Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR694404
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR694404/1
Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023
Geldend van 07-04-2023 t/m heden
Intitulé
Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023De raad van de gemeente Zevenaar,
gelezen het voorstel van het Presidium ;
gelet op artikel 81k en 149 van de Gemeentewet;
B E S L U I T:
Over te gaan tot vaststelling van de volgende verordening:
Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023
Artikel 1 Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- -
college: college van burgemeester en wethouders;
- -
rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet;
- -
voorzitter: de voorzitter van de rekenkamer.
Artikel 2 Rekenkamer
-
1. Er is een rekenkamer.
-
2. De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een voorzitter.
Artikel 3 Herbenoeming
De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter kunnen maximaal eenmaal voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.
Artikel 4 Ambtelijke ondersteuning
-
1. De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.
Artikel 5 Budget
De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.
Artikel 6 Vergoeding
-
1. De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.
-
2. De vergoeding bedraagt voor de voorzitter 40% en voor de overige leden 30% van de vergoeding voor raadsleden.
-
3. De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten.
Artikel 7 Slotbepalingen
-
1. Deze verordening treedt in werking een dag na bekendmaking.
-
2. De Verordening rekenkamerfunctie gemeente Zevenaar 2018 komt te vervallen.
-
3. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering de raad van de gemeente Zevenaar op
29 maart 2023.
De griffier
M. van Bergen
De burgemeester
drs. L.J.E.M. van Riswijk
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl