Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698374
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698374/1
Reglement ambtelijke organisatie 2023
Geldend van 06-07-2023 t/m 30-06-2024
Intitulé
Reglement ambtelijke organisatie 2023Het college van Dronten,
gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;
B E S L U I T:
vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2023.
Artikel 1
- 1.
Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de gemeentesecretaris.
- 2.
De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur.
- 3.
De vervanging van de gemeentesecretaris wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.
- 4.
Naast de gemeentesecretaris is er ten minste één directeur.
- 5.
Directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, elkaar.
- 6.
De gemeentesecretaris en directeur(en) worden ondersteund door het team Bestuursondersteuning.
Artikel 2
De organisatie is onderverdeeld in de volgende teams:
- a.
Gebiedsontwikkeling
- b.
Afval en reiniging & civieltechnisch- & accommodatiebeheer;
- c.
Groentechnisch beheer;
- d.
Publiekszaken.
- e.
Vergunningen, toezicht & handhaving;
- f.
Veiligheid
- g.
Samenleving;
- h.
Ondersteuning;
- i.
Jeugd, Participatie en Wmo;
- j.
Werk, Inkomen & Leerrecht;
- k.
Informatiemanagement & facilitair;
- l.
Financiën, planning & control & inkoop;
- m.
Organisatieadvies;
- n.
Bestuursadvisering- en ondersteuning.
Artikel 3
- 1.
De in artikel 2 genoemde teams worden geleid door teammanagers.
- 2.
Teammanagers vervangen elkaar.
Artikel 4
- 1.
De gemeentesecretaris, directeur(en) en teammanagers vormen gezamenlijk het managementteam.
- 2.
In het geval het managementteam niet tot een besluit komt heeft de gemeentesecretaris de doorslaggevende stem.
- 3.
Elke directeur en teammanager wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.
Artikel 5
De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.
Artikel 6
Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.
Artikel 7
Het Reglement ambtelijke organisatie 2022 wordt ingetrokken.
Artikel 8
- 1.
Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2023.
- 2.
Dit reglement treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Dronten, 27 juni 2023.
J.D. Pruim
secretaris
drs. J.P. Gebben
burgemeester
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl