Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR695955
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR695955/1
Besluit vervanging archiefbescheiden bouwvergunningen van 2002 t/m 2015 en dagpost van 2010 t/m 2015 Gemeente Heusden 2023
Geldend van 17-05-2023 t/m heden
Intitulé
Besluit vervanging archiefbescheiden bouwvergunningen van 2002 t/m 2015 en dagpost van 2010 t/m 2015 Gemeente Heusden 2023Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heusden,
gelet op:
- 1.
artikel 7 van de Archiefwet 1995;
- 2.
de artikelen 2, 6 en 8 van het Archiefbesluit 1995 en
- 3.
de Archiefregeling 2012
besluit:
het navolgende Besluit vervanging archiefbescheiden bouwvergunningen van 2002 t/m 2015 en dagpost van 2010 t/m 2015 Gemeente Heusden 2023 vast te stellen:
Artikel 1
- 1.
Analoge archiefbescheiden, behorende tot de bouwvergunningen vanaf 1 januari 2002 tot en met 31 december 2015 en de dagpost vanaf 1 januari 2010 tot en met 31 december 2015, die op grond van de ‘Selectielijst voor archiefbescheiden van gemeentelijke en intergemeentelijke organen opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 1996’ voor bewaring in aanmerking komen, worden vervangen door digitale reproducties.
- 2.
De oorspronkelijke analoge archiefbescheiden worden na één jaar vernietigd.
- 3.
Vervanging geschiedt conform de handelswijze beschreven in het Handboek Vervanging en de conformiteitenlijst (behorende bij offerteaanvraag archiefbewerking d.d. 21 februari 2023).
Artikel 2
Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dag van bekendmaking van dit besluit in het gemeenteblad.
Artikel 3
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Besluit vervanging archiefbescheiden bouwvergunningen van 2002 t/m 2015 en dagpost van 2010 t/m 2015 Gemeente Heusden 2023’.
Ondertekening
Tegen dit besluit kan iedere belanghebbende op grond van de artikelen 8:1 en 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de datum van bekendmaking schriftelijk bezwaar maken. Een gemotiveerd bezwaarschrift moet worden ingediend bij het college van Heusden, postbus 41, 5250 AA in Vlijmen.
Aldus besloten in de vergadering van 2 mei 2023.
Het college van Heusden,
mr. H.J.M. Timmermans
secretaris
drs. W. van Hees
burgemeester
Bijlage 1 Korte weergave conformiteitenlijst
In aanvulling op de Bijlage Handboek digitale vervanging die onverkort van toepassing is, gelden de volgende eisen aan de scankwaliteit.
Opdrachtnemer scant onverkort met behoud van inhoud, vorm en structuur (juiste schaal) en scant volledig en dubbelzijdig (veel tekeningen zijn op de achterkant gewaarmerkt, dit is informatie die niet verloren mag gaan.
Opdrachtnemer scant onverkort met behoud van kleur, immers: kleurverlies is informatieverlies.
Opdrachtnemer scant minimaal met resolutie: 300 ppi, bit diepte 24. Een hogere resolutie is toegestaan én vereist wanneer het detailbehoud bij 300 ppi niet is gewaarborgd.
Opdrachtnemer scant met OCR op tekstdocumenten.
Opdrachtnemer scant in het geval van JPEG-kleurcompressie met een kleurcompressie 1:10 (qty 10, norm van het stadarchief Amsterdam) en mits dit niet leidt tot enig informatieverlies
Opdrachtnemer levert als eindproduct het bestandsformaat PDF-A-1b aan.
Opdrachtgever eist dat er een aantoonbaar zorgvuldige kwaliteitscontrole wordt. Opdrachtnemer neemt alle noodzakelijke maatregelen, preventief en correctief, om te waarborgen dat aan deze normen zal worden voldaan.
Gecontroleerd dient door Opdrachtnemer minimaal te worden op:
- 1.
Leesbaarheid van de images;
- 2.
Natuurgetrouwe weergave ten opzichte van het origineel;
- 3.
Volledigheid van de gescande documenten
Opdrachtnemer dient een logboek aan te maken zodat het voor de Opdrachtgever inzichtelijk is of deze controle naar behoren is uitgevoerd. Te denken valt onder meer aan een wie, wat, wanneer uitkomst. Er moet actief en op verzoek van Opdrachtgever door Opdrachtnemer aangetoond kunnen worden hoe de controle werkt, wanneer welke controle is uitgevoerd en wat de bevindingen waren.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl