Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704452
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704452/1
Mandaatbesluit Change- en Contractmanager van de afdeling Informatie, Processen, Automatisering van BsGW
Geldend van 11-08-2023 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit Change- en Contractmanager van de afdeling Informatie, Processen, Automatisering van BsGW
Het hoofd afdeling Informatie, Processen, Automatisering van BsGW
Gelet op de mandaat en volmachtenbesluit van het Dagelijks Bestuur van BsGW d.d. 21 november 2019 waarbij aan de Directeur van BsGW een aantal bevoegdheden zijn gemandateerd;
Overwegende dat de Directeur bevoegdheden heeft doorgemandateerd aan het hoofd afdeling Informatie, Processen, Automatisering van BsGW;
Overwegende dat Het hoofd van de afdeling Informatie, Processen, Automatisering van BsGW de aan hem gemandateerde financiële bevoegdheden uitsluitend kan doormandateren aan medewerk(st)ers, die rechtstreeks onder hem ressorteren.
BESLUIT:
Artikel 1. Mandaat
Aan de Change- & Contractmanager IPA van BsGW de bevoegdheden te mandateren die in onderstaande tabel in de kolom mandaat met ja zijn gemarkeerd:
Grondslag |
Mandaat |
Onderwerp |
Algemene bevoegdheden op het terrein van financiën |
||
1 |
Ja |
Het verlenen van opdrachten voor de uitvoering van werken, de levering van producten dan wel de verlening van diensten, inclusief het aangaan van overeenkomsten, met inachtneming van de in de bijlage 1 bij dit besluit gestelde kaders. Het mandaat is beperkt tot het verlenen van opdrachten voor zover passend binnen de taakstelling van de afdeling. |
Overige algemene bevoegdheden |
||
1 |
Ja |
Het voeren van alle correspondentie, die verband houdt met de bij of krachtens dit besluit gemandateerde bevoegdheden. |
Voorwaarden |
||
1 |
Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder mandaat: afdoenings- en ondertekeningsmandaat, tenzij uitdrukkelijk anders is weergegeven. |
|
2 |
Het mandaat wordt geacht niet te zijn verleend indien: - door de uitoefening van het mandaat vastgestelde exploitatie- of investeringsbudgetten zouden worden overschreden; - de uitoefening van het mandaat voor de organisatie niet-gewenste financiële gevolgen heeft of zou kunnen hebben; - de gemandateerde een persoonlijk belang heeft bij het desbetreffende besluit; - de uitoefening van de bevoegdheid grote bestuurlijke en/of beleidsmatige consequenties heeft of kan hebben. |
|
3 |
De door of namens de mandaatgever gegeven of te geven instructies voor een rechtmatige uitvoering dienen te worden gevolgd. |
|
4 |
Van de (sub)gemandateerde bevoegdheden wordt periodiek verantwoording afgelegd aan de mandaatgever. |
|
5 |
Het hoofd van de afdeling kan de aan hem gemandateerde financiële bevoegdheden uitsluitend doormandateren aan medewerk(st)ers, die rechtstreeks onder hem ressorteren |
|
6 |
Het hoofd van de afdeling brengt alle op basis van dit besluit verleende submandaten ter kennis van de directeur. Er wordt een register bijgehouden van alle op basis van dit besluit verleende submandaten. |
|
7 |
Bij afwezigheid van het hoofd van de afdeling worden diens gemandateerde bevoegdheden uitgeoefend door directeur en bij afwezigheid van de directeur door de plaatsvervangende directeur. |
|
8 |
De stukken, die op grond van deze regeling worden afgedaan en ondertekend dienen te worden gesteld op briefpapier van BsGW. |
|
9 |
De stukken, die op grond van deze regeling worden afgedaan en ondertekend, vermelden aan het slot: de functie-aanduiding van de gemandateerde alsmede de handtekening en naam van de gemandateerde. |
Artikel 2 INWERKINGTREDING MANDAATBESLUIT
Dit besluit treedt in werking op 10 augustus 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 10 augustus 2023.
Het Hoofd afdeling Informatie, Processen, Automatisering
b.a
N.M.J.G. Lebens, directeur
Bijlage I MANDAAT TOT HET VERLENEN VAN OPDRACHTEN
KADER
Op grond van het door het dagelijks bestuur van het BsGW vastgestelde besluit, waarbij mandaat is verstrekt aan de directeur, kan laatstgenoemde de aan hem gemandateerde bevoegdheden geheel of ten dele mandateren aan het hoofd van een afdeling, inclusief de bevoegdheid tot ondermandaat (artikel 2 onder 5).
Voor wat betreft het verlenen van opdrachten voor de uitvoering van werken, de levering van producten dan wel de verlening van diensten, vindt dit plaats met inachtneming van de in deze bijlage gestelde regels (artikel 1 , algemene bevoegdheden op het terrein van financiën onder 1).
Deze bijlage geeft uitsluitsel over de omvang van het mandaat van de directeur tot het verlenen van opdrachten, het kader waarbinnen ondermandaat aan een afdelingshoofd en anderen kan plaatsvinden, alsook de bij het verstrekken van opdrachten in acht te nemen aanbestedingsregels.
TE STELLEN VOORWAARDEN
Onder mandaat wordt verstaan "afdoenings- en ondertekeningsmandaat".
De randvoorwaarden bij het toekennen/uitoefenen van de bevoegdheid tot het verlenen van opdrachten zijn afhankelijk van de soort opdracht. Daarbij wordt een onderscheid gemaakt tussen:
a. opdrachtverlening voor werken;
b. opdrachtverlening voor leveringen en diensten.
Een opdracht met een geraamd bedrag> € 100.000 (exclusief B.T.W.) dient openbaar te worden aanbesteed. Er zijn uitzonderingen op die regel.
Bij opdrachten met een geraamd bedrag S € 100.000 (exclusief B.T.W.) is onderhandse aanbesteding/gunning uit de hand toegestaan.
De voorwaarden, waaronder de bevoegdheid tot het verlenen van opdrachten (kunnen) worden toegekend, zijn weergegeven op de volgende bladzijde.
Overzicht van drempelbedragen voor het inkoop- en aanbestedingsbeleid geldend per 1-4-2011 en van de bedragen voor het financieel mandaat, eveneens geldend er 1-4-2011
Bedragen excl. BTW |
Aanbestedingsvorm |
Randvoorwaarden |
Bevoegd |
Werken, Leveringen en Diensten < € 2.500 |
Onderhandse aanbesteding/Guning uit de hand |
Geen |
Directeur Afd. hoofden Aangewezen projectleiders |
Werken, Leveringen en Diensten € 2.500 < € 7.500 |
Enkelvoudig onderhandse aanbesteding/Gunning uit de hand |
Opdracht vereist |
Directeur Afd. hoofden Aangewezen projectleiders |
Leveringen en 2a Diensten € 7.500 < € 25.000 |
Enkelvoudig onderhandse aanbesteding/Gunning uit de hand |
Opdracht vereist en Verantwoordingsformulier 1 |
Directeur Afd. hoofden Aangewezen projectleiders |
Werken en 2b Diensten € 7.500 < € 25.000 |
Enkelvoudig onderhandse aanbesteding/Gunning uit de hand |
Opdracht vereist en Verantwoordingsformulier 1 |
Directeur Afd. hoofden Aangewezen projectleiders |
Werken en 2b Diensten € 25.000 < € 50.000 |
Enkelvoudig onderhandse aanbesteding/Gunning uit de hand |
Opdracht vereist en Verantwoordingsformulier 1 |
Directeur Aangewezen projectleiders |
Leveringen en 2a Diensten € 25.000 < € 50.000 |
Meervoudig onderhandse aanbesteding |
Verplicht is minstens 3 schriftelijke offertes. Gunning o.b.v. laagste prijs of EMVI. Verantwoordingsformulier 2 |
Directeur Aangewezen projectleiders |
Leveringen en 2a Diensten € 50.000 < € 193.000 |
Meervoudig onderhandse aanbesteding |
Verplicht is minstens 3 schriftelijke offertes. Gunning o.b.v. laagste prijs of EMVI. Verantwoordingsformulier 2 |
Directeur |
Werken en 2b Diensten € 50.000 < € 250.000 |
Meervoudig onderhandse aanbesteding |
Verplicht is minstens 3 schriftelijke offertes. Gunning o.b.v. laagste prijs of EMVI. Verantwoordingsformulier 2 |
Directeur |
Werken en 2b Diensten € 250.000 < € 4.845.000 |
Openbare nationale aanbesteding |
Verantwoordingsformulier 3 |
Directeur |
Leveringen en 2a Diensten > € 193.000 |
Openbare Europese aanbesteding |
Verantwoordingsformulier 3 |
Directeur |
Werken en 2b Diensten > € 4.845.000 |
Openbare Europese aanbesteding |
Verantwoordingsformulier 3 |
Directeur |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl