Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR706185
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR706185/1
Mandaat, volmacht- en machtigingsbesluit Integraal Zorg Akkoord regio Apeldoorn-Zutphen
Geldend van 12-12-2023 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2023
Intitulé
Mandaat, volmacht- en machtigingsbesluit Integraal Zorg Akkoord regio Apeldoorn-ZutphenHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Epe
en
de burgemeester van de gemeente Epe,
ieder voor zover het hun eigen bevoegdheden betreft;
overwegende dat de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Zutphen voornemens zijn om de gemeente Apeldoorn aan te wijzen als mandaatgemeente voor de regio Apeldoorn-Zutphen in het kader van de uitvoering van het Integraal Zorgakkoord (IZA), hetgeen Apeldoorn wil aanvaarden;
verder overwegende dat de taken die daarbij horen, zijn:
- 1.
het aanvragen van de uitkering conform de regeling van de Minister voor Langdurige Zorg en Sport van 7 juli 2023, kenmerk 3634246-1050406-DMO- houdende een specifieke uitkering voor IZA-doelen 2023-2026 (Regeling specifieke uitkering IZA-doelen 2023-2026).
- 2.
het beheren en uitgeven van deze middelen en het daarover verantwoording afleggen aan de subsidieverstrekker;
- 3.
het samen met de zorgverzekeraar coördineren van de samenwerking tussen partijen;
- 4.
het maken van afspraken en het sluiten van overeenkomsten binnen de regionale samenwerking IZA;
- 5.
het zijn van een aanspreekpunt voor betrokkenen bij het opstellen van de regiobeelden en het regioplan;
gelet op:
- 1.
artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet;
- 2.
artikel 171 van de Gemeentewet;
- 3.
afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en
- 4.
titel 3 van boek 3 Burgerlijk Wetboek;
B E S L U I T E N :
Artikel 1. Mandaat, volmacht en machtiging
Mandaat, volmacht en machtiging te verlenen voor de uitoefening van de volgende bevoegdheden en werkzaamheden in het kader van het IZA:
1. aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn, vertegenwoordigd door de portefeuillehouder IZA en de burgemeester:
- a.
waar nodig op basis van de SPUK IZA: het aanvragen van middelen, het beheren van deze middelen, het uitgeven van deze middelen nadat dit is besloten in het bestuurlijk overleg en het daarover verantwoording afleggen aan de subsidieverstrekker;
- b.
het maken van afspraken en het sluiten van overeenkomsten binnen de regionale samenwerking IZA nadat dit is voorbereid en besproken in het bestuurlijk overleg;
- c.
het zijn van aanspreekpunt voor Zilveren Kruis, Zorgkantoor Apeldoorn/Zutphen e.o. en overige partners in het kader van het IZA;
- d.
de bevoegdheid om een rechtsgeding of een bezwaarprocedure te voeren, handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten.
- 2.
aan de burgemeester van de gemeente Apeldoorn volmacht te verlenen voor de vertegenwoordiging in en buiten rechte.
Artikel 2. Informatie
- 1.
De portefeuillehouder IZA, als vertegenwoordiger van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn heeft minimaal een keer per kwartaal overleg met de portefeuillehouders IZA van de gemeenten Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem en Zutphen over de uitvoering van het mandaat, volmacht en machtiging.
- 2.
De zeven regiogemeenten waaronder ook Apeldoorn, plegen zo vaak als nodig overleg over de uitvoering van mandaat, volmacht en machtiging binnen de ambtelijke samenwerkingsstructuur in de regio.
Artikel 3. Ondermandaat, subvolmacht, submachtiging
Het college, dan wel de burgemeester van de mandaatgemeente Apeldoorn kan ter uitoefening van een aan hem gemandateerde respectievelijk ge(vol)machtigde bevoegdheid, schriftelijk ondermandaat, subvolmacht en submachtiging te verlenen aan ondergeschikten en niet-ondergeschikten.
Artikel 4. Citeertitel en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit wordt aangehaald als : Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit Integraal Zorgakkoord regio Apeldoorn-Zutphen”.
- 2.
Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking en heeft terugwerkende kracht tot en met 1 april 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 5 december 2023
Burgemeester en wethouders van Epe
dhr. dr. T.C.M. Horn, burgemeester
dhr. N.L.J.J. Dusink, secretaris
De Burgemeester van Epe,
dhr. dr. T.C.M. Horn
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl