Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR695514
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR695514/2
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING KLANTENSERVICE 2023
Geldend van 01-01-2024 t/m heden
Intitulé
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING KLANTENSERVICE 2023Het afdelingshoofd Klantenservice van het cluster Wijken en Dienstverlening van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023 van 8 maart 2023, zaaknummer 82385;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de afdeling klantcontactcentrum service/internet (callcenter) van het cluster Wijken en Dienstverlening op te dragen:
- a.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- b.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.
- a.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat:
- a.
Het “Ondermandaatbesluit afdeling klantcontactcentrum service/internet (callcenter) cluster Wijken en Dienstverlening 2020" van 6 december 2019, zaaknummer 422381 wordt ingetrokken;
- b.
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdeling klantenservice 2023”;
- c.
Dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.
- a.
Ondertekening
Afdelingshoofd
A. Posthuma
Bijlage
nr. |
Bevoegdheid |
Ondermandaat medewerkersniveau |
Algemeen |
||
|
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken. |
Alle medewerkers |
|
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet. |
Geen ondermandatering |
|
Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst. |
Alle medewerkers |
|
Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen. |
Alle procesondersteuners |
|
Het aanwijzen van een contactpersoon, die zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren. |
Geen ondermandatering |
|
Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten daaronder begrepen de afwikkeling en verantwoording. |
Geen ondermandatering |
|
Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Geen ondermandatering |
|
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Medewerkers voor zover het betreft de eigen werkplek. |
|
||
|
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
|
|
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
|
|
|
|
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
||
|
Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op het werkgebied van de eigen afdeling en de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt. |
Geen ondermandatering |
|
|
|
|
Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
||
|
Het uitoefenen van bevoegdheden als bedoeld in de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022 alsmede de planschaderegeling van Wet op de ruimtelijke ordening, de Procedureverordening planschade Arnhem 2011 en de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011 indien sprake is van een geval als bedoeld in artikel 8, tweede lid van de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken om publieke informatie als bedoeld in artikel 4.1, eerste lid, van de Wet open overheid. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie. |
Geen ondermandatering |
|
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub c en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein. |
Geen ondermandatering |
|
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
|
Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding). |
Alle medewerkers |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden). |
Geen ondermandatering |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). |
Geen ondermandatering |
|
Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg). |
Geen ondermandatering |
Specifieke bevoegdheden |
||
|
|
Medewerkers receptie |
|
|
Alle medewerkers |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Medewerkers receptie |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl