Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698600
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698600/1
Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Veiligheid gemeente Groningen 2023
Geldend van 11-07-2023 t/m heden
Intitulé
Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Veiligheid gemeente Groningen 2023Aan de directeur wordt opgedragen uitvoering te geven in de ruimste zin des woords aan de aangeduide regelingen, inclusief het toepassen van de daarbij horende beleidsregels, al dan niet met toepassing van hardheidsclausules.
Deze mandaten gelden naast de algemene bevoegdheden die opgenomen zijn in het algemeen mandaatbesluit, betreffende de bevoegdheden om overeenkomsten te sluiten, personeelsbesluiten en budgettaire bevoegdheden.
Dit mandaat, inclusief de daarbij horende ondermandaten (en specifiek voor zover het lager te leggen uitvoering van belastingenregelingen betreft: mandaten), gelden ook indien regelingen tussentijds (tot een volgende aanpassing) gewijzigd worden, van naam veranderen of van nummering wijzigen of anderszins er geen aanleiding is om te veronderstellen dat de inhoudelijke mandaatbevoegdheid daardoor zal wijzigen.
Ook indien een regeling wijzigt blijft de directeur bevoegd voor zover nodig en van toepassing de oude versie toe te passen.
Tot slot en voor alle duidelijkheid: mocht er naar aanleiding van besluiten verleend op dit mandaatbesluit bezwaren en beroepen worden ingesteld, dan is de directeur bevoegd om verweren te voeren in de ruimste zin des woords.
Bij ondermandatering gelden deze voorwaarden, naast de voorwaarden en beperkingen van het Algemeen mandaatbesluit 2023.
- 1.
Algemene Plaatselijke Verordening Groningen 2021:
- •
Bestuurlijke handhaving van bepalingen in hoofdstuk 2, hoofdstuk 3, hoofdstuk 4 en hoofdstuk 5 (met uitzondering van afdeling 9a en 9b)
- •
Het verlenen en intrekken van ontheffingen en vergunningen voor bepalingen in:
- o
hoofdstuk 2, afdeling 4 en 5 (uitgezonderd artikel 2:9)
- o
hoofdstuk 4, afdeling 5
- o
hoofdstuk 5, afdeling 2, 3 en 4;
- o
- •
- 2.
Wet op de Kansspelen:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 3.
Kansspelverordening 2002:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 4.
Artikel 8a. 51 Wet Luchtvaart juncto artikel 21 Besluit burgerluchthavens juncto artikel 35 lid 2 en 3 Regeling veilig gebruik luchthavens en andere terreinen:
- •
Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar voor luchtvaartuigen;
- •
- 5.
Vuurwerkbesluit;
- 6.
Wegenverkeerswet 1994;
- •
Uitvoeren van de wegsleepregeling
- •
Wegafsluiting in noodsituaties
- •
- 7.
Wegsleepverordening gemeente Groningen
- 8.
Afvalstoffenverordening gemeente Groningen 2022 en het Afvalstoffenbesluit 2023:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 9.
Zondagswet:
- •
Verlenen en intrekken ontheffingen voor evenementen,
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 10.
Aanwenden rechtsmiddelen tegen boetes bij verkeersovertredingen;
- 11.
Scheepvaartverkeerswet;
- 12.
Besluit administratieve bepalingen Scheepvaartverkeer;
- 13.
Havenbeveiligingswet:
- •
Vaststellen en uitvoeren havenbeveiligingsplan (PSP),
- •
Aanwijzen Port Security Officer (PSO);
- •
- 14.
Binnenvaartpolitiereglement:
- •
Bestuurlijke handhaving bij overtredingen op waterwegen in gemeentelijk beheer;
- •
- 15.
Wrakkenwet:
- •
Het opruimen van vaartuigen of overblijfselen daarvan;
- •
- 16.
Verordening openbaar vaarwater 2020:
- •
Het verlenen en intrekken van ontheffingen en vergunningen,
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 17.
Marktverordening Groningen 2021:
- •
Het verlenen en intrekken van vergunningen,
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 18.
Marktreglement Groningen 2021;
- 19.
Branchebesluit Groningen 2021;
- 20.
Beleidsregel Sanctiebeleid Markten Groningen 2021;
- 21.
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;
- 22.
Omgevingswet (m.i.v. datum inwerkingtreding);
- 23.
Aanvragen van vergunningen, ontheffingen en vrijstellingen ten behoeve van uitvoering taken binnen directie Stadstoezicht en Veiligheid;
- 24.
Algemene inspraakverordening Groningen 2005 (AIVG 2005);
- 25.
Alcoholwet:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 26.
Handhavingsprotocol Horecawet;
- 27.
Winkeltijdenwet:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 28.
Verordening winkeltijden Groningen 2021:
- •
Bestuurlijke handhaving;
- •
- 29.
Besluiten tot opheffing van een tijdelijke sluiting op basis van artikel 13 b. Opiumwet;
- 30.
De voorbereidingshandelingen in het kader van de artikelen 2:22 en 2:72 van de Algemene Plaatselijke Verordening Groningen 2021 en de voorbereidingshandelingen in het kader van de artikelen 172a, 172b en 174a Gemeentewet;
- 31.
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen in het kader van de Wet Bibob en het vragen van advies aan het Landelijk Bureau Bibob;
- 32.
Verordening cameratoezicht gemeente Groningen;
- 33.
Besluit experiment gesloten coffeeshopketen;
- 34.
Regeling experiment gesloten coffeeshopketen;
Aanwijzing heffings- en invorderingsambtenaar
De directeur Stadstoezicht en Veiligheid wordt aangewezen als de heffings- en invorderingsambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdelen b en c, van de Gemeentewet, voor zover het betreft:*
- -
Brug- en havengelden;
- -
Marktgelden;
- -
De leges als bedoeld in titel 1, hoofdstuk 10 en titel 3, hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorend bij de Legesverordening.
- -
Precariobelasting als bedoeld onder nummer 0, 2 en 6 van de tarieventabel behorende bij de verordening Precariobelasting
*Deze aanwijzing betreft attributie. De directeur kan deze bevoegdheid mandateren. Zie ook de toelichting bij artikel 19 van het Algemeen Mandaatbesluit 2023.
Dit directiemandaat treedt in werking de dag na bekendmaking onder gelijktijdige intrekking van het directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Stadstoezicht en Veiligheid Gemeente Groningen 2022.
Ondertekening
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft op 20 juni 2023.
Burgemeester,
Koen Schuiling
Secretaris,
Christien Bronda
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl