers, teammanagers ten behoeve van het proces waarvoor de gedoogplichten opgelegd moeten worden |
AFDELING 6 Aanvragen (omgevings)vergunningen werken en installaties van het waterschap
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
6.1. |
(omgevings)vergunningen eigen werken en installaties |
Het aanvragen van (omgevings)vergunningen, ontheffingen, het doen van meldingen of het indienen van een verzoek tot wijziging of vrijstelling van een omgevingsplan, ten behoeve van eigen werken, installaties en eigendommen |
Manager en teammanagers Bedienen Opdrachtgever en projectmanager van het desbetreffende investeringsproject. Manager Facilitair & ICT en teammanager Facilitair, voor zover het facilitaire eigendommen betreft. |
AFDELING 7 Dynamische peilbeheer en overname onderhoud stedelijk water
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
7.1. |
Dynamisch peilbeheer |
Het besluit tot het tijdelijk afwijken van de vastgestelde zomer- en winterpeilen door hogere dan wel lagere peilen in te stellen |
Manager Bedienen |
7.2. |
Overname onderhoud watergangen binnen stedelijk gebied |
Het besluiten tot overname van het onderhoud van binnen stedelijk gebied gelegen watergangen, dit binnen het kader van de daarvoor vastgestelde beleidsregels en richtlijnen |
Teammanager Onderhouden van het betreffende gebied waarin de watergang ligt |
Afdeling 8 Aansprakelijkstellingen en nadeelcompensatie
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
8.1. |
Aansprakelijkstelling |
Het aansprakelijk stellen van derden |
Juridisch beleidsmedewerker, tenzij andere partij een andere overheid is |
de bevoegdheid om aansprakelijkstellingen van derden toe te wijzen of geheel of gedeeltelijk af te wijzen het aansprakelijk stellen van overheden |
Teammanager Juridische Zaken, Inkoop & Vastgoed |
||
8.2. |
Gewassenschade |
Het vaststellen van een privaatrechtelijke vergoeding voor gewassenschade |
Teammanager Onderhouden van het desbetreffende gebied, voor zover het gewassenschade als gevolg van onderhoud betreft. Adviseur grondzaken en vastgoed in de overige gevallen |
8.3. |
Verordening nadeelcompensatie |
Het nemen van een besluit op een verzoek om nadeelcompensatie en de uitvoering van de verordening Nadeelcompensatie waterschap Brabantse Delta 2023 |
Teammanager Juridische Zaken, Inkoop & Vastgoed |
Afdeling 9 Dwangsom niet tijdig beslissen, Algemene verordening gegevensbescherming, verdagen/opschorten ingevolge Awb
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
|
9.1. |
Dwangsombeschikkingen niet tijdig beslissen |
Vaststellen dwangsombeschikkingen niet tijdig beslissen |
Teammanager Juridische Zaken, Inkoop & Vastgoed |
9.2. |
Algemene Verordening Gegevensbescherming |
Het beschikken op aanvragen en het voeren van correspondentie inzake de Algemene Verordening Gegevensbescherming |
Juridisch beleidsmedewerker, strategisch bestuurlijk juridisch adviseur |
9.3. |
Opschorten, verdagen beslistermijn bezwaar |
De bevoegdheid tot het verdagen of opschorten van de beslistermijn op bezwaar ingevolge artikel 7:10 en 4:15 Awb |
Juridisch beleidsmedewerker, strategisch bestuurlijk juridisch adviseur, juridisch medewerker |
9.4. |
Niet behandelen aanvraag, opschorten, verdagen beslistermijn aanvraag |
Het besluit tot het niet behandelen van een aanvraag (4:5 Awb), het vaststellen van een redelijke termijn ingevolge artikel 4:14, lid 3 Awb, de bevoegdheid tot opschorten (4:15 Awb) of verdagen van de beslistermijn aanvraag |
Juridisch beleidsmedewerker, strategisch bestuurlijk juridisch adviseur, juridisch medewerker, (senior) vergunningverlener, emissiebeheerder |
9.5. |
Het nemen van een besluit op een Woo verzoek |
Het besluiten op verzoeken om informatie op basis van de Wet Open Overheid |
Teammanager team Juridische Zaken, Inkoop en Vastgoed |
Afdeling 10 Archief
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
Vernietigen van archiefbescheiden |
Het besluit over het vernietigen van de daarvoor in aanmerking komende archiefbescheiden |
Manager proces Facilitair & ICT |
Afdeling 11 Wet Basisregistratie grootschalige topografie
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
Wet Basisregistratie grootschalige topografie (BGT) |
het ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de basisregistratie grootschalige topografie door het langs elektronische weg leveren van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, tweede en derde lid, en 8 van die wet, aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers, in overeenstemming met de systeembeschrijving als bedoeld in de artikelen 15, tweede lid en 20 van die wet; het ingevolge artikel 12 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie zorgdragen voor afstemming met andere in die wetgenoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen; het ingevolge artikel 13 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van die wet basisregistratie grootschalige topografie, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van die wet; het ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie ervoor zorgdragen dat een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus, bedoeld in artikel 4 van die wet worden gesteld; het ingevolge de artikelen 27 en 28 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, eerste lid, van die wet, in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers; het ingevolge artikel 30 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de voor burgemeester en wethouders krachtens die wet geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, vanaf het moment dat artikel 30 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie in werking is getreden |
Teammanager Gegevens |
Afdeling 12 Wet basisregistratie Ondergrond
Onderwerp |
Omschrijving bevoegdheid |
Wie is bevoegd |
Wet basisregistratie Ondergrond (BRO) |
Het ingevolge artikel 9 van de Wet Basisregistratie Ondergrond zorgdragen voor de aanlevering van brondocumenten met betrekking tot de ondergrond van Nederland aan de Minister van Infrastructuur en Milieu; Het ingevolge artikel 12 lid 2 van de Wet Basisregistratie Ondergrond zorgdragen dat indien, op grond van het (artikel 12) eerste lid een brondocument is teruggezonden, binnen vier werkdagen na ontvangst van dat brondocument het document opnieuw aan de Minister van Infrastructuur en Milieu overeenkomstig de bij of krachtens de artikelen 9, vierde lid, en 10 gestelde eisen wordt geleverd; Het ingevolge artikel 30 lid 1 van de Wet Basisregistratie Ondergrond zorgdragen voor melding aan de Minister van Infrastructuur en Milieu onder opgaaf van redenen bij gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond; Het ingevolge artikel 30 lid 2 van de Wet Basisregistratie Ondergrond zorgdragen voor melding aan de Minister van Infrastructuur en Milieu onder opgaaf van redenen bij gerede twijfel over de juistheid over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over dat model; Het ingevolge artikel 33 lid 3 van de Wet Basisregistratie Ondergrond zorgdragen voor een onderzoek van het authentieke gegeven voor zover dat ingevolge artikel 33 lid 2 noodzakelijk is binnen de gestelde termijn. |
Teammanager Gegevens |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl