Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691663
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691663/1
Regeling Werktijden Gemeente Kaag en Braassem
Geldend van 31-01-2023 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2023
Intitulé
Regeling Werktijden Gemeente Kaag en BraassemMet het van kracht worden van het cao-akkoord over de harmonisatie van lokale verlofvormen per 1 januari 2023, vervallen de lokale feestdagen ‘Goede Vrijdag’ en ‘Bevrijdingsdag (5 mei). De Regeling Werktijden gemeente Kaag en Braassem wordt als gevolg daarvan gewijzigd. Artikel 1 sub e vervalt. De tekst van dit artikel luidt: Lagere arbeidsduur: De gemeente Kaag en Braassem heeft twee lokale vrije dagen aangewezen, te weten Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag (5 mei).
Besluit: Artikel 1 sub e van de Regeling Werktijden gemeente Kaag en Braassem te laten vervallen met ingang van 1 januari 2023
Hoofdstuk I Algemene bepalingen
Artikel 1 Begripsbepalingen
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
brugdag: De dag tussen een officiële, of bij de gemeente gehanteerde feestdag en een erop volgende of er aan voorafgaand weekeinde, waarop niet wordt gewerkt;
- b.
flexibele werktijden: Aanvang en eindtijden alsmede de duur van het aantal te werken uren op een dag liggen niet vast, er geldt een maximum aantal uren per dag;
- c.
werknemer: de werknemer als bedoeld in artikel 1.1 van de Cao Gemeenten;
- d.
servicetijd: Tijd waarin een onderdeel van een afdeling bezet moet zijn voor serviceverlening aan het publiek en instellingen en/of contact met andere afdelingen;
Hoofdstuk II Werktijden
Artikel 2 Beschikbaarheid werkruimte(n) voor werknemer die valt onder de standaard regeling.
De werknemer kan zijn werkzaamheden in het gemeentehuis of op het kantoorgebouw “Veenderveld” verrichten:
- •
op maandag en woensdag tussen 7:30 uur en 20:30 uur,
- •
op dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 7:30 uur en 19:30 uur,
tenzij met inachtneming van de feitelijke arbeidsduur van de werknemer andere afspraken over werktijden zijn gemaakt, waarbij het dienstbelang van deze afspraak toestaat.
Artikel 3 Funties die vallen onder de bijzondere regeling voor de werktijden.
De bijzondere regeling als bedoeld in hoofdstuk 4, paragraaf 2 van de CAR-UWO is van toepassing op de functies:
- a.
Allround medewerker openbare ruimte;
- b.
Bomenspecialist
- c.
Elektrotechnisch medewerker
- d.
Beheerder milieustraat
- e.
Voorman
- f.
Assistent beheerder milieustraat
Artikel 4 Pauze voor werknemers
- 1.
De pauze bedraagt tenminste 30 minuten als op een werkdag meer dan 5,5 uur en maximaal 10,0 uur arbeid wordt verricht.
- 2.
Als de feitelijke arbeidsduur op een werkdag meer is dan 10 uur moet de totale duur van de pauze tenminste 45 minuten zijn, waarvan tenminste 30 minuten aaneengesloten.
Artikel 5 Servicetijden voor afdelingen/taakgebieden
De servicetijd is op:
- a.
maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur; en
- b.
woensdag van 8:30 uur tot 17:00 uur en van 18:30 uur tot 20:30 uur.
- c.
Zaterdag van 8:00 uur tot 12:30 uur
De servicetijd op woensdag tussen 18:30 uur en 20:30 uur en zaterdag van 9:00 uur tot 11:00 uur geldt voor de medewerker van de afdeling of afdelingonderdelen waarvoor door hhet college is bepaald dat de dienstverlening op de genoemde tijden en dagen moet worden verleend.
Artikel 6 Einde werktijd op bijzondere dagen
Op 5, 24 en 31 december eindigt de servicetijd om 16:00 uur.
Artikel 7 Roosterwijziging i.v.m. weersomstandigheden voor werknemers
- 1.
De werktijden waarop een werknemer werkzaamheden moet verrichten worden tijdelijk aangepast als sprake is van weersomstandigheden die op grond van de arbo-regelgeving niet toelaten dat wordt gewerkt zonder dat daartoe gerichte maatregelen, anders dan met betrekking tot de werktijden, worden genomen.
- 2.
Bovengenoemde constateringen ten aanzien van het begin en einde van het aangepaste rooster zullen plaatsvinden door afdelingsmanagers onder verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris en worden gemeld aan P&O en de ondernemingsraad.
Artikel 8 Aanwijzen brugdagen
Burgemeester en wethouders wijzen - nadat met de Ondernemingsraad overeenstemming is bereikt - voor het kalenderjaar maximaal 3 "brugdagen" aan.
Hoofdstuk III Slotbepalingen
Artikel 9 Inwerktreding
- 1.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de eerste dag volgend op de datum van publicatie.
- 2.
De “Regeling werktijden en Verlof van de gemeente Alkemade” en de bepalingen inzake werktijden van de gemeente Jacobswoude worden op gelijke datum als bedoeld in artikel 1 ingetrokken.
Slotbepaling
Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Regeling Werktijden gemeente Kaag en Braassem’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl