Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698182
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR698182/1
Verordening Cliëntparticipatie Bijzondere Bijstand
Geldend van 05-07-2023 t/m heden
Intitulé
Verordening Cliëntparticipatie Bijzondere BijstandDe raad van de gemeente Opmeer,
Gelet op artikel 47 van de Participatiewet;
Gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 9 mei 2023;
Gelet op de behandeling in de Oordeelsvormende raadsvergadering van 8 juni 2023.
B E S L U I T:
Vast te stellen de volgende:
De Verordening Cliëntparticipatie Bijzondere Bijstand.
Artikel 1. Begripsbepalingen
In de Verordening en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
- a.
Het college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Opmeer;
- b.
Cliënten: de personen, of hun vertegenwoordigers, die van de gemeente Opmeer Bijzondere Bijstand, individuele inkomenstoeslag of individuele studietoeslag ontvangen of hebben ontvangen.
Artikel 2. Betrekken van cliënten bij beleid
-
1. Het college stelt ingezetenen van de gemeente, waaronder in ieder geval cliënten, vroegtijdig in staat om gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen bij de besluitvorming over verordeningen en beleidsvoorstellen.
-
2. Het college voorziet deze ingezetenen, waaronder in ieder geval cliënten, van ondersteuning om hun rol effectief te kunnen vervullen.
-
3. Het college zorgt ervoor dat ingezetenen, waaronder in ieder geval cliënten, kunnen deelnemen aan periodiek overleg, waarbij zij onderwerpen voor de agenda kunnen aanmelden, en dat zij worden voorzien van de voor een adequate deelname aan het overleg benodigde informatie.
-
4. Het college stelt nadere regels vast ter uitvoering van het eerste, tweede en derde lid.
Artikel 3. Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze verordening treedt in werking op de dag na de publicatie.
-
2. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening Cliëntparticipatie Bijzondere Bijstand.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de gemeenteraad van 22 juni 2023.
G.J. van den Hengel
Voorzitter
L. Gijben
Griffier
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl