Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704484
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704484/1
Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet
Geldend van 28-11-2023 t/m heden
Intitulé
Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de ArchiefwetZaaknummer 625874
Burgemeester en wethouders van de gemeente Dijk en Waard;
Conform het advies van de gemeentearchivaris, beheerder van de gemeentelijke archiefbewaarplaats;
Gelet op artikel 15, eerste lid onder a van de Archiefwet 1995 en artikel 10 van het Archiefbesluit 1995;
BESLUITEN:
Beperkingen te stellen aan de openbaarheid van het fysieke archief van de voormalige gemeente Heerhugowaard aanvulling inventaris 1950-1975 volgens de hierna gegeven specificatie.
Artikel 1 Beperking ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer
Met het oog op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer zijn de navolgende inventarisnummers beperkt openbaar. Zie bijlage 1 voor de inhoudsomschrijving.
Inventarisnummers |
Beperkingsduur |
Openbaar in |
1. 737 |
75 + 1 |
2051 |
2. 738 |
75 + 1 |
2051 |
Artikel 2 Reproducties
Raadpleging, gebruik of vervaardiging van reproducties van de in artikel 1 genoemde inventarisnummers is tot het moment van openbaarmaking uitsluitend mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerder van de archiefbewaarplaats. Aan deze toestemming kunnen voorwaarden worden verbonden.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking:
1 dag na bekendmaking in het Gemeenteblad op www.officiëlebekendmakingen.nl.
Artikel 4 Verklaring van overbrenging
Dit besluit wordt als bijlage gevoegd bij de verklaring van overbrenging van dit archief.
Ondertekening
Gemeente Dijk en Waard, 9 november 2023,
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Heerhugowaard,
namens hen,
K. Veerman
Afdelingshoofd Informatisering en Automatisering
Bijlage 1. Omschrijving Inventarisnummers
Inventarisnr. |
Inhoudsomschrijving |
737 |
Verlenen van Koninklijke Onderscheidingen; 1950 - 1975. |
738 |
Het vaststellen van de Verordening behandeling bezwaar en beroep met wijzigingen en benoemingen. |
Bezwaar
Als u het niet eens bent met dit besluit dan kunt u bezwaar maken. Overweegt u een bezwaarschrift in te dienen dan verzoeken wij u om eerst contact met ons op te nemen voor een toelichting op het besluit. Bent u het hierna nog altijd oneens met het besluit dan kunt u binnen zes weken na verzenddatum van dit besluit op twee manieren bezwaar maken:
- •
Per post: College van burgemeester en wethouders, Postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard.
- •
Digitaal via de gemeentelijke website: https://www.dijkenwaard.nl/contact-en-openingstijden/klacht-indienen-of-bezwaar-maken/bezwaar-maken
In het bezwaarschrift moet ten minste zijn vermeld:
- •
Uw naam en adres
- •
Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
- •
De reden(en) waarom u het niet eens bent met de beslissing
- •
De datum waarop u het bezwaarschrift geschreven heeft
- •
Uw handtekening
Daarnaast verzoeken wij u om in het bezwaarschrift uw telefoonnummer en uw e-mailadres te vermelden.
Voorlopige voorziening
De uitvoering van het besluit gaat gewoon door, ook al heeft u bezwaar gemaakt. Als u van mening bent dat een beslissing op uw bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter vragen een voorlopige voorziening te treffen. Wanneer deze wordt toegekend door de rechter, dan kan de uitvoering van het besluit worden uitgesteld tot het moment waarop op uw bezwaarschrift is beslist.
Een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen worden ingediend als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. Het verzoek stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening moet u een bijdrage betalen, het zogenaamde griffierecht.
U kunt ook digitaal een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank via https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/paginas/voorlopig-voorziening.aspx Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl