Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693307
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR693307/1
Regeling vervallen per 23-01-2025
Mandaatregeling Gemeente Cranendonck februari 2023
Geldend van 11-03-2023 t/m 22-01-2025
Intitulé
Mandaatregeling Gemeente Cranendonck februari 2023Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Cranendonck, alsmede de burgemeester als afzonderlijk bestuursorgaan, ieder voor zover bevoegd,
Overwegende dat een vlotte, klantvriendelijke en snelle afdoening van stukken, de efficiency van de gemeentelijke organisatie en de ontlasting van de bestuursorganen, het wenselijk maken om de uitoefening van bepaalde bestuursbevoegdheden te mandateren ofte (vol)machtigen aan nader te noemen functionarissen;
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 3:60, 3:61 en 3:62 Burgerlijk Wetboek;
BESLUITEN:
- 1.
de uitoefening van bevoegdheden als vermeld in het mandaatregister, dat onlosmakelijk deel uitmaakt van deze mandaatregeling, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het ter zake bevoegde bestuursorgaan, op te dragen aan de aldaar nader aangeduide functionarissen;
- 2.
ten aanzien van de bevoegdheden als vermeld onder 1. de volgende voorschriften vast te stellen:
Artikel 1 Reikwijdte
-
1. bij de uitoefening van de bevoegdheden als opgenomen in het register, worden de daarbij vermelde specifieke bepalingen in acht genomen;
-
2. tenzij in het register anders bepaald, hebben de aldaar opgenomen bevoegdheden betrekking op
- a.
het verlenen en weigeren van een aanvraag;
- b.
het buiten behandeling laten van een aanvraag;
- c.
het niet-ontvankelijk verklaren van een aanvraag;
- d.
het nemen van alle voorbereidingsbesluiten en verrichten van alle voorbereidingshandelingen;
- e.
aanhouden, verdagen of uitstellen;
- f.
verzoeken om aanvullende informatie;
- g.
het voeren van correspondentie met betrekking tot de opgedragen taken;
- h.
het stellen van nadere voorwaarden/voorschriften/beperkingen bij beschikkingen;
- i.
het bekendmaken van besluiten/beschikkingen;
- a.
Artikel 2 Algemene vervangingsregeling
Onverminderd het bepaalde in het mandaatregister kan vervanging telkens plaatsvinden dooreen hiërarchisch hogere.
Artikel 3 Informatieplichten uitzonderingen
-
1. De gemandateerde draagt zorg voor een deugdelijke verslaglegging, rapportage en archivering van de door hem in mandaat genomen besluiten.
-
2. De gemandateerde informeert het ter zake bevoegd bestuursorgaan desgewenst over de krachtens (onder)mandaat genomen besluiten en over de wijze waarop elk bijzonder mandaat overigens wordt uitgeoefend.
-
3. Indien de gemandateerde redelijkerwijs kan voorzien dat een beslissing politieke, juridische of anderszins implicaties kan hebben, zal deze niet tot uitvoering overgaan dan nadat hieromtrent is overlegd met de portefeuillehouder;
-
4. Indien naar het oordeel van de portefeuillehouder een beslissing als genoemd in lid 3, instemming van het college behoeft, zal dal hieromtrent niet anders dan bij collegebesluit besloten worden.
Artikel 4 Volmachten machtiging
Het mandaatregister omvat eveneens bepalingen omtrent volmacht en machtiging.
Artikel 5 Slot-en overgangsbepaling
-
1. De in dit besluit en bijbehorend register opgenomen mandaten, volmachten en machtigingen worden geacht dienovereenkomstig te zijn gewijzigd, vervallen of ingetrokken op het moment dat de hierin genoemde wet- en regelgeving, dan wel functiecodes of functieaanduidingen zijn gewijzigd, vervallen of ingetrokken.
-
2. De mandaatregeling treedt in werking met ingang van de dag, volgend op de datum van publicatie.
Artikel 6 Citeertitel
Dit besluit en het bijbehorend register kunnen worden aangehaald als 'Mandaatregeling Gemeente Cranendonck februari 2023'.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Cranendonck, alsmede de burgemeester als afzonderlijk bestuursorgaan, ieder voor zover bevoegd op 28-02-2023.
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN CRANENDONCK,
De secretaris,
E. Jacobs
De burgemeester,
F.A.P. van Kessel
BURGEMEESTER VAN CRANENDONCK,
F.A.P. van Kessel
Algemene instructies mandaat sociaal team
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Cranendonck;
Overwegende dat;
- -
een vlotte, klantvriendelijke en snelle afdoening van stukken, het wenselijk maken om de uitoefening van bepaalde bestuursbevoegdheden te mandateren ofte (vol)machtigen aan het bestuur van de uitvoeringsorganisatie Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking A2-Gemeenten;
- -
het gelet op de functionele aansturing binnen de gemeente Cranendonck, wenselijk is om algemene (vervangings)instructies mee te geven voor de uitvoering van bevoegdheden in (extern) mandaat conform de pilot W&l;
Gelet op;
Het verleende extern mandaat aan de GRS-A2 alsmede het bepaalde in artikel 10:6 van de Algemene
wet bestuursrecht (Awb)
Besluit
Vast te stellen de navolgende algemene instructie Sociaal team Cranendonck
Aanleiding
Het college heeft in het kader van de visie op samenwerking op het gebied van het sociaal domein
besloten dat de inrichting, de beheersing en de aansturing van het sociale team dient plaats te
vinden vanuit de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie. De klantmanager W&l maakt deel
uit van het sociaal team van de gemeente Cranendonck, en is ook fysiek in de gemeente
gestationeerd. Als gevolg hiervan is het vanuit de verantwoordelijkheid voor het sociale team
noodzakelijk dat vervanging plaatsvindt binnen de lijnorganisatie van de gemeente Cranendonck.
Volgorde van vervanging
Klantmanager -> inhoudelijk procescoördinator 3D -> Hoofd afdeling Publiek
Aldus vastgesteld d.d. 28 februari 2023.
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN CRANENDONCK,
De secretaris,
E. Jacobs
De burgemeester,
F.A.P. van Kessel
Mandaatregister februari 2023
|
ALGEMENE MANDATEN, VOLMACHTEN & MACHTIGINGEN |
||||
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
1 |
Verrichten van feitelijke handelingen t.b.v. gemeentelijke bedrijfsvoering |
n.v.t. |
College, burgemeester |
alle medewerkers |
m.b.t. aangelegenheden behorend tot werkveld medewerker |
2 |
Verrichten van feitelijke handelingen ter bescherming van openbare orde, gezondheid en veiligheid van personen en/of goederen |
n.v.t. |
College, burgemeester |
alle medewerkers |
in geval van (dreigende) acute noodsituaties |
3 |
Voeren van schriftelijk en mondeling verweer in bestuursrechtelijke geschillen |
Gemeentewet,Awb, BW |
College, burgemeester |
alle medewerkers |
|
4 |
Vertegenwoordiging gemeente in privaatrechtelijke rechtsgedingen |
art. 171 Gemwet |
Burgemeester |
doorlopende machtiging alle medewerkers |
college z.s.m. in kennis stellen van privaatrechtelijke rechtsgedingen wanneer hiermee bedragen > € 15.000,- gemoeid zijn |
5 |
Beslissen om (herhaalde) aanvragen niet in behandeling te nemen |
art. 4:5 Awb |
College |
alle medewerkers |
m.b.t. aangelegenheden behorend tot werkveld medewerker |
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
6 |
Beslissen op informatieverzoeken/WOB- verzoeken |
Wet Openbaarheid van bestuur (WOB) |
College, burgemeester |
alle medewerkers |
|
7 |
vervallen |
|
|
|
|
8 |
Opmaken schriftelijke verklaringen inz. signaleren van wijzigingen in feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een anderbrondocument zijn opgenomen |
Wet Bag |
College |
alle medewerkers |
|
Financiele mandaten |
|||||
9 |
|
|
|
alle medewerkers |
in geval van (dreigende) acute noodsituaties + z.s.m. ter bekrachtiging voorleggen aan bestuursorgaan |
10 |
|
|
|
budgetbeheerders |
m.b.t. aangelegenheden behorend tot werkveld medewerker |
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
11 |
|
|
|
|
|
12 |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten inzake inkoop van goederen of diensten, nádat inkoopstratagie reeds is vastgesteld |
|
|
|
Enkel nadat inkoopstrategie door het college is vastgesteld. Gunningsadviezen hoeven niet naar college |
|
BELEID |
|
|
|
|
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
|
Ruimte |
|
|
|
|
1 |
Uitvoering Grondnota |
Grondnota |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
2 |
Afsluiten en ondertekenen anterieure exploitatieovereenkomst |
Burgerlijk Wetboek, Wro |
College Burgemeester |
Manager I (Teammanager) |
Mandaat ziet enkel op het overeenkomsten conform de vastgestelde model- exploitatieovereenkomst |
|
Samenleving |
|
|
|
|
3 |
Beslissen op aanvraag tot registratie en/of wijziging van een organisatie voor kinderdagopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang, alsmede gastouders en peuterspeelzaalwerk |
Art. 46 Wet kinderopvang |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
|
4 |
Geven van een schriftelijke aanwijzing aan een organisatie voor kinderopvang, buitenschoolse opvang of gastouderopvang en peuterspeelzaalwerk i.v.m. niet of in onvoldoende mate naleven van kwaliteitsregels als genoemd in de Wet kinderopvang |
Art. 65 Wet kinderopvang |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
In geval van verhoogd risico voor de veiligheid of gezondheid altijd in overleg met burgemeester |
5 |
Verlenging van een door de GGD (toezichthouder) verstrekt bevel aan een organisatie voor kinderopvang, buitenschoolse opvang of gastouderopvang en peuterspeelzaalwerk i.v.m. te onverwijldte treffen maatregelen t.b.v. de kwaliteit van de opvang. |
Art. 65 Wet kinderopvang |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
Altijd in overlegmet burgemeester |
6 |
Het opleggen van een last onder dwangsom of een last onder bestuursdwang, voor zover het sanctiebedrag de € 15.000,- niet overstijgt. |
artikel 125 Gemeentewet + Regionaal beleidskader toezicht en handhaving kinderopvang en peuterspeelzalen. |
College |
Manager I (Teammanager) |
In geval van verhoogd risico voor de veiligheid of gezondheid altijd in overleg met burgemeester |
7 |
Het opleggen van bestuurlijke boete, voor zover het sanctiebedrag de € 15.000,- niet overstijgt. |
artikel 125 Gemeentewet + Regionaal beleidskader toezicht en handhaving kinderopvang en peuterspeelzalen. |
College |
Manager I (Teammanager) |
In geval van verhoogd risico voor de veiligheid of gezondheid altijd in overleg met burgemeester |
8 |
Beslissen op aanvraag vergoeding leerlingenvervoer < 50.000,- |
Verordening leerlingenvervoer |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
9 |
Beslissen op subsidieverzoeken < 250.000,- |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
Betreft: het niet in behandeling nemen, verlenen en afwijzen van subsidie |
10 |
Beslissen op verzoeken om voorschotten op subsidies < 250.000,- |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
11 |
Jaarlijks vaststellen subsidies < 250.000,- |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
12 |
Beslissen op subsidieverzoeken < 2.000,- |
Subsidieverordening |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
Betreft: het niet in behandeling nemen, verlenen en afwijzen van subsidie |
13 |
Beslissen op verzoeken om voorschotten op subsidies < 2.000,- |
Subsidieverordening |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
|
14 |
Jaarlijks vaststellen subsidies < 2.000,- |
Subsidieverordening |
College |
|
|
15 |
afsluiten samenwerkingsovereenkomsten, uitvoeringsovereenkomsten met subsidienten, passend binnen vastgelegde kaders (bijv. convenant) |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
bij politieke gevoeligheid in overleg poho |
16 |
verlengen samenwerkingsovereenkomsten, uitvoeringsovereenkomsten |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
bij politieke gevoeligheid in overleg poho |
17 |
afgeven intentieverklaringen voor deelname (subsidieregelingen) zonder financiele risico's gemeente |
Externe subsidieregelingen |
College |
Manager I (Teammanager) |
Zie bijv. 35526/37 551 |
18 |
instellingen toestemming verlenen voor de vorming van bestemmingsfondsen |
Subsidieverordening |
College |
Manager I (Teammanager) |
Zie bijv. 38411/38 414 |
19 |
Afdoen van aan college gerichte aanvragen om informatie |
|
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
bij politieke gevoeligheid in overleg poho |
20 |
Opstellen boeterapport |
Wet Kinderopvang |
College |
medewerker ontwikkeling II medewerker ontwikkeling III medewerker ontwikkeling IV medewerkerbeleidsuitvoering III |
|
|
PUBLIEK |
|
|
|
|
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
Samenleving |
|||||
|
|
|
|
|
|
1 |
Beslissingen in kadervan de Wet Maatschappelijke Ondersteuning |
WMO |
College |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
2 |
Beslissingen in kadervan de Jeugdwet |
Jeugdwet |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
3 |
Belsissingen op aanvragen invalidenparkeerkaarten |
art. 49 Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
Dienstverlening |
|||||
4 |
Uitoefenen van de in de Kieswet, Wet raadgevend referendum en aanverwante regelingen opgedragen taken |
Kieswet, Kiesbesluit Wet en besluit Eur. Verkiezingen, Wet en Besluit raadgevend referendum |
College, burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
5 |
Aanwijzen aanplakborden t.b.v. verkiezingen |
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) |
College |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
6 |
Het voorbereiden, ondertekenen en nemen van beslissingen die leiden tot het toekennen, weigeren, intrekken, herzien of herroepen van besluiten in het kader van de Wet BRP |
Wet BRP |
College |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
M.u.v. artikel 2.8 lid 2 onder e Wet BRP |
7 |
Aanwijzen van ambtenaren als bedoeld in artikel 2.8 lid 2 onder e Wet BRP en artikel 4.2 Wet BRP |
Wet BRP |
College |
Medewerker publiekI? Medewerker publiek II? |
Afnemen Verklaring onder Ede en Toezichthouder BRP |
8 |
Uitvoeren van taken op gebied van gegevensverwerking BRP alsmede afgeven uittreksels en verklaringen |
Wet BRP |
College |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
M.u.v. artikel 2.8 lid 2 onder e Wet BRP |
9 |
De uitvoering van de Wet algemene bepalingen burgerservicenummer |
Wet algemene bepalingen burger - servicenummer |
College |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
10 |
Controleren ontvangen rijksleges reisdocumenten en rijbewijzen |
Wegenverkeerswet en reglement |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
11 |
Adviseren op verzoeken om naturalisatie tot Nederlander |
Rijkswet op het Nederlanderschapen aanverw. Regl |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
verrichten van onderzoek naar pers. en maatsch. belangen van aanvrager/belanghebbende |
12 |
Machtiging tot afnemen verklaring van verbondenheid |
Art. 6 Rijkswet op het Nederlander - schap |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering I Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
13 |
Beslissen op verkrijging Nederlanderschap mbv optieregeling |
Rijkswet op het Nederlanderschapen aanverw. Regl |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
14 |
Adviseren op verzoeken om naamswijziging |
Boek I Burgerlijk Wetboek, Richtlijn geslachtsnaamwijz. |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
15 |
Benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor 1 dag |
Burgerlijk Wetboek, artikel 1:16 |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
16 |
Verhaal kosten lijkbezorging |
art. 22 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Medewerker publiek I Medewerker publiek II Medewerker ontwikkeling II Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
doorlopende machtiging |
17 |
Afgeven vergunning voor opgraven stoffelijk overschot |
art. 29 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Medewerker publiek I Medewerker publiek II Medewerker ontwikkeling II Medewerker ontwikkeling IV medewerker beleidsuitvoering III |
In geval van te verwachten gevoeligheden enkel na afstemming burgemeester |
18 |
Bepalen andere termijn voor begraving/verbranding lijk |
Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
Indien langer dan ééndag, geschiedt dit in overleg met burgemeester |
19 |
Beslissen op verzoeken inzake toevoeging tekst/geloofssymbool op grafsteen |
Uitvoeringsreglement Algemene Begraafplaats |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
20 |
Afgifte/uitreiken en weigeren van afgifte/uitreiken van paspoorten, ID-kaarten, rijbewijzen |
Paspoortwet, paspoortuitvoeringsre glement, Wegenverkeerswet en -reglement |
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker publiek I Medewerker publiek II |
|
Vergunning, toezicht en handhaving |
|
21 |
Verstrekken van afschriften/uittreksels/verklaringen uit register en registratie Wkpb |
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb) |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
22 |
Het wijzigen/intrekken/toevoegen van voorschriften aan milieuvergunning |
Wet milieubeheer |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Adviseur IV |
|
23 |
Het stellenvan nadere eisen AMvB's |
Wet milieubeheer BARIM |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Adviseur IV |
|
24 |
Het doen van aanschrijvingen/kennisgevingen danwel het doen van mondelinge kennisgevingen, indien de veiligheid onverwijld ingrijpen vergt |
Besluit brandveilig gebruik bouwwerken; Bouwbesluit |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
25 |
Het doen van een schriftelijke kennisgeving inhoudende de mededeling dat een bouwwerk niet onder de termen van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken c.q. Bouwbesluit valt |
Besluit brandveilig gebruik bouwwerken; Bouwbesluit |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
26 |
Het beslissen op een aanvraag om gebruiksvergunning/omgevingsver gunning gebruik |
Bouwbesluit Wabo |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
27 |
Het intrekken van een gebruiksvergunning |
Bouwbesluit Wabo |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
28 |
Beslissen op aanvraag vergunning, inhoudende de toestemming tot het in gebruik nemen van een inrichting |
Brandbeveiligingsver ordening |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
29 |
Het intrekken van een vergunning, inhoudende de toestemming tot het in gebruik nemen van de inrichting/omgevingsvergunning brandveilig gebruik |
Brandbeveiligingsver ordening Wabo |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III |
|
30 |
Beslissen op aanvraag ontheffing stookverbod |
art. 10.63, lid 2 Wet Milieubeheer |
College |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
31 |
Beslissen op ontheffing winkeltijden |
Winkeltijdenwet |
College |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
32 |
Aanstelling verkeersregelaars |
|
Burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
33 |
Beslissen in het kadervan de Algemene Plaatselijke Verordening |
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) |
College, burgemeester |
Mmedewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker bedrijfsvoering III |
In geval van verhoogd risico voor openbare orde, veiligheid of gezondheid altijd in overleg met college resp. burgemeester |
34 |
Beslissen op aanvraag vergunning/ontheffing inz. Drank- en Horecawet, incl. opvragen benodigde informatie |
Drank- en Horecawet |
College, burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering III |
In geval van verhoogd risico voor de openbare orde, veiligheid of gezondheid altijd in overleg met burgemeester |
35 |
Beslissen in kader van de Wet op de kansspelen en aanverw. |
Wet op de kansspelen, Verordening op de speelautomaten |
College, burgemeester |
Medewerker beleidsuitvoering III |
In geval van verhoogd risico voor de openbare orde, veiligheid of gezondheid altijd in overleg met burgemeester |
36 |
Het nemen van besluiten op grond van of in samenhang met de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Wabo |
College |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker bedrijfsvoering III |
m.u.v. besluiten tot intrekking, anders dan op verzoek vergunninghouder |
37 |
Aanvragen van bouwvergunning/omgevingsvergu nning bouwen voorde gemeente waarvan de leges < E 50.000,- bedragen |
Woningwet Wabo |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
38 |
Aanvragen van aanlegvergunning/omgevingsverg unning aanleggen voor de gemeente waarvan de leges < E 50.000,- bedragen |
art. 3.16 Wro |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
39 |
het verlenen van uitstel met 26 weken tot het intrekken van de bouwvergunning/omgevingsvergu nning bouwen |
art 59 Woningwet Wabo |
College |
Manager I (Teammanager) |
Nadat vergunninghouder 1e zienswijze heeft ingediend tegen voornemen intrekken bouwvergunning. |
40 |
Besluit toepassen van bestuursdwang/opleggen dwangsom < E 50.000,- |
Algemene wet bestuursrecht, Gemeentewet (art. 174), bijz. Regeling |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
41 |
Brieven m.b.t. handhavingcontroles |
Algemene wet bestuursrecht (Hoofdstuk 5), Gemeentewet (art. 174), bijz. Regeling |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
42 |
Het mededelen van het voornemen tot toepassing van bestuursdwang/oplegging dwangsom < E 50.000,- |
Algemene wet bestuursrecht (Hoofdstuk 5), Gemeentewet (art. 174) |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
43 |
Mededeling stilleggen van de bouw |
Woningwet/Bouwver ordening |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
44 |
Waarmerken tekeningen behorend bij een vergunning of melding i.k.v. de wet Milieubeheer en tekeningen behorend bij een gebruiksvergunning |
Wet Milieubeheer. Bouwverordening |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
45 |
Opmaken proces-verbaal van constatering alsbedoeld in art. 10, lid 1 onderb Wet Bag |
Wet Bag, art. 10 lid 1 |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
46 |
Intrekking omgevingsvergunningen (bouwen, slopen, aanleggen, milieu) |
2:33, 5:15 Wabo |
College |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
47 |
Voornemen tot intrekken beschikking 2:5 lid 5 onder a (gefaseerde vergunningverlening) en 2:33 lid 2 onder a (intrekking vergunning bij niet starten binnen vermelde periode). |
2:5, 2:33 Wabo |
College Burgemeester |
Medewerker bedrijfsvoering IV medewerker beleidsuitvoering II Medewerker beleidsuitveoring III |
|
48 |
Besluiten tot intrekken beschikking 2:5 lid 5 onder a (gefaseerde vergunningverlening) en 2:33 lid 2 onder a (intrekking vergunning bij niet starten binnen vermelde periode). |
2:5, 2:33 Wabo |
College Burgemeester |
medewerker beleidsuitvoering II medewerker beleidsuitvoering III |
|
49 |
Registreren vanmeldingen gereedkomen woningen |
Woningwet |
College |
Medewerker bedrijfsvoering IV medewerker beleidsuitvoering II Medewerker handhaving II |
|
BEHEER |
|
|
|
|
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
|
team Binnendienst |
|
|
|
|
1 |
Behandeling zaken mbt. Bescherming flora/fauna |
APV |
College |
Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
2 |
Doen van een aanvraag kapvergunning namens de gemeente |
APV |
Burgemeester |
Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
Aanvragen voor het kappen van meerdere bomen gaan via College |
3 |
het besluiten tot het aangaan van en het ondertekenen van overeenkomsten tot het (kostenloos) leveren van digitale ruimtelijke bestanden aan derden |
art. 160 Gemeentewet |
College burgemeester |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III |
|
4 |
|
APV |
College |
Medewerker ontwerpen voorbereiding IV Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V |
|
5 |
het aanwijzen van perceelsgrenzen ten behoeve van kadastrale inmeting |
Kadasterwet |
Burgemeester |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V |
|
6 |
beslissen op aanvragen standplaatsen weekmarkten/jaarmarkten |
Marktverordening |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
7 |
toewijzen plaatsen wachtlijst weekmarkt |
Marktverordening |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
8 |
tijdelijke vewijdering marktkooplieden van de weekmarkt |
Marktverordening |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
z.s.m. kennisgeving burgemeester |
9 |
maatregelen treffentegen ongewenst gedrag van kermisexploitanten |
Gemeentewet, Verhuurvoorwaarden kermissen gem. Cranendonck |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
z.s.m. kennisgeving burgemeester |
10 |
feitelijke aanwijzing standplaatsen kermis |
Gemeentewet, Verhuurvoorwaarden kermissen gem. Cranendonck |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
11 |
bepalen terrasgrootte (m2)horeca binnen het kermisterrein tijdens de kermisperiode |
Gemeentewet, Verhuurvoorwaarden kermissen gem. Cranendonck |
College |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
|
12 |
Het nemen van tijdelijke verkeersbesluiten |
B.A.B.W. |
Burgemeester |
Medewerker toezicht IV, Medewerker beleidsuitvoering III, Medewerker ontwerp en voorbereiding V |
|
13 |
Uitvoering Beheerplannen |
Beheerplannen |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
14 |
Afhandeling van verzoeken mbt bijzonder transport |
art. 123 Wegen- verkeersreglement |
College |
Medewerker beleidsuitvoering III |
In geval van transporten die een verhoogd risico meebrengen voor de openbare orde, veiligheid of gezondheid altijd na overleg met burgemeester |
15 |
Beslissen op ontheffing in kader van RVV 1990 |
RVV |
College |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
ONDERSTEUNING |
|
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
extern mandaat GRS-A2 conform mandaatregister GRS-A2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MANAGEMENT |
|
|
|
|
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd |
Gemandateerde |
Bijzonderheden |
1 |
Beslissen omtrent vaste aanstellingen personeel |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
2 |
Beslissen omtrent ontslag |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
In gevallen van ontslag anders dan op eigen verzoek, enkel na afstemming met de burgemeester die hierin een zwaarwegend advies geeft. |
3 |
Disciplinair straffen |
CAR-UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
4 |
Afnemen mondelinge verantwoording in kader van disciplinair straffen |
CAR-UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
5 |
Beslissen omtrent tijdelijke aanstellingen personeel, binnen de vaststaande budgettaire kaders |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
6 |
Tijdelijk opdragen werkzaamheden/taken |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
7 |
Wijzigingsbesluit aanstelling |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
8 |
Beslissen inzakeherplaatsing c.q. proefplaatsing |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
9 |
Vaststelling beoordeling |
regeling beoordeling en functionering |
College |
Gemeentesecretaris |
Binnen centrale beleidskaders |
10 |
Het nemen van besluiten op basis van de studiefaciliteitenregeling |
studie-faciliteitenregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
op basisvan POP |
11 |
Toekenningsbesluiten aan-en verkoop verlof |
CAR-UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
tekeningsbevoegdheid medewerker P&O |
12 |
Toekenningsbesluiten kinderopvangregeling |
kinderopvangregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
tekeningsbevoegdheid medewerker P&O |
13 |
Toekenningsbesluiten (ambts- )jubilea |
jubileumregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
tekeningsbevoegdheid medewerker P&O |
14 |
Vaststellen bedrijfs- en werktijden |
Handboek P&O |
College |
Gemeentesecretaris |
Na instemming OR |
15 |
Vaststellen collectieve ADV dagen |
Handboek P&O |
College |
Gemeentesecretaris |
Na instemming OR |
16 |
Afwijkende overdracht verlof naar volgend jaar |
verlofregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd |
17 |
Salarisinpassing |
CAR/UWO,bezoldigingsbesluit, handboek P&O |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
18 |
Toekenning toelagen en vergoedingen |
CAR/UWO,bezoldigingsbesluit, handboek P&O |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
19 |
Tegemoetkoming verplaatsingskosten |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
20 |
Beslissen inzake structurele beloning |
CAR/UWO en uitgangspunten beloningsdifferentiatie |
College |
Gemeentesecretaris |
Op voorstel afdelingshoofd, na toets centrale kaders P&O |
21 |
Beslissen inzakeIncidentele beloning |
Handboek P&O |
College |
Gemeentesecretaris |
Binnen centrale budget- en beleidskaders, afstemming met P&O |
22 |
Functieprofiel inclus. waardering vaststellen |
regeling functiewaardering |
College |
Gemeentesecretaris |
Na advies waarderingscommissie |
23 |
Opstellen en vaststellen IWP en Pop incl. afspraken opleidingen |
Competentiemanagement |
College |
|
|
24 |
Voeren functioneringsgesprek |
regeling beoordeling en functionering |
College |
|
|
25 |
Opstellen en voeren beoordelinggesprek |
regeling beoordeling en functionering |
|
|
|
26 |
Uitvoering reis- en verblijfskostenregeling |
CAR/UWO, reiskostenregeling en regeling reis- en verblijfskosten voor dienstreizen |
College |
|
|
27 |
Toekennen verlof en ADV |
CAR/UWO en verlofregeling |
College |
|
|
28 |
Toekenning ouderschapsverlof |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
29 |
Toekenning buitengewoon verlof |
CAR/UWO |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
30 |
Toekenning kort zorgverlof |
CAR/UWO |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
31 |
Toekenning zwangerschaps- en bevallingsverlof |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
32 |
Toekennen adoptieen pleegzorgverlof |
CAR/UWO |
College |
Gemeentesecretaris |
|
33 |
uitvoering overwerkregeling |
overwerkregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
|
34 |
Het beslissen op aansprakelijkstellingen van de gemeente door derden |
Burgerlijk Wetboek |
College |
|
|
35 |
Het afgeven van legitimatiebewijzen |
|
College |
|
|
36 |
Ondertekening van P&O gerelateerde facturen en documenten |
Burgerlijk Wetboek |
College, burgemeester |
Manager I (Teammanager) |
|
37 |
Vaststelling LOGA-circulaires |
CAR/UWO |
College |
Manager I (Teammanager) |
|
|
EXTERNE MANDATEN, VOLMACHTEN & MACHTIGINGEN |
|||||
Volgnr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegd |
Mandaat |
Submandaat |
Tijdsduur |
1 |
Het kopen, verkopen, ruilen, leveren en aanvaarden van levering, vestigen van beperkte rechten en aanvaarden van vestiging daarvan, kwalitatieve verplichtingen bedingen, overeenkomen dat kwalitatieve verplichtingen zullen rusten op aan de gemeente Cranendonck toebehorende registergoederen, de gemeente borg stellen, het verrichten van alle andere civielrechtelijke rechtshandelingen met inbegrip van daden van beschikking bedoeld in artikel 62 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek, het tekenen van de daartoe vereiste akten en stukken en het doen van al datgene wat nodig, nuttig of wenselijk is. |
artikel 171 Gemeente wet |
College |
iedere medewerker van het kantoor van mr. Th.H.J.M. Op de Laak, zowel tezamen als ieder afzonderlijk |
- |
Onbeperkt |
2 |
het nemen van besluiten in het kader van een correcte uitvoering van de suppletieregeling |
suppletiere geling CAR/UWO gemeente Cranendon ck |
College |
Loyalis Cm |
is mogelijk aan Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV) |
tot het moment van schriftelijke beeindiging van de overeenkomst suppletieregeling |
3 |
Het vaststellen, bekendmaken en in vorderen in eerste aanleg van het verschuldigde bedrag aan rioolrecht en afvalstoffenheffing ten aanzien van belastingplichtigen/-schuldigen voor wie het tijdvak de verbruiksperiode van de WOB is |
artikel 231, tweede lid, onderdeel b onderschei denlijk onderdeel c van de Gemeente wet |
Heffingsambtena ar/Invorderingsa mbtenaar |
directeur Brabantwater |
is mogelijk aan de onder de directeur ressorterende medewerkers |
Onbeperkt |
4 |
Vaststellen, bekendmaken en invorderen in eersteaanleg van het verschuldigde bedrag aan afvalstoffenheffing conform hoofdstuk 1.2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing ten aanzien van belastingplichtigen/-schuldigen |
artikel 231, tweede lid, onderdeel b onderschei denlijk onderdeel c van de Gemeente wet |
Heffings- en invorderingsamb- tenaar |
directeur 'de Risse' |
medewerkers 'de Risse' |
Onbeperkt |
5 |
Ontheffingverlening exceptionele transporten |
artikel 149 lid 1 onder d WVW jo. Artikel 87 RVV |
College |
directeur RDW |
mogelijk aan medewerkers in dienst van Rijksdienst voor het wegverkeer |
Onbeperkt |
6 |
|
Gemeente wet, Wet Milieubehe er, APV gemeente Cranendon ck en afdeling 10.1.1 Awb |
College, burgemeester |
directeur Milieudienst Regio Eindhoven (MDRE) |
mogelijk aan functionarissen binnen de MDRE, mits gemeld aan burgemeester en wethouders, c.q. de burgemeester |
Onbeperkt |
7 |
|
afdeling 10.1.1 Awb |
Burgemeester |
regionale brandweercommandant |
|
Onbeperkt |
8 |
Toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
9 |
Uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
10 |
Inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
Onbeperkt |
|
11 |
Plaatsen van aantekeningen op het brondocument |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
12 |
Verwerken van kadastrale mutaties in de administratie |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
13 |
Verstrekken van een bewijs van inschrijving |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
14 |
Waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
15 |
Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
16 |
Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening |
Wkpb |
College |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorziening Kempengemeenten |
|
Onbeperkt |
17 |
Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie |
Wkpb |
College |
2.2.6. frontoffice medewerker gemeente Cranendonck |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorzien ing Kempengemeenten |
Onbeperkt |
18 |
Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen gemeentelijke publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
Wkpb |
College |
2.2.6. frontoffice medewerker gemeente Cranendonck |
behandelend ambtenaar Samenwerking Vastgoedinformatievoorzien ing Kempengemeenten |
Onbeperkt |
19 |
Afhandelen KLIC-Meldingen |
WION |
College |
medewerkers Van den Berg Infrastructuren |
|
Onbeperkt |
20 |
Bevoegdheden op het gebiedvan Werk & Inkomen zoals neergelegd in de overzichten A en B ten bevoeve van Samenwerkingsverband Werk & Inkomen |
diverse |
College |
medewerkers intergemeentelijk samenwerkingsverband |
|
Onbeperkt |
21 |
Vertegenwoordiging gemeente in juridische procedures |
Gemeente wet |
College, Burgemeester |
Directeur Hekkelman Advocaten & Notarissen NV |
medewerkers Hekkelman Advocaten & Notarissen NV |
Voor de duur van hetraamcontract juridische dienstverlening |
21 |
Bevoegdheden als neergelegd in dit register onder het tabblad onderteuning, die zijn overgegaan dan wel in de toekomst zullen overgaan naar de uitvoeringsorganisatie GRS-A2, behoudens andere beslissing van het bevoegd orgaan |
diverse |
College, burgemeester |
Bestuur GRS-A2 |
medewerkers GRS-A2 |
Conform mandaatregister GRS-A2 |
FUNCTIECODES
Functienaam HR21 |
Functiecode |
Gemeentesecretaris / Algemeen directeur |
N02.01.02 |
Directeur II |
N02.01.04 |
Adviseur II |
N03.01.04 |
Adviseur III |
N03.01.06 |
Manager I |
N02.06.02 |
Medewerker ontwikkeling II |
N03.02.04 |
Medewerker ontwikkeling IV |
N03.02.08 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker ontwikkeling II |
N03.02.04 |
Medewerker ontwikkeling II |
N03.02.04 |
Medewerker ontwikkeling IV |
N03.02.08 |
Medewerker beleidsuitvoering III |
N03.03.06 |
Manager I |
N02.06.02 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker publiek I |
N06.01.02 |
Medewerker bedrijfsvoering II |
N05.04.04 |
Medewerker bedrijfsvoering III |
N05.04.06 |
Medewerker publiek II |
N06.01.04 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker beleidsuitvoering III |
N03.03.06 |
Medewerker beleidsuitvoering III |
N03.03.06 |
Medewerker publiek I |
N06.01.02 |
Medewerker publiek II |
N06.01.04 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker beleidsuitvoering III |
N03.03.06 |
Medewerker bedrijfsvoering III |
N05.04.06 |
Manager I |
N02.06.02 |
Medewerker bedrijfsvoering IV |
N05.04.08 |
Medewerker beleidsuitvoering II |
N03.03.04 |
Medewerker handhaving II |
N03.04.04 |
Operationeel leidinggevende III |
N02.05.06 |
Medewerker bedrijfsvoering III |
N05.04.06 |
Medewerker bedrijfsvoering IV |
N05.04.08 |
Medewerker educatie IV |
N06.02.08 |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III |
N04.01.06 |
Medewerker beleidsuitvoering I |
N03.03.02 |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III |
N04.01.06 |
Medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
N04.01.08 |
is gesplitst in 3 functies, namelijk: Medewerker toezicht IV (N04.02.08), Medewerkerbeleidsuitvoering III (N03.03.06), Medewerker ontwerp & voorbereiding V ( N04.01.10) |
|
Medewerker toezicht V |
N04.02.10 |
Medewerker beleidsuitvoering III |
N03.03.06 |
Medewerker toezicht IV |
N04.02.08 |
Medewerker technische uitvoering III |
N04.03.06 |
Medewerker ontwikkeling IV |
N03.02.08 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl