Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712051
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712051/1
Regeling vervallen per 01-01-2025
Besluit kosten verwijderen verkeerd aangeboden huisvuil gemeente Rotterdam 2024
Geldend van 01-01-2024 t/m 31-12-2024
Intitulé
Besluit kosten verwijderen verkeerd aangeboden huisvuil gemeente Rotterdam 2024De directeur Toezicht & Handhaving van het cluster Stadsbeheer van de gemeente Rotterdam,
Gelet op
- -
artikel 125 van de Gemeentewet, juncto artikel 5:31, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht, betreffende het toepassen van spoedeisende bestuursdwang;
- -
en artikel 4.20 onder at, juncto artikel 4.1 onder p, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2021 en het daarop gebaseerde BOOO AD 2021 en BOOO SB;
Overwegende
- -
dat Stadsbeheer in geval van toepassing van spoedeisende bestuursdwang de kosten van handhaving van de Afvalstoffenverordening Rotterdam 2009 en het opruimen en afvoeren van verkeerd aangeboden huisvuil verhaalt bij de overtreder;
- -
dat deze kosten op grond van artikel 5:25 van de Algemene wet bestuursrecht de daadwerkelijk gemaakte handhavings- en opruimkosten betreffen;
- -
dat het wenselijk is de kosten van het opruimen en afvoeren van verkeerd aangeboden huisvuil aan te passen aan gestegen loonkosten, afvoerkosten en overige kosten en prijzen.
Besluit:
- -
de kosten voor het verwijderen van verkeerd aangeboden huisvuil in 2024 vast te stellen op € 187,00 per huisvuilzak of een daarmee gelijk te stellen afvalstof zoals bedoeld in de Wet milieubeheer, zijnde alle stoffen, mengsels of voorwerpen, waarvan de houder zich ontdoet, voornemens is zich te ontdoen of zich moet ontdoen;
- -
dit besluit treedt in werking op 1 januari 2024;
- -
dit besluit wordt aangehaald als: Besluit kosten verwijderen verkeerd aangeboden huisvuil gemeente Rotterdam 2024;
- -
het ‘Besluit T&H tarief kostenverhaal naastplaatsingen huisvuil 2022’ in te trekken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 18 december 2023,
Directeur Stadsbeheer Toezicht & Handhaving,
M. Harika
Dit gemeenteblad ligt ook ter inzage bij het Concern Informatiecentrum Rotterdam (CIC): 010-267 2514 of bir@rotterdam.nl
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl