Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR705799
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR705799/1
Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Bronckhorst 2023
Geldend van 08-12-2023 t/m heden
Intitulé
Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Bronckhorst 2023Artikel 1. Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- –
college: college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst;
- –
raad: gemeenteraad van de gemeente Bronckhorst;
- –
rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet;
- –
voorzitter: voorzitter van de rekenkamer.
- –
Leden: de door de raad benoemde leden, waaronder de voorzitter, van de rekenkamer.
Artikel 2. Rekenkamer
-
1. Er is een rekenkamer.
-
2. De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een voorzitter. Zij worden benoemd voor de periode van zes jaar.
Artikel 3. Herbenoeming
De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter, kunnen maximaal één keer voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.
Artikel 4. Advisering en klankborden
De rekenkamer kan indien zij dit nodig of wenselijk acht de auditcommissie gebruiken voor advies en als klankbord, bijvoorbeeld bij de keuze van een onderzoeksonderwerp.
Artikel 5. Ambtelijke ondersteuning
-
1. De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.
-
2. De ambtelijk secretaris ondersteunt de rekenkamercommissie bij de uitvoering van haar taken.
-
3. De ambtelijk secretaris wordt door de griffier in overleg met de voorzitter van de rekenkamer aangewezen.
-
4. De kosten voor de ambtelijk secretaris komen ten laste van het budget van de griffie.
Artikel 6. Budget
De raad stelt het budget van de rekenkamer vast. De voorzitter van de rekenkamer is be¬voegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.
Artikel 7. Vergoeding
-
1. De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.
-
2. De vergoeding bedraagt voor de voorzitter € 500 per maand en voor gewone leden € 350 per maand. De vergoeding wordt jaarlijks geïndexeerd met dezelfde indexering die geldt voor de vergoeding voor raadsleden.
-
3. Indien de leden van de rekenkamer een onderzoek in eigen beheer uitvoeren, geldt het een uurtarief van € 75 per uur. De vergoeding wordt jaarlijks geïndexeerd.
-
4. De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten. Dit is maximaal de belastingvrije kilometervergoeding. Kosten van openbaar vervoer worden geheel vergoed.
Artikel 8. Slotbepalingen
-
1. De verordening rekenkamercommissie gemeente Bronckhorst 2018 wordt ingetrokken.
-
2. Deze verordening treedt in werking op 30 november 2023.
-
3. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Bronckhorst 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadvergadering van 30 november 2023.
De griffier,
M. Veenbergen
De voorzitter,
M. Besselink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl