Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR711556
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR711556/1
Ondermandaatbesluit 2024
Geldend van 01-01-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit 2024De secretaris en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gezien het advies van de afdeling BDV d.d. 3 december 2023;
gelet op het Mandaatbesluit 2023 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 4 juli 2023 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;;
besluiten:
ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met X van dit besluit.
Ondertekening
Pijnacker-Nootdorp, 12 december 2023
De afdelingshoofden voornoemd,
Voor dezen,
Annelies Kroeskamp, secretaris
Bijlage I Alle afdelingen
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
I.1 |
A3 |
In de gelegenheid stellen van:
|
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.2 |
A5 |
Besluiten tot:
|
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.3 |
A6 |
Verdagen en opschorten van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.4 |
A7 |
Verdagen beslissing op bezwaarschriften |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.5 |
A8 |
Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.6 |
A9 |
Besluiten op een aanvraag om subsidie |
Programmamanager Energietransitie |
Ondermandaat toegestaan aan programmamanager Energietransitie voor besluiten o.b.v. Subsidieregeling isolatie Pijnacker-Nootdorp 2023 |
Bijlage II Afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Gegevensbeheer & Belastingen
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
||||
II.1 |
RBG/G&B2 |
Uitoefenen overige bevoegdheden Wet basisregistratie personen, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden |
Teamleider team Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers van dat team |
|
||||
II.2 |
RBG/G&B5 |
Verstrekken van kiezerspas en volmacht |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand |
|
||||
II.3 |
RBG/G&B6 |
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand |
|
||||
II.4 |
RBG/G&B7 |
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand |
|
||||
II.5 |
RBG/G&B8 |
Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen, beleidsmedewerkers Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers gegevensbeheer BRP & burgerlijke stand Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013. |
|
||||
II.6 |
RBG/G&B3 |
Instellen één of meer stembureaus in de gemeente |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen |
|
||||
II.7 |
RBG/G&B4 |
Benoemen leden en plaatsvervangende leden stembureaus |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen |
|
||||
II.8 |
RBG/G&B1 |
Bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken alsmede uitvoeren taken op grond van de Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie en de Wet basisregistratie ondergrond waartoe in het bijzonder wordt gerekend:
|
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en medewerkers geo-informatie van dat team |
|
||||
II.9 |
RBG/G&B9 |
Beheren basisregistraties adressen en gebouwen |
Teamleider Gegevensbeheer & Belastingen en de beheerder van de BAG van dat team |
|
Bijlage III Afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Ruimte
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
III.1 |
RBG/RMT2 |
In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies |
Teamleider Ruimte |
Indien het verzoek ontvankelijk is. |
III.2 |
RBG/RMT2A |
Besluiten op verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies |
Teamleider Ruimte |
|
III.3 |
RBG/RMT3 |
Huisvestingsvergunning particulieren |
Teamleider Ruimte |
|
III.4 |
RBG/RMT5 |
Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten |
Senior beleidsmedewerker Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken en overige beleidsmedewerkers van de Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
III.5 |
RBG/RMT6 |
Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning |
Teamleider Ruimte |
|
III.6 |
RBG/RMT1 |
Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Teamleider Ruimte |
|
III.7 |
RBG/RMT1A |
Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) ten aanzien van aanvragen door interne afdelingen van de gemeente Pijnacker-Nootdorp (niet zijnde afdeling RBG) |
Teamleider Ruimte |
|
III.8 |
RBG/RMT7 |
Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang |
Teamleider Ruimte en de medewerkers van dat team |
|
III.9 |
RBG/RMT8 |
Correspondentie betreffende een sloopmelding en meldingen brandveilig gebruik |
Teamleider Ruimte en de medewerkers van dat team |
|
III.10 |
RBG/RMT4 |
Vaststellen van hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting |
Teamleider Ruimte |
|
III.11 |
RBG/RMT10 |
|
Teamleider Ruimte |
|
III.12 |
RBG/RMT11 |
Besluiten ten aanzien van uitwegvergunningen |
Teamleider Ruimte |
|
III.13 |
RBG/RMT12 |
Besluiten/bevoegdheden met betrekking tot omgevingsvergunningen |
Teamleider Ruimte |
|
III.14 |
RBG/RMT13 |
Bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 2 t/m 7 van het Besluit bouwwerken leefomgeving |
Teamleider Ruimte |
|
III.15 |
RBG/RMT14 |
Uitbrengen van advies over een aanvraag omgevingsvergunning en beslissen over instemming met de voorgenomen beslissing op die aanvraag, in het geval het college niet zelf bevoegd gezag is |
Teamleider Ruimte |
|
III.16 |
RBG/RMT15 |
Voornemen van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) m.a.w. vragen om zienswijze aanvrager |
Teamleider Ruimte |
|
III.17 |
RBG/RMT16 |
Besluiten tot het van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) zonder zienswijze van aanvrager op het voornemen |
Teamleider Ruimte |
|
III.18 |
RBG/RMT17 |
Besluiten tot het van toepassing verklaren uitgebreide procedure (bij een BOPA) na ontvangst zienswijze van aanvrager op het voornemen |
Teamleider Ruimte |
|
III.19 |
RBG/RMT18 |
Elektronisch bekendmaken en geconsolideerd bijhouden van omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan) en integraal elektronisch mededelen van ontwerpen van omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan) |
Teamleider Ruimte |
|
III.20 |
RBG/RMT19 |
Verstrekken van gegevens (statusinformatie) over omgevingsdocumenten (hier specifiek het omgevingsplan) aan het Kadaster |
Teamleider Ruimte |
|
III.21 |
RBG/RMT20 |
Beschikbaar stellen van informatie voor het elektronisch formulier in het Digitaal Stelsel Omgevingswet |
Teamleider Ruimte |
|
III.22 |
RBG/RMT21 |
Alle besluiten genoemd in de Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen (zoals in gebruik nemen gebouwen) |
Teamleider Ruimte |
|
Bijlage IV Afdeling Sociaal Domein, teams Maatschappelijke ondersteuning en Participatie
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IV.1 |
SD/PT1 |
Het nemen van beslissingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het terrein van de sociale voorzieningen en inburgering en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp |
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
|
IV.2 |
SD/PT2 |
Urgentieverklaring woningzoekende |
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting. |
IV.3 |
SD/MO1 |
|
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
|
IV.4 |
SD/PT3 |
Vergoeding voor leerlingenvervoer |
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
|
IV.5 |
SD/MO2 |
Gehandicaptenparkeerkaart |
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
|
IV.6 |
SD/MO3 |
|
Teamleider team Participatie en Teamleider team Maatschappelijke ondersteuning |
|
Bijlage V Afdeling Interne Dienstverlening
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
V.1 |
IDV/COMM&KCC2 |
Verstrekken bewijs van in leven zijn |
Teamleider IDV/COMM&KCC en medewerkers KCC |
|
V.2 |
IDV/COMM&KCC3 |
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en afgifte en ongeldig verklaren van rijbewijzen |
Teamleider IDV/COMM&KCC en medewerkers KCC |
|
V.3 |
IDV/COMM&KCC4 |
Startersleningen |
Teamleider IDV/COMM&KCC |
|
V.4 |
IDV/COMM&KCC5 |
Duurzaamheidslening |
Teamleider IDV/COMM&KCC |
|
Bijlage VI Afdeling Wijkzaken, stafbureau
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VI.1 |
WKZSTB2 |
Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp |
Marktmeester |
|
Bijlage VII Afdeling Wijkzaken, team Veiligheid & Handhaving
VII.1 |
WKZVH1 |
Ontheffing straatartiest |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.2 |
WKZVH2 |
Ontheffing bijzonder gebruik van de weg |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.3 |
WKZVH3 |
Vergunning evenement |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.4 |
WKZVH4 |
Exploitatievergunning horecabedrijf |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.5 |
WKZVH5 |
Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.6 |
WKZVH6 |
Vergunning speelautomatenhal |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.7 |
WKZVH7 |
Waarmerken verkoopregister |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.8 |
WKZVH8 |
Ontheffing overige geluidhinder |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.9 |
WKZVH9 |
Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d. |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.10 |
WKZVH10 |
Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.11 |
WKZVH11 |
Ontheffing parkeren van grote voertuigen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.12 |
WKZVH12 |
Collectevergunning |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.13 |
WKZVH13 |
Standplaatsvergunning |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.14 |
WKZVH14 |
Vergunning snuffelmarkten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.16 |
WKZVH16 |
Vergunning kansspel |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.17 |
WKZVH17 |
Verbieden klein kansspel |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.18 |
WKZVH18 |
Vergunning uitoefenen horecabedrijf of slijtersbedrijf |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.19 |
WKZVH19 |
Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.20 |
WKZVH20 |
Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.21 |
WKZVH21 |
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.22 |
WKZVH22 |
Besluiten betreffende de invordering van een dwangsom |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.23 |
WKZVH23 |
Besluiten betreffende de toepassing van een last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en de vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang bij handhaving |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.24 |
WKZVH24 |
Handhaving krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.25 |
WKZVH25 |
Handhaving bodem voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.26 |
WKZVH26 |
Handhaving Woningwet, voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.27 |
WKZVH27 |
Milieuhandhaving bij bedrijven, voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.28 |
WKZVH28 |
Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.29 |
WKZVH29 |
Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d. |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.30 |
WKZVH30 |
Handhaving horeca, voor zover betreft:
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.31 |
WKZVH32 |
Aanstellen verkeersregelaars |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.32 |
WKZVH33 |
Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.33 |
WKZVH34 |
Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
Bijlage VIII Afdeling Wijkzaken, team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte
VIII.1 |
WKZIBOR1 |
|
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
Met inachtneming van de Algemene Voorwaarden Ondergrondse Infrastructuren |
VIII.2 |
WKZIBOR2 |
Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen |
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
|
VIII.3 |
WKZIBOR3 |
|
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
|
Bijlage IX PRIVAATRECHTELIJKE MANDATEN
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IX.1 |
PM1 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten onder de grens van de Europese drempelwaarde |
projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen |
tot en met een bedrag van € 50.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
IX.2 |
PM2 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure. |
IX.3 |
PM3 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000 |
projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen |
tot en met een bedrag van € 100.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
IX.4 |
PM4 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
IX.5 |
PM5 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
IX.6 |
PM15 |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening |
senior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013 |
|
IX.7 |
PM31 |
Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken |
medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkzaken |
|
IX.8 |
PM33 |
Aansluiten op de gemeentelijke riolering |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken |
|
IX.9 |
PM34 |
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen) |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken |
|
Bijlage X VOLMACHTEN EN MACHTIGINGEN
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
X.1 |
M1 |
Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan ter zitting in rechtsgedingen en bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepsprocedures tot in alle instanties, tijdens hoorzittingen en bij de Nationale Ombudsman |
medewerkers van de afdelingen |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en directeur |
X.2 |
M3 |
Voor zover niet anders is bepaald, de volgende handelingen voorafgaand aan een besluit door het college of de burgemeester betreffende vergunningplicht of besluiten tot handhaving op grond van de Gemeentewet, bijzondere wetten of plaatselijke verordeningen:
|
medewerkers van de afdelingen |
|
X.3 |
M5 |
Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren, aanmeldformulieren, registratieformulieren en vergelijkbare formulieren |
medewerkers van de afdelingen |
|
X.4 |
M6 |
Ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben zoals informatieverstrekking, doen van belastingaangiften, accordering saldobiljetten geldleningen, ontvangstbevestigingen, stukken doorzenden die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is, verstrekken van statistische gegevens o.i.d. |
medewerkers van de afdelingen |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl