Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701685
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701685/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
2e wijziging Legesverordening 2023
Geldend van 01-07-2023 t/m 31-12-2023 met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2023
Intitulé
2e wijziging Legesverordening 2023BESLUIT
Onderwerp:2e wijziging Legesverordening 2023
Registratienummer: BAGH001061
Het college van de gemeente Montferland;
gelet op de artikelen 156, eerste en tweede lid, aanhef en onder h, en artikel 229, eerste lid, aanhef en onder b, van de Gemeentewet, en de artikelen 2, tweede lid, en 7 van de Paspoortwet en artikel 10 van de “Verordening op de heffing en invordering van Leges Montferland 2023
BESLUIT:
vast te stellen de:
Verordening tot wijziging van de Verordening op de heffing en de invordering van leges 2023 (2e wijziging Legesverordening 2023)
Artikel 1
De tarieventabel bij de Legesverordening 2023, behorende bij en deel uitmakende van de “Verordening op de heffing en de invordering van leges 2023 wordt als volgt gewijzigd onder Titel 1, hoofdstuk 3.
Titel 1 Algemene dienstverlening
Hoofdstuk 3 Rijbewijzen
1.3.1 |
het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs |
€ 48,15* |
1.3.2 |
het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met |
€ 34,10* |
1.3.3 |
voor het afgeven van een gezondheidsverklaring |
€ 46,00* |
Artikel II Inwerkingtreding
-
1. Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
-
2. De bepalingen die op grond van deze verordening worden gewijzigd blijven van toepassing op belastbare feiten die zich voor de in het derde lid genoemde datum van heffing hebben voorgedaan.
-
3. De datum van ingang van de heffing is 1 juli 2023.
-
4. Deze verordening kan worden aangehaald als 2e wijziging Legesverordening 2023.
Didam, 27 juni 2023.
Ondertekening
Burgemeester en wethouders van de gemeente Montferland,
de secretaris,
L.H. Derksen
de burgemeester,
H.H. de Vries
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl