Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698593
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698593/2
Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Publieke Dienstverlening gemeente Groningen 2023
Geldend van 04-10-2024 t/m heden
Intitulé
Directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Publieke Dienstverlening gemeente Groningen 2023Aan de directeur wordt opgedragen uitvoering te geven in de ruimste zin des woords aan de aangeduide regelingen, inclusief het toepassen van de daarbij horende beleidsregels, al dan niet met toepassing van hardheidsclausules.
Deze mandaten gelden naast de algemene bevoegdheden die opgenomen zijn in het algemeen mandaatbesluit, betreffende de bevoegdheden om overeenkomsten te sluiten, personeelsbesluiten en budgettaire bevoegdheden.
Dit mandaat, inclusief de daarbij horende ondermandaten (en specifiek voor zover het lager te leggen uitvoering van belastingenregelingen betreft: mandaten), gelden ook indien regelingen tussentijds (tot een volgende aanpassing) gewijzigd worden, van naam veranderen of van nummering wijzigen of anderszins er geen aanleiding is om te veronderstellen dat de inhoudelijke mandaatbevoegdheid daardoor zal wijzigen.
Ook indien een regeling wijzigt blijft de directeur bevoegd voor zover nodig en van toepassing de oude versie toe te passen.
Tot slot en voor alle duidelijkheid: mocht er naar aanleiding van besluiten verleend op dit mandaatbesluit bezwaren en beroepen worden ingesteld, dan is de directeur bevoegd om verweren te voeren in de ruimste zin des woords.
Bij ondermandatering gelden deze voorwaarden, naast de voorwaarden en beperkingen van het Algemeen mandaatbesluit 2023.
- 1.
Wet rechten burgerlijke stand
- 2.
Besluit burgerlijke stand 1994
- 3.
Reglement burgerlijke stand gemeente Groningen 2021
- 4.
Wet basisregistratie personen
- 5.
Besluit basisregistratie personen
- 6.
Regeling basisregistratie personen
- 7.
Regeling bestuurlijke boete wet basisregistratie personen gemeente Groningen
- 8.
Rijkswet op het Nederlanderschap
- 9.
Paspoortwet
- 10.
Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001
- 11.
Besluit paspoortgelden
- 12.
Kieswet
- 13.
Kiesbesluit
- 14.
Kies- en referendumregeling
- 15.
Experimentenwetgeving verkiezingen
- 16.
Wet op de Lijkbezorging
- 17.
Distributiewet
- 18.
Inkwartieringswet
- 19.
Kaderwet dienstplicht
- 20.
Besluit justitiële gegevens
- 21.
Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002
- 22.
Wegenverkeerswet 1994 (o.a. verstrekken van rijbewijzen)
- 23.
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens
- 24.
Verstrekken van informatie in kader van Wet veiligheidsregio’s
- 25.
Art. 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
- 26.
Parkeerverordening gemeente Groningen 2019
- 27.
Beleidsregels ontheffingen venstertijdengebied per 2022
- 28.
Verordening op de inning en heffing van parkeerbelastingen 2023
- 29.
Uitvoering regeling gehandicaptenparkeerkaart en de beleidsregel gehandicaptenparkeren
Aanwijzing heffings- en invorderingsambtenaar
De directeur Publieke Dienstverlening (KCC) wordt aangewezen als de heffings- en invorderingsambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdelen b en c, van de Gemeentewet, voor zover het betreft:*
- -
De begrafenisrechten;
- -
De leges op het beleidsterrein van de directie Publieke Dienstverlening als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Legesverordening.
- -
De parkeerbelasting als bedoeld in onderdeel II van de tarieventabel behorend bij de Verordening parkeerbelastingen.
*Deze aanwijzing betreft attributie. De directeur kan deze bevoegdheid mandateren. Zie ook de toelichting bij artikel 19 van het Algemeen Mandaatbesluit 2023.
Dit directiemandaat treedt in werking de dag na bekendmaking onder gelijktijdige intrekking van het directiemandaat en aanwijzingsbesluit(en) Publieke Dienstverlening Gemeente Groningen 2022.
Ondertekening
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft op 20 juni 2023.
Burgemeester,
Koen Schuiling
Secretaris,
Christien Bronda
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl