Reglement ambtelijke organisatie 2023

Geldend van 06-07-2023 t/m 30-06-2024

Intitulé

Reglement ambtelijke organisatie 2023

Het college van Dronten,

gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;

B E S L U I T:

vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2023.

Artikel 1

  • 1.

    Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de gemeentesecretaris.

  • 2.

    De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur.

  • 3.

    De vervanging van de gemeentesecretaris wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

  • 4.

    Naast de gemeentesecretaris is er ten minste één directeur.

  • 5.

    Directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, elkaar.

  • 6.

    De gemeentesecretaris en directeur(en) worden ondersteund door het team Bestuursondersteuning.

Artikel 2

De organisatie is onderverdeeld in de volgende teams:

  • a.

    Gebiedsontwikkeling

  • b.

    Afval en reiniging & civieltechnisch- & accommodatiebeheer;

  • c.

    Groentechnisch beheer;

  • d.

    Publiekszaken.

  • e.

    Vergunningen, toezicht & handhaving;

  • f.

    Veiligheid

  • g.

    Samenleving;

  • h.

    Ondersteuning;

  • i.

    Jeugd, Participatie en Wmo;

  • j.

    Werk, Inkomen & Leerrecht;

  • k.

    Informatiemanagement & facilitair;

  • l.

    Financiën, planning & control & inkoop;

  • m.

    Organisatieadvies;

  • n.

    Bestuursadvisering- en ondersteuning.

Artikel 3

  • 1.

    De in artikel 2 genoemde teams worden geleid door teammanagers.

  • 2.

    Teammanagers vervangen elkaar.

Artikel 4

  • 1.

    De gemeentesecretaris, directeur(en) en teammanagers vormen gezamenlijk het managementteam.

  • 2.

    In het geval het managementteam niet tot een besluit komt heeft de gemeentesecretaris de doorslaggevende stem.

  • 3.

    Elke directeur en teammanager wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.

Artikel 5

De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.

Artikel 6

Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

Artikel 7

Het Reglement ambtelijke organisatie 2022 wordt ingetrokken.

Artikel 8

  • 1.

    Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2023.

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Dronten, 27 juni 2023.

J.D. Pruim

secretaris

drs. J.P. Gebben

burgemeester

Ondertekening