Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693455
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693455/1
Mandaatregister Brandweer Flevoland 2019
Geldend van 01-07-2019 t/m heden
Intitulé
Mandaatregister Brandweer Flevoland 2019Ter uitvoering van de ‘Mandaatregeling Brandweer Flevoland 2019’ mandateert het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter de volgende bevoegdheden aan de regionaal commandant brandweer:
- 1.
het voorbereiden van de coördinatie bij de bestrijding van rampen en zware ongevallen;
- 2.
het voorbereiden van de organisatie voor het optreden van de brandweer in buitengewone omstandigheden en het regelen van de operationele leiding bij de bestrijding van rampen en zware ongevallen;
- 3.
het verzamelen en evalueren van gegevens ten behoeve van de waarschuwing en alarmering van de bevolking in geval van een ramp of zwaar ongeval of van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan;
- 4.
het waarschuwen van de bevolking, het verkennen van gevaarlijke stoffen en het verrichten van ontsmetting;
- 5.
het adviseren van de gemeentebesturen:
- a.
op het gebied van de brandveiligheid
- b.
ter zake van voorbereidende maatregelen op het gebied van de brandbestrijding en - beperking in bepaalde objecten;
- a.
- 6.
het verzorgen van:
- a.
multidisciplinair opleiden en oefenen met het oog op het optreden in groter verband
- b.
monodisciplinaire oefeningen;
- a.
- 7.
het doen van aansprakelijkheidsstellingen en het opleggen van schadeclaims;
- 8.
de afhandeling van klachten tegen functionarissen van de Veiligheidsregio, met uitzondering van klachten over de commandant;
- 9.
het nemen van beslissingen op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur;
- 10.
het nemen van beslissingen op grond van de Algemene verordening Gegevensbescherming;
- 11.
het doen van privaatrechtelijke rechtshandelingen;
- 12.
de vertegenwoordiging van de Brandweer in en buiten rechte. Indien deze vertegenwoordiging ook raakvlakken heeft met andere onderdelen binnen de Veiligheidsregio, moet dit worden afgestemd met de voorzitter van de Veiligheidsdirectie;
- 13.
het opzetten en in stand houden van de administratieve organisatie;
- 14.
het opzetten en in stand houden van de financiële organisatie;
- 15.
de uitvoering van bevoegdheden betreffende financiële stukken die gerekend kunnen worden tot de normale bedrijfsvoering, niet zijnde de begroting en jaarrekening;
- 16.
het aangaan van geldleningen binnen de vastgestelde begroting tot een bedrag van € 450.000,00;
- 17.
nemen van beslissingen inzake inkoop en aanbesteding;
- 18.
het aangaan, wijzigen en beëindigen van overeenkomsten;
- 19.
het aanschaffen en beheren van materiaal en materieel;
- 20.
het zorgdragen voor de benodigde verzekeringen;
- 21.
het opstellen van jaarverslagen;
- 22.
het opstellen van (jaar)werkplannen;
- 23.
het aanstellen van personeel en het sluiten van arbeidsovereenkomsten;
- 24.
het wijzigen van aanstellingsbesluiten en arbeidsovereenkomsten met betrekking tot arbeids- duur, afdeling en werkzaamheden;
- 25.
besluiten inzake bezoldiging en vergoedingsregelingen;
- 26.
het op verzoek van de medewerker verlenen van ontslag;
- 27.
besluiten inzake leeftijdsontslag;
- 28.
besluiten betreffende uitvoering wachtgeldregeling;
- 29.
besluiten betreffende vakantieverlof;
- 30.
besluiten betreffende zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof;
- 31.
besluiten betreffende bijzonder verlof op grond van de rechtspositieregeling of bijzonder verlof anderszins;
- 32.
besluiten inzake bedrijfsgeneeskundige begeleiding;
- 33.
besluiten betreffende het toestaan van nevenwerkzaamheden;
- 34.
besluiten op grond van de verhuiskostenregeling;
- 35.
besluiten op grond van de verplaatsingskostenregeling;
- 36.
besluiten betreffende de toekenning van studiefaciliteiten op grond van de Studiefaciliteiten- verordening;
- 37.
besluiten betreffende het toekennen van ambtsjubilea;
- 38.
besluiten betreffende de 1%-regeling ziektekosten;
- 39.
het voeren van onderhandelingen met vakbonden in het kader van georganiseerd overleg.
Deze regeling kan aangehaald worden als het "Mandaatregister Brandweer Flevoland 2019".
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het Algemeen Bestuur in zijn vergadering van 3 juli 2019,
Voorzitter,
F.M. Weerwind
Secretaris,
C. Verdam
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl