Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701773
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701773/1
Ondermandaat van de directie Maatschappelijke Ontwikkeling 2023
Geldend van 13-10-2023 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-02-2023
Intitulé
Ondermandaat van de directie Maatschappelijke Ontwikkeling 2023
Bevoegdheid directeur (oorspronkelijk): |
Vindplaats bevoegdheid: |
Ondermandaat aan functionaris: |
Bijzonderheden/ Beperkingen/ Voorwaarden: |
1. Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Artikel 11 Algemeen mandaatbesluit |
|
|
1.1 Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover hierbij geen gemeentelijke middelen worden aangewend. |
|
Afdelingshoofd/ teammanager (voorheen: programmaleider afdelingsmanager ontwikkelmanager) |
|
1.2 Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij wel gemeentelijke middelen worden aangewend tot een maximum van € 50.000,-- |
|
Budgethouders |
De volgende maximumbedragen zijn daarbij van toepassing: maximaal € 50.000,-- voor afdelingshoofden en teammanagers (voorheen: programmaleiders) maximaal € 25.000,-- voor teamleiders en projectleiders maximaal € 2500,-- voor overige budgethouders |
1.3 Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij gemeentelijke middelen worden aangewend, boven een bedrag van € 50.000,-- mits het routine-uitgaven en -investeringen betreft die in de begroting zijn gedekt. |
|
Afdelingshoofd contractering |
|
1.4 Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij gemeentelijke middelen worden aangewend, boven een bedrag van € 50.000,-- en de raad bij eerdere besluitvorming hiervoor de bestemming en de aanwending heeft aangegeven. |
|
Afdelingshoofd contractering |
|
2. Personeelsmanagement |
Artikel 15 Algemeen mandaatbesluit |
|
|
2.1 Werving en selectie |
|
|
|
2.1.1 Wijziging formatie |
|
Afdelingshoofd |
Bevoegdheid van afdelingshoofd indien het betreft het aanbrengen van wijzigingen binnen het vastgestelde personeelskostenbudget en de vastgestelde formatie. |
2.1.2 Openstellen vacature |
|
Afdelingshoofd |
Bevoegdheid van afdelingshoofd indien het betreft het openstellen van een vacature binnen het vastgestelde personeelskostenbudget en de vastgestelde formatie. |
2.1.3 Benoeming tot schaal 12 |
|
Direct leidinggevende |
Medewerker wordt benoemd door teamleider of afdelingshoofd. Teamleider wordt benoemd door afdelingshoofd. |
2.1.4 Werving en aanstelling stagiaires, vrijwilligers etc. |
|
Teamleider/ Afdelingshoofd |
|
2.2. Vergoedingen |
|
|
|
2.2.1 Toekennen van een overwerkvergoeding |
|
Direct leidinggevende |
|
2.2.2 Toekennen van een vergoeding voor wacht- en storingsdiensten (semafoondiensten) |
|
Direct leidinggevende |
|
2.2.3 Toekennen van een vergoeding voor dienstreizen |
|
Direct leidinggevende |
|
2.2.4 Toekennen toelage onregelmatige dienst |
|
Direct leidinggevende |
|
2.2.5 Toekennen vergoeding voor dienstkleding |
|
Direct leidinggevende |
|
2.2.6 Toekennen EHBO-/BHV-toelage |
|
Hoofd BHV |
|
2.3. Opleiding en studiefaciliteiten |
|
|
|
2.3.1 Toekenning |
|
Direct leidinggevende |
Op basis van vastgesteld opleidingsplan |
2.4 Uitzendkrachten |
|
|
|
2.4.1 Ondertekenen urenbrieven tijdelijk personeel |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5 Verlof |
|
|
|
2.5.1 Verlenen van calamiteitenverlof, kraamverlof, verlof bij huwelijk etc. |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.2 Verlenen van onbetaald verlof |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.3 Verlenen van ouderschapsverlof |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.4 Verlenen van zwangerschaps- en bevallingsverlof |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.5 Verlenen van zorgverlof, adoptie- en pleegzorgverlof |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.6 Vervallen verklaren ADV wegens arbeidsongeschiktheid |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.7 Het verkopen van verlof |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.8 Uitvoering lopende afspraken spaarovereenkomst |
|
Direct leidinggevende |
|
2.5.9 Het goedkeuren van verlofaanvragen |
|
Direct leidinggevende |
|
3. Voeren van correspondentie |
Artikel 4 lid 2 Algemeen mandaatbesluit |
|
Voor alle officiële correspondentie geldt dat de ondertekening plaatsvindt namens burgemeester en wethouders dan wel namens de burgemeester. Ondertekening op eigen naam is bij formele correspondentie niet mogelijk. |
3.1 Brieven met alledaagse betekenis |
|
Afdelingshoofd |
|
4. Algemene Inspraakverordening Groningen 2005 |
Artikel 18 Algemeen mandaatbesluit |
|
|
4.1 Uitvoering Algemene inspraakverordening Groningen 2005 |
|
Afdelingshoofd Teammanager Ontwikkelmanager Afdelingsmanager |
|
5. Leerlingenzaken |
Directie-mandaatbesluit |
|
|
5.1 Uitvoering Leerplichtwet 1969, o.a.: • beschikkingen m.b.t. vervangende leerplicht (art. 3a en 3b) • beschikkingen m.b.t. volgen ander onderwijs (art. 15) • controle inschrijving (art. 19) |
|
Leerplicht-ambtenaar |
Dit betreft bevoegdheden van het college van B&W. Daarnaast heeft de leerplichtambtenaar eigen bevoegdheden die voortkomen uit de Leerplichtwet. |
5.2 Uitvoering van de Verordening Leerlingenvervoer Gemeente Groningen, zoals: • het beslissen op aanvragen om verlenen van leerlingenvervoer • correspondentie met scholen, ouders, de vervoersmaatschappij en andere betrokken instellingen, voor zover het individuele gevallen betreft |
|
Medewerkers leerlingenvervoer |
|
5.3 Voortijdig school verlaten (onderwijswetgeving): (voor gesprek met trajectbegeleider RMC) kennisgeving beëindiging dienstverlening als gevolg van afronding van een traject met goed gevolg. |
|
Trajectbegeleiders RMC |
Voor zover het correspondentie betreft geen formeel mandaat, maar uitvoering van een regeling. In afwijking van de algemene lijn met betrekking tot de ondertekening van brieven |
6. Financiën |
Artikel 14 Algemeen mandaatbesluit |
|
|
6.1 Het uitvoeren van de gemeentebegroting, voor wat betreft het financiële beleid en beheer zoals die nader zijn omschreven in concernrichtlijnen. |
|
Budgethouder |
Het uitvoeren van de directiebegroting |
7. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) 2015 |
Directie-mandaatbesluit |
|
|
7.1 Uitvoering van taken en het nemen van besluiten in het kader van de Wmo 2015, de Verordening en de Nadere regels maatschappelijke ondersteuning, evenals beleidsregels (indien aanwezig) |
|
Afdelingshoofd |
Vóór besluitvorming vindt onderzoek (en advies) plaats door medewerkers van de gemeente Groningen of medewerkers van Stichting WIJ Groningen. De resultaten van het onderzoek (en het advies) worden vastgelegd in een plan en/of verslag. |
8. Jeugdwet |
Directie-mandaatbesluit |
|
|
8.1 Uitvoering van taken en het nemen van besluiten in het kader van de Jeugdwet, de Verordening en de Nadere regels, evenals beleidsregels (indien aanwezig) |
|
Afdelingshoofd |
Vóór besluitvorming vindt onderzoek en advies plaats door medewerkers van Stichting WIJ Groningen. De resultaten van het onderzoek en het advies worden vastgelegd in een plan en/of verslag. |
9. Algemene subsidieverordening |
Artikel 16 Algemeen Mandaatbesluit |
|
|
9.1 Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere regels subsidies betreffende de subsidies op het terrein van de directie tot en met €50.000 |
|
Afdelingshoofd |
|
Directiemandaatbesluit staat voor Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Maatschappelijke Ontwikkeling gemeente Groningen 2023.
Vervangingsregeling
- A.
Bij afwezigheid van een ondergemandateerde wordt hij vervangen door een medewerker op hetzelfde niveau. Indien deze onderlinge vervanging niet mogelijk is wordt naar het naasthogere niveau opgeschaald.
- B.
Wanneer sprake is van ondertekening door een vervanger, wordt dat in de ondertekening tot uitdrukking gebracht door vermelding van de naam van de vervanger en de functie die hij vervangt.
-
De ondertekening komt dan als volgt te luiden:
-
……………… (handtekening)
-
……………… (naam vervanger)
-
plaatsvervangend ……………… (functie).
Ondertekening
Vastgesteld, met terugwerkende kracht per 1 februari 2023, door:
A. Allaui
Directeur Directie Maatschappelijke Ontwikkeling
H. Langeveld
Directeur Directie Maatschappelijke Ontwikkeling
Datum: 8 september 2023
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl