Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR709456
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR709456/2
Verordening Rekenkamer Schiedam 2024, 23BIJ02152
Geldend van 16-04-2024 t/m heden
Intitulé
Verordening Rekenkamer Schiedam 2024, 23BIJ02152De raad van de gemeente Schiedam;
gelezen het voorstel van de auditcommissie van 21 november 2023;
gelet op hoofdstuk IVa en artikel 149 van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
Verordening Rekenkamer Schiedam 2024
Artikel 1. Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- -
college: college van burgemeester en wethouders;
- -
rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet
- -
voorzitter: voorzitter van de rekenkamer.
Artikel 2. Rekenkamer
-
1. Er is een rekenkamer.
-
2. De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een voorzitter.
Artikel 3. Auditcommissie als klankbord
De Auditcommissie is namens de raad het klankbord van de rekenkamer.
Artikel 4. Herbenoeming
De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter, kunnen maximaal één keer voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.
Artikel 5. Ambtelijke ondersteuning
De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.
Artikel 6. Budget
De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.
Artikel 7. Vergoeding
-
1. De leden en de voorzitter van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding die respectievelijk 25% en 30% bedraagt van de vergoeding die raadsleden voor hun werkzaamheden ontvangen op grond van het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers.
-
2. Voor de leden van de rekenkamer is de reiskostenvergoeding van toepassing die geldt voor dienstreizen van ambtenaren van de gemeente Schiedam. In afwijking op die regeling worden parkeerkosten separaat vergoed. Kosten van openbaar vervoer worden geheel vergoed.
Artikel 8. Monitoring aanbevelingen
-
1. De griffie verstrekt de raad jaarlijks voor 1 oktober een overzicht van de aan de raad gedane voorstellen van de rekenkamer welke door de raad zijn overgenomen en door de raad zelf moeten worden uitgevoerd, vergezeld van de wijze waarop aan de voorstellen vervolg is gegeven.
-
2. Het college informeert de raad over de wijze waarop vervolg is gegeven aan de aanbevelingen van de rekenkamer aan het college, uiterlijk 1 jaar nadat de raad heeft besloten deze aanbevelingen van de rekenkamer over te nemen, tenzij in het raadsvoorstel over de aanbevelingen anders wordt vermeld.
Artikel 9. Slotbepalingen
-
1. Besluiten , genomen krachtens Verordening Rekenkamer Schiedam 2022, die golden op het moment van de inwerkingtreding van deze verordening en waarvoor deze verordening overeenkomstige besluiten kent, gelden als besluiten genomen krachtens deze verordening.
-
2. De Verordening Rekenkamercommissie Schiedam-Vlaardingen is ingetrokken.
-
3. De Verordening Rekenkamer Schiedam 2022 is ingetrokken.
-
4. Deze verordening treedt in werking de dag volgend op de bekendmaking.
-
5. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening Rekenkamer Schiedam 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadvergadering van 12 december 2023.
De griffier,
M.J.W. Tobeas
De voorzitter,
J.G. Bijl
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl