Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR692655
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR692655/1
Beleidsregels inzake het intern klachtrecht
Geldend van 22-02-2023 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels inzake het intern klachtrechtDe gemeenteraad van Boekel;
burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel;
de burgemeester;
ieder voor zover het zijn of haar bevoegdheden betreft;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 6 april 2004;
gelet op de verordening intern klachtrecht alsmede afdeling 3.6, artikel 4:81, hoofdstuk 9 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
B e s l u i t (-e n) :
tot het vaststellen van het onderstaande beleidsregels inzake het intern klachtrecht
Artikel 1 Klachtencoördinator
Als klachtencoördinator wordt aangewezen de gemeentesecretaris van Boekel die namens het bestuursorgaan de klachten afhandelt.
De klachtencoördinator wordt verantwoordelijk geacht voor de correcte afhandeling van de ingekomen klacht.
Artikel 2 Vervanging van de klachtencoördinator
Voor het geval dat klachten betrekking hebben op gedragingen van de gemeentesecretaris, treedt de burgemeester op als klachtencoördinator. Deze vervanging vindt ook plaats indien de gemeentesecretaris verhinderd is.
Artikel 3 Centraal meldpunt
Ter ondersteuning van de klachtencoördinator wordt de stafafdeling bestuursondersteuning (cluster ondersteuning) aangewezen als centraal meldpunt voor het indienen van mondelinge dan wel schriftelijke klachten. Het meldpunt vervult de taken zoals die in de verordening zijn vermeld.
Artikel 4 Ondermandaat
De klachtencoördinator kan zijn taken middels ondermandaat door anderen laten uitvoeren.
Artikel 5 Bekendmaking
Dit besluit treedt in werking op de dag ná de dag waarop het is bekendgemaakt.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van de gemeenteraad d.d. 19 mei 2004.
De griffier,
De voorzitter,
Aldus besloten in de vergadering van het college d.d 9 januari 2001.
De secretaris,
De burgemeester,
Aldus besloten door de burgemeester op 9 januari 2001.
H.G.M van de Vondervoort
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl