Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR70695
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR70695/1
Regeling vervallen per 01-01-2012
Reglement van orde voor de vergadering van het presidium
Geldend van 25-09-2008 t/m 31-12-2011
De raad van de gemeente Anna Paulowna;
gelet op artikel 4 van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad Anna Paulowna 2006;
overwegende dat het wenselijk is om de taken en vergaderorde van het presidium in een reglement vast te leggen;
Besluit:
vast te stellen het reglement van orde voor de vergaderingen van het presidium.
Artikel 1 Begrippen
-
1.1 Presidium: het orgaan als bedoeld in artikel 4 van het reglement van orde voor de vergaderingen van de raad;
-
1.2 voorzitter: de voorzitter van de raad , tevens voorzitter van het presidium;
-
1.3 griffier: de griffier van de raad, tevens griffier van het presidium of diens plaatsvervanger;
Artikel 2 Taken
Het presidium heeft de volgende taken:
- bereidt de vergaderingen van de raad voor en stelt hiervoor de concept agenda’s vast;- stelt een dynamische lange termijn agenda op, waarop maandelijks steeds een jaar vooruit wordt aangegeven welke onderwerpen in de raad naar verwachting zullen worden behandeld;- doet voorstellen over te volgen werkwijze in de raad t.a.v.: o de behandeling van grootschalige onderwerpen; o de vorm van diverse stukken die aan de raad worden aangeboden; o het al dan niet behandelen van stukken in een niet-openbare vergadering; o de orde in de vergaderzaal bij raadsvergaderingen; de plaats van actoren en hulpmiddelen;- evalueert in technische zin de vergaderingen van de raad;- doet jaarlijks een voorstel aan de raad voor het vergaderschema van de raad;- ziet toe op de nakoming van toezeggingen aan de raad;- raamt jaarlijks tijdig voor opname in de begroting de uitgaven ten behoeve van de raad;- vervult het werkgeverschap van de griffie;- houdt functioneringsgesprekken met de griffier;
Artikel 3 Vergaderfrequentie en -plaats
-
3.1 Het presidium vergadert in principe aansluitend aan de raadsvergadering.
-
3.2 Het presidium vergadert eveneens indien de voorzitter en een of meer leden van het presidium dit wensen.
-
3.3 De vergaderingen van het presidium worden in het gemeentehuis gehouden, tenzij de leden van het presidium besluiten in meerderheid besluiten elders te vergaderen.
-
3.4 De voorzitter stuurt tenminste 72 uur voor een vergadering de leden van het presidium een schriftelijke oproep onder vermelding van dag, tijdstip en plaats van de vergadering.
-
3.5 De voorlopige agenda van de vergadering van de raad wordt tegelijkertijd met de schriftelijke oproep aan de leden verzonden.
Artikel 4 Agenda en verslaglegging
-
4.1 Bij aanvang van de vergadering stelt het presidium de agenda vast.
-
4.2 Van de vergadering wordt een kort verslag met besluiten en afspraken gemaakt.
-
4.3 De agenda en het conceptverslag worden ter kennis van de raad en het college gebracht.
Artikel 5 Openbaarheid
-
5.1 De vergaderingen van het presidium zijn openbaar.
-
5.2 Een (deel van de) vergadering van het presidium is besloten als voorzitter of tenminste twee leden daarom verzoeken.
-
5.3 Van een besloten vergadering wordt een afzonderlijk kort verslag gemaakt, dat niet openbaar wordt gemaakt, tenzij het presidium anders beslist.
-
5.4 De functioneringsgesprekken met de griffier worden gevoerd in een besloten vergadering.
Artikel 6 Besluitvorming
-
6.1 Het presidium neemt alleen besluiten over zaken die de werkwijze van de raad betreffen en politiek niet gevoelig zijn.
-
6.2 Alle besluiten worden bij meerderheid van stemmen genomen.
Artikel 7 Slotbepalingen
-
7.1 Het presidium is voor zijn handelen en zijn beleid verantwoording schuldig aan de raad en geeft hem alle verlangde inlichtingen.
-
7.2 In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het presidium op voorstel van de voorzitter.
-
7.3 Dit reglement treedt in werking op de dag na publicatie in de CTR/Polderbode.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl