Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR699658
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR699658/1
Algemeen ondermandaatbesluit Dienstverlening 2023
Geldend van 28-07-2023 t/m heden
Intitulé
Algemeen ondermandaatbesluit Dienstverlening 2023De directeur Dienstverlening
gelet op:
- -
het Algemeen Mandaatbesluit Gemeente Amsterdam
- -
het geldende Benoemings- en aanwijzingsbesluit heffing en invordering gemeentelijke belastingen Amsterdam
- -
Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022
- -
de mandaatbesluiten en bijbehorende registers van de stadsdelen en het stadsgebied Weesp
BESLUIT:
- I.
Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan de manager Onderzoek & Ontwikkeling, manager Operations Support, manager Operations en manager Advies, Beleid en Kwaliteit, en te bepalen dat deze bevoegdheden worden ondergemandateerd aan hun respectievelijke operationeel managers. teamleiders en medewerkers zoals toegelicht in Bijlage A “Overzicht ondermandaten op grond van het Mandaatbesluit behorend bij het ondermandaatbesluit directeur Dienstverlening van 2023” en Bijlage B “Overzicht ondermandaten op grond van de Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022 en de algemene mandaatbesluiten van de stadsdelen en het stadsgebied Weesp behorend bij het ondermaatbesluit directeur Dienstverlening van 2023”.
- II.
Om mandaat c.q. ondermandaat te verlenen aan de bij I. genoemde medewerkers om leges te innen voor de aan hen bij I. toegekende mandaten, conform het geldende Benoemings- en aanwijzingsbesluit heffing en invordering gemeentelijke belastingen Amsterdam.
- III.
De directeur Dienstverlening besluit tot de volgende plaatsvervangingsregeling
- a.
De directeur Dienstverlening wijst als vervanger aan de manager Onderzoek en Ontwikkeling om haar bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien Zij afwezig is of bij onverwijlde spoed
- b.
De directeur Dienstverlening wijst als vervanger aan van de manager Onderzoek en Ontwikkeling de directeur Dienstverlening.
- c.
De directeur Dienstverlening wijst als vervanger aan van de manager Operations Support de manager Contact Center Amsterdam en Stadsloketten.
- d.
De directeur Dienstverlening wijst als vervanger aan van de manager Operations de manager Operations Support.
- e.
De directeur Dienstverlening wijst als vervanger aan van de manager Advies, Beleid en Kwaliteit de directeur Dienstverlening.
- f.
De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het mandaatbesluit.
- a.
- IV.
Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en in werking treedt op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.
- V.
Het eerder verleende algemene ondermandaatbesluit van dit organisatieonderdeel in te trekken.
Ondertekening
Amsterdam, 20 juli 2023
De directeur Dienstverlening,
F. Atighi
Bijlage A - “Overzicht ondermandaten op grond van het Mandaatbesluit” behorend bij het algemeen ondermandaatbesluit Dienstverlening 2023
Voor de navolgende bevoegdheden geldt het volgende:
|
|
Overige algemene bevoegdheden (Hoofdstuk 2 Bevoegdheden gemeentesecretaris, stedelijk directeuren en directeuren Artikel 3 Mandaatverlening aan de gemeentesecretaris) |
|
|
|
|
Geen verder ondermandaat |
Bijlage 1: Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris (Hoofdstuk 1 Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris en worden ondergemandateerd tenzij expliciet voorgehouden aan het college ) |
|
|
Het gaat hier om alle registraties die bij Dienstverlening, maar ook in de rest van de organisatie worden bijgehouden en die algemene richtlijnen betreffende de rechten van burgers bevatten (bijv recht op inzage, recht op verwijdering van gegevens). |
|
Geen verder ondermandaat (het gaat hier om financiële of economische schade die particulieren of bedrijven kunnen lijden door werkzaamheden, besluiten of andere handelingen van de gemeente. Onder bepaalde voorwaarden kan daar compensatie voor worden ontvangen) |
|
Medewerker informatiebeheer cluster Dienstverlening en Informatie Teamleider Gegevensbeheer Personen |
|
Algemene Bepalingen, Hoofdstuk 3 Instructies, artikel 6 Vergunningverlening |
|
|
Bevoegdheid |
Ondermandaat aan: |
|
|
Medewerkers specialist vergunningen |
|
Hoofdstuk 2 Cluster Gebiedsgericht werken en Stadsbeheer, paragraaf 3 Directeur Dienstverlening |
|
|
Bevoegdheid |
Ondermandaat aan: |
1 |
Het aanwijzen van de (buitengewone) ambtenaren van de burgerlijke stand (artikel 1:16 Burgerlijk Wetboek en Reglement burgerlijke stand 2022). |
Manager Operations Teamleider (BABSen) |
2 |
Het legaliseren van handtekeningen op grond van de Gemeentewet. |
Manager Operations Manager Onderzoek & Ontwikkeling |
3 |
Het voeren van regie op de totstandkoming van de legestarieven en het voordragen van de tarieven voor leges in burgerzaken (artikel 229, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet). |
Manager Operations |
4 |
Het oninbaar verklaren van belastingen (artikel 255, vijfde lid, van de Gemeentewet). |
Manager Operations Manager Onderzoek & Ontwikkeling |
5 |
Alle bevoegdheden van het college op grond van het Besluit mandaat Registratie Niet-Ingezetenen (Stcrt. 2013, 34447, zoals gewijzigd Stcrt. 2017, 14933). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit medewerkers inloopbalie medewerkers Kwaliteit |
6 |
Het beoordelen van DNA-bewijs als bedoeld in artikel 1, vierde lid, van het Besluit DNA-onderzoek vaderschap (Stb. 2008, 417, zoals gewijzigd Stb. 2013, 496). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit |
7 |
Het toepassen van de hardheidsclausule (artikel 63 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen). |
Geen verder ondermandaat; taken zijn ondergebracht bij Belastingen. |
8 |
Het besluiten tot het kwijtschelden van de boete (artikel 66 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen). |
Geen verder ondermandaat; taken zijn ondergebracht bij Belastingen. |
9 |
Het in ontvangst nemen van een aanvraag om een verklaring omtrent het gedrag (artikel 30 van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens); |
Teamleiders stadsloketten Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen |
10 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens aan de burgemeester zijn opgedragen (Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens). |
Teamleiders stadsloketten Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen Manager team Kwaliteit |
11 |
Het in ontvangst nemen van een verzoek tot het verkrijgen van het Nederlanderschap (naturalisatieverzoek) (artikel 7 tot en met 11 van het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
12 |
Het in ontvangst nemen van een verklaring tot het verkrijgen van het Nederlanderschap (optie) en het beslissen hierover. |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
13 |
Het heffen van leges overeenkomstig het Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002. |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
14 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Rijkswet op het Nederlanderschap aan de burgemeester zijn opgedragen. |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
15 |
Het in ontvangst nemen van een aanvraag om een reisdocument en Nederlandse identiteitskaart en het beslissen hierop (artikel 26 en 40 van de Paspoortwet). |
Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen |
16 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Paspoortwet aan het college of de burgemeester zijn opgedragen (Paspoortwet). |
Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen |
17 |
Het in ontvangst nemen van een aanvraag om toekenning van een rijbewijs en het beslissen hierop (artikelen 111 tot en met 116 van de Wegenverkeerswet 1994). |
Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen |
18 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Wegenverkeerswet 1994 aan de burgemeester zijn opgedragen (Wegenverkeerswet 1994). |
Medewerkers inloopbalie Manager team Gegevensbeheer Personen |
19 |
Alle taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Kieswet aan het college of de burgemeester zijn opgedragen (Kieswet). |
Manager Operations Operationeel Manager Verkiezingen |
20 |
Het inschrijven van de dienstplicht (artikel 4 van de Kaderwet dienstplicht). |
Manager team Gegevensbeheer Personen |
21 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Kaderwet dienstplicht aan het college zijn opgedragen (Kaderwet dienstplicht). |
Manager team Gegevensbeheer Personen |
22 |
Het in ontvangst nemen en beslissen op aanvragen ter voorziening in de behoeften aan inkwartiering, onderhoud, transporten en leverantiën, (artikel 6 van de Inkwartieringswet). |
Manager team Gegevensbeheer Personen |
23 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Inkwartieringswet aan de burgemeester zijn opgedragen (Inkwartieringswet). |
Manager team Gegevensbeheer Personen |
24 |
Het in ontvangst nemen en beslissen op aanvragen om verkorting of verlenging van de termijn voor lijkbezorging (artikel 17 van de Wet op de lijkbezorging). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
25 |
Het in ontvangst nemen en beslissen op aanvragen om ontleding van een stoffelijk overschot (artikel 68 van de Wet op de lijkbezorging). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
26 |
Het in ontvangst nemen en beslissen op aanvragen om opgraving van een lijk (artikel 29 van de Wet op de lijkbezorging). |
Geen ondermandaat |
27 |
Het in ontvangst nemen en beslissen op aanvragen om een laissez-passer (artikel 11 van het Besluit op de lijkbezorging). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
28 |
De overige taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Wet op de lijkbezorging aan de burgemeester zijn opgedragen (Wet op de Lijkbezorging). |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit Manager team Gegevensbeheer Personen |
29 |
De bevoegdheid om trouwlocaties aan te wijzen, in te trekken of te wijzigen (artikel 1:63 Burgerlijk Wetboek jo. artikel 108 en 147 Gemeentewet en het mandaatbesluit van de raad, Gemeenteblad 2018, 227851). |
Teamleider (BABSen) |
30 |
Het beslissen op aanvragen voor vergunningen voor alternatief personenvervoer, het intrekken van vergunningen voor alternatief personenvervoer en het besluiten tot toepassing van bestuursdwang en het opleggen van een dwangsom als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Medewerkers specialist vergunningen |
31 |
Te beslissen op verzoeken om ontheffing van het verbod voor taxichauffeurs om gebruik te maken van busbanen, busstroken en trambanen, alsmede te besluiten tot de intrekking van een verleende ontheffing, het toepassen van bestuursdwang en het nemen van dwangsombesluiten (artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens, artikel 125 van de Gemeentewet, artikel 5:32 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 150 van de Wegenverkeerswet 1994). |
Medewerkers specialist vergunningen |
32 |
Het nemen van beslissingen op de aanvragen voor een Taxxxivergunning waaronder het verlenen en het weigeren van de Taxxxivergunning ex artikel 1.2, 1.3 juncto 2.12 en 2.13 van de Taxiverordening Amsterdam 2012 en het verlenen van de Taxxxivergunning onder voorwaarden ex artikel 1.4 van de Taxiverordening Amsterdam 2012 (Wet personenvervoer 2000 en Taxiverordening Amsterdam 2012). |
Medewerkers specialist vergunningen |
33 |
Het nemen van maatregelen waaronder het wijzigen, het schorsen en het intrekken van de Taxxxivergunning ex artikel 2.17 of 1.5 van de Taxiverordening Amsterdam 2012 (Wet personenvervoer 2000 en Taxiverordening Amsterdam 2012). |
Medewerkers specialist vergunningen |
34 |
Het opleggen van een last onder dwangsom ex artikel 5:32 Algemene wet bestuursrecht aan chauffeurs die zonder geldige Taxxxivergunning ex artikel 2.3 eerste lid van de Taxiverordening Amsterdam 2012 op de opstapmarkt opereren (Wet personenvervoer 2000 en Taxiverordening Amsterdam 2012). |
Medewerkers specialist vergunningen |
35 |
Het opleggen van een last onder dwangsom ex artikel 5:32 Algemene wet bestuursrecht aan chauffeurs die na schorsing, intrekking of het van rechtswege vervallen van de Taxxxivergunning hun Taxxxiraamkaart en/of de keycard niet onverwijld hebben ingeleverd bij het college (Wet personenvervoer 2000 en artikel 3.4 Taxiverordening Amsterdam 2012). |
Medewerkers specialist vergunningen |
36 |
De bevoegdheid van het college tot het bijhouden van de BRP bij of krachtens de Wet basisregistratie personen. |
medewerkers inloopbalie Medewerkers Burgerlijke Stand & Immigratie Medewerkers team kwaliteit Medewerkers team Basisregistratie Personen |
36A |
Binnen het mandaat van het bijhouden van de BRP geautomatiseerd verstrekken van selecties uit de BRP aan derden. |
Medewerkers van Kwaliteit |
37 |
De bevoegdheid tot het op niet-geautomatiseerde wijze verstrekken van gegevens bij of krachtens artikelen 3.2, 3.5, 3.6, 3.8, 3.9 en 3.10 van de Wet basisregistratie personen, en het uitvoeren van artikel 12 met uitzondering van het tiende lid, artikel 15 met uitzondering van het derde lid en artikel 16 met uitzondering van het negende lid, van het Reglement basisinformatie 2018. |
Medewerkers team kwaliteit Medewerkers team Basisregistratie Personen |
38 |
het beslissen op aanvragen van ontheffingen van de milieuzones (artikel 87 van het RVV 1990) |
Medewerkers specialist vergunningen |
39 |
het beslissen in eerste aanleg op alle aanvragen, wijzigings- en intrekkingsverzoeken voor belanghebbendenvergunningen op basis van de Parkeerverordening 2013. (artikel 25 van de Parkeerverordening 2013). |
Medewerkers specialist vergunningen |
40 |
Het verlenen van ontheffingen in situaties die stadsdeelgrensoverschrijdend zijn in de zin van artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. |
Medewerkers specialist vergunningen |
Bijlage B - “Overzicht ondermandaten op grond van de Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022 en de algemene mandaatbesluiten van de stadsdelen en het stadsgebied Weesp” behorend bij het Algemeen ondermaatbesluit Dienstverlening 2023
Algemene bevoegdheden
Nr |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Ondermandaat binnen Dienstverlening aan: |
A.19 |
Bevoegdheden die verband houden met de uitoefening van de rechten van betrokkene als bedoeld in hoofdstuk III |
Artikelen 12 tot en met 23 Algemene Verordening Gegevens-bescherming |
Het gaat hier om alle registraties die bij Dienstverlening, maar ook in de rest van de organisatie worden bijgehouden en die algemene richtlijnen betreffende de rechten van burgers bevatten (bijv recht op inzage, recht op verwijdering van gegevens). |
C.5 |
beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing om voorwerpen aan te brengen boven of over de weg of vast te maken aan bomen of aan objecten die zijn bestemd voor of gebruikt worden ten behoeve van de openbare dienst |
art. 4.2, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.6 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning om voorwerpen of stoffen op, aan, in of boven de weg te plaatsen, aan te brengen, te hebben of te storten |
art. 4.3, lid 1, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.9 |
|
art. 4.10 APV, art. 4.11 lid 2 sub a APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.10 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het maken van reclame op of aan de weg |
art. 4.11, lid 3, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.11 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het verspreiden van voorwerpen voor reclamedoeleinden |
art. 4.12, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.12 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor werkzaamheden op of in de weg |
art. 4.13, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.14 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het parkeren van voertuigen van autobedrijven e.d. |
art. 4.20, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.16 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het parkeren van reclamevoertuigen |
art. 4.23, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.17 |
Beslissen op aan-vragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het parkeren van grote voertuigen |
art. 4.24, lid 3, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.18 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het parkeren van caravans e.d. |
art. 4.25, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.21 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor veroorzaken hinder door toestellen, geluidsapparatuur en machines in werking te hebben of andere handelingen te verrichten |
art. 5.5, lid 2, APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.29 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning voor het uitvoeren van werkzaamheden in de openbare ruimte (incl. aanhouden, intrekken en overschrijven) |
art. 9, lid 1, art. 12, art. 13, art. 16 en art. 18 Verordening werken in de openbare ruimte |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.30 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een instemmingsbesluit voor het uitvoeren van werkzaamheden in of op openbare gronden in verband met de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels |
Telecom-municatiewetartikel 1.1 onder kabels art. 5.4, lid 1 en lid 4 Verordening werken in de openbare ruimte: artikel 1 |
Medewerkers specialist vergunningen |
C.31 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het aanbieden van diensten op de openbare weg |
art. 2.50, lid 3 en lid 4 APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
F.3 |
Het beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning voor vakantieverhuur (incl. voorbereidings-handelingen en intrekken) |
Artikel 21, artikel 23c, artikel 24 tot en met artikel 26 van de Huisvestingswet 2014 en hoofdstuk 3, afdeling III, paragraaf 7 tot en met 9 van de Huisvestings-verordening Amsterdam 2020 |
Medewerkers specialist vergunningen |
G.1 |
beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing die betrekking heeft op de openingstijden van een winkel c.a. |
alle ontheffings-mogelijk heden genoemd in art. 6 Winkeltijdenwet, het Vrijstellingen besluit Winkeltijdenwet en de Verordening Winkeltijden Amsterdam 2017 |
Medewerkers specialist vergunningen |
I.1. |
nemen van verkeersbesluiten en het plaatsen van verkeersborden op het onderliggende wegennet en Plusnet ov bus, Plusnet fiets en overige wegen |
art. 15 en art. 18 Wegen-verkeerswet 1994 |
Medewerkers specialist vergunningen |
I.2 |
Besluiten over ontheffingverlening |
art. 87 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 |
Medewerkers specialist vergunningen |
J.1 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een gehandicaptenparkeerkaart alsmede het beperken van de geldigheidsduur, het verstrekken van een duplicaat en het ongeldig verklaren van een dergelijke kaart |
art. 49, 51, 52 en 53 BABW en de Regeling gehandicaptenparkeerkaart |
Medewerkers specialist vergunningen |
U.2 |
In ontvangst nemen van en beslissen op aanvragen om ontleding van een stoffelijk overschot |
art. 68 Wet op de lijkbezorging |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit |
U.5 |
In ontvangst nemen van en beslissen op aanvragen om verkorting of verlenging van de termijn voor lijkbezorging |
art. 17 Wet op de lijkbezorging |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit |
U.6 |
In ontvangst nemen van en beslissen op aanvragen om opgraving van een lijk |
art. 29 Wet op de lijkbezorging |
Geen ondermandatering |
U.7 |
In ontvangst nemen van en beslissen op aanvragen om een laissez-passer |
art. 11 Besluit op de lijkbezorging |
Medewerkers specialist burgerlijke stand en immigratie en nationaliteit |
X.0 |
Alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen en besluiten die verband houden met vergunningverlening c.a. waarvoor delegatie en mandaat is verleend aan de bestuurscommissie (zie onder punt 9 van de Algemene bepalingen en beperkingen) |
|
Medewerkers specialist vergunningen |
Y.3 |
Behandelen van aanvragen voor het verkrijgen van een vervangende stempas |
art. J 8 Kieswet |
Geautoriseerde medewerkers inloopbalie Medewerkers Verkiezingen |
Z.6. |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning of vrijstelling voor het houden van een openbare inzameling (collectevergunning) |
art. 2.52. lid 1 en lid 4 APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.8 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een loterijvergunning |
art. 3, lid 1 Wet op de kansspelen |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.13 |
verbinden van voorschriften en beperkingen aan een evenementen-vergunning alsmede het bepalen dat een borgsom wordt betaald in het belang van deze voorschriften een en ander voor zover het evenement binnen één stadsdeel plaats vindt |
art. 2.44, lid 1 en lid 2 APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.14 |
beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning voor een voor publiek toegankelijk evenement in een gebouw of vaartuig |
art. 2.47, lid 1 APV |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.32 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing voor het houden van openbare vermakelijkheden op zondag voor 13.00 uur |
art. 4, lid 3 Zondagswet |
Medewerkers specialist vergunningen * Het ondermandaat aan de directie Dienstverlening geldt voor evenementen <2000 bezoekers |
Z.33 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning voor het uitoefenen van een horecabedrijf of slijtersbedrijf (incl. het verbinden van voorschriften en het beperken tot het verstrekken van zwak-alcoholische drank) |
art. 3, lid 1 Alcoholwet |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.41 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een ontheffing ten aanzien van het verstrekken van zwak-alcohol-houdende drank bij een in de beschikking aangewezen bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen en de mogelijkheid om voor jaarlijks terugkerende identieke bijzondere gelegenheden van zeer tijdelijke aard, besluiten één ontheffing te verlenen, mits de verstrekking van zwak-alcohol-houdende drank telkenmale geschiedt onder onmiddellijke leiding van dezelfde persoon |
art. 35 Alcoholwet |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.46 |
Beslissen op aanvragen voor het verkrijgen van een vergunning voor het aanwezig hebben van een speelautomaat met inachtneming van hetgeen in de artikelen 2 en 3, lid 1 en lid 2 van de Verordening speelautomaten (hallen), incl. het verbinden van voorschriften en beperkingen aan een vergunning, het weigeren en intrekken van een vergunning |
art. 30b, art. 30c, art. 30d, art. 30e en art. 30f Wet op de kansspelen |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.47 |
Afhandelen melding klein kansspel en verbieden klein kansspel |
art. 7c Wet op de kansspelen |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.50 |
Opvragen van strafregistergegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene documentatie-registers op grond van de artikelen 9 tot en met 13 van de wet en van artikel 13 van het Besluit justitiële gegevens ten behoeve van:
|
art. 9 t/m 13 Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, art. 13 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Medewerkers specialist vergunningen Medewerkers Kwaliteit |
Z.51 |
Opvragen van strafregistergegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene documentatieregisters op grond van artikelen 9 tot en met 13 van de wet en artikel 15 van het Besluit justitiële gegevens ten behoeve van:
|
art. 9 t/m 13 Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, art. 13 en 15 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Medewerkers specialist vergunningen Medewerkers Kwaliteit |
Z.52 |
opvragen van strafregister-gegevens en het vragen van inlichtingen uit de algemene documentatie-registers op grond van artikelen 9 tot en met 13 van de wet en artikel 15 van het Besluit justitiële gegevens ten behoeve van:
artikel 2.20, lid 1 en lid 2, Wabo juncto artikel 5.19, lid 4, onder b, Wabo |
art. 9 t/m 13 Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, art. 13 en 15 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Medewerkers specialist vergunningen |
Z.53 |
Vragen van politiegegevens in verband met de beoordeling van het levensgedrag als bedoeld in de artikelen:
|
Wet politiegegevens, Besluit politiegegevens |
Medewerkers specialist vergunningen Ondermandaat aan de directie Dienstverlening geldt t.b.v. de bevoegdheid als omschreven onder Z.46 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl