Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR710903
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR710903/1
Subsidieregeling zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken
Geldend van 01-01-2024 t/m heden
Intitulé
Subsidieregeling zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerkenB en W besluit
Burgemeester en wethouders van Hilversum,
Gelet op het voorstel Vaststellen Subsidieregeling zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken met kenmerk 1381308,
besluiten:
1. Gelet op:
- artikel 156 lid 3 Gemeentewet;
- artikel 3 lid 3 van de Subsidieverordening Hilversum 2021;
- de WMO verordening en beleidsregels;
- de beleidsvisie “Wij zijn Hilversum” (2023);
vast te stellen de volgende nadere
Subsidieregeling zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
1. Alle begrippen die in deze subsidieregeling worden gebruikt en die niet nader worden omschreven hebben dezelfde betekenis als in de WMO en de Algemene Subsidieverordening Hilversum.
2. In deze regeling wordt verstaan onder:
a. ASV: Algemene Subsidieverordening Hilversum 2021:
b. Awb: Algemene wet bestuursrecht
c. Gemeente: De gemeente Hilversum
d. College: Burgemeester en wethouders van de gemeente Hilversum
e. Zinvolle daginvulling: een algemene voorziening gericht op het bieden van een laagdrempelige ontmoetingsplek waarin tevens vorm wordt gegeven aan een gevarieerd activiteitenaanbod dat de zelfredzaamheid en participatie van deelnemers bevordert, behoudt of compenseert. Het biedt ondersteuning bij ontmoetingen en/of het leveren van een sociale prestatie of draagt bij aan de volgende stap naar werk of vrijwilligerswerk
f. Sociale basis: breed en laagdrempelig aanbod van activiteiten en ondersteuning overwegend in de eigen buurt om zelfredzaam te zijn, talenten te ontwikkelen en mee te doen in de stad
g. Algemene voorziening: aanbod van diensten of activiteiten dat, zonder voorafgaand
h. onderzoek naar de behoeften, persoonskenmerken en mogelijkheden van de gebruikers,
i. toegankelijk is voor alle inwoners en dat is gericht op maatschappelijke ondersteuning.
j. Zwaardere ondersteuning: Dit zijn diensten en/of activiteiten die alleen met een indicatie vanuit de WMO of WLZ te ontvangen zijn
k. Beroepskracht: in deze regeling bedoelen we een betaalde hulpverlener die opgeleid is en ervaring heeft passend bij de doelgroep van de activiteit die hij of zij ondersteunt. De beroepskracht heeft minimaal een relevante mbo-opleiding gevolgd, aangevuld met doelgroep-specifieke cursussen, trainingen en/of werkervaring
l. Buurtteam: het aanspreekpunt in de wijk en de spin in het web van de ondersteuningsinfrastructuur in wijken en buurten. Naast het bieden van individuele ondersteuning zijn zij de samenwerkingspartner van andere maatschappelijke partners in Hilversum. Het buurtteam biedt hulp en ondersteuning op meerdere levensgebieden (basiszorg) en is verwijzer naar aanvullende zorg. Het buurtteam is een algemene voorziening in de gemeente Hilversum, waarop iedere Hilversummer zonder verwijzing een beroep kan doen
m. Deelnemer: Hilversummer van 18 jaar of ouder in een kwetsbare situatie die deelneemt aan een dagactiviteit: Ontmoeten, Meedoen of Meewerken
n. Ervaringsdeskundige: een persoon met het vermogen om op basis van een eigen herstelervaring anderen perspectief te geven op herstel. Hij of zij heeft de vaardigheid om contact te maken met Hilversummers in een kwetsbare situatie
o. Laagdrempelig: de activiteiten zijn algemeen toegankelijk en kennen dus geen toegangstoets
p. Hilversummers in een kwetsbare situatie: in deze regeling bedoelen we hiermee zelfstandig wonende volwassenen, die voor een korte of lange periode moeite hebben om de dag in te vullen met anderen en mee te doen in de maatschappij. De redenen hiervoor zijn uiteenlopend, bijvoorbeeld: het hebben van een psychische kwetsbaarheid/ gedragsproblematiek en/of een LVB / laag IQ hebben, in combinatie met een of meer van de volgende omstandigheden: lichamelijk beperkt, niet aangeboren hersenletsel, laag inkomen, schulden, een verslavingsverleden, lage sociaal economische status, klein sociaal netwerk, langdurige werkloosheid, , laaggeletterdheid, weinig of geen digitale vaardigheden, eenzaamheid, beginnend dementerend. Deze doelgroep kenmerkt zich door enige mate van zelfredzaamheid en regie, zodat ze begeleid kunnen worden door vrijwilligers met ondersteuning van een professional en waarbij in ieder geval geen sprake is van een Wlz indicatie of beschermd wonen indicatie WMO
q. Relevante netwerkpartners: organisaties, diensten, voorzieningen en rechtspersonen die een rol spelen of een taak hebben op het gebied van dagbesteding, vrijwilligersondersteuning, mantelzorgondersteuning, vervoersvoorzieningen, bewonersinitiatieven en/of een verwijzende rol hierin hebben
r. Vrijwillige inzet: iets doen voor een ander of de omgeving, al dan niet in georganiseerd verband, zonder dat men daarvoor wordt betaald
s. Vrijwilliger: iemand die zich op basis van intrinsieke motivatie inzet in georganiseerd of ongeorganiseerd verband, onverplicht en onbetaald ten behoeve van anderen of de samenleving waarbij een (maatschappelijk) belang wordt gediend
t. Werk: inzet waarvoor werknemers salaris ontvangen of inkomsten verdienen uit zelfstandig ondernemerschap. Indien nodig met begeleiding, hier zijn diverse instrumenten voor o.a. vanuit de Participatiewet
Artikel 2 Doel van de subsidieregeling
Met de gesubsidieerde activiteiten vanuit deze subsidieregeling wordt beoogd dat:
1. Hilversummers die in een kwetsbare situatie zitten, dus voor wie een zinvolle daginvulling zonder begeleiding niet vanzelfsprekend is, en een ondersteuningsbehoefte hebben op het gebied van ontmoeten of meedoen ter voorkoming van sociaal isolement, zo lang dat wenselijk en mogelijk is, laagdrempelig terecht kunnen in hun omgeving voor activiteiten:
a. die passen bij de ondersteuningsbehoefte van de inwoner; en
b. ruimte geven voor ontwikkeling waardoor hun zelfredzaamheid en -regie wordt bevorderd, behouden of gecompenseerd.
2. Hilversummers die in een kwetsbare situatie zitten, dus voor wie een zinvolle daginvulling zonder begeleiding niet vanzelfsprekend is, en die door de aard van hun beperking of vraagstuk niet kunnen deelnemen aan gewoon of begeleid werk, zo lang dat wenselijk en mogelijk is, laagdrempelig terecht kunnen in hun omgeving voor activiteiten:
a. die passen bij de ondersteuningsbehoefte van de inwoner; en
b. begeleiden en ondersteunen naar de volgende stap richting (vrijwilligers)werk
3. De primaire doelgroep voor de algemene voorzieningen in het kader van deze subsidieregeling zijn inwoners van de gemeente Hilversum met een beperking en/of chronische en/of psychosociale problemen en die (potentieel) ondersteuning nodig hebben bij het participeren in de samenleving en/of bij het zelfredzaam blijven of worden en voor wie een algemene voorziening voldoende passend is.
Artikel 3 Eisen aan de aanvrager
Voor subsidie komen in aanmerking rechtspersonen. Namens een samenwerkingsverband moet één partij een aanvraag en de verantwoording doen en het subsidiebedrag ontvangen en beheren namens meerdere rechtspersonen.
Artikel 4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
1. Een jaarlijkse subsidie wordt verleend voor:
a. activiteiten en de noodzakelijke professionele ondersteuning die de doelstellingen realiseren zoals beschreven in artikel 2;
b. deskundigheidsbevordering van de vrijwilligers die de activiteiten bedoeld onder artikel 2 uitvoeren;
c. de werkelijk door de vrijwilligers gemaakte onkosten verbonden aan de inzet voor de activiteiten;
d. noodzakelijk vervoer van en naar de locatie van de activiteiten voor deelnemers die niet op eigen kracht vervoer kunnen regelen en geen gebruik kunnen maken van collectief vraagafhankelijk vervoer of een andere bestaande vervoersvoorziening;
e. organisatie- en exploitatiekosten die gemaakt moeten worden om de activiteit aan te kunnen bieden.
2. In afwijking van lid 1 kan er op verzoek van een aanvrager een meerjarige subsidie verleend worden, indien in de aanvraag is onderbouwd dat een jaarlijkse subsidie niet volstaat voor de aangevraagde activiteit en de aanvrager een activiteitenplan en meerjarenbegroting heeft ingediend waarin de doorontwikkeling van de activiteit voor de gevraagde periode geborgd is.
Artikel 5 Aanvraag- en beslistermijn
1. Een subsidieaanvraag voor 2025 op grond van deze subsidieregeling dient door de gemeente te zijn ontvangen voor 1 april 2024
2. Een subsidieaanvraag vanaf 2026 moet elk jaar ingediend worden vóór 1 juli in het jaar dat voorafgaat aan het jaar waarvoor u de subsidie aanvraagt
3. Het college neemt over de subsidies voor 2025 en na ontvangst van de volledige aanvraag voor 1 juli 2024 een besluit
4. Het college neemt over de subsidies voor 2026 en verder voor 1 december een besluit
Artikel 6 Indienen van de subsidieaanvraag
1. Een aanvraag om een subsidie wordt schriftelijk ingediend bij het college met gebruikmaking van het daarvoor bestemde aanvraagformulier welke beschikbaar wordt gesteld op de website van de gemeente.
2. Bij de aanvraag overlegt de aanvrager de volgende gegevens:
3. Het ingevulde aanvraagformat en activiteitenplan met een beantwoording en onderbouwing bij de gestelde vragen
4. Een sluitende en helder onderbouwde begroting aansluitend bij het aanvraagformat en activiteitenplan. Uit de begroting wordt inzichtelijk hoe elk van de activiteiten is opgebouwd. Dat geeft in elk geval per aangevraagde activiteit inzicht in:
a. Huisvestingskosten (mits uit de aanvraag blijkt dat deze kosten aannemelijk en noodzakelijk zijn)
b. Algemene kosten/organisatiekosten en activiteitenkosten
c. Kosten en inzet van uitvoerend personeel en overige personele kosten (overhead)
d. Opbrengsten en co-financiering: gesplitst in subsidie gemeente en overige opbrengsten
5. Het college is bevoegd ook andere dan, of slechts enkele van, de in dit artikel genoemde gegevens te verlangen, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk respectievelijk voldoende zijn
6. Bij een onvolledige aanvraag communiceert de gemeente dit aan de subsidieaanvrager. De subsidieaanvrager krijgt de gelegenheid om de ontbrekende informatie aan te vullen binnen een redelijke termijn
7. Bij de aanvraag van een meerjarige subsidie geldt dat de gegevens genoemd in lid 1 en 2 aangeleverd moeten worden over de periode waarover subsidie wordt aangevraagd en aangevuld met een paragraaf over de doorontwikkeling van het aanbod en een onderbouwing waarom een jaarlijkse subsidie niet volstaat.
Artikel 7 Subsidievereisten
Om in aanmerking te komen voor subsidie wordt voldaan aan de volgende vereisten:
a. de activiteiten zijn een aanvulling op de reeds bestaande sociale basis in de wijk;
b. de activiteiten sluiten aan bij de behoefte van de inwoners in de wijk die bij voorkeur vanuit de wijkmonitor wordt onderbouwd; en
c. de activiteiten worden wijkgericht vormgegeven binnen 1 of meerdere van de 8 wijken van Hilversum: Centrum, Zuidoost, Zuid, Zuidwest, Noordwest, Hilversumse Meent, Oost en Noordoost; en
d. bij de uitvoering van de activiteiten wordt (wijkgericht) samengewerkt met relevante partners in het gebied. Samenwerkende partijen zorgen voor afstemming onderling en zetten samen kennis, inzet van medewerkers/vrijwilligers en locaties in t.b.v. het activiteitenaanbod in een wijk; en
e. de activiteiten sluiten aantoonbaar aan op en zijn niet concurrerend met de activiteiten/ initiatieven die al een bewezen gevestigde functie hebben in een wijk/buurt/gebied, bijvoorbeeld te zien in het aantal deelnemers; en
f. voor de uitvoering van de activiteiten ontmoeten en meedoen wordt in beginsel gebruik gemaakt van reeds bestaande en daarvoor beschikbare of geschikte locaties, zoals vrijetijds-accommodaties, buurthuizen/ buurtkamers, inloopvoorzieningen en locaties waar reeds ondersteuning vanuit de sociale basis wordt geboden; en
g. de activiteiten zijn gevarieerd, passen bij de interesses, de culturele achtergrond, de cognitieve en fysieke mogelijkheden/vaardigheden en beperkingen van de deelnemers in de betreffende wijk; en
h. voor de uitvoering van de activiteiten wordt waar mogelijk gebruik gemaakt van de inzet en/of expertise van ervaringsdeskundigen;
i. de activiteiten worden verzorgd door een mix van vrijwilligers en professionele krachten om een zo breed mogelijke groep inwoners te kunnen bedienen, met dien verstande dat de professionele krachten alleen worden ingezet voor activiteiten waarbij deze vorm van professionele ondersteuning noodzakelijk is en de geboden ondersteuning als bedoeld in artikel 2 van deze regeling passend is; en
j. binnen de activiteiten wordt in een intake/kennismaking per deelnemer gekeken wat nodig is. De gewenste ondersteuning wordt vertaald naar concrete doelen/resultaten en daarbij behorende activiteiten die systematisch worden gevolgd en geëvalueerd met de deelnemer en de eventuele begeleider of mantelzorger en zo nodig aangepast; en
k. Binnen de activiteiten wordt in een evaluatie beoordeelt of de deelnemer nog behoort tot de doelgroep, als bedoeld in artikel 1 lid 2 onder l en p en artikel 2 lid a en b van deze regeling. Indien dit niet het geval is vindt de verwijzing naar zwaardere ondersteuning altijd middels een warme overdracht plaats.
Artikel 8 Weigeringsgronden
In aanvulling op het bepaalde in de ASV weigeren burgemeester en wethouders de subsidie in ieder geval:
a. indien niet of onvoldoende onderbouwd is dat de behoefte aan de activiteiten die de aanvrager aanbiedt gedurende de hele aanvraagperiode in deze mate in de betreffende wijk blijft bestaan, of
b. indien de activiteiten waarvoor subsidie wordt gevraagd niet primair een gemeentelijke verantwoordelijkheid op het gebied van de WMO is, of
c. indien de kosten per deelnemer omgerekend hoger zijn dan het gecontracteerde tarief voor WMO dagbesteding licht voor 14 uur per week voor 48 weken per jaar; of
d. indien de aanvraag voor het behalen van de resultaten afhankelijk is van voorwaarden terwijl onvoldoende verzekerd is dat aan die voorwaarden op datum aanvraag is voldaan.
Artikel 9 Subsidieplafond en verdeling van de subsidie
1. Het subsidieplafond voor het subsidiëren van activiteiten als bedoeld in artikel 2 lid a van deze regeling, zoals bedoeld in deze subsidieregeling, wordt jaarlijks vastgesteld en opgenomen in het “Overzicht subsidieplafonds Hilversum” en bedraagt maximaal 75% van de beschikbare subsidie;
2. Het subsidieplafond voor het subsidiëren van activiteiten als bedoeld in artikel 2 lid b van deze regeling, zoals bedoeld in deze subsidieregeling, wordt jaarlijks vastgesteld en opgenomen in het “Overzicht subsidieplafonds Hilversum” en bedraagt maximaal 25% van de beschikbare subsidie;
3. De aanvragen worden onderling beoordeeld en gehonoreerd totdat het subsidieplafond is bereikt. De onderlinge beoordeling wordt gedaan met behulp van bijlage 1 van deze regeling en de vergelijking in kosten van de activiteiten.
4. Indien het bedrag waarvoor op grond van deze subsidieregeling zou moeten worden verleend aan degenen die daartoe tijdig een aanvraag hebben ingediend groter is dan het op grond van het eerste lid vastgestelde subsidieplafond, vindt een ranking plaats aan de hand van de beoordeling in lid 3 waarbij subsidies verstrekt kunnen worden tot het moment dat het plafond bereikt wordt.
5. Indien de aanvragen voor activiteiten als bedoeld in artikel 2 lid b van deze regeling, vóór 1 juli van het kalenderjaar het maximale subsidieplafond als bedoeld in lid 2 van dit artikel niet bereikt hebben, kan het college besluiten om het beschikbare subsidieplafond onder lid 1 te verhogen
Artikel 10 Verantwoording
In aanvulling op artikel 13, 14 en 15 van de ASV 2021 geldt de verplichting dat:
a. er vóór 1 juli van het betreffende subsidiejaar een rapportage/verslag wordt aangeleverd met de resultaten over de periode januari tot en met april met daarin opgenomen de voortgang op de resultaatafspraken waarvoor subsidie is verleend
b. er voor 1 mei volgend op het jaar waarin de gesubsidieerde activiteiten zijn uitgevoerd, een aanvraag om subsidievaststelling wordt ingediend conform de bepalingen zoals opgenomen in artikel 13,14, en 15 van de ASV 2021
c. er bij de aanvraag om vaststelling na afloop van het gesubsidieerde tijdvak een financiële verantwoording wordt overgelegd met een gelijke indeling als de bij de aanvraag om een subsidieverlening ingediende begroting
d. in aanvulling op de artikel 13, 14 en 15 van de ASV 2021 een eindrapportage/verslag wordt ingeleverd over de resultaatafspraken waarvoor subsidie is verleend
e. de inhoud van de rapportage/ het verslag als bedoeld in lid a en d op basis van de vereisten in artikel 7 en in samenspraak met het college wordt vastgesteld
Artikel 11 Hardheidsclausule
1. Het college kan in bijzondere gevallen besluiten – ten gunste van de aanvrager – af te wijken van de bepalingen van deze subsidieregeling, indien toepassing van deze subsidieregeling leidt tot onbillijkheden van overwegende aard.
2. In alle gevallen waarin deze subsidieregeling niet voorziet besluit het college.
Artikel 12 inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2024.
Artikel 13 citeertitel
De regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling zinvolle daginvulling: ontmoeten, meedoen en meewerken.
Aldus vastgesteld in de vergadering van 19 december 2023.
Hilversum, 19 december 2023
de gemeentesecretaris, de burgemeester,
mr. C.P. Torres Barrera dr. ir. G.M. van den Top
Bijlage 1
Beoordelingskader
Bij elk criterium wordt een onderscheid gemaakt tussen de score ‘goed’ (10 punten), ‘voldoende’ (5 punten) en ‘onvoldoende (0 punten). Soms is alleen een keuze tussen 2 categorieën toepasbaar (bijv. als het criterium raakt aan een subsidievereiste zoals omschreven in de subsidieregeling (dan is onvoldoende geen optie).
Categorie uit beleidsvisie “wij zijn Hilversum” |
Criterium uit subsidieregeling |
Toelichting |
Score |
Passend bij Hilversummers zijn duurzaam aan het werk en/of hebben een zinvolle daginvulling |
Ontmoeten en meedoen is gericht op bevorderen, behouden of compenseren van zelfredzaamheid en eigen regie |
De mate waarin het aanbod concrete resultaten oplevert op het gebied van het doel van deze subsidieregeling |
Er is een concrete jaarlijkse doelstelling/ resultaat opgenomen in de aanvraag en een voorstel om hier middels objectieve gegevens op te sturen (10) Er is een meetbare of concrete jaarlijkse doelstelling/resultaat opgenomen in de aanvraag (5) Er is geen meetbare of concrete jaarlijkse doelstelling/resultaat opgenomen in de aanvraag (0) |
Meewerken is gericht op het begeleiden en ondersteunen naar de volgende stap richting (vrijwilligers) werk |
De mate waarin het aanbod concrete resultaten oplevert op het gebied van het doel van deze subsidieregeling |
Er is een concrete jaarlijkse doelstelling/ resultaat opgenomen in de aanvraag en een voorstel om hier middels objectieve gegevens op te sturen (10) Er is een meetbare of concrete jaarlijkse doelstelling/resultaat opgenomen in de aanvraag (5) Er is geen meetbare of concrete jaarlijkse doelstelling/resultaat opgenomen in de aanvraag (0) |
|
Passend bij Hilversummers hebben passende en toegankelijke voorzieningen in hun buurt |
Aanvullend en niet concurrerend aanbod in de wijk |
De mate waarin de bestaande sociale basis en bestaand aanbod in de wijk is meegenomen in de aanvraag |
Er is een omschrijving gemaakt van de sociale basis en aanbod in de betreffende wijk en er is onderbouwd waarom en hoe de aanvraag hier een aanvulling op is (10) Er is een beschrijving gemaakt van de sociale basis en aanbod in de wijk, maar niet voldoende onderbouwd waarom het aanbod hier een aanvulling op is (5) Er is geen beschrijving gemaakt van de sociale basis en/of aanbod in de wijk (0) |
Wijkgericht samenwerken |
Mate waarin er sprake is van een aantoonbare samenwerkingsrelatie met relevante partners om samen vorm te geven aan een passend aanbod of deze verder door te ontwikkelen |
Trekt actief op met relevante netwerkpartners om samen (wijkgericht) vorm te geven aan activiteiten (10) Samenwerking met relevante netwerkpartners is deels/in beperkte mate aanwezig (5) Samenwerking met relevante netwerkpartners is niet aanwezig (0) |
|
Gebruik makend van bestaande locaties in de wijk |
De mate waarin gebruik wordt gemaakt van bestaande ontmoetingsplekken, buurthuizen en locaties die aangepast zijn aan de beperkingen van de doelgroep, zodat verschillend aanbod samen kan komen |
Er wordt gebruik gemaakt van beschikbare capaciteit in bestaande ontmoetingsplekken, buurthuizen en locaties, zodat verschillend aanbod samen kan komen (10) Er wordt nog geen gebruik gemaakt van beschikbare capaciteit in bestaande ontmoetingsplekken, buurthuizen en locaties, zodat verschillend aanbod samen kan komen, maar dit is wel als doorontwikkelopgave meegenomen (5) Er wordt geen gebruik gemaakt van beschikbare capaciteit in bestaande ontmoetingsplekken, buurthuizen en locaties, zodat verschillend aanbod samen kan komen en er is ook geen ontwikkelopgave hierin opgenomen (0) |
|
Hilversummers krijgen passende zorg en/of ondersteuning en weten die te vinden |
Passende activiteiten |
De mate waarin de behoefte van de specifieke inwoners van de wijk zijn betrokken in de aanvraag |
Er is een analyse gemaakt van de inwoners in de wijk op het gebied van leeftijd, taalvaardigheid, etniciteit en/of vergelijkbare kenmerken en de activiteit en capaciteit daarvan is hierop ingericht (10) Er is een analyse gemaakt van de inwoners in de wijk op het gebied van leeftijd, taalvaardigheid etniciteit en/of vergelijkbare kenmerken en de activiteit is hierop ingericht en er is onduidelijkheid over de benodigde capaciteit (5) Er is geen analyse gemaakt of het aanbod is aantoonbaar niet passend bij de behoefte of benodigde capaciteit in de wijk (0) |
Inzet van professionals |
De mate waarin gebruik wordt gemaakt van een duidelijke methodiek gericht op instroom, doorstroom en uitstroom (middels warme overdracht) door professionals |
Er wordt door minimaal Mbo 3 (jeugdzorg, VVT, WMD, GGZ, GZG of vergelijkbaar) - geschoolde professionals aantoonbaar gebruik gemaakt van een methodiek gericht op instroom, doorstroom en uitstroom (10) De professionals zijn niet minimaal Mbo 3 (jeugdzorg, VVT, WMD, GGZ, GZG of vergelijkbaar) geschoold en/of er wordt geen methodiek omschreven gericht op instroom, doorstroom en uitstroom (0) |
|
Inzet van vrijwilligers |
De mate waarin gebruik wordt gemaakt van de inzet van vrijwilligers |
Er is een combinatie van professionals en vrijwilligers en de inzet van vrijwilligers wordt optimaal benut, zodanig dat dit ruimte biedt voor een ruime capaciteit in aanbod (10) Er is geen of weinig inzet van vrijwilligers, maar wel inzet van ervaringsdeskundigen (5) Vrijwilligers en ervaringsdeskundigen worden niet/nauwelijks ingezet of worden onvoldoende ingezet om de capaciteit van het aanbod te ondersteunen (0) |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl