Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR699004
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR699004/2
Mandaatbesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2023
Geldend van 19-06-2024 t/m 20-09-2024
Intitulé
Mandaatbesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2023Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van het openbaar lichaam GGD Noord- en Oost-Gelderland tot vaststelling van regels voor mandaat, volmacht en machtiging (Mandaatbesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2023)
Het dagelijks bestuur en de voorzitter van GGD Noord- en Oost-Gelderland, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht, artikelen 33b, 33c en 33d Wet gemeenschappelijke regelingen en de Gemeenschappelijke regeling GGD Noord- en Oost-Gelderland;
overwegende, dat het voor een doelmatige bedrijfsvoering wenselijk is om mandaat, volmacht of machtiging te verlenen aan de directeur publieke gezondheid en andere functionarissen van GGD Noord- en Oost-Gelderland;
BESLUITEN
het volgende besluit vast te stellen:
Mandaatbesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2023
Hoofdstuk 1. Mandaat, volmacht en machtiging
Artikel 1 Definities
In dit besluit wordt verstaan onder:
- –
budget: de taakstelling van GGD Noord- en Oost- Gelderland op basis van de programmabegroting;
- –
Budgethoudersregeling: de door het dagelijkse bestuur vastgestelde regeling waarin is vastgelegd welke functionarissen bevoegd zijn de budgetten te beheren;
- –
gemandateerde: de functionaris, aan wie uitoefening van een aan het dagelijks bestuur resp. de voorzitter toegekende bevoegdheid wordt gemandateerd resp. volmacht of machtiging wordt verleend;
- –
mandaat: de bevoegdheid om namens het dagelijks bestuur c.q. de voorzitter besluiten te nemen en overige handelingen te verrichten zoals beschreven in artikel 2;
- –
ondergemandateerde: de functionaris, aan wie door een gemandateerde ondermandaat resp. ondervolmacht of machtiging is verleend. Waar in deze voorschriften wordt gesproken van gemandateerde dient daaronder tevens de ondergemandateerde te worden begrepen, tenzij anders is bepaald.
Artikel 2 Mandaat- en volmachtregister
Het dagelijks bestuur en de voorzitter verlenen mandaat voor de bevoegdheden die zijn genoemd in het bij deze regeling behorende Mandaat- en volmachtregister, aan de in dit register genoemde functionarissen, voor zover deze niet betrekking hebben op de eigen persoon of functie.
Artikel 3 Reikwijdte van het mandaat
-
1. Onder het mandaat valt het beslissings-, uitvoerings- en ondertekeningsmandaat, tenzij anders is aangegeven.
-
2. Voor zover het mandaat ziet op het nemen van besluiten, heeft het mandaat ook betrekking op de voorbereidingsprocedures en de administratieve afhandeling daarvan.
-
3. In deze regeling valt onder het begrip mandaat niet alleen de bevoegdheid om in naam van het dagelijks bestuur of de voorzitter besluiten te nemen zoals bedoeld in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht, maar ook de volmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen namens het dagelijks bestuur en de machtiging tot verrichting van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn, voor zover deze verband houden met de uitvoering van de in de gemeenschappelijke regeling genoemde taken en bevoegdheden.
Artikel 4 Ondermandaat
-
1. De gemandateerde is bevoegd ondergemandateerden aan te wijzen.
-
2. De in het eerste lid genoemde aanwijzing geschiedt schriftelijk. In de aanwijzing wordt aangegeven welke bevoegdheden de ondergemandateerde mag uitoefenen.
-
3. De gemandateerde neemt de in het eerste lid genoemde aanwijzing op in het Mandaat- en volmachtregister en brengt deze ter kennis van het dagelijks bestuur resp. de voorzitter.
-
4. Daar waar wordt gesproken over ondermandaat, wordt daaronder ook verstaan ondervolmacht en ondermachtiging.
-
5. Het bepaalde inzake mandaat is van overeenkomstige toepassing op ondermandaat.
Artikel 5 Uitzonderingen van mandaat
-
1. Van het mandaat wordt geen gebruik gemaakt indien:
- a.
het besluit wordt genomen met gebruikmaking van een hardheidsclausule;
- b.
sprake is van onderling strijdige adviezen, indien inwinning daarvan is voorgeschreven;
- c.
het besluit leidt tot overschrijding van budget of krediet, tenzij er sprake is van een evenredigheid tussen de stijging van baten en de overschrijding van het budget;
- d.
uit het te nemen besluit belangrijke financiële consequenties kunnen voortvloeien;
- e.
de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid de persoon, de functie of enig ander belang van de gemandateerde zelf betreft.
- a.
-
2. De gemandateerde oefent de aan hem gemandateerde bevoegdheid uit met inachtneming van het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke overheden of zelfstandige bestuursorganen.
-
3. De gemandateerde blijft bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheid te allen tijde binnen de door bestuursorganen van GGD Noord- en Oost-Gelderland vastgestelde beleidskaders, alsmede de in het overzicht opgenomen specifieke voorschriften.
Artikel 6 Nadere instructies
-
1. Het dagelijks bestuur resp. de voorzitter is bevoegd aan de gemandateerde nadere instructies te geven.
-
2. Het dagelijks bestuur resp. de voorzitter is te allen tijde bevoegd de gemandateerde bevoegdheden zelf uit te oefenen.
Artikel 7 Afwezigheid van de gemandateerde
-
1. In geval van afwezigheid van de gemandateerde worden de aan hem gemandateerde bevoegdheden uitgeoefend door diens plaatsvervanger.
-
2. Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de letters “plv.”, gevolgd door functie en eigen naam.
Artikel 8 Beperking van het mandaat
-
1. De gemandateerde oefent de aan hem gemandateerde bevoegdheden alleen uit voor zaken die zijn eigen organisatieonderdeel betreffen.
-
2. De gemandateerde overlegt vooraf met de strategisch manager van een ander organisatieonderdeel van de GGD, indien het in mandaat te nemen besluit het belang of het taakgebied van dat andere organisatieonderdeel raakt. Indien met de strategisch manager van dit andere organisatieonderdeel geen overeenstemming wordt bereikt, legt de gemandateerde de zaak voor aan de mandaatgever.
-
3. Het verleende mandaat geldt niet indien het dagelijks bestuur of de voorzitter dit in een concreet geval vooraf kenbaar maakt aan de gemandateerde. In dit geval wordt de betreffende zaak zo spoedig mogelijk ter besluitvorming voorgelegd aan het dagelijks bestuur.
Artikel 9
Indien tegen een krachtens mandaat genomen besluit bezwaar kan worden gemaakt of beroep kan worden ingesteld, geven de betreffende stukken dit weer onder vermelding van de instantie waartoe men zich kan richten.
Artikel 10 Ondertekening
-
1. Indien een bevoegdheid krachtens mandaat wordt uitgeoefend, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
- –
Namens het dagelijks bestuur / de voorzitter van GGD Noord- en Oost-Gelderland;
- –
naam, functie en handtekening van de gemandateerde.
- –
-
2. Indien een bevoegdheid krachtens volmacht wordt uitgeoefend, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
- –
GGD Noord- en Oost-Gelderland, namens de voorzitter,
- –
naam, functie en handtekening van de gevolmachtigde.
- –
Artikel 11 Verstrekken van informatie
-
1. De gemandateerde verstrekt het dagelijks bestuur desgewenst een periodiek overzicht van de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.
-
2. Dit overzicht bevat tenminste:
- a.
gegevens over de aantallen besluiten, gegroepeerd naar de bevoegdheid op grond waarvan deze zijn opgenomen;
- b.
vermelding van bijzondere gevallen.
- a.
Artikel 12. Intrekking oud besluit
Het Besluit mandaat, volmacht en machtiging en budgethouderschap 2019 wordt ingetrokken.
Artikel 13. Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2023.
-
2. Deze verordening wordt aangehaald als: Mandaatbesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van 5 juli 2023,
drs. J.J. Baardman,
directeur publieke gezondheid
C.M. de Waard-Oudesluijs MSc,
voorzitter
Aldus vastgesteld door de voorzitter op 5 juli 2023,
C.M. de Waard-Oudesluijs MSc,
voorzitter
Mandaat- en volmachtregister GGD Noord- en Oost-Gelderland
Het dagelijks bestuur, de voorzitter en de directeur publieke gezondheid van GGD Noord- en Oost-Gelderland, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
BESLUITEN
vast te stellen het volgende mandaat- en volmachtregister GGD Noord- en Oost-Gelderland
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van 5 juli 2023,
drs. J.J. Baardman,
directeur publieke gezondheid
C.M. de Waard-Oudesluijs MSc,
voorzitter
Aldus vastgesteld door de voorzitter op 5 juli 2023,
C.M. de Waard-Oudesluijs MSc,
voorzitter
Aldus vastgesteld door de directeur publieke gezondheid op 5 juli 2023,
de directeur publieke gezondheid
drs. J.J. Baardman
Naam regeling/bevoegdheid |
Mandaat van |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Kader / bijzonderheden |
I. Uitvoering GGD-taken |
|
|
|
|
1. het sluiten en ondertekenen van overeenkomsten voor dienstverlening aan de deelnemende gemeenten en derden |
DB |
DPG |
strategisch managers |
o.a. Wet publieke gezondheid, Wet maatschappelijke ondersteuning |
2. het sluiten en ondertekenen van samenwerkingsconvenanten op het terrein van de publieke gezondheid met gemeenten en andere organisaties. |
DB |
DPG |
strategisch managers |
|
3. uitvoering Warenwetbesluit tatoeëren en piercen:
|
Minister van Volksgezondheid Welzijn en Sport |
DPG |
strategisch manager AGZ |
De minister van VWS heeft de directeur publieke gezondheid mandaat verleend voor de vergunningverlening aan ondernemers voor tatoeëren en piercen (zie Regeling mandaatverlening aan de GGD’en met betrekking tot de uitvoering van het Warenwetbesluit tatoeëren en piercen). De DPG heeft hiervoor een afzonderlijk besluit ondermandaat verleend aan de strategisch manager AGZ. De ambtenaren werkzaam bij de GGD’en zijn aangewezen als ambtenaren belast met het toezicht op de naleving van artikel 24 van de Warenwet en op de naleving van het bepaalde bij of krachtens het Warenwetbesluit tatoeëren en piercen. Dit is geregeld in artikel 7 van de Warenwetregeling tatoeëren en piercen, vastgesteld door de minister van VWS. |
4. het uitoefenen van de toezichthoudende bevoegdheden als bedoeld in de Wet kinderopvang |
DPG |
|
aangewezen medewerkers GGD werkzaam als toezichthouder kinderopvang |
De colleges van B&W hebben de DPG aangewezen als toezichthouder in de zin van de Wet kinderopvang Zie art. 5, vierde lid, Gemeenschappelijke regeling GGD Noord- en Oost Gelderland. De DPG heeft in een afzonderlijk besluit de betreffende GGD-medewerkers als toezichthouder aangewezen. |
5. het uitoefenen van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, en/of 6. het aanwijzen van personen werkzaam bij of voor GGD Noord- en Oost-Gelderland als toezichthouder belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wmo 2015 |
colleges van B&W |
DPG |
aangewezen medewerkers GGD werkzaam als toezichthouder Wmo |
mandaatbesluiten van colleges van B&W om de DPG aan te wijzen als toezichthouder als bedoeld in artikel 6.1, eerste lid, Wmo 2015. Voor de uitvoering sluiten de betrokken gemeenten en de GGD overeenkomsten. De DPG heeft in een afzonderlijk besluit de betreffende GGD-medewerkers als toezichthouder aangewezen. |
7. het benoemen van gemeentelijke lijkschouwers als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging |
colleges van B&W |
DPG |
|
Mandaatbesluiten van de 22 colleges B&W n.a.v. voorstel AB GGD NOG 22 nov.2012, o.g.v. art. 4 van de wet op de lijkbezorging. Artikel 5 van de Wet op de lijkbezorging bepaalt dat uitsluitend artsen die als forensisch arts zijn ingeschreven in een daartoe gehouden register, worden benoemd als gemeentelijke lijkschouwer. |
8. het vaststellen van een meldcode waarin stapsgewijs wordt aangegeven hoe met signalen van huiselijk geweld of kindermishandeling wordt omgegaan |
DB |
DPG |
|
Zie art. 8, eerste lid, Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg |
9. het bevorderen van de aansluiting op en het gebruik van de verwijsindex risicojongeren, waaronder:
|
DB |
DPG |
|
Jeugdwet (§ 7.1., met name art. 7.1.2.1, 7.1.3.1 en 7.1.3.3) De regering heeft aangekondigd dat de Verwijsindex risicojongeren (VIR) als wettelijke verplichting uit de Jeugdwet zal worden geschrapt. In afwachting hiervan blijft dit onderdeel staan. |
II. Personeel |
|
|
|
|
1. het uitvoeren van de bevoegdheden op grond van het arbeidsrecht, de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (SGO) en het Personeelshandboek GGD Noord- en Oost-Gelderland, met uitzondering van de bevoegdheid tot:
2. het – na instemming van de Ondernemingsraad – vaststellen van wijzigingen in Personeelshandboek Deel 2; 3. het vaststellen van wijzigingen in het Personeelshandboek Deel 3; 4. het aangaan van overeenkomsten voor in- en uitleen van personeel (waaronder uitzendkrachten en detacheringen); 5. het ondertekenen van overeenkomsten met werknemers en ingehuurd personeel. |
DB DB DB DB voorzitter |
DPG DPG DPG DPG DPG |
Strategisch managers, inzake de onderdelen 1 en 4 en 5 ten aanzien van individuele medewerkers binnen hun organisatieonderdeel. Van ondermandaat zijn de volgende bevoegdheden uitgesloten:
|
|
III. Organisatie |
|
|
|
|
1. Inrichting van de ambtelijke organisatie |
Zie Organisatiebesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2024 |
Zie Organisatiebesluit GGD Noord- en Oost-Gelderland 2024 |
Gemeentewet Wet gemeenschappelijke Regelingen Wet op de ondernemingsraden Organisatiebesluit 2024 |
|
2. optreden als bestuurder in het kader van de Wet op de ondernemingsraden en als adviseur in het lokaal overleg tussen de werkgever en vakbonden. |
||||
3. instellen een of meer adviserende organen voor kwaliteit van de zorgverlening. |
||||
IV. Financiën |
|
|
|
|
1. Budgethouderschap |
Zie Budgethoudersregeling GGD Noord- en Oost Gelderland 2023 |
Zie Budgethoudersregeling GGD Noord- en Oost Gelderland 2023 |
|
Gemeentewet, Wet gemeenschappelijke regelingen, Wet Fido |
2. Treasuryfunctie |
Zie Treasurystatuut GGD Noord- en Oost-Gelderland 2016 |
Zie Treasurystatuut GGD Noord- en Oost-Gelderland 2016 |
|
|
3. het bankrelatiebeheer (het openen, sluiten en wijzigen van bankrekeningen en de bankcondities en tarieven, als bedoeld in het Treasurystatuut) |
DB |
DPG |
|
|
4. het indienen van een verzoek voor het verstrekken van subsidies of tegemoetkomingen, alsmede het verstrekken van informatie ten behoeve van de vaststelling van de subsidie of tegemoetkoming |
DB |
DPG |
strategisch managers |
|
V. Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|
|
|
|
1. het besluiten tot resp. ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen van de GGD |
DB resp. voorzitter |
DPG |
strategisch managers |
Wet gemeenschappelijke regelingen (art. 33b en 33d, met inachtneming van artikel 31a) Burgerlijk Wetboek |
2. het verwerven en vervreemden van onroerende zaken, alsmede het vestigen, wijzigen en beëindigen van beperkte zakelijke rechten, kwalitatieve verplichtingen, zowel ten behoeve van als ten laste van de GGD |
DB |
DPG |
|
|
3. het besluiten namens het openbaar lichaam, het dagelijks bestuur of het algemeen bestuur rechtsgedingen, bezwaarprocedures, administratief beroepsprocedures of arbitrage te voeren, zowel eisend als verwerend, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij het algemeen bestuur, voor zover het het algemeen bestuur aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
DB |
DPG |
|
Het mandaat omvat ook de bevoegdheid om een procesmachtiging te verstrekken |
4. het nemen van conservatoire maatregelen en doen wat nodig is ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit, ook alvorens is besloten tot het voeren van een rechtsgeding. |
DB, voorzitter |
DPG |
|
|
5. GGD Noord- en Oost-Gelderland in rechte vertegenwoordigen |
voorzitter |
DPG |
|
Waaronder begrepen vertegenwoordiging van de GGD in strafzaken als benadeelde partij (voeging), in bestuursrechtelijke en civielrechtelijke rechtsgedingen, het nemen van conservatoire en executoriale maatregelen. Op onderdelen heeft de DPG ondermandaat verleend aan strategisch managers (zie ook art. 3) |
VI. Aansprakelijkheid, verzekeringen, aangifte |
|
|
|
|
1. het afsluiten, wijzigen of annuleren van alle GGD Noord- en Oost-Gelderland omvattende verzekeringen |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
Wet Gemeenschappelijke regelingen Wetboek van Koophandel Burgerlijk Wetboek Wetboek Burgerlijke Rechtsvordering Wetboek van Strafvordering |
2. aansprakelijkstellingen door derden voor behandeling en afdoening doorzenden naar de betrokken verzekeraar van GGD Noord- en Oost-Gelderland |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
|
3. aansprakelijk stellen van derden voor schade aan GGD Noord- en Oost-Gelderland |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
|
4. het doen van aangifte bij de politie van (poging tot) diefstal, vernieling en beschadiging, braak, inbraak, valsheid in geschriften, bedreiging, belediging en mishandeling van medewerkers. |
voorzitter |
DPG |
strategisch manager SOO |
|
VII. Afhandeling klachten |
|
|
|
|
het uitvoeren van de taken en bevoegdheden als zorgaanbieder in de Klachtenregeling GGD Noord- en Oost-Gelderland, waaronder:
|
DB |
DPG |
|
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht (klachtbehandeling) en; Klachtenregeling GGD Noord- en Oost-Gelderland (art. 4, 5, 6. 7, 8, 10, 11 en 15) |
VIII. Bescherming persoonsgegevens |
|
|
|
|
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg), waaronder:
|
DB, voorzitter |
DPG |
|
Algemene verordening gegevensbescherming, Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming, Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst |
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg), voor zover dit betreft:
|
DB, voorzitter |
DPG |
strategisch managers |
Over de afhandeling van Avg-verzoeken, overeenkomsten voor gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijkheid en verwerkersovereenkomsten besluit de inhoudelijk betrokken strategisch manager, zo nodig in afstemming met de strategisch manager Strategie, Onderzoek en Organisatie (SOO) (zie ook art. 8, tweede lid, van het Mandaatbesluit) |
IX. Bestuur, openbaarheid, bekendmaking |
|
|
|
|
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Wet open overheid, waaronder:
|
DB, voorzitter |
DPG |
|
Wet open overheid |
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Bekendmakingswet, waaronder:
|
DB |
DPG |
|
Bekendmakingswet (art. 2, vijfde lid, art. 6 en art. 19) |
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden inzake:
|
DB, voorzitter |
DPG |
|
Gemeentewet, Wet gemeenschappelijke regelingen, Algemene wet bestuursrecht (art. 2:1, art. 2:3, art 3:41, 42, 43) |
27. het toevoegen van de vereiste gegevens in het openbaar elektronisch register van gemeenschappelijke regelingen |
|
|
|
Wet gemeenschappelijke regeling (art. 136, eerste en tweede lid) |
28. het inschrijven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel |
|
|
|
Handelsregisterwet 2007 (art. 6, 16a en 18) en Handelsregisterbesluit 2008 (art. 6) |
29. presentielijst ondertekenen voor vaststelling |
DPG |
dir.secr. |
|
Reglement van orde algemeen bestuur GGD Noord- en Oost-Gelderland (art. 7, tweede lid, art. 16. vierde lid) |
30. vastgestelde verslagen ondertekenen |
DPG |
dir.secr. |
|
|
X. Administratie en archief |
|
|
|
|
1. het in ontvangst nemen van aangetekende stukken, deurwaardersexploten, expres stukken etc. |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
Archiefwet |
2.het afgeven van ontvangstbevestigingen voor ontvangen stukken |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
|
het uitvoeren van de taken en het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Archiefverordening en Besluit Informatiebeheer, waaronder:
|
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
Archiefverordening 2018 (art. 2, 3, 5, 7 en 8) |
4. het zorgdragen voor het ontvangen, vervaardigen, bewaren en, voor zover wettelijk bepaald, vernietigen van de archiefbescheiden zodanig dat de duurzaamheid, ordening en toegankelijkheid gedurende de wettelijk voorgeschreven bewaartermijn zijn gewaarborgd en de authenticiteit ervan kan worden aangetoond. |
DB |
DPG |
strategisch manager SOO |
|
5. het vaststellen van een kwaliteitssysteem voor het beheer van de archiefbescheiden. |
DB |
DPG |
|
|
6. het zorgdragen voor de aanstelling van voldoende deskundig personeel voor de uitvoering van de werkzaamheden verbonden aan het beheer van de archiefbescheiden. |
DB |
DPG |
|
|
7. het zorgdragen voor het aanwijzen van de beheerder die is belast met het beheer van de archiefbescheiden die niet zijn overgebracht naar een archiefbewaarplaats, en het toewijzen van taken en verantwoordelijkheden aan de beheerder. |
DB |
DPG |
|
|
8. het zorgdragen voor het inrichten en in stand houden van voldoende en doelmatige archiefruimten. |
DB |
DPG |
|
|
9. het instellen van een Strategisch Informatie Overleg en |
DB |
DPG |
|
Besluit Informatiebeheer GGD Noord- en Oost-Gelderland 2021 (art. 2 en 3, betreft Strategisch Informatie Overleg en kwaliteitssysteem) |
10. het vaststellen van een kwaliteitssysteem voor het beheer van de archiefbescheiden |
DB |
DPG |
|
|
Afkortingen:
- –
DB: dagelijks bestuur
- –
College van B&W: college van burgemeester en wethouders
- –
DPG: directeur publieke gezondheid
- –
strategisch manager SOO: strategisch manager van het cluster Strategie, Onderzoek en Organisatie (waar bedrijfsvoering is ondergebracht)
- –
strategisch manager AGZ: strategisch manager van het cluster Algemene Gezondheidszorg
- –
dir.secr.: directiesecretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl