Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704294
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR704294/1
Besluit openstellen elektronische weg indienen bezwaarschriften en klachten
Geldend van 23-11-2023 t/m heden
Intitulé
Besluit openstellen elektronische weg indienen bezwaarschriften en klachtenHet college van de gemeente Kerkrade:
Gelet op:
- Het bepaalde in artikel 2:15 en afdeling 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overwegende dat:
- De Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv), die vanaf 1 juli 2024 in werking zal treden, geeft inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren en verplicht het college tot het aanwijzen van digitale kanalen voor de communicatie met inwoners en ondernemers.
Besluit:
1. De elektronische weg open te stellen voor het indienen van bezwaarschriften als bedoeld in afdeling 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
2. De elektronische weg open te stellen voor klachten tegen ambtenaren of bestuurders van de gemeente Kerkrade;
3. Daarbij vast te stellen de volgende nadere eisen:
a. Langs elektronische weg indienen van een bezwaarschrift of klacht kan alleen met de gemeentelijke webformulieren “bezwaar indienen” en “klacht indienen” zoals te vinden op www.kerkrade.nl.
b. Als tijdstip van ontvangst van een met het onder a. genoemde webformulier ingediend bezwaarschrift of klacht wordt aangemerkt het tijdstip waarop het gemeentelijke systeem voor gegevensverwerking per e-mail een ontvangstbevestiging heeft verstuurd aan de indiener van het digitale formulier.
4. Dit besluit treedt de dag na publicatie in werking.
5. Dit besluit wordt aangehaald als “Besluit openstellen elektronische weg indienen bezwaarschriften en klachten”.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de collegevergadering d.d. 14 november 2023 Het college van Burgemeester en wethouders van Kerkrade,
De burgemeester, De secretaris,
Dr. T.P. Dassen-Housen R.M.J.S. Stijns
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl