Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693900
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693900/1
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING PERSONEEL EN ORGANISATIE 2023
Geldend van 24-03-2023 t/m 31-12-2023
Intitulé
ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING PERSONEEL EN ORGANISATIE 2023Het afdelingshoofd Personeel en Organisatie van het cluster Bedrijfsvoering van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023 van 8 maart 2023, zaaknummer 82385;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de afdeling Personeel en Organisatie van Bedrijfsvoering op te dragen:
- a.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- b.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.
- a.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat:
- a.
Het “Ondermandaatbesluit afdeling Personeel en Organisatie Bedrijfsvoering 2020” van 2 december 2019, zaaknummer 422345 wordt ingetrokken;
- b.
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdeling Personeel en Organisatie 2023”;
- c.
Dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.
- a.
Ondertekening
Afdelingshoofd
A. Bosch
Bijlage
nr. |
Bevoegdheid |
Ondermandaat medewerkersniveau |
Algemeen |
|
|
|
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken daaronder begrepen het doen van aangifte bij de politie. |
Alle medewerkers |
|
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst. |
Alle medewerkers |
|
Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
|
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen. |
Alle medewerkers |
|
Het aanwijzen van een contactpersoon, die zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten daaronder begrepen de afwikkeling en verantwoording. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Medewerkers voor zover het betreft de eigen werkplek. |
Geschillen en geschilbeslechting |
|
|
|
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
|
|
|
Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank). |
Adjunct-afdelingshoofd |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|
|
|
Het beslissen tot het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover betrekking hebbend op het werkgebied van de eigen afdeling en de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
|
a. Adjunct-afdelingshoofd b. Adjunct-afdelingshoofd c. Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expertisehouder Instroom |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het vragen van advies, voeren van verweer, aanwijzen van gevolmachtigden en/of het nemen van besluiten na advies van de Cao geschillencommissie als bedoeld in art. 11.5 van de Cao Gemeenten en het van toepassing zijnde reglement, ook voor zover het werknemers betreft die niet primair onder het afdelingshoofd P&O vallen. |
|
|
Het nemen van besluiten over toekenning, wijziging en intrekking van gemeentelijke uitkeringen als bedoeld in hoofdstuk 10 Cao Gemeenten alsmede het toepassen van maatregelen ten aanzien van (ex-) werknemers. |
|
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
|
|
|
Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescommissie of de adviseur. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken om publieke informatie als bedoeld in artikel 4.1, eerste lid, van de Wet open overheid. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub c en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding). |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden). |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden. |
Adjunct-afdelingshoofd |
|
Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg). |
Adjunct-afdelingshoofd |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl