Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712024
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR712024/1
Subsidieregeling Jeugdgezondheidszorg Heerde
Geldend van 01-01-2024 t/m heden
Intitulé
Subsidieregeling Jeugdgezondheidszorg HeerdeHet college van Heerde;
Gelet op artikel 3 Algemene subsidieverordening gemeente Heerde 2020;
Besluit vast te stellen de volgende:
Subsidieregeling Jeugdgezondheidszorg Heerde
Artikel 1 - Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Basispakket Jeugdgezondheidszorg: taken die voortvloeien uit de Wet publieke gezondheid, het besluit Publieke Gezondheid, de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst, de Jeugdwet en de Wet op het Passend Onderwijs.
- b.
Aanvullend pakket Jeugdgezondheidszorg: taken die aanvullend op het Basispakket worden overeengekomen en betrekking hebben op de doorontwikkeling.
- c.
Verordening: Algemene subsidieverordening gemeente Heerde 2020 (ASV).
- d.
“Wie het eerst komt, het eerst maalt”: de subsidie wordt verdeeld op grond van volgorde van binnenkomst, waarbij de datum geldt waarop de aanvraag volledig is ingediend.
Artikel 2 – Subsidiabele activiteiten
-
a. Het uitvoeren van het Basispakket Jeugdgezondheidszorg voor de 0-4 jarigen in de gemeente Heerde.
-
b. Het uitvoeren van het aanvullend pakket Jeugdgezondheidszorg voor 0-4 jarigen in de gemeente Heerde.
-
c. Het toeleiden van kinderen uit de gemeente Heerde naar Voor- en vroegschoolse educatie.
Artikel 3 – Afwijkende bepalingen indienen aanvraag
De subsidie voor de in artikel 2 genoemde activiteiten kan alleen worden aangevraagd door de organisatie waarmee de gemeente Heerde voor het subsidiejaar een overeenkomst heeft afgesloten voor de levering van het Jeugdgezondheidswerk.
Artikel 4 – Criteria subsidieberekening
-
a. Het subsidiebedrag dat beschikbaar is voor het uitvoeren van de activiteiten genoemd in artikel 2 wordt jaarlijks geïndexeerd overeenkomstig artikel 5 lid 6 ASV, waarbij het jaar 2023 telt als peiljaar voor € 302.984,-.
-
b. Indien BTW kan worden verrekend, wordt deze niet gesubsidieerd.
Artikel 5 – Subsidieplafond en verdeelregels
-
a. Het college stelt jaarlijks het subsidieplafond vast voor de onder artikel 2 genoemde activiteiten voor het volgende kalenderjaar.
-
b. Het subsidieplafond wordt verdeeld over alle ingekomen aanvragen, die voor 1 juni voorafgaand aan het kalenderjaar, waarvoor de subsidie beschikbaar is, zijn ingediend.
-
c. Op aanvragen die na 1 juni voorafgaand aan het kalenderjaar worden ingediend, wordt het restant van het subsidieplafond genoemd in artikel 5, lid a verdeeld volgens het principe “wie het eerst komt, het eerst maalt”.
Artikel 6 – Specifieke verplichtingen
-
a. De activiteiten genoemd in artikel 2 vinden plaats in de gemeente Heerde.
-
b. De subsidieontvanger werkt mee aan de totstandkoming van een overeenkomst ter uitvoering van de beschikking tot subsidieverlening.
Artikel 7 – Termijn indienen aanvraag
In afwijking van artikel 7, lid 1 van de ASV kan een aanvraag worden ingediend na 1 juni, in het geval het subsidieplafond, genoemd in artikel 5, lid a niet is bereikt met de aanvragen die zijn ingediend voor 1 juni van het kalenderjaar waar de subsidie betrekking op heeft.
Artikel 8 – Van toepassingverklaring artikel 4:41 lid 2 Awb juncto artikel 11 lid 2 ASV
Artikel 4:41 lid 2 Awb is van toepassing. De door het college vast te stellen vergoeding wordt naar billijkheid vastgesteld.
Artikel 9 – Hardheidsclausule
Burgemeester en wethouders kunnen van een of meer bepaalde artikelen of artikelleden van deze regeling afwijken als daaraan vasthouden voor een subsidieaanvrager of -ontvanger gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zouden zijn tot de daarmee te dienen belangen.
Artikel 10 – Slotbepalingen
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2024 en kan worden aangehaald als Subsidieregeling Jeugdgezondheidszorg Heerde.
Ondertekening
Heerde,
Het college voornoemd,
, secretaris.
, burgemeester.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl