Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR694534
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR694534/2
Regeling vervallen per 29-03-2025
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING VERGUNNING EN HANDHAVING 2023
Geldend van 01-01-2024 t/m 28-03-2025
Intitulé
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING VERGUNNING EN HANDHAVING 2023Het afdelingshoofd Vergunning en Handhaving van het cluster Openbare Ruimte van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023 van 8 maart 2023, zaaknummer 82385;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de afdeling Vergunning en Handhaving van het cluster Openbare Ruimte op te dragen:
- a.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- b.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.
- a.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat:
- a.
Het "Ondermandaatbesluit afdeling Vergunning en Handhaving cluster Openbare Ruimte 2020" van 3 december 2019, zaaknummer 422365 wordt ingetrokken;
- b.
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdeling Vergunning en Handhaving 2023";
- c.
Dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.
- a.
Ondertekening
Afdelingshoofd
mr. P. van Hoof
Bijlage
nr. |
Bevoegdheid |
Ondermandaat medewerkersniveau |
Algemeen |
||
|
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken daaronder begrepen het doen van aangifte bij de politie. |
Alle medewerkers |
|
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet. |
Geen ondermandatering |
|
Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst. |
Alle medewerkers |
|
Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het aanwijzen van een contactpersoon, die zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren. |
Geen ondermandatering |
|
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen. |
Alle medewerkers |
|
Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten daaronder begrepen de afwikkeling en verantwoording. |
Geen ondermandatering |
|
Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Geen ondermandatering |
|
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Alle medewerkers |
Geschillen en geschilbeslechting |
||
|
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Geen ondermandatering |
|
|
|
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
||
|
Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op het werkgebied van de eigen afdeling en de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt. |
Coördinatoren, voor zover de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 10.000 euro bedraagt. |
|
|
|
|
Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
Geen ondermandatering |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
||
|
Het uitoefenen van bevoegdheden als bedoeld in de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022 alsmede de planschaderegeling van Wet op de ruimtelijke ordening, de Procedureverordening planschade Arnhem 2011 en de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011 indien sprake is van een geval als bedoeld in artikel 8, tweede lid van de Verordening Nadeelcompensatie gemeente Arnhem 2022. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken om publieke informatie als bedoeld in artikel 4.1, eerste lid, van de Wet open overheid. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie. |
Geen ondermandatering |
|
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub c en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein. |
Geen ondermandatering |
|
Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen voor zover het betreft het bepaalde bij of krachtens de geldende Marktverordening en de geldende Haven- en Kadeverordening. |
Geen ondermandatering |
|
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
|
Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
|
Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
|
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding). |
Alle medewerkers |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden). |
Geen ondermandatering |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). |
Geen ondermandatering |
|
Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg). |
Geen ondermandatering |
Specifieke bevoegdheden |
||
|
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen in het kader van het aanleggen en onderhouden van wegen als bedoeld in artikel 34 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, voor zover deze bevoegdheid niet is gemandateerd aan de clustermanager W&D ten behoeve van het Team Leefomgeving. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten omtrent ontheffingen voor het houden van wielerwedstrijden, betrouwbaarheids- en prestatieritten op binnen de gemeentegrenzen gelegen wegen als bedoeld in artikel 148 juncto artikel 10 van de Wegenverkeerswet 1994. |
Geen ondermandatering |
|
Het op grond van artikel 56 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer aanstellen van verkeersregelaars en verkeersbrigadiers. |
Coördinatoren |
|
Het nemen van besluiten omtrent ontheffingen als bedoeld in artikel 149 Wegenverkeerswet 1994, voor zover deze bevoegdheid niet is gemandateerd aan de clustermanager W&D ten behoeve van het Team Leefomgeving. |
Coördinatoren |
|
Het aanwijzen van de plaatsen, de tijdstippen en de wijzen waarop tegen betaling mag worden geparkeerd op grond van de Parkeerverordening 2016 en opvolgende verordeningen en het Uitwerkingsbesluit Parkeren 2016 en daarop volgende uitwerkingsbesluiten. |
Geen ondermandatering |
|
Het aanwijzen van weggedeelten en het vaststellen van tijdstippen voor het parkeren door vergunninghouders op grond van de Parkeerverordening 2016 en opvolgende verordeningen en het Uitwerkingsbesluit Parkeren 2016 en daarop volgende uitwerkingsbesluiten. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op grond van artikel 18 lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994, voor zover deze bevoegdheid niet is gemandateerd aan de clustermanager W&D ten behoeve van het Team Leefomgeving. |
Coördinatoren voor zover het betreft het nemen van besluiten op aanvragen om een gehandicaptenparkeerplaats |
|
Het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de APV, voor zover deze bevoegdheid niet is gemandateerd aan de clustermanager W&D ten behoeve van het Team Leefomgeving. |
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
|
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten omtrent het verlenen van een verklaring van geen bezwaar voor het houden van een luchtvertoning of luchtvaartwedstrijd (art. 158 Regeling toezicht luchtvaart). |
Geen ondermandatering |
|
Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden op grond van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. |
Geen ondermandatering |
|
vervallen |
|
|
Het beslissen op verzoeken om ontheffing voor het vervoer van gevaarlijke stoffen (art. 22 Wet vervoer gevaarlijke stoffen). |
Geen ondermandatering |
|
Het beslissen op aanvragen om gebruiksvergunningen op grond van het Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen (BGBOP). |
Geen ondermandatering |
|
Het geven van een aanwijzing als bedoeld in artikel 9, eerste lid van de Wet op de Jeugdverblijven. |
Geen ondermandatering |
|
Het opleggen van een last onder dwangsom als bedoeld in artikel 9, derde lid van de Wet op de Jeugdverblijven. |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op grond van het Besluit Administratieve bepalingen inzake het wegverkeer met betrekking tot de gehandicaptenparkeerkaart. |
Geen ondermandatering |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl