Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR70199
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR70199/1
Regeling vervallen per 01-01-2012
Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011
Geldend van 01-01-2011 t/m 31-12-2011
Intitulé
Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011De Raad van de gemeente Margraten;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders;
gelet op het advies van de raadscommissie Algemene zaken;
gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdelen a en b, van de Gemeentewet en artikel 15.33 van de Wet Milieubeheer;
BESLUIT:
vast te stellen: Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011
Hoofdstuk 1 – Algemene bepalingen
Artikel 1 - Inleidende bepaling
Krachtens deze verordening worden geheven:
- a.
een afvalstoffenheffing;
- b.
reinigingsrechten.
Artikel 2 - Begripsomschrijvingen
Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:
- 1.
kalenderweek: een aaneengesloten periode van zeven dagen, beginnende met een maandag en eindigende met een zondag.
- 2.
huishoudelijk afval: afvalstoffen, afkomstig van particuliere huishoudens.
- 3.
bedrijfsafval: afval, afkomstig van kantoren, winkels en diensten, gelegen in de woonkernen alsmede van agrarische bedrijven, scholen en verenigingen, dat naar aard, omvang en samenstelling gelijk is te stellen aan huishoudelijke afvalstoffen.
- 4.
Overig bedrijfsafval: afval, dat niet van een huishouden afkomstig is en zich qua aard, omvang en samenstelling van huishoudelijke afval onderscheidt.
- 5.
Verzamelcontainer: een voorziening voor de inzameling van huishoudelijk restafval en groente-, fruit en tuinafval ten behoeve van meerdere huishoudens.
- 6.
Verzamelplaats: een door de raad aangewezen plaats niet bij de percelen van de bewoners maar nabij de percelen waar de verzamelcontainer verblijft.
Hoofdstuk 2 – Afvalstoffenheffing
Artikel 3 - Aard van de heffing en belastbaar feit
-
1. Onder de naam ‘afvalstoffenheffing’ wordt een directe belasting geheven als bedoeld in artikel 15.33 van de Wet milieubeheer (Stb. 1994, 80).
-
2. De Afvalstoffenheffing als bedoeld in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel wordt naar afzonderlijke grondslagen geheven ter zake van het feitelijk gebruik van een perceel ten aanzien waarvan krachtens de artikel 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.
Artikel 4 - Belastingplicht
-
1. De belasting wordt geheven van degene die in de gemeente feitelijk gebruik maakt van een perceel ten aanzien waarvan ingevolge de artikelen 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.
-
2. Voor de toepassing van het eerste lid wordt als gebruiker aangemerkt:
- a.
Degene die naar de omstandigheden beoordeeld al dan niet krachtens eigendom, bezit, beperkt recht of persoonlijk recht feitelijk gebruik maakt van het perceel;
- b.
Ingeval een gedeelte van een perceel ten gebruike is afgestaan: degene die dat gedeelte ten gebruike heeft afgestaan.
- a.
Artikel 5 - Belastingtijdvak
-
1. Met betrekking tot de belasting die per belastingtijdvak wordt geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.
-
2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.
Artikel 6 - Maatstaf van heffing en belastingtarief
-
1. De belasting wordt geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.
-
2. Voor de berekening van de belasting wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele en halve eenheden.
-
3. Voor de berekening van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.
-
4. Het gewicht van de wekelijks ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per perceel wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na lediging.
-
5. De vaststelling van het totaal per belastingtijdvak ingezamelde gewicht van de afvalstoffen van een perceel vindt plaats door een opstelling van de gewichten van het periodiek ingezamelde groente- fruit en tuinafval en een optelling van gewichten van het periodiek ingezamelde rest afval van dit perceel in het betreffende belastingtijdvak.
-
6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of containerherkenning- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per perceel voor alle betrokken percelen voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per perceel vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.
-
7. Het forfaitair gewicht per perceel als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende perceel vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totaal aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.
-
8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitair gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- en tuinafval, danwel 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.
-
9. Voor percelen die aangewezen zijn op het gebruik van verzamelcontainers, zoals bedoeld in artikel 10A van de Afvalstoffenverordening wordt, in afwijking van het in de bovenstaande leden van dit artikel gesteld, een vast belastingbedrag in rekening gebracht zoals aangegeven in hoofdstuk 2 van de tarieventabel.
Artikel 7 - Wijze van heffing
-
1. De belasting bedoeld in hoofdstuk 1 en 2 van de tarieventabel wordt geheven bij wege van aanslag.
-
2. De belasting bedoeld in hoofdstuk 3 van de tarieventabel wordt geheven door middel van een gedagtekende kennisgeving waarop het gevorderde bedrag is vermeld.
Artikel 8 - Ontstaan van de belastingschuld en heffing naar tijdsbelang
-
1. De belasting als bedoeld in hoofdstuk 1,2 en 3 van de tarieventabel is verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht
-
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, onderdeel 1.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalenderweken overblijven, tenzij het bedrag minder bedraagt dan € 5,00.
-
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, onderdeel 1.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.
-
4. Het tweede en derde lid is niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar een ander perceel feitelijk in gebruik neemt.
Artikel 9 - Termijnen van betaling
-
1. De op grond van artikel 7, lid 1, verschuldigde belasting moet worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.
-
2. De op grond van artikel 7, lid 2, verschuldigde belasting moet worden betaald:
- a.
ingeval van uitreiking van een kennisgeving: op het tijdstip van de kennisgeving;
- b.
ingeval van toezending van de kennisgeving: binnen een maand na de dagtekening.
- a.
Hoofdstuk 3 - Reinigingsrechten
Artikel 10 - Belastbaar feit
Onder de naam ‘reinigingsrechten’ worden rechten geheven zowel voor het genot van door het gemeentebestuur verstrekte diensten als voor het gebruik van de voor de openbare dienst bestemde gemeentebezittingen, werken of inrichtingen die bij de gemeente in beheer of in onderhoud zijn.
Artikel 11 - Belastingplicht
De rechten worden geheven van degene op wiens aanvraag dan wel ten behoeve van wie de dienst wordt verricht of van degene die van de bezittingen, werken of inrichtingen gebruik maakt.
Artikel 12 - Maatstaf van heffing en belastingtarief
-
1. De rechten worden geheven naar de maatstaven en de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.
-
2. Voor de berekening van de rechten wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele of halve eenheden.
-
3. Voor de berekening van de rechten als bedoeld in hoofdstuk 4.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.
-
4. Het gewicht van de periodiek ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per perceel wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na lediging.
-
5. De vaststelling van het totaal per belastingtijdvak ingezamelde gewicht van de afvalstoffen van een perceel vindt plaats door een optelling van de gewichten van het periodiek ingezamelde groente-, fruit- en tuinafval en een optelling van de gewichten van het periodiek ingezamelde restafval van dit perceel in het betreffende belastangtijvak.
-
6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of contianerherkennings- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per perceel voor alle betrokken bedrijfspanden voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per bedrijfspand vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.
-
7. Het forfaitaire gewicht per perceel als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende bedrijfspand vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totale aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.
-
8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitaire gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- en tuinafval, danwel op 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.
Artikel 13 - Belastingtijdvak
-
1. Met betrekking tot de rechten die per belastingtijdvak worden geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.
-
2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.
Artikel 14 - Wijze van heffing
-
1. De rechten bedoeld in hoofdstuk 4 van de tarieventabel worden geheven bij wege van aanslag.
-
2. De rechten bedoeld in hoofdstuk 5 en 6 van de tarieventabel worden geheven door middel van een gedagtekende kennisgeving waarop het gevorderde bedrag is vermeld.
Artikel 15 - Ontstaan van de belastingschuld en de heffing naar tijdgelang voor de jaarlijkse verschuldigde rechten
-
1. De belasting als bedoeld in hoofdstuk 4, 5 en 6 van de tarieventabel zijn verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht.
-
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 4, onderdeel 4.1. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalenderweken overblijven, tenzij het bedrag minder bedraagt dan € 5,00.
-
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 4, onderdeel 4.1. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.
-
4. Het tweede en derde lid is niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar een ander perceel feitelijk in gebruik neemt.
Artikel 16 - Ontstaan van de belastingschuld voor de overige rechten
-
1. De op grond van artikel 14, eerste lid verschuldigde rechten moeten worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.
-
2. De op grond van artikel 14, tweede lid, geheven rechten moeten worden betaald:
- a.
ingeval van uitreiking van de kennisgeving: op het tijdstip van de kennisgeving;
- b.
ingeval van toezending van de kennisgeving: binnen een maand na de dagtekening.
- a.
Hoofdstuk 4 – Aanvullende bepalingen
Artikel 17 - Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten.
Artikel 18 Kwijtschelding
Bij de invordering van deze belasting wordt met uitzondering van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, 1.1 en hoofdstuk 4, 4.1 geen kwijtschelding verleend.
Artikel 19 - Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. De “Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2010” vastgesteld bij raadsbesluit van 15 december 2009, wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
-
2. Deze verordening treedt in werking met ingang van 1 januari 2011.
-
3. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2011.
-
4. Deze verordening wordt aangehaald als Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 14 december 2010.
T.H.M. Theeven, J.H.M. Bronckers
Griffier, Voorzitter
TARIEVENTABEL
Behorende bij de “verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten 2011”
Algemeen
De bedragen genoemd in deze tabel zijn inclusief omzetbelasting indien deze verschuldigd is.
Hoofdstuk 1 |
Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing per belastingtijdvak |
|
1.1 |
De belasting bedraagt per perceel, per belastingtijdvak, gebruikt door: a. Eenpersoonshuishoudens b. Meerpersoonshuishoudens |
€ 24,80 € 31,90 |
1.2 |
Onverminderd het bepaalde in 1.1 bedraagt de belasting voor: |
|
1.2.1 |
Groente,- fruit- en tuinafval welke periodiek in een container wordt ingezameld, per kilogram |
€ 0,20 |
1.2.2 |
Restafval welke periodiek in een container wordt ingezameld, per kilogram |
€ 0,20 |
Hoofdstuk 2 |
||
2.1 |
De belasting bedraagt per perceel, per belastingtijdvak, gebruikmakende van een verzamelcontainer |
€ 57,64 |
Hoofdstuk 3 |
|||
3.1 |
De belasting voor het achterlaten van huishoudelijke afvalstoffen op het milieupark bedraagt voor: |
||
3.1.1 |
Klein chemisch afval |
Gratis |
|
3.1.2 |
Asbest |
Gratis |
|
3.1.3 |
Accu’s |
Gratis |
|
3.1.4 |
Glas |
Gratis |
|
3.1.5 |
Papier/Karton |
Gratis |
|
3.1.6 |
Blik/metaal |
Gratis |
|
3.1.7 |
Textiel/schoeisel |
Gratis |
|
3.1.8 |
Wit- en bruingoed |
Gratis |
|
3.1.9 |
Snoeihout (max 5m3 per bezoek) |
Gratis |
|
3.1.10 |
Kringloopgoederen |
Gratis |
|
3.1.11 |
Autobanden exclusief velg (max. 5 stuks per bezoek) |
Gratis |
|
3.1.12 |
Autobanden inclusief velg ( max. 5 stuks per bezoek) |
Per stuk |
€ 1,50 |
3.1.13 |
Overig tuinafval ( max 2m3 per bezoek) |
Gratis |
|
3.1.14 |
Grof vuil |
||
3.1.14.1 |
0,0 - 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 5,00 |
3.1.14.2 |
0,26 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
3.1.14.3 |
0,51- 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 20,00 |
3.1.14.4 |
1,01 – 1,5 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 30,00 |
3.1.14.5 |
1,51 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 40,00 |
3.1.14.6 |
Voor iedere 0,5 m3 meer dan 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
3.1.15 |
Hout |
||
3.1.15.1 |
0,0 – 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
3.1.15.2 |
0,16 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
3.1.15.3 |
1,1 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
3.1.16 |
Schoon puin |
Per m³ |
Gratis |
3.1.17 |
Overig puin; puin vervuild met meer dan 10% grond, zand, gipsbeton of andere soorten afval |
Per m³ |
€ 50,00 |
3.1.18 |
Schone grond |
Per m³ |
Gratis |
3.1.19 |
Rest afval (zakken 50 liter / 9 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
3.1.19.1 |
Restafval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
3.1.20 |
Gft-afval (zakken 50 liter / 6 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
3.1.20.1 |
Gft-afval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
3.1.21 |
Gewaarmerkte luierafvalzak |
Per stuk |
€ 0,50 |
3.1.22 |
Dakleer (max 0,5 m3 per bezoek) |
Per m³ |
€ 20,00 |
3.1.23 |
Drankkartons ( in doorzichtige plastix zakken |
Per zak |
Gratis |
3.1.24 |
Kunststof verpakkingen ( in doorzichtige plastic zakken) |
Per zak |
Gratis |
3.2 |
De belasting voor het op verzoek verwijderen van huishoudelijk afval bedraagt, onverminderd het bepaalde in 3.1, per ophaalbeurt. |
€ 17,10 |
Hoofdstuk 4 |
Maatstaven en tarieven reinigingsrechten per belastingtijdvak |
|
4.1 |
De rechten bedragen per belastingtijdvak voor het periodiek verwijderen van bedrijfsafval |
€ 31,90 |
4.2 |
De rechten bedragen, onverminderd het bepaalde in hoofdstuk 4 voor: |
|
4.2.1 |
Groente,- fruit- en tuinafval welke periodiek in een container wordt ingezameld, per kilogram |
€ 0,20 |
4.2.2 |
Restafval welk periodiek in een container wordt ingezameld, per kilogram |
€ 0,20 |
Hoofdstuk 5 |
|||
5.1 |
De rechten voor het achterlaten van bedrijfsafval op het milieupark bedragen, indien op grond van Hoofdstuk 4 reinigingsrechten worden betaald, voor: |
||
51.1 |
Klein chemisch afval |
Gratis |
|
5.1.2 |
Asbest |
Gratis |
|
5.1.3 |
Accu’s |
Gratis |
|
5.1.4 |
Glas |
Gratis |
|
5.1.5 |
Papier/Karton |
Gratis |
|
5.1.6 |
Blik/metaal |
Gratis |
|
5.1.7 |
Textiel/schoeisel |
Gratis |
|
5.1.8 |
Wit- en bruingoed |
Gratis |
|
5.1.9 |
Snoeihout (max 5m3 per bezoek) |
Gratis |
|
5.1.10 |
Kringloopgoederen |
Gratis |
|
5.1.11 |
Autobanden exclusief velg (max. 5 stuks per bezoek) |
Gratis |
|
5.1.12 |
Autobanden inclusief velg ( max. 5 stuks per bezoek) |
Per stuk |
€ 1,50 |
5.1.13 |
Overig tuinafval ( max 2m3 per bezoek) |
Gratis |
|
5.1.14 |
Grof vuil |
||
5.1.14.1 |
0,0 - 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 5,00 |
5.1.14.2 |
0,26 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
5.1.14.3 |
0,51- 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 20,00 |
5.1.14.4 |
1,01 – 1,5 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 30,00 |
5.1.14.5 |
1,51 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 40,00 |
5.1.14.6 |
Voor iedere 0,5 m3 meer dan 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
5.1.15 |
Hout |
||
5.1.15.1 |
0,0 – 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
5.1.15.2 |
0,16 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
5.1.15.3 |
1,1 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
5.1.16 |
Schoon puin |
Per m³ |
Gratis |
5.1.17 |
Overig puin; puin vervuild met meer dan 10% grond, zand, gipsbeton of andere soorten afval |
Per m³ |
€ 50,00 |
5.1.18 |
Schone grond |
Per m³ |
Gratis |
5.1.19 |
Rest afval (zakken 50 liter / 9 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
5.1.19.1 |
Restafval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
5.1.20 |
Gft-afval (zakken 50 liter / 6 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
5.1.20.1 |
Gft-afval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
5.1.21 |
Gewaarmerkte luierafvalzak |
Per stuk |
€ 0,50 |
5.1.22 |
Dakleer (max 0,5 m3 per bezoek) |
Per m³ |
€ 20,00 |
5.1.23 |
Drankkartons ( in doorzichtige plastix zakken |
Per zak |
Gratis |
5.1.24 |
Kunststof verpakkingen ( in doorzichtige plastic zakken) |
Per zak |
Gratis |
Hoofdstuk 6 |
|||
6.1 |
De rechten voor het achterlaten van bedrijfsafval op het milieupark bedragen, indien op grond van hoofdstuk 4 géén reinigingsrechten worden betaald, voor: |
||
6.1.1 |
Klein chemisch afval |
Gratis |
|
6.1.2 |
Asbest |
Gratis |
|
6.1.3 |
Accu’s |
Gratis |
|
6.1.4 |
Glas |
Gratis |
|
6.1.5 |
Papier/Karton |
Gratis |
|
6.1.6 |
Blik/metaal |
Gratis |
|
6.1.7 |
Textiel/schoeisel |
Gratis |
|
6.1.8 |
Wit- en bruingoed |
Gratis |
|
6.1.9 |
Snoeihout (max 5m3 per bezoek) |
Gratis |
|
6.1.10 |
Kringloopgoederen |
Gratis |
|
6.1.11 |
Autobanden exclusief velg (max. 5 stuks per bezoek) |
Gratis |
|
6.1.12 |
Autobanden inclusief velg ( max. 5 stuks per bezoek) |
Per stuk |
€ 1,50 |
6.1.13 |
Overig tuinafval ( max 2m3 per bezoek) |
Gratis |
|
6.1.14 |
Grof vuil |
||
6.1.14.1 |
0,0 - 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 5,00 |
6.1.14.2 |
0,26 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
6.1.14.3 |
0,51- 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 20,00 |
6.1.14.4 |
1,01 – 1,5 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 30,00 |
6.1.14.5 |
1,51 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 40,00 |
6.1.14.6 |
Voor iedere 0,5 m3 meer dan 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
€ 10,00 |
6.1.15 |
Hout |
||
6.1.15.1 |
0,0 – 0,25 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
6.1.15.2 |
0,16 – 1,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
6.1.15.3 |
1,1 – 2,0 m3 |
Bezoekerstarief |
Gratis |
6.1.16 |
Schoon puin |
Per m³ |
Gratis |
6.1.17 |
Overig puin; puin vervuild met meer dan 10% grond, zand, gipsbeton of andere soorten afval |
Per m³ |
€ 50,00 |
6.1.18 |
Schone grond |
Per m³ |
Gratis |
6.1.19 |
Rest afval (zakken 50 liter / 9 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
6.1.19.1 |
Restafval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
6.1.20 |
Gft-afval (zakken 50 liter / 6 Kg) |
Per zak |
€ 1,50 |
6.1.20.1 |
Gft-afval (zakken 100 liter / 12 Kg) |
Per zak |
€ 3,00 |
6.1.21 |
Gewaarmerkte luierafvalzak |
Per stuk |
€ 0,50 |
6.1.22 |
Dakleer (max 0,5 m3 per bezoek) |
Per m³ |
€ 20,00 |
6.1.23 |
Drankkartons ( in doorzichtige plastix zakken |
Per zak |
Gratis |
6.1.24 |
Kunststof verpakkingen ( in doorzichtige plastic zakken) |
Per zak |
Gratis |
6.2 |
De belasting voor het op verzoek gebruik maken van het milieupark voor het achterlaten van afvalstoffen als onder 6.1.1 t/m 6.1.24 bedoeld, bedraagt per aanbieding |
€20,10 |
Behoort bij raadsbesluit van 14 december 2010.
De griffier, T.H.M. Theeven
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl