Regeling vervallen per 27-04-2023

Verruimde sluitingstijden horeca tijdens Koningsnacht en Koningsdag 2023

Geldend van 26-04-2023 t/m 26-04-2023

Intitulé

Verruimde sluitingstijden horeca tijdens Koningsnacht en Koningsdag 2023

De burgemeester heeft op grond van artikel 2:29 van de Algemene Plaatselijke Verordening 2013 besloten om de sluitingstijden voor horecabedrijven te verruimen op woensdag 26 april 2023 en donderdag 27 april 2023. Besloten is om:

  • 1.

    de sluitingstijden voor de horecabedrijven met openings- en sluitingstijden als bedoeld in artikel 2:29, eerste en tweede lid van de APV, gevestigd in het Centrum en het Stationsgebied in de nacht van woensdag 26 april 2023 op donderdag 27 april 2023 (Koningsnacht) vast te stellen op 04.00 uur;

  • 2.

    de sluitingstijden voor de horecabedrijven met openings- en sluitingstijden als bedoeld in artikel 2:29, eerste en tweede lid van de APV, gevestigd aan de Schiedamseweg en de Kerklaan in de nacht van woensdag 26 april 2023 op donderdag 27 april 2023 (Koningsnacht) vast te stellen op 03.00 uur;

  • 3.

    de sluitingstijden voor de horecabedrijven gevestigd in het Centrum en het Stationsgebied in de nacht van donderdag 27 april 2023 op vrijdag 28 april 2023 vast te stellen op 02.00 uur;

  • 4.

    de onder punt 1, 2 en 3 genoemde verruiming van de sluitingstijden alleen toe te staan aan horecabedrijven die uiterlijk op vrijdag 21 april 2023 via het e-mailadres horeca@schiedam.nl hebben aangegeven gebruik te willen maken van de verruimde openingstijden;

  • 5.

    geen afkoeluur in te stellen;

  • 6.

    paracommerciële instellingen uit te sluiten van de verruiming van de sluitingstijden.

Vanaf 5 april 2023 ligt een afschrift van bovengenoemd besluit gedurende zes weken gerekend vanaf

de datum van het besluit, ter inzage bij het Klant Contact Centrum (Omgevingsloket), Stadserf 1.

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken ingaande na de dag van bekendmaking van dit besluit schriftelijk bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en ten minste bevatten:

  • 1.

    de naam en het adres van de indiener;

  • 2.

    de dagtekening;

  • 3.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • 4.

    de gronden van het bezwaar.

Het bezwaarschrift moet worden gericht aan de burgemeester van de gemeente Schiedam, postbus 1501, 3100 EA te Schiedam.

Dit besluit treedt direct na bekendmaking in werking, ook al wordt er bezwaar ingediend. Indien een belanghebbende van mening is dat, zolang nog niet op het bezwaar is beslist, het besluit buiten werking moet worden gesteld (geschorst) kan hij of zij een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50950, 3007 BL te Rotterdam.

Ondertekening