Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR700140
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR700140/3
Mandaat door college
Geldend van 20-10-2023 t/m 27-03-2024
Intitulé
Mandaat door collegeHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente De Fryske Marren heeft op 31 maart 2020 de lijst van gemandateerde bevoegdheden vastgesteld. Deze lijst hoort bij de Mandaatregeling gemeente De Fryske Marren.
Uit de lijst blijkt welke besluiten namens het college genomen mogen worden. De lijst treft u onder dit bericht aan.
I.
Lijst van gemandateerde en ondergemandateerde bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders, zoals bedoeld in de Mandaatregeling gemeente De Fryske Marren
- A.
Algemeen (dat wil zeggen mandaten geldend voor alle teams)
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
A.1 |
Het doen uitgaan van brieven die uitsluitend mededelingen bevatten, c.q. louter informatief zijn bedoeld |
secretaris teammanager |
behandelend ambtenaar |
De brieven mogen geen rechtsgevolg teweeg brengen, dus de gemeente niet op enigerlei wijze kunnen binden |
A.2 |
Het besluiten op een verzoek in het kader van de Woo, de Who en de AVG en vervolgens verstrekken van mededelingen en informatie |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Afgesproken is dat juridische afhandeling bij het team Bestuur en concernadvies ligt, en verzamelen van gevraagde informatie bij het vakinhoudelijk team. Gedurende de pilot zal de juridische afhandeling van een Woo-verzoek, voor zover het Woo-verzoek bij dat team ligt, bij de teams Vergunningen, toezicht en handhaving en Ruimtelijk beheer liggen. |
A.3 |
Het verdagen van een beslissing op een Wob, een Who en een AVG-verzoek |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.4 |
De aanvraag en afwikkeling van administratieve procedures ter verkrijging van vergunningen, ontheffingen en dergelijke ten behoeve van de gemeente |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.5 |
Het uitoefenen van de doorzendplicht c.q. de terugzendplicht ingevolge de artikelen 2:3 en 6:15 Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.6 |
Besluiten om een aanvraag niet te behandelen ingevolge artikel 4:5 Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.7 |
Aanvraag afwijzen wegens herhaalde aanvraag ingevolge artikel 4:6 Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.8 |
Afdoen van een schriftelijke ingebrekestelling op grond van artikel 4:17 Awb |
teammanager |
||
A.9 |
Het besluiten tot het verlengen van de beslistermijn op grond van artikel 3:18 Awb en artikel 4:14 Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.10 |
Het instemmen met rechtstreeks beroep bij de administratieve rechter, in de zin van artikel 7:1a Awb |
teammanager |
Art. 10:3, lid 3, Awb bepaalt dat mandaat niet kan worden verleend aan degene die het primaire besluit onder mandaat heeft genomen |
|
A.11 |
Het verdagen van beslissing op bezwaarschriften, waarover door de commissie voor de bezwaarschriften moet worden geadviseerd |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Conform art. 7:10, lid 3, Awb. Zolang de commissie nog geen advies heeft uitgebracht over het bezwaarschrift verdaagt in voorkomende gevallen het team bestuur en concernadvies. Heeft de commissie advies uitgebracht en is het bezwaarschrift overgeboekt naar het betreffende team dan is dat team hiervoor verantwoordelijk. |
A.12 |
Vertegenwoordiging college bij behandeling van bezwaar- en beroepschriften, gericht tegen besluiten van college en raad, en bij behandeling van verzoeken om voorlopige voorziening. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.13 |
Het opstellen en indienen van een pleitnota, verweerschrift, en/of processtukken in bezwaar- en beroepsprocedures |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.14 |
Het doen van uitgaven in het kader van de begroting en verstrekte kredieten |
secretaris |
budgetuitvoerder, budgethouder en hoofdbudgethouder |
Budgetuitvoerder gemandateerd tot € 10.000, de budgethouder tot € 100.000, de hoofdbudgethouder tot € 500.000 en de secretaris vanaf € 500.000 |
A.15 |
Het sluiten van overeenkomsten |
secretaris |
budgetuitvoerder en budgethouder |
Budgetuitvoerder gemandateerd tot € 10.000,00, de budgethouder tot € 100.000,00 en de secretaris vanaf € 100.000,00 (bij doorlopende ovk-en, bijv. huurovk-en, uitgaan van bedrag op jaarbasis) Voor ondertekening: Zie bijlage II onder A.12 |
A.16 |
Aansprakelijk stellen van derden |
teammanager |
||
A.17 |
Het sluiten van een detacheringsovereenkomst bij de inhuur van detacheringskrachten van detacheringsbureaus en uitzendbureaus. |
teammanager |
Voor ondertekening: Zie lijst II onder A.12 |
|
A.18 |
Het sluiten van een detacheringsovereenkomst bij de detachering eigen medewerkers |
teammanager |
Voor ondertekening: Zie lijst II onder A.13 |
|
A.19 |
Het vaststellen van offerteaanvragen |
secretaris |
budgetuitvoerder en budgethouder |
Budgetuitvoerder gemandateerd tot € 10.000,00, de budgethouder tot € 100.000,00 en de secretaris vanaf € 100.000,00 |
A.20 |
Het aangaan van een overeenkomst met een extern onderzoeksbureau, ten behoeve van het uitvoeren van onderzoek in het kader van doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het door het gemeentebestuur gevoerde bestuur door de gemeentelijke rekenkamercommissie |
de gemeentelijke rekenkamercommissie |
||
A.21 |
Het aanvragen van subsidie |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.22 |
Het verlenen van gewoon en buitengewoon verlof |
secretaris teammanager |
voor wat betreft de teammanagers: de secretaris gemandateerd; voor wat betreft het overige personeel: de teammanager gemandateerd, na fiat directie |
|
A.23 |
Het openstellen van een vacature en het aanstellen van medewerkers in vaste en tijdelijke dienst tot en met schaal 11 |
secretaris teammanager |
Mandaat met uitzondering van benoeming teammanager; Alle vacatures worden alvorens deze worden opengesteld besproken in directieoverleg; Aanstelling personeel, na fiat directie |
|
A.24 |
Het ontslaan van medewerkers op eigen verzoek tot en met schaal 12 |
teammanager |
Met uitzondering van ontslag teammanager |
|
A.25 |
Het verlenen van studiefaciliteiten voor cursussen en studiedagen en toestemming tot het bijwonen van seminars |
teammanager |
||
A.26 |
Het bevorderen van aanloop naar de functieschaal voor de medewerkers |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.27 |
Het verlenen van betaald ouderschaps-, zwangerschaps- en bevallingsverlof |
teammanager |
||
A.28 |
Inkrimping en uitbreiding betrekkingsomvang |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.29 |
Het vaststellen van de brugdagen |
secretaris |
||
A.30 |
Het vaststellen van functiebeschrijvingen |
secretaris |
||
A.31 |
Het toekennen van de verzoeken tot aan- en verkoop van verlofdagen |
teammanager |
Het budget centraal houden; Na fiat directie. |
|
A.32 |
Het aannemen van stagiaires |
teammanager |
||
A.33 |
Het toekennen van bijzondere beloningen |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.34 |
Het toekennen van vaste toelagen |
Secretaris |
Toekenning toelages altijd op basis van een directiebesluit |
|
A.35 |
Het afhandelen van de persoonlijke declaraties van medewerkers |
teammanager |
||
A.36 |
Het afhandelen van de persoonlijke declaraties van teammanagers |
secretaris |
||
A.37 |
Het afhandelen van de persoonlijke declaraties van de secretaris |
burgemeester |
||
A.38 |
Het verlenen van gratificaties bij ambtsjubilea |
teammanager |
||
A.39 |
Korting salaris bij ziekte |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.40 |
Het instemmen met reïntegratietrajecten, waarbij medewerkers begeleiding ontvangen van externe deskundigen |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.41 |
Uitbetalen niet genoten verlofdagen bij ontslag |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
A.42 |
Voorbereiding en uitvoering benoeming personeel, zoals plaatsen advertentie, ontvangstbevestiging sollicitatiebrief, uitnodiging sollicitanten, afschrijven afgevallen kandidaten. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Directie is in overleg met teammanager betrokken bij werving van functies van schaal 10 en hoger; Directie bepaalt of zij van tevoren kennis wil maken met aan te stellen medewerker tot schaal 9. |
A.43 |
Afwijken van regels over het meenemen van verlofuren |
teammanager |
Na fiat directie. |
|
A.44 |
Het verstrekken van werkkleding aan medewerkers |
teammanager |
- B.
Team Control
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
B.1 |
Het melden van een datalek als bedoeld in de Meldplicht datalekken Wet bescherming persoonsgegevens |
Functionaris CISO |
||
- C.
Team Vergunningen, toezicht & handhaving
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
Wabo |
||||
C.1 |
Het beslissen op aanvragen op grond van artikel 2.4 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.2 |
Het beslissen op een gefaseerde aanvraag als bedoeld in artikel 2.5 Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.3 |
Het intrekken van een beschikking eerste of tweede fase op grond van artikel 2.5, lid 5, Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.4 |
Het beslissen op een aanvraag als bedoeld in artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.5 |
Het vragen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.6 |
Het uitbrengen van advies op grond van artikel 2.26 Wabo, 6:17 Waterwet en hoofdstuk 6 van de Bor |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.7 |
Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen als bedoeld in artikel 2.27 Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.8 |
Het beslissen op aanvragen met betrekking tot het wijzigen of intrekken van vergunningen als bedoeld in artikel 2.31 en 2.33 Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.9 |
Het aanhouden van een omgevingsvergunning op grond van artikel 3.3, 3.4 of 3.5 Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.10 |
Het besluiten tot het verlengen van de beslistermijn op grond van artikel 3.9 Wabo |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.11 |
Het besluiten tot het achterwege laten (geheel of gedeeltelijk) van artikel 3.1 of afdeling 3.4 Awb op grond van artikel 3.10, lid 2, Wabo |
teammanager |
||
C.12 |
Het op grond van het Activiteitenbesluit ( art. 1.11, lid 4) besluiten dat een rapport van een akoestisch onderzoek niet is vereist |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.13 |
Het op grond van het Activiteitenbesluit (art. 1.11, lid 5, 6 en 11) besluiten dat een rapport van een akoestisch onderzoek dient te worden overgelegd |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.14 |
Het besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag op grond van artikel 3.18 Wabo |
teammanager |
||
C.15 |
Het intrekken van een vergunning op grond van artikel 3.23 Wabo |
teammanager |
||
C.16 |
Het afhandelen van principe-verzoeken om planologische medewerking |
teammanager |
||
APV-vergunningen |
||||
C.17 |
Verlenen terrasvergunningen bij winkels en dergelijke (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Voor zover in overeenstemming met de door het college vastgestelde “nadere regels terrassen DFM” |
C.18 |
Verlenen overige vergunningen gebruiken weg/weggedeelte (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Voor zover geen zienswijzen tegen de voorgenomen vergunning worden ingediend. Dan geen (onder)mandaat |
C.19 |
Verlenen vergunning ter beschikking stellen consumentenvuurwerk tijdens de verkoopdagen (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.20 |
Kennisgeving incidentele festiviteiten (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar (vth/kcc) |
|
C.21 |
Verlenen ontheffing verbod met toestellen, geluidsapparatuur of andere handelingen te verrichten die geluidshinder voor de omgeving veroorzaken (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar (vth/kcc) |
Voor zover geen zienswijzen tegen de voorgenomen ontheffing worden ingediend. Dan geen (onder)mandaat. |
C.22 |
Verlenen reclamevergunningen op grond van de APV (perceelsgebonden) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Betreft dus reclame-uitingen die niet bouwvergunningplichtig zijn |
C.23 |
Verlenen ontheffing voor kamperen buiten kampeerterrein (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar (vth/kcc) |
Betreft kortstondig kamperen ten behoeve van bijvoorbeeld scoutinggroepen |
C.24 |
Verlenen van een standplaatsvergunning (APV en BBV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar (vth/kcc) |
|
C.25 |
Intrekken van APV-vergunningen en ontheffingen (APV en art. 4:8 Awb) |
teammanager |
||
C.26 |
Aanvraag voor een APV-vergunning of ontheffing buiten behandeling laten op grond van de APV (te late indiening aanvraag) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
In overleg met portefeuillehouder |
Divers |
||||
C.27 |
Handhaving kinderopvang en peuterspeelzalen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.28 |
De afhandeling van aanvragen in het kader van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.29 |
Het bijhouden van het landelijk register in het kader van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.30 |
Starten en volgen procedures en opleggen maatwerkvoorschrift (art. 8.42 Wmb) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.31 |
Indienen van zienswijzen inzake ontwerpbeschikkingen Wet Bodembescherming: beschikkingen inzake ernst en spoedeisendheid en instemming saneringsplan (art. 29, 37 en 39 WBB) |
teammanager |
Is van toepassing indien vergunningverlening Gedeputeerde Staten is (art. 27 WBB). Ook na 1 oktober 2010 blijft deze bevoegdheid in tact. Met andere woorden valt niet onder de Wabo |
|
C.32 |
Het toestaan dat milieu hygiënisch bodemonderzoek en het saneren van de bodem op gemeentegrond wordt uitgevoerd in verband met de aanleg en het onderhoud van kabels en leidingen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.33 |
Starten en volgen procedure en nemen besluiten Hogere waarden (art. 110a Wet geluidhinder) |
teammanager |
||
C.34 |
Verlenen ontheffing stoken van vuur in de open lucht (art. 10.63 Wmb; APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.35 |
Besluiten om een planschadeovereenkomst (afdeling 6.a Wro) te sluiten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.36 |
Beoordelen dat anderszins wordt voldaan aan de voorschriften van het Bouwbesluit (art. 1.5 Bouwbesluit, gelijkwaardigheid) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.37 |
Overschrijven van omgevingsgunningen op een andere naam (zogenaamde overdracht) (BV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.38 |
Verlenen van ontheffing van de voorschriften van de Bouwverordening |
teammanager |
||
C.39 |
Afwijken van negatief advies van de welstandscommissie |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.40 |
Ontheffing verlenen van de voorschriften uit het Bouwbesluit inzake het slopen of het uitvoeren van bouw- of sloopwerkzaamheden (art. 6,lid 2, Woningwet) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.41 |
Het verlenen van een vergunning op grond van de Leegstandswet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
C.42 |
Het beslissen op een aanvraag om ontheffing als bedoeld in artikel 3 van de Winkeltijdenverordening (de individuele ontheffing) |
behandelend ambtenaar |
Van elk genomen besluit een afschrift zenden aan de portefeuillehouder EZ. Zie B&W- besluit van 15 juli 2014 |
|
Subsidies |
||||
C.43 |
Accorderen van declaraties van monumenteneigenaren in kader subsidieverlening |
teammanager |
||
Brandweer |
||||
C.44 |
Afgeven van een machtiging voor het gebruik van een sleutelbuissysteem (art. 1, lid 4 Brandweerwet) |
teammanager |
commandant brandweer Veiligheidsregio Fryslân |
|
Controle en handhaving |
||||
C.45 |
Het doen uitgaan van brieven naar aanleiding van uitgevoerde controles door gemeentelijke toezichthouders (voorafgaande aan vooraankondiging) |
teammanager |
behandelend ambtenaar en door de FUMO aangewezen toezichthouders |
Behoeft eigenlijk niet expliciet te worden vastgelegd, vloeit voort uit de aanstelling als toezichthouder i.c. ambtenaar, algemene machtiging om namens werkgever brieven te mogen doen uitgaan zonder dat deze besluiten bevatten in de zin van de Awb of daarmee gelijk te stellen handelingen |
C.46 |
Doen uitgaan van vooraankondigingen handhaving naar aanleiding van uitgevoerde controles door gemeentelijke toezichthouders (art. 4:8 Awb, hoorplicht richting overtreder) |
teammanager |
||
C.47 |
Het beoordelen en het afwijzen van verzoeken om handhaving |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
In overleg met portefeuillehouder |
C.48 |
Het (mondeling) opleggen van een last tot staken van het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk met oplegging van een preventieve last onder dwangsom (art. 5:31 Awb en 5.17 Wabo en 5:24, jo 5:32 Awb en 5:24, jo 5:32 Awb)) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Directe melding aan portefeuillehouder |
C.49 |
Nemen van bestuursdwang- en dwangsombeschikkingen (art. 125 Gemeentewet en art. 5.21 en 5.32 Awb) |
teammanager |
||
C.50 |
Uitvoeren van een last onder bestuursdwang op grond van de artikelen 5:29 en 5:30 Awb |
teammanager |
Directe melding aan portefeuillehouder |
|
C.51 |
Het (mondeling) opleggen van een last onder bestuursdwang en uitvoering van de last onder dwangsom met betrekking tot calamiteiten waarbij asbest vrijkomt. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Schriftelijke bevestiging achteraf niet gemandateerd. Met andere woorden dan geen (onder)mandaat |
C.52 |
Het (mondeling) opleggen van een preventieve dwangsom op grond van de APV/bij- zondere wetten in spoedeisende gevallen (art. 5:32 Awb) |
teammanager |
Directe melding aan portefeuillehouder |
|
C.53 |
Op verzoek van de overtreder het opheffen, opschorten of verminderen van een last onder dwangsom (art. 5:34 Awb) |
teammanager |
Directe melding aan portefeuillehouder |
|
C.54 |
Het doen uitgaan van een vooraankondiging tot het opleggen van een bestuurlijke boete |
teammanager |
||
C.55 |
Het opleggen van een bestuurlijke boete (art. 5:51 Awb) |
teammanager |
||
C.56 |
Het doen uitgaan van een voornemen tot vaststelling van de kosten van bestuursdwang |
teammanager |
Het bieden van mogelijkheid tot zienswijze |
|
C.57 |
Het nemen van een beschikking tot vaststelling van de kosten van bestuursdwang ex art. 5:25, lid 6, Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Dit betreft de zogenaamde Kostenbeschikking |
C.58 |
Het doen uitgaan van een voornemen tot invordering van een dwangsom |
teammanager |
Het bieden van mogelijkheid tot zienswijze |
|
C.59 |
Het nemen van een beschikking omtrent de invordering van een dwangsom (art. 5:37 Awb) |
teammanager |
Dit betreft de zogenaamde invorderings-beschikking |
|
C.60 |
Het opstellen, vaststellen en verzenden van een aanmaning (art 4:112 en 4:113 Awb ) |
Teammanager Middelen |
ook tweede (evt.) aanmaning. Aandacht voor in rekening brengen vergoeding (4:113). Dit ligt dus bij ander team. |
|
C.61 |
Uitvaardigen dwangbevel (art. 4:114 Awb) |
teammanager |
Informeren portefeuillehouder |
|
C.62 |
Het verlenen van uitstel van betaling (art. 4:94 Awb). |
Teammanager |
Dit betreft het opschorten van de invordering |
|
C.63 |
Het geven van een beschikking omtrent de invordering van een dwangsom, indien een belanghebbende daarom verzoekt (5:37 lid 2 Awb) |
teammanager |
||
C.64 |
Het nemen van een besluit inzake handhaving en tijdelijk gedogen bij onrechtmatige bewoning recreatieverblijven |
teammanager |
Er is een beleidsnotitie onrechtmatige bewoning recreatieverblijven vastgesteld |
|
C.65 |
Vaststellen van verkeersmaatregelen bij evenementen (B/C-categorie) op basis van art. 18 van de Wegenverkeerswet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Bij nieuwe evenementen en/of wijzigingen t.a.v. de verkeers-maatregelen bij een bestaand evenement stelt de medewerker verkeer van team RO verkeersbesluit op. De behandelend ambtenaar vergunningen handelt de evenementenvergunning met verkeersbesluit af. Vanaf 2018 neemt RO deze taak over, in verband daarmee overleggen in voorkomende gevallen de medewerker verkeer van RB en RO met elkaar over de te nemen maatregelen. |
- D.
Team Ruimtelijke Ontwikkeling
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
D.1 |
De bevoegdheid tot het elektronisch waarmerken en publiceren van het Wro-instrument Projectbesluit conform Bro-artikel 1.2.1, lid 1, Bro art. 1.2.2, lid 2, en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008 |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.2 |
Starten en volgen procedure en nemen besluiten Hogere waarden (art. 110a Wet geluidhinder) |
teammanager |
||
D.3 |
Besluiten om een planschadeovereenkomst(afdeling 6.a Wro) te sluiten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.4 |
Het toepassing geven aan de bevoegdheden van artikel 6.1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening (Bro) om een aanvraag om tegemoetkoming in planschade af te wijzen als deze kennelijk ongegrond is |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.5 |
Het verlengen van de termijn als bedoeld in artikel 6.1.3.1, lid 3, van het Bro. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.6 |
Het niet ontvankelijk verklaren van de aanvraag om tegemoetkoming in planschade als bedoeld in artikel 6.4, lid 2, van de Wet ruimtelijke ordening als het verschuldigde recht voor het in behandeling nemen ervan niet tijdig is betaald |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.7 |
Het verstrekken van opdracht als bedoeld in artikel 2 van de Procedureverordening voor tegemoetkoming in planschade (de verordening) aan één of meerdere adviseurs gezamenlijk om ter zake van een aanvraag om planschade advies uit te brengen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.8 |
Het beslissen over een verzoek tot wraking van één of meerdere planschade-adviseurs als bedoeld in artikel 5, lid 3, van de verordening |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.9 |
Het reageren op een conceptadvies als bedoeld in artikel 6 van de verordening |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.10 |
Het op grond van artikel 6.1.3.6 van het Bro eenmalig voor ten hoogste met vier weken verdagen van de beslissing op het verzoek om tegemoetkoming in planschade nadat het definitieve rapport van de planschadeadviseur is ontvangen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
D.11 |
Het uitvoering geven aan de werkzaamheden als bronhouder als bedoeld in de artikelen 11, 12, 1, 14, 15, 25 27 en 28 van de Wet basisregistratie grootschalige topografie. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Grondzaken |
||||
D.12 |
Verlenen van een optie en het sluiten van een koopovereenkomst met betrekking tot bouwkavels |
teammanager |
Het college neemt jaarlijks een besluit inzake de bouwgrondprijzen van woningbouwkavels (laatstelijk 1-12-2017). Deze mandatering wijkt af van de mandatering bedoeld onder A.15. Voor ondertekening: Zie bijlage II onder A.12 |
|
D.13 |
Het besluiten tot het verlenen van schriftelijke toestemming ex artikel 21, lid 2 onder a, van de Visserijwet voor het vissen in water van de gemeente |
teammanager |
senior |
Uitsluitend voor zover de toestemming feitelijk neerkomt op een voorzetting van de eerder verleende toestemming |
- E.
Team Realisatie Ruimtelijk
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
E.1 |
||||
- F.
Team Ruimtelijk Beheer
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
F.1 |
Instellen/opheffen vaarstop en aanvraag ontheffing vaarverbod op ijswegen ten behoeve van pont Langweer |
teammanager |
||
F.2 |
Het nemen van instemmingsbesluiten op grond van art. 5.4, lid 1, onder a en b van de Telecommunicatiewet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.3 |
Verlenen van toestemming voor bewegwijzering ten behoeve van bedrijven in het buitengebied |
teammanager |
||
F.4 |
Treffen tijdelijke verkeersmaatregelen t.b.v. werken (afsluiten van wegen e.d. zonder verkeersbesluit) (artt. 34 en 35 BABW) |
teammanager |
behandelend ambtenaar teamleider infra |
Voor maximaal 4 maanden. Betreffende wegwerkzaamheden, calamiteiten etc. Bij geplande onderhouds-/herinrichtingswerk-zaamheden dienen hulpdiensten en omgeving geïnformeerd te worden. Bij (grote/planmatige) onderhoudswerken die langer duren dan vier maanden stelt de medewerker verkeer van team ruimtelijk beheer het/de verkeersbesluit(en) op. Bij projecten die langer duren dan vier maanden stelt de medewerker verkeer van het team RO het verkeersbesluit op. |
F.5 |
Verlenen van ontheffingen bijzondere transporten |
directeur RDW |
||
F.6 |
Verlenen van toestemming in het kader van ontheffingen bijzondere transporten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.7 |
Het wegslepen en in bewaringstellen van voertuigen, zoals genoemd in de Wegenverkeerswet 1994, het opmaken van een proces-verbaal en het bijhouden van een bewaringsregister zoals genoemd in art. 5 e.v. van het Besluit wegslepen van voertuigen en het uitreiken van de bestuursdwangaanschrijving en het innen van de kosten, verbonden aan het wegslepen van voertuigen |
de korpschef van de politie Fryslân, of een door haar (of hem) aangewezen opsporingsambtenaar |
||
F.8 |
Aanwijzen van gehandicaptenparkeer- plaatsen (artt. 12 en 14 van BABW en art. 18 van de Wegenverkeerswet) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.9 |
Vaststellen van verkeersmaatregelen bij vergunningsvrije (A-categorie) evenementen op basis van art. 18 van de Wegenverkeerswet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.10 |
Het in gebruik geven van sportaccommodaties |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.11 |
Het beslissen/verrekenen van de jaarlijkse indexering gebruikstarieven sportaccommodaties |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.12 |
De afhandeling van graafmeldingen (KLIC-meldingen) uitvoeren in het kader van de "Wet Informatie-uitwisseling Ondergrondse Netten" (WION) |
teammanager |
het bedrijf "Van den Berg Infrastructuren" |
|
F.13 |
Verlenen vergunningen voor het leggen, hebben, onderhouden en verwijderen van kabels en leidingen (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
F.14 |
Aangaan van een privaatrechtelijke overeenkomst betreffende een riool- aansluiting in particuliere grond |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
- G.
Team Wijkbeheer
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
G.1 |
Waarschuwen en zo nodig tot verwijdering overgaan van recent geplaatste reclameborden op gemeente-eigendom |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
G.2 |
Verlenen van toestemming voor het winnen van grasgewas |
teammanager |
||
- H.
Team Wijkoverschrijdend beheer
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
H.1 |
Waarschuwen en zo nodig tot verwijdering overgaan van recent geplaatste reclameborden op gemeente-eigendom |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
H.2 |
Verlenen van toestemming voor het winnen van grasgewas |
teammanager |
||
H.3 |
Treffen tijdelijke verkeersmaatregelen t.b.v. werken (afsluiten van wegen e.d. zonder verkeersbesluit) (artt. 34 en 35 BABW) |
teammanager |
behandelend ambtenaar teamleider infra |
Voor maximaal 4 maanden. Betreffende wegwerkzaamheden, calamiteiten etc. Bij geplande onderhouds-/herinrichtings-werkzaamheden dienen hulpdiensten en omgeving geïnformeerd te worden. Bij (grote/planmatige) onderhouds-werken die langer duren dan vier maanden stelt de medewerker verkeer van team ruimtelijk beheer het/de verkeersbesluit(en) op. Bij projecten die langer duren dan vier maanden stelt de medewerker verkeer van het team RO het verkeersbesluit op. |
H.4 |
Verlenen van toestemming voor het leggen van duikers en dammen op gemeentelijke eigendom (= privaatrechtelijk) |
teammanager |
||
H.5 |
Wijzigen van dagen/tijden ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen en/of bedrijfsafvalstoffen |
teammanager |
||
H.6 |
Aanwijzen van verzamelplaatsen voor containers |
teammanager |
||
H.7 |
Materieel/materialen die door bestuursdwang zijn meegevoerd en opgeslagen en na de wettelijke vereiste termijn te verkopen, over te dragen of te vernietigen |
teammanager |
- I.
Team Dienstenbeheer
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
Beheersverordening begraafplaatsen |
Bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden inzake begraafplaatsen dient het in Lemmer aangewezen monument, een gedeelte van de begraafplaats, te worden gerespecteerd. |
|||
I.1 |
Het verlenen van ontheffing van het verbod om met niet uitgezonderde motorrijtuigen op de begraafplaats(en) te rijden buiten de aangewezen rijwegen (Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen) |
teammanager |
||
I.2 |
Beoordelen schade aan grafbedekking op grond van uiterlijk aanzien begraafplaats en/of opleveren gevaar voor derden (Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen) |
teammanager |
beheerder begraafplaats |
|
I.3 |
Verwijderen voorwerpen of grafbedekking bij schade of nalatig onderhoud (Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen) |
teammanager |
beheerder begraafplaatsen |
|
I.4 |
Direct maatregelen treffen bij gevaar voor derden bij nalatig onderhoud grafbedekking (Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen) |
teammanager |
beheerder begraafplaatsen |
|
Uitvoering marktverordening |
||||
I.5 |
Het inrichten van de markt; branche-indeling |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.6 |
Het verbinden van voorschriften en beperkingen aan een krachtens de verordening verleende vergunning of ontheffing |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.7 |
Het verlenen van een standplaatsvergunning |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.8 |
Het inschrijven c.a. op de wachtlijst |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.9 |
Het toepassen van de hardheidsclausule met betrekking tot het overschrijven van een vaste standplaatsvergunning |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.10 |
Het intrekken van een vaste standplaatsvergunning |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.11 |
Het verlenen van een vergunning voor een dagplaats en een standwerkersplaats |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.12 |
De melding door de vergunninghouder van zijn verhindering zijn vaste standplaats in te nemen |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.13 |
Het toestaan dat de vergunninghouder zich op zijn standplaats laat vervangen |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.14 |
Het verlenen van een ontheffing om de standplaats vóór de sluitingstijd van de markt te mogen verlaten |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.15 |
Het intrekken en schorsen van een vaste standplaatsvergunning |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.16 |
De uitsluiting van een dagplaatshouder of standwerker |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
|
I.17 |
De onmiddellijke verwijdering van een vergunninghouder |
secretaris / algemeen directeur / teammanager |
marktmeester |
- J.
Team Klantcontact centrum
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
J.1 |
Het bijhouden van de basisregistratie personen (BRP) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.2 |
Het verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen (BRP) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.3 |
Opmaken verklaring onder ede of belofte (artikel 28, lid 2, BRP) |
teammanager |
de daartoe aangewezen medewerkers |
Regeling Beheer en Toezicht BRP (artikel 2) |
J.4 |
Aanwijzen beheersfunctionarissen |
teammanager |
Regeling Beheer en Toezicht BRP (artikel 2) |
|
J.5 |
Bevoegdheden van burgemeester en wethouders genoemd in de volgende onderdelen van de Kieswet: B Het kiesrecht, D De registratie van de kiesgerechtigheid. E Kieskringen en stembureaus, G De registratie van de aanduiding en het logo van een politieke groepering, H De inlevering van de kandidaatlijsten, J De stemming, K Het stemmen met een kiezerspas L Het stemmen bij volmacht, M Het stemmen per brief, N De stemopneming, Na De taak van het gemeentelijk stembureau bij de totstandkoming van de verkiezingsuitslag en Y De verkiezing van de leden van het Europese Parlement |
teammanager projectleider Verkiezingen |
behandelend ambtenaar |
De gang van zaken rond de (voorbereiding van) verkiezingen wordt in een structureel overleg met de burgemeester besproken. De taken opgenomen in paragraaf 5 Hoofdstuk E zijn niet gemandateerd. |
J.6 |
Het aanwijzen van de locaties waar de verkiezingsborden worden geplaatst. |
teammanager |
||
J.7 |
Aanwijzen trouwlocaties |
teammanager |
de eerst aangewezen ambtenaar van de burgerlijke stand |
Reglement Burgerlijke Stand (artikel 8, lid 2) |
J.8 |
Beslissen op verzoeken om afwijking van de in het Reglement burgerlijke stand genoemde openingstijden |
teammanager |
Reglement Burgerlijke Stand (artikel 12, lid 5) |
|
J.9 |
Benoeming (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand |
teammanager |
Reglement Burgerlijke Stand (de artikelen 2 en 3) |
|
J.10 |
Benoeming buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor één dag |
teammanager |
de eerst aangewezen ambtenaar van de burgerlijke stand |
artikel 4 Reglement burgerlijke stand |
Functioneel team: KCC omgeving |
||||
J.11 |
Beslissing tot verstrekken van gehandicaptenparkeerkaarten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.12 |
Intrekken van APV-vergunningen en ontheffingen (APV en artikel 4:8 Awb) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.13 |
Aanvraag voor een APV-vergunning of ontheffing buiten behandeling laten op grond van de APV (te late indiening aanvraag) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
In overleg met portefeuillehouder |
J.14 |
Ontheffingen van verkeersmaatregelen op basis van art. 87 van het RVV |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Na advies medewerker verkeer van team Ruimtelijke Ontwikkeling |
J.15 |
Melding uitrit-en uitwegvergunningen (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.16 |
Ontheffing kapvergunningen (APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.17 |
Verlenen van ontheffing voor het innemen van ligplaats in gemeentewater op daartoe door de raad c.q. burgemeester en wethouders aangewezen plaatsen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.18 |
Verlenen van een ontheffing voor het houden van c.q. het deelnemen aan wielerronden/oriënteringsritten binnen de gemeente (art. 10, jo artikel 148 Wegenverkeerswet) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.19 |
Beoordelen of wordt voldaan aan de bepalingen inzake het organiseren van een klein kansspel (artikel 7 Wet op de kansspelen) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.20 |
Verlenen van een vergunning voor een kansspel of loterij (art. 1, jo art. 3 Wet op de kansspelen) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.21 |
Het verlenen van toestemming voor het tijdelijk plaatsen van bouw-/tuinmaterialen, bouwketen, enzovoorts op open- baar gemeentegrond |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.22 |
Het verlenen van vergunningen voor het leggen, hebben, onderhouden en verwijderen van kabels en leidingen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Na advies van Ruimtelijk Beheer |
J.23 |
Aankondigingen festiviteiten in dorpen + buitengemeente |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Kader is vastgelegd in het bordenbeleid, binnen die kaders uitvoeren |
J.24 |
Het innemen van standplaatsen op een openbare en in de openlucht gelegen plaats voor het te koop aanbieden, verkopen of afleveren van goederen dan wel diensten, o.a. het plaatsen van units bevolkingsonderzoek, koek en zopie |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Kader is vastgelegd in het standplaatsenbeleid, binnen die kaders uitvoeren |
J.25 |
Paasvuur: het ontsteken van een vreugdevuur tijdens de paasdagen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Kader is vastgelegd in de beleidsregel paasvuren, binnen die kaders uitvoeren |
J.26 |
Verkoop vuurwerk (betreft vergunning omschreven in de APV) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Beheersverordening begraafplaatsen |
Bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden inzake begraafplaatsen dient het in Lemmer aangewezen monument, een gedeelte van de begraafplaats, te worden gerespecteerd. |
|||
J.27 |
Vergunning voor het plaatsen van grafmonumenten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.28 |
Het verlenen van recht op een graf (ondertekenen grafakte) en verlengen van dit recht) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.29 |
Het ondertekenen van overschrijven van verleende (graf)rechten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.30 |
Het ondertekenen van een verklaring betreffende afstand doen van een graf |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.31 |
Het ondertekenen van een vergunning voor het verlenen, wijzigen, vervangen of weigeren van een grafbedekking ( Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen en Regels grafbedekkingen) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.32 |
Het ondertekenen van een schriftelijke verklaring voordat grafbedekking door nalatig onderhoud, et cetera wordt verwijderd |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.33 |
Het aanschrijven van de rechthebbende of de gebruiker tot herstel van een beschadiging aan de grafbedekking, inclusief hersteltermijn |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.34 |
Het bekendmaken van het tijdstip waarop de grafbedekking zal worden verwijderd, na verstrijken termijn |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.35 |
Procedure voornemen om een graf, urnengraf of urnennis te ruimen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.36 |
Afwijken van tijden begraven en asbezorging |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.37 |
Verwijderen grafbedekking na verstrijken graftermijn |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
J.38 |
Lijst bijhouden van historische graven |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
- K.
Team Maatschappelijke ontwikkeling
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
K.1 |
Toekennen van vergoedingen voor educatie en voorlichting aan scholen |
teammanager |
||
K.2 |
Het beslissen op aanvragen om subsidies ingevolge de Algemene Subsidieverordening en/of titel 4.2 Subsidies van de Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
K.3 |
Het verlenen van voorschotten op subsidies |
teammanager |
||
K.4 |
Het vaststellen van subsidies ingevolge de Algemene Subsidieverordening en/of titel 4.2 Subsidies van de Awb |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
K.5 |
Verrekenen jaarlijkse prijs- en looncompensatie voor gesubsidieerde instellingen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
K.6 |
Besluiten in het kader van de uitvoering WI |
het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heerenveen en Súdwest Fryslân |
||
K.7 |
De vergunningverlening betreffende tatoeages en piercings |
de Hulpverleningsdienst Fryslân |
directeur van de GGD |
|
K.8 |
Het in overleg treden met de aanvrager over het maken van afspraken over de wijze van uitvoering van de op het programma geplaatste voorziening (artikel 15 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente De Fryske Marren (de onderwijshuisvestingsverordening)) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Zie B&W-besluit van 24 juli 2014 N.B. Voor K.8 t/m K.20: als er sprake is van het vervallen van (een deel van) de bekostiging geldt het mandaat niet. |
K.9 |
Uitvoering artikel 16 van de onderwijshuisvestingsverordening (het besluiten over de instemming met de bouwplannen, begroting en start bekostiging c.a.) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Voor de volgende onderdelen van de onderwijshuisvestingsverordening is geen mandaat verleend: Artikel 16: besluiten op bouwplannen, begroting en tijdstip bekostiging voor nieuwbouw (schoolgebouwen, brede scholen, kindcentra, MFA/MFC’s), uitbreidingen > 250 m2 bruto vloeroppervlakte en renovaties; Artikel 16: het toetsen op nieuwe feiten en omstandigheden bij nieuwbouw (schoolgebouwen, brede scholen, kindcentra, MFA/MFC’s), uitbreidingen > 250 m2 bruto vloeroppervlakte en renovaties Zie ook onder K.8 |
K.10 |
Het besluiten om de beschikbaarstelling van de gelden in termijnen te laten plaatsvinden (art. 17 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Zie ook onder K.8 |
K.11 |
Het beslissen op het verzoek tot verlenging van de termijn, verband houdende met vervallen aanspraak op bekostiging |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Zie ook onder K.8 |
K.12 |
Het opvragen van aanvullende gegevens en het buiten behandeling laten van een aanvraag (art. 20 lid 2 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
|
K.13 |
Het beslissen op een aanvraag als bedoeld in art. 21 van de onderwijshuisvestingsverordening |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Aanvraag tot € 10.000,- mandaat bij de beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling Aanvraag tot € 50.000,- mandaat bij het teammanager Zie ook onder K.8 |
K.14 |
Het opvragen van aanvullende gegevens, het schriftelijk verzoeken tot registreren telling en het buiten behandeling laten van een aanvraag (art. 7 en 25 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
|
K.15 |
Het verstrekken van een opgave van de ingediende aanvragen (art 8 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Het college wordt vooraf geïnformeerd over de ingediende aanvragen |
K.16 |
De bekendmaking van de besluiten tot vaststelling bekostigingsplafond, programma en overzicht (art. 14 onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
||
K.17 |
Het vaststellen van het aanvraagformulier (art. 6, 19 en 25 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
|
K.18 |
Het beslissen inzake toestemming voor medegebruik / verhuur (art. 36 van de onderwijshuisvestingsverordening) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
|
K.19 |
Uitvoering artikel 23 van de onderwijshuisvestingsverordening (spoedaanvragen uitvoering beslissing) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Zie ook onder K.8 |
K.20 |
Uitvoering artikel 23 van de onderwijshuisvestingsverordening (spoedaanvragen vervallen aanspraak bekostiging) |
teammanager |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
Zie ook onder K.8 |
K.21 |
De vaststelling van kandidaten voor het inburgeringprogramma |
teammanager |
||
K.22 |
Beschikken over vrijstelling, ontheffing van deelname aan inburgeringsprogramma |
teammanager |
||
K.23 |
Het nemen van besluiten tot het al dan niet verlenen van schuldhulpverlening aan betreffende individuele klant en het beëindigen ervan, met uitzondering van het nemen van beslissingen op bezwaar in dit kader. |
Knoppers b.v. |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde instemmen met de mandaatverlening. De betrokken inwoner dient een verklaring te ondertekenen waarin wordt aangegeven de gemeente niet aansprakelijk te stellen voor eventuele schade. Zie B&W-besluit van 15 april 2014 |
|
K.24 |
Het beslissen op aanvragen voor hoofdstuk 3 van de Subsidieregeling Inwonersinitiatieven.(Projectinitiatieven stads-, dorps- en wijkbelangen en dorpshuizen) |
de beoordelingscommissie, bedoeld in artikel 1 van de Subsidieregeling Inwonersinitiatieven |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde instemmen met mandaat-verlening. |
|
K.25 |
Het toepassen van de hardheids-clausule bij het beslissen op aanvragen voor hoofdstuk 3 Subsidieregeling Inwonersinitiatieven. |
teammanager |
dorpencoördinator |
De dorpencoördinatoren bespreken dit in de beoordelingscommissie, bedoeld in artikel 1 Subsidieregeling Inwonersinitiatieven |
K.26 |
De afhandeling van subsidieaanvragen voor de Hellinggelden |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Zie B&W-besluit van 9 april 2014 |
K.27 |
Het doorvoeren van wijzigingen in het calamiteitenprotocol Jeugd |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
De leden van het college worden over de wijzigingen geïnformeerd |
K.28 |
Het aanwijzen van personen werkzaam bij of voor de GGD Fryslân als kwaliteitstoezichthouder als bedoeld in artikel 6.1 lid 1 Wmo 2015, in samenhang met artikel 5:11 Awb |
Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Fryslân |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde instemmen met mandaat- verlening. |
|
K.29 |
Het toekennen en weigeren van aanvragen in het kader van het leerlingenvervoer. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
K.30 |
Besluiten in het kader van de uitvoering van de Wet kinderopvang |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
- L.
Team SWT zorg en participatie
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
L.1 |
Het aangaan van een detacherings- overeenkomst betreffende voormalige WIW’ers. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.2 |
Het beslissen omtrent het omzetten van een arbeidsovereenkomst in het kader van de WIW |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.3 |
Opdracht verlenen voor een individueel zorgtraject tot het uitvoeren van de in het ondersteuningsplan gemaakte afspraken aan gecontracteerde zorgverleners |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Opdracht van opdrachtgever aan opdrachtnemer binnen het kader van de (Raam)overeenkomst voor het leveren van de ondersteuning op basis van een beschikking die is verleend (of: wordt geacht te zijn verleend) op basis van de Wmo of de Jeugdwet. De opdracht wordt verleend in de vorm van een toewijzings-bericht (301). Een opdracht heet dan ook wel een zorgtoewijzing. |
L.4 |
Het besluit als bedoeld in artikel 2 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij wordt vastgesteld of een persoon behoort tot de doelgroep loonkostensubsidie. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.5 |
Het besluit als bedoeld in artikel 3 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij wordt vastgesteld wat de loonwaarde is van een persoon behorende tot de doelgroep loonkostensubsidie. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.6 |
Het besluit als bedoeld in artikel 5 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij de loonkostensubsidie wordt bepaald nadat de loonwaarde is vastgesteld. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.7 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.q. trajectplan op grond van : artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7,8 en 9 IOAW of IOAZ |
teamleider Pastiel |
medewerker Pastiel |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. De afdelingsmanager heeft bevoegdheid tot verlenen onder- mandaat. |
L.8 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.q. trajectplan op grond van: artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7, 8 en 9 IOAW of IOAZ |
projectleider WurkJouwer |
Medewerker Wurkjouwer |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. |
L.9 |
Het opstellen en ondertekenen van een ondersteuningsplan op grond van artikel 10a Participatiewet; artikel 5 Re-integratieverordening Participatiewet De Friese Meren, waarin wordt overeengekomen welke acties worden ingezet voor vrijwilligers op de werkplek, die veel begeleiding nodig hebben |
projectleider Punt Twa |
Medewerker Punt Twa |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening |
L.10 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.a. trajectplan op grond van : artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7, 8 en 9 IOAW of IOAZ |
teammanager |
medewerker participatie sociaal wijkteam |
|
L.11 |
Besluiten in het kader van de uitvoering van de Wmo 2015 |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
L.12 |
Het uitoefenen van de collegebevoegd- heden in het kader van artikel 2.3.2. 2.3.3 en 2.3.4 van de Wmo 2015, indien er behoefte is aan opvang of beschermd wonen (o.a. het ontvangen van meldingen en het doen van onderzoek) |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
O.g.v. artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.13 |
Het uitoefenen van de collegebevoegdheid tot het bepalen van de toegang tot een maatwerkvoorziening ten behoeve van opvang en beschermd wonen, waaronder begrepen het nemen van beslissingen tot (her)indicatie |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.14 |
Het uitoefenen van de collegebevoegd- heden in het kader van artikel 2.3.5 van de Wmo 2015 t.a.v. het beslissen op aanvragen om een maatwerkvoorziening t.b.v. opvang en beschermd wonen |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.15 |
Het uitoefenen van de collegebevoegd- heden in het kader van artikel 2.3.6 van de Wmo 2015 t.a.v. het beslissen op aanvragen om een maatwerkvoorziening t.b.v. opvang en beschermd wonen |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.16 |
Het uitoefenen van de collegebevoegd- heden in het kader van artikel 2.3.8 t/m artikel 2.4.4 van de Wmo 2015 voor zover er sprake is van een beslissing inzake een maatwerkvoorziening t.b.v. opvang en beschermd wonen |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.17 |
Het uitoefenen van de collegebevoegd- heden in het kader van de verordening maatschappelijke ondersteuning voor zover het een maatwerkvoorziening beschermd wonen of opvang betreft |
Directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat |
|
L.18 |
Het uitoefenen van de collegebevoegdheden in het kader van de verordening beschermd wonen en opvang |
directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat. Mandaat onder voorwaarde dat een verordening beschermd wonen en opvang is vastgesteld |
|
L.19 |
Het uitoefenen van de bevoegdheid tot het namens het college voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratieve beroepsprocedures of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten |
Directeur II van de dienst Welzijn van de gemeente Leeuwarden |
Directeur heeft bevoegdheid tot verlenen ondermandaat en ondertekeningsmandaat. Het mandaat geldt niet t.a.v. besluiten op bezwaarschriften en besluiten tot het voeren van rechtsgedingen. Rechtsgedingen omvat ook het instellen van een kort geding, de voeging in strafzaken, de instelling van beroep, het verzoek tot schorsing van een aangevochten beslissing of het vragen van een voorlopige voorziening |
|
L.20 |
Besluiten om inwoners die een aanvraag schuldhulpverlening doen, toegang te verlenen tot de schuldhulpverlening |
Teammanager teamleider |
behandelend ambtenaar |
|
L.21 |
Opdracht verlenen voor een individueel zorgtraject tot het uitvoeren van de in het ondersteuningsplan gemaakte afspraken aan gecontracteerde zorgverleners |
teammanager teamleider |
behandelend ambtenaar |
Opdracht van opdrachtgever aan opdrachtnemer binnen het kader van de (Raam)overeenkomst voor het leveren van de ondersteuning op basis van een beschikking die is verleend (of: wordt geacht te zijn verleend) op basis van de Wmo of de Jeugdwet. De opdracht wordt verleend in de vorm van een toewijzings-bericht (301). Een opdracht heet dan ook wel een zorgtoewijzing. |
- M.
Team SWT jeugd en gezin
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
M.1 |
Het besluiten op een verzoek, bedoeld in artikel 3a, lid 1, Leerplichtwet (vervangende leerplicht) |
teammanager |
leerplichtambtenaar |
|
M.2 |
Het besluiten op een verzoek, bedoeld in artikel 3b, lid 1, Leerplichtwet (vervangende leerplicht laatste schooljaar) |
teammanager |
leerplichtambtenaar |
|
M.3 |
Het verlenen van vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs (art. 15 Leerplichtwet) |
teammanager |
leerplichtambtenaar |
|
M.4 |
Besluiten tot toekennen van een individuele voorziening (artikel 4 lid 1 Besluit jeugdhulp gemeente De Friese Meren 2015 |
jeugdhulpwerker (conform terminologie artikel 3 lid 3 Besluit Jeugdhulp gemeente DFM 2015). Dit betreft achtereenvolgens: - de medewerker SWT - de medewerker SWT veiligheid met SKJ en/of BIG registratie |
Collegebesluit d.d. 6-1-2015. |
|
M.5 |
Besluiten tot het doen van een verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming (artikel 2.4. lid 1 Jeugdwet) |
jeugdhulpwerker (zie onder D.60) |
Collegebesluit d.d. 15-12-2014 |
|
M.6 |
Besluiten tot en het indienen van een verzoek gericht op het verlenen van een machtiging, een spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging om een jeugdige in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven, als bedoeld in artikel 6.1.8. lid 1 Jeugdwet. |
Jeugdhulpwerker (zie onder D.60) |
Collegebesluit d.d. 1-8-2016. Het betreft zowel een mandaat (besluiten tot een verzoek) en een machtiging (het feitelijk indienen van dat verzoek). |
|
M.7 |
Besluiten tot en het indienen van een verzoek gericht op het verlenen van een machtiging, een spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging om een jeugdige in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven, als bedoeld in artikel 6.1.8. lid 1 Jeugdwet. |
Regiecentrum Bescherming en Veiligheid |
Collegebesluit d.d. 1-8-2016. Het betreft zowel een mandaat (besluiten tot een verzoek) en een machtiging (het feitelijk indienen van dat verzoek). Dit mandaat / deze machtiging geldt in geval van een spoedaanvraag als de gemeentelijke jeugdhulp-verlener onbereikbaar is (“buiten” kantoortijden). Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. |
|
M.8 |
Opdracht verlenen voor een individueel zorgtraject tot het uitvoeren van de in het ondersteuningsplan gemaakte afspraken aan gecontracteerde zorgverleners |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Opdracht van opdrachtgever aan opdrachtnemer binnen het kader van de (Raam)overeenkomst voor het leveren van de ondersteuning op basis van een beschikking die is verleend (of: wordt geacht te zijn verleend) op basis van de Wmo of de Jeugdwet. De opdracht wordt verleend in de vorm van een toewijzings-bericht (301). Een opdracht heet dan ook wel een zorgtoewijzing. |
- N.
Team SWT werk en inkomen
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
N.1 |
Besluiten in het kader van de uitvoering van: IOAW Participatiewet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
N.2 |
Het besluit tot het geven van een waarschuwing of tot het opleggen van een boete zoals bedoeld in artikel 20a IOAW en artikel 18a Participatiewet, wegens schending van de inlichtingenplicht zoals bedoeld in 13 lid 1 IOAW en artikel 17 Participatiewet. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Conform het bepaalde in artikel 10:3 en artikel 5:53 Awb wordt een persoonsscheiding in acht genomen bij boetes van meer dan € 340, -. |
N.3 |
Besluiten op individuele aanvragen om een voorschot op de uitkering IOAW en Participatiewet. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
N.4 |
Besluiten c.a. in het kader van de uitvoering van de volgende regelingen: Bbz 2004 Ioaz |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leeuwarden. |
O.g.v. artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. Het college van B&W van Leeuwarden heeft de bevoegdheid ondermandaat te verlenen aan ambtenaren van de gemeente Leeuwarden. E.e.a. conform het Plan van Aanpak ‘ Bbz regio Friesland` en de dienstverlenings- overeenkomst. |
- O.
Team Backoffice Sociaal Domein
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
O.1 |
Besluiten in het kader van de uitvoering van: IOAW Participatiewet |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.2 |
Het besluit tot het geven van een waarschuwing of tot het opleggen van een boete zoals bedoeld in artikel 20a IOAW en artikel 18a Participatiewet, wegens schending van de inlichtingenplicht zoals bedoeld in 13 lid 1 IOAW en artikel 17 Participatiewet. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Conform het bepaalde in artikel 10:3 en artikel 5:53 Awb wordt een persoonsscheiding in acht genomen bij boetes van meer dan € 340, -. |
O.3 |
Besluiten op individuele aanvragen om een voorschot op de uitkering IOAW en Participatiewet. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.4 |
Besluiten c.a. in het kader van de uit- voering van de volgende regelingen: Bbz 2004 Ioaz |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leeuwarden. |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. Het college van B&W van Leeuwarden heeft de bevoegdheid ondermandaat te verlenen aan ambtenaren van de gemeente Leeuwarden. E.e.a. conform het Plan van Aanpak ‘ Bbz regio Friesland` en de dienstverlenings- overeenkomst. |
|
O.5 |
Het digitaal ondertekenen van de voorlopige financiële verslagen in het kader van Ioaw, Ioaz, Bbz en Participatiewet. |
teammanager |
||
O.6 |
Het aangaan van een detacherings- overeenkomst betreffende voormalige WIW’ers. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.7 |
Het beslissen omtrent het omzetten van een arbeidsovereenkomst in het kader van de WIW |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.8 |
Beslissing tot verstrekken van gehandi- captenparkeerkaarten (artikel 49 BABW) |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.9 |
Het besluiten op aanvragen in het kader van leerlingenvervoer |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.10 |
Opdracht verlenen voor een individueel zorgtraject tot het uitvoeren van de in het ondersteuningsplan gemaakte afspraken aan gecontracteerde zorgverleners |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Opdracht van opdrachtgever aan opdrachtnemer binnen het kader van de (Raam)overeenkomst voor het leveren van de ondersteuning op basis van een beschikking die is verleend (of: wordt geacht te zijn verleend) op basis van de Wmo of de Jeugdwet. De opdracht wordt verleend in de vorm van een toewijzings-bericht (301). Een opdracht heet dan ook wel een zorgtoewijzing. |
O.11 |
Het besluit als bedoeld in artikel 2 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij wordt vastgesteld of een persoon behoort tot de doelgroep loonkostensubsidie. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.12 |
Het besluit als bedoeld in artikel 3 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij wordt vastgesteld wat de loonwaarde is van een persoon behorende tot de doelgroep loonkostensubsidie. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.13 |
Het besluit als bedoeld in artikel 5 van de Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 gemeente De Friese Meren, waarbij de loonkostensubsidie wordt bepaald nadat de loonwaarde is vastgesteld. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
O.14 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.q. trajectplan op grond van : artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7,8 en 9 IOAW of IOAZ |
teamleider Pastiel |
medewerker Pastiel |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. De afdelingsmanager heeft bevoegdheid tot verlenen onder-mandaat. |
O.15 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.q. trajectplan op grond van: artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7, 8 en 9 IOAW of IOAZ |
projectleider WurkJouwer |
Medewerker Wurkjouwer |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening. |
O.16 |
Het opstellen en ondertekenen van een ondersteuningsplan op grond van artikel 10a Participatiewet; artikel 5 Re-integratieverordening Participatiewet De Friese Meren, waarin wordt overeengekomen welke acties worden ingezet voor vrijwilligers op de werkplek, die veel begeleiding nodig hebben |
projectleider Punt Twa |
Medewerker Punt Twa |
Op grond van artikel 10:4 Awb moet de gemandateerde en indien van toepassing de werkgever instemmen met mandaatverlening |
O.17 |
Het opstellen en ondertekenen van een plan van aanpak c.a. trajectplan op grond van : artikel 44a, resp. artikel 9, lid 1, sub b, Participatiewet; artikel 38, lid 7, 8 en 9 IOAW of IOAZ |
teammanager |
medewerker participatie sociaal wijkteam |
- P.
Team Informatie
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
P.1 |
Het vernietigen van de daarvoor in aanmerking komende archiefbescheiden |
de gemeentesecretaris |
||
Uitvoering BAG |
||||
P.2 |
Het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen, zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen(BAG), conform hetgeen daarover in de Wet BAG, het Besluit BAG en de Regeling BAG is bepaald |
Teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.3 |
Het opmaken van documenten waarin constateringen zijn vastgelegd, zoals bedoeld in artikel 10, onder b, van de Wet BAG |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.4 |
Het afbakenen van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet BAG en artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente De Fryske Marren |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.5 |
Het toekennen van nummeraanduidingen, zoals bedoeld in artikel 6, lid 1 Wet BAG en artikel 3 lid 2 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente De Fryske Marren |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.6 |
Het ingevolge artikel 13 van de Wet BAG zorgdragen dat bron-documenten waaraan een in de basisregistratie opgenomen gegeven is ontleend, blijvend bewaard worden |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.7 |
Het ingevolge artikel 14 van de Wet BAG zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.8 |
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 van de Wet BAG en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet BAG |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.9 |
Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Dienst ten behoeve van opneming van die gegevens in de landelijke voorziening, als bedoeld in artikel 31 van de Wet BAG |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.10 |
Het op verzoek aan een ieder verlenen van inzage in de basisregistratie, alsmede het aan een ieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, als bedoeld in artikel 32, lid 1, onder a, van de Wet BAG |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.11 |
Het ingevolge artikel 42 van de Wet BAG één maal per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan de Minister van Infrastructuur en Milieu |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.12 |
Belast met het vaststellen van geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, zijn aangewezen |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.13 |
belast met het opstellen van een verklaring, zoals bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
Uitvoering Wet kenbaarheid en publiekrechtelijke beperkingen (WKPB) |
||||
P.14 |
Het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.15 |
Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.16 |
Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.17 |
Het plaatsen van aantekeningen op het brondocument |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.18 |
Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.19 |
Het verstrekken van een bewijs van inschrijving |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.20 |
Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd. |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.21 |
Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.22 |
Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.23 |
Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
P.24 |
Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening |
teammanager |
medewerker gegevensbeheer I medewerker gegevensbeheer II |
|
Uitvoering Wet basisregistratie grootschalige topografie (Wet BGT) |
||||
P.25 |
Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikelen 15, lid 2, en kel 20 Wet BGT. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.26 |
Het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.27 |
Het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van de Wet BGT. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.28 |
Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT worden gesteld. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.29 |
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.30 |
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.31 |
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de Minister van BZK. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Vanaf het moment dat artikel 30 Wet BGT in werking is getreden. |
Uitvoering Wet op de Basisregistratie Ondergrond (Wet Bro) |
||||
P.32 |
Het aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan Onze Minister, zoals bedoeld in artikel 9 van de Wet Bro. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.33 |
Het opnieuw aanleveren van een brondocument aan Onze Minister als op grond van artikel 12, eerste lid van de Wet Bro een brondocument is teruggezonden, zoals bedoeld in artikel 12, tweede lid van de Wet Bro. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.34 |
Het zoals bedoeld in artikel 30 Wet Bro: onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond; onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over dat model; aan Onze Minister doen van het verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.35 |
Het, voor zover dat ingevolge artikel 33, tweede lid Wet Bro noodzakelijk is, onderzoeken van het authentieke gegeven en het verstrekken van de resultaten van het nader onderzoek, aan Onze Minister, zoals bedoeld in artikel 33, derde lid Wet Bro. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
P.36 |
Het aan Onze Minister ter inschrijving aanbieden van een krachtens artikel 9, eerste lid, Wet Bro aangewezen brondocument dat dateert van vóór het tijdstip van inwerkingtreding van de hoofdstukken 2 en 3 en de grondslag vormt voor een op dat tijdstip actueel gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie dat vóór dat tijdstip niet was opgenomen in de informatiesystemen, zoals bedoeld in artikel 40, eerste lid van de Wet Bro. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
- Q.
Team Middelen
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
Q.1 |
Het oninbaar verklaren van vorderingen van debiteuren tot een maximum van € 750,00 |
teammanager |
||
Q.2 |
Het direct oninbaar verklaren van vorderingen met een status WSNP of faillissement |
teammanager |
||
Q.3 |
Het uitzetten en opnemen van gelden bij de schatkist en het uitzetten en opnemen van deposito’s binnen de schatkist. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.4 |
Het doen van belastingaangiften en -betalingen. |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.5 |
Privaatrechtelijke inning van vorderingen door deurwaarder |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.6 |
Publiekrechtelijke inning van vorderingen door deurwaarder |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.7 |
Ondertekening van opdrachten tot betaling en inning van de gemeentelijke uitgaven en inkomsten |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.8 |
Het betalen van de afdrachten in het kader van de maandelijkse salarisbetalingen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.9 |
Het nemen van wijzigingsbesluiten in het kader van de uitvoering van de hypotheekregeling |
teammanager |
Besluiten betreffen met ingang van 01-01-2009 eenzijdige voortijdige beëindiging |
|
Q.10 |
Het opnemen en storten van contant geld |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.11 |
Het aantrekken- en aflossen van geldleningen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
Q.12 |
Het toepassen van de hardheidsclausule (artikel 63 AWR) |
teammanager |
||
Q.13 |
Ambtshalve kwijtschelding van een opgelegde bestuurlijke boete (artikel 63 AWR) |
teammanager |
||
Q.14 |
Instellen cassatie in gemeentelijke belasting- en WOZ-zaken |
teammanager |
||
Q.15 |
Het indienen van een verweerschrift in cassatie (artikel 29b AWR) |
teammanager |
heffingsambtenaar behandelend ambtenaar |
|
Q.16 |
Het nemen van aanstellingsbesluiten betreffende onbezoldigde invorderingsambtenaren en belastingdeurwaarders m.b.t. medewerkers van Invoned B.V. en het herroepen van deze |
teammanager |
||
Q.17 |
Het opstellen, vaststellen en verzenden van een aanmaning (art 4:112 en 4:113 Awb) |
Teammanager |
ook tweede (evt.) aanmaning. Aandacht voor in rekening brengen vergoeding (4:113) |
- R.
Team Ondersteuning
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
- S.
Team Bestuur en concernadvies
Bevoegdheid |
Gemandateerde |
Ondergemandateerde |
Bijzonderheden |
|
S.1 |
Het melden van een datalek als bedoeld in de Meldplicht datalekken Wet bescherming persoonsgegevens |
Privacybeheerder, FG (functionaris gegevensbescherming) |
||
S.1 |
Het toekennen en afwijzen van schadegevallen als gevolg van gemeentelijke aansprakelijkheid |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Alleen claims tot een maximum van € 10.000,00 |
S.2 |
Het vaststellen van arbobeleid |
secretaris |
||
S.3 |
Het vaststellen van de arbo-jaarplannen |
secretaris |
||
S.4 |
Het verstrekken van voorschotten in het kader van de salarisbetalingen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
S.5 |
Het ondertekenen van werkgeversverklaringen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
S.6 |
Het ondertekenen van UWV-verklaringen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
S.7 |
Indiening verzoek tot wijziging jaarinkomen ABP |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
S.8 |
Het doen van mededelingen en het treffen van administratieve maatregelen ter zake van correcties op de salaris- en pensioenberekeningen |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
|
S.9 |
Het afschrijven van (open)sollicitaties/ stageverzoeken |
teammanager |
behandelend ambtenaar |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl