Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

Geldend van 07-04-2023 t/m heden

Intitulé

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

De raad van de gemeente Zevenaar,

gelezen het voorstel van het Presidium ;

gelet op artikel 81k en 149 van de Gemeentewet;

B E S L U I T:

Over te gaan tot vaststelling van de volgende verordening:

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023

Artikel 1 Definities

In deze verordening wordt verstaan onder:

  • -

    college: college van burgemeester en wethouders;

  • -

    rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet;

  • -

    voorzitter: de voorzitter van de rekenkamer.

Artikel 2 Rekenkamer

  • 1. Er is een rekenkamer.

  • 2. De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een voorzitter.

Artikel 3 Herbenoeming

De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter kunnen maximaal eenmaal voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.

Artikel 4 Ambtelijke ondersteuning

  • 1. De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.

Artikel 5 Budget

De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.

Artikel 6 Vergoeding

  • 1. De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.

  • 2. De vergoeding bedraagt voor de voorzitter 40% en voor de overige leden 30% van de vergoeding voor raadsleden.

  • 3. De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten.

Artikel 7 Slotbepalingen

  • 1. Deze verordening treedt in werking een dag na bekendmaking.

  • 2. De Verordening rekenkamerfunctie gemeente Zevenaar 2018 komt te vervallen.

  • 3. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Zevenaar 2023.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering de raad van de gemeente Zevenaar op

29 maart 2023.

De griffier

M. van Bergen

De burgemeester

drs. L.J.E.M. van Riswijk