Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691920
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691920/1
Besluit tot aanwijzing en benoeming (ondersteunend) personeel voor de verkiezingen in Amersfoort
Geldend van 09-02-2023 t/m heden
Intitulé
Besluit tot aanwijzing en benoeming (ondersteunend) personeel voor de verkiezingen in AmersfoortHet College van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort,
Gelet op artikelen E 3, E 4, N 5 en Na 6 van de Kieswet,
Besluit het volgende:
- 1.
Alle ambtenaren in dienst van de gemeente Amersfoort zijn in beginsel bevoegd om als ondersteunend personeel voor de verkiezingen en de centrale stemopneming op te treden.
- 2.
De Afdelingsmanager Burgerzaken benoemt de andere personen, niet in dienst zijnde van de gemeente Amersfoort, die als ondersteunend personeel bij de verkiezingen en de centrale stemopneming worden ingezet.
- 3.
De Afdelingsmanager Burgerzaken wijst bij iedere verkiezing de ambtenaren en andere personen aan en bepaalt wie, waar, wanneer en in welke rol wordt ingezet als (reserve) ondersteunend personeel bij de stemming en de centrale stemopneming (CSO).
- 4.
De Afdelingsmanager Burgerzaken wijst de (plaatsvervangend) leden van de stembureaus aan en bepaalt in welke rol en in welk stembureau zij zitting zullen nemen. Dit kunnen zowel ambtenaren als ook andere personen, niet in dienst zijnde van de gemeente Amersfoort, zijn.
- 5.
De volgende functies zijn onverenigbaar met het lidmaatschap van een stembureau bij iedere verkiezing in deze gemeente:
- a.
Een (schaduw-)lid van de gemeenteraad van deze gemeente.
- b.
Een lid van het college van burgemeester en wethouders van deze gemeente.
- c.
Een lid van een commissie van deze gemeente.
- d.
Een lid van provinciale staten of gedeputeerde staten van de provincie waarbinnen deze gemeente valt.
- a.
Ondertekening
Amersfoort, 31 januari 2023
Burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort,
Burgemeester
Gemeentesecretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl