Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR700540
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR700540/4
Verordening rechtspositie bestuur Waterschap De Dommel 2019
Geldend van 16-07-2024 t/m heden
Intitulé
Verordening rechtspositie bestuur Waterschap De Dommel 2019Het algemeen bestuur van Waterschap De Dommel,
gelet op het voorstel van het dagelijks bestuur d.d. 27 februari 2019, kenmerk Z56429 / B873;
mede gelet op artikel 56 Waterschapswet, artikel 77 en 78 Waterschapswet, artikel 66 van het Reglement van orde algemeen bestuur 2016, het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers en de daarbij behorende Regeling rechtspositie decentrale politieke ambtsdragers;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
Verordening rechtspositie bestuur Waterschap De Dommel 2019
Artikel 1 Definitiebepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
-
a. commissielid: lid van een commissie als bedoeld in artikel 66 van het Reglement van orde algemeen bestuur 2016, dat niet tevens lid van het algemeen bestuur is of ambtenaar die als zodanig tot lid van een commissie is benoemd;
-
b. secretaris directeur: de secretaris, bedoeld in artikel 53 Waterschapswet, tevens directeur van Waterschap De Dommel;
-
c. commissie: een door het algemeen bestuur bij verordening ingestelde commissie;
-
d. toegevoegd commissielid: commissielid van een vaste commissie als bedoeld in artikel 3.a. van het Reglement van Orde voor de vaste commissies 2016.
Artikel 2 Vergoedingen en toelagen leden algemeen bestuur
Een lid van het algemeen bestuur dat lid is van een hierna genoemde commissie heeft recht op de daarbij genoemde vergoeding/ toelage:
-
1. lid van de auditcommissie ontvangt: € 43,63 / maand;
-
2. lid van de commissie bestuurlijke vernieuwing: € 62,86 / maand.
Artikel 3 Vergoedingen en toelagen commissieleden
Een commissielid dat lid is van een hierna genoemde commissie heeft recht op de daarbij genoemde vergoeding/ toelage:
-
1. Toegevoegd commissielid vaste commissie: € 255,22/ commissievergadering;
-
2. [vervallen]
-
3. voorzitter bezwarencommissie: € 338,73 / commissievergadering;
-
4. lid bezwarencommissie: € 271,19 / commissievergadering;
-
5. voorzitter klachtencommissie: € 338,73 / commissievergadering;
Artikel 4 Vaststelling deeltijdfactor leden dagelijks bestuur
Het totaal van de bezoldiging van de leden van het dagelijks bestuur is gesteld op 345% van een voltijds bezoldigingsbedrag. De deeltijdfactor van ieder lid van het dagelijks bestuur bedraagt:
- a.
85% voor M.M. Ruijs
- b.
80% voor M.J.P.A. Tholen
- c.
80% voor S.J. Peeters
- d.
60% voor V.E.C. Lokin
- e.
40% voor F.L.M. Tijhof
[De deeltijdfactor van F.L.M. Tijhof van 50% zal worden geïmplementeerd nadat overeenstemming is bereikt met zijn andere werkgever over zijn politiek verlof.]
Artikel 5 periodieke aanpassing vergoedingen
De in deze verordening opgenomen vergoedingen/ toelagen worden overeenkomstig het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers periodiek aangepast/ geïndexeerd.
Artikel 6 Vaststelling formulieren
De secretaris-directeur kan ter bevordering van en correcte uitvoering van het Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers en de daarbij behorende Regeling rechtspositie decentrale politieke ambtsdragers formulieren vaststellen ten behoeve van de aanvraag of verantwoording van vergoedingen of voorzieningen op basis van genoemd Rechtspositiebesluit en bijbehorende regeling.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 28 maart 2019.
Artikel 8 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als: Verordening rechtspositie bestuur Waterschap De Dommel 2019
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het algemeen bestuur van 27 februari 2019.
de waarnemend watergraaf,
ing. A.H.C. Huijbers
de secretaris,
Drs. A.G. Dekker
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl