Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR702764
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR702764/1
Nadere regels voor de uitgifte van een vergunning voor het zetten van kramen op de markten Westerstraat en Lindengracht
Geldend van 07-11-2023 t/m heden
Intitulé
Nadere regels voor de uitgifte van een vergunning voor het zetten van kramen op de markten Westerstraat en LindengrachtHet dagelijks bestuur van stadsdeel Centrum,
gelet op artikel 5.2 van de Marktverordening in samenhang met artikel 9, eerste en tweede lid, en bijlage 3, onderdeel G4, van de Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022,
besluit de volgende nadere regels vast te stellen:
Nadere regels voor de uitgifte van een vergunning voor het zetten van kramen op de markten Westerstraat en Lindengracht
Artikel 1
-
1. Er wordt één vergunning verleend voor het plaatsen en verhuren van marktkramen per markt;
-
2. Deze vergunning heeft betrekking op het plaatsen en verhuren van marktkramen op de marktdagen, maandag voor de Westerstraat en zaterdag voor de Lindengracht;
-
3. Deze vergunning zal worden verleend, met ingang van 1 januari 2024, voor een periode van 10 jaar;
-
4. Een vooraankondiging tot het aanvragen van een vergunning is gepubliceerd op de gemeentelijke website;
-
5. Aanvragen voor een kramenzetvergunning kunnen worden ingediend van 9 oktober tot en met 5 november 2023;
-
6. Aanvragen worden niet in behandeling genomen zonder gewaarmerkt uittreksel Kamer van Koophandel;
-
7. De vergunning kan niet worden verleend zonder een kopie van het meeste recente polisblad van de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een meegezonden veiligheidsplan welke is goedgekeurd door de Veiligheidsdiensten;
-
8. De aanvrager dient te kunnen aantonen niet in staat van faillissement te verkeren en dat er geen sprake is van surseance van betaling;
-
9. De lengte van de marktkramen dient vier meter te zijn;
-
10. De aanvrager dient aantoonbaar in staat te zijn de kramen op te bouwen en af te breken binnen de daarvoor gestelde tijdsperioden, met inbegrip van de aan- en afvoer van al het materiaal;
-
11. De aanvrager mag de huurprijzen van de marktkramen en andere voorzieningen jaarlijks niet meer verhogen dan overeenkomt met de stijging van het consumentenprijsindexcijfer van het voorgaande jaar;
-
12. De verdeling van de kramenzetvergunning voor de markten Westerstraat en Lindengracht vindt plaats door middel van een beoordeling door een selectiecommissie aan de hand van de volgende selectiecriteria.
- a)
Maatschappelijke betrokkenheid
- b)
Omschrijving producten en/of diensten
- c)
Logistieke aanpak
- d)
Aanpak geluidsoverlast
- e)
Duurzaamheidsaspecten
- f)
Het aanzien van de markt
- g)
Tarieven
- h)
Beschikking over opslagruimte in de buurt
- a)
-
13. Aan de aanvrager die als beste wordt beoordeeld wordt de kramenzetvergunning verleend;
-
14. Indien meerdere aanvragen een gelijke beoordeling krijgen dan zal de toedeling geschieden op basis van het laagst opgegeven tarief bij die aanvragen;
-
15. Alle aanvragers ontvangen een besluit op hun aanvraag.
Artikel 2 Inwerkingtreding
Deze nadere regels treden in werking met ingang van de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Aldus besloten op 3 oktober 2023.
Het dagelijks bestuur van stadsdeel Centrum,
De voorzitter
Amélie Strens
De secretaris
Wolfgang Hövelmann
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl