Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693833
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693833/1
ONDERMANDAATBESLUIT TEAMS LEEFOMGEVING – GEMEENTELIJKE ORGANISATIE 2023
Geldend van 23-03-2023 t/m 31-12-2023
Intitulé
ONDERMANDAATBESLUIT TEAMS LEEFOMGEVING – GEMEENTELIJKE ORGANISATIE 2023De manager van het cluster Wijken en Dienstverlening van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023 van 8 maart 2023, zaaknummer 82385;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de Teams Leefomgeving van het cluster Wijken en Dienstverlening, de gemeentelijke organisatie en de directeur van P1 op te dragen:
- a.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- b.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.
- a.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2023.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat:
- a.
Het “Ondermandaatbesluit Teams Leefomgeving - Kernorganisatie cluster Wijken en Dienstverlening 2020” van 3 december 2019, zaaknummer 422383 wordt ingetrokken;
- b.
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit Teams Leefomgeving – gemeentelijke organisatie”;
- c.
Dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.
- a.
Ondertekening
Concern-directeur
C. Duman
Bijlage
nr. |
Bevoegdheid |
Ondermandaat Teams Leefomgeving |
Ondermandaat gemeentelijke organisatie |
Algemeen |
|
||
|
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken, daaronder begrepen het doen van aangifte bij de politie. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het aanvragen van bijdragen, subsidies en vergoedingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten, daaronder begrepen de afwikkeling en verantwoording. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
|
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Wijkmanagers voor zover het betreft de eigen werkplek. |
Geen ondermandatering |
Geschillen en geschilbeslechting |
|
||
|
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
|
|
|
|
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|
||
|
Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen. |
Wijkmanagers, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt |
Geen ondermandatering |
|
|
|
|
|
Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
|
|
|
|
|
|
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
|
||
|
Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescommissie of de adviseur. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken om publieke informatie als bedoeld in artikel 4.1, eerste lid, van de Wet open overheid. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst, Subsidieregeling Wijkinitiatieven Arnhem en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld). |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
|
Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
|
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding). |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden). |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
|
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). |
Wijkmanagers |
Geen ondermandatering |
|
Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg). |
Geen ondermandatering |
Geen ondermandatering |
Specifieke bevoegdheden |
|
||
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunningen en Toezicht |
|
|
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op aanvragen voor vergunning voor kleine evenementen op grond van artikel 5.7.1a van de Algemeen Plaatselijke Verordening voor zover het effect van het evenement wijkgebonden is. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op verzoeken om ontheffing van het verbod geluidhinder te veroorzaken als bedoeld in artikel 4.1.5 van de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op aanvragen voor vergunning voor kamperen buiten kampeerplaatsen op grond van artikel 5.8.2 van de Algemeen Plaatselijke Verordening. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op verzoeken om ontheffing van de Verordening Winkeltijden Arnhem. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op verzoeken tot ontheffing voor oneigenlijk gebruik van openbare grond op grond van artikel 2.1.5.1 van de Algemeen Plaatselijke Verordening. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op aanvragen voor vergunning voor snuffelmarkten op grond van artikel 5.2.4 van de Algemeen Plaatselijke Verordening voor zover wijkgebonden en met uitzondering van aanvragen die betrekking hebben op GelreDome. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op verzoeken tot ontheffing van artikel 3 en 4 van de Zondagswet. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het inzamelen van textiel op grond van artikel 4.2.2.5 van de Algemeen Plaatselijke Verordening. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen op verzoeken om ontheffing van het verbod stoken van open vuur op grond van artikel 5.5.1 van de Algemeen Plaatselijke Verordening. |
Wijkmanagers |
Hoofd en coördinator van de afdeling Vergunning en Handhaving |
|
Het beslissen over de toepassing van handhavingsbevoegdheden op grond van de Algemene wet bestuursrecht (bestuursdwang, dwangsom) voor zover betrekking hebbend op de specifieke bevoegdheden met de nummers 1 tot en met 20. |
Wijkmanagers |
Hoofd afdeling Vergunning en Handhhaving |
|
Het beslissen over incidentele en structurele locatiegebonden parkeerontheffingen op grond van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. |
Wijkmanagers |
Directeur P1 |
|
Het beslissen op verzoeken om sectorgebonden parkeervergunningen en parkeerontheffingen als bedoeld in de Parkeerverordening 2016 en daarop volgende verordeningen en het Uitwerkingsbesluit parkeren 2016 en daarop volgende Uitwerkingsbesluiten. |
Wijkmanagers |
Directeur P1 |
|
Het beslissen over incidentele ontheffingen voetgangersgebied op grond van artikel 2 van de Beleidsregels ontheffing berijden voetgangersgebied binnenstad Arnhem. |
Wijkmanagers |
Directeur P1 |
|
Het beslissen over de toepassing van handhavingsbevoegdheden voor zover betrekking hebbend op parkeren in betaald parkeren gebied. |
Wijkmanagers |
Directeur P1 |
|
Het beslissen over de toepassing van handhavingsbevoegdheden voor zover betrekking hebbend op rijden van voertuigen in voetgangersgebied gelegen in betaald parkeren gebied. |
Wijkmanagers |
Directeur P1 |
|
Het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot verhuur van onbebouwde grond ten behoeve van tuinuitbreiding (snippergroen), volkstuinen, weides en parkeerterreinen. |
Wijkmanagers, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
- Hoofd afdeling Vastgoedmanagement, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 250.000 euro niet overschrijdt; - senior vastgoedmanagers / accountmanagers en vastgoedmanagers van de afdeling Vastgoedma-nagemement, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
|
Het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot verkoop van onbebouwde grond ten behoeve van tuinuitbreiding (snippergroen) |
Wijkmanagers, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
Hoofd afdeling Gebieds- en Vastgoedrealisatie, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 250.000 euro niet overschrijdt. |
|
Het beslissen tot het aangaan van pachtcontracten van agrarische grond. |
Wijkmanagers |
Hoofd afdeling Vastgoedmanagement, senior vastgoedmanagers / accountmanagers en vastgoedmanagers van de afdeling Vastgoedma-nagemement |
|
Het beslissen tot de aan- en verkoop van gemeentelijke panden, voor zover geen sprake is van een pand dat tot het grondbedrijf behoort en wijkgebonden. |
Wijkmanagers, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
Hoofd afdeling Gebieds- en Vastgoedrealisatie, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 250.000 euro niet overschrijdt. |
|
Het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot verhuur van gemeentelijke panden panden voor zover wijkgebonden. |
Wijkmanagers |
Hoofd afdeling Vastgoedmanagement, senior vastgoedmanagers / accountmanagers en vastgoedmanagers van de afdeling Vastgoedma-nagemement |
|
Het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot aanhuur van panden voor zover wijkgebonden. |
Wijkmanagers, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt |
- Hoofd afdeling Vastgoedmanagement, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 250.000 euro niet overschrijdt; - senior vastgoedmanagers / accountmanagers en vastgoedmanagers van de afdeling Vastgoedma-nagemement, voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
|
Het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten inzake reclamezuilen in de openbare ruimte voor zover wijkgebonden. |
Wijkmanagers |
Hoofd afdeling Vastgoedmanagement, senior vastgoedmanagers /accountmanagers en vastgoedmanagers van de afdeling Vastgoedmanage-mement. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl