Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691377
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR691377/1
Vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente Renkum
Geldend van 23-01-2023 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 19-05-2022
Intitulé
Vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente RenkumHet college van burgemeester en wethouders van Gemeente Renkum;
gelet op:
artikel 77, lid 1 van de Gemeentewet;
overwegende:
dat het vanwege de continuïteit in de besluitvorming wenselijk is de onderlinge vervanging en waarneming van de burgemeester en wethouders bij afwezigheid te regelen;
besluit vast te stellen het volgende ‘Vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente Renkum’
Artikel 1. Waarneming ambt burgemeester
Bij verhindering of afwezigheid wordt van de burgemeester wordt haar ambt, met uitzondering van het voorzitterschap van de raad, waargenomen door de andere collegeleden in de volgende volgorde:
- •
1e waarnemer: wethouder Daniëlle van Bentem (1e locoburgemeester).
- •
2e waarnemer: wethouder Joa Maouche (2e locoburgemeester).
- •
3e waarnemer: wethouder Marinka Mulder (3e locoburgemeester).
Artikel 2. Waarneming portefeuilles collegeleden
- 1.
Bij verhindering of afwezigheid van burgemeester Agnes Schaap worden haar portefeuilles als volgt waargenomen:
- •
Door wethouder Daniëlle van Bentem: Internationale betrekkingen & regionale samenwerking en Renkum 100 jaar.
- •
Door wethouder Joa Maouche: Veiligheid (inclusief evenementen, BOA’s, politie & brandweer), Vreemdelingen (inclusief vluchtelingen & asielzoekers) – met uitzondering van de zelfstandige wettelijke taken die aan de burgemeester toekomen – en Huis van de gemeente (tot en met besluitvorming). Voor wat betreft de waarneming voor de zelfstandige taken van de burgemeester geldt de vervanging zoals genoemd in artikel 1 van deze regeling.
- •
Door wethouder Marinka Mulder: Personeel & organisatie, Communicatie & representatie, Publieke dienstverlening, Algemene juridische zaken, Kabinet en Bestuurskracht.
- •
- 2.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Daniëlle van Bentem worden haar portefeuilles als volgt waargenomen:
- •
Door burgemeester Agnes Schaap: Cultuur en kunst, recreatie & toerisme (inclusief Airborne & monumenten) en Economie.
- •
Door wethouder Joa Maouche: Ruimtelijke ontwikkeling (inclusief grondexploitatie) en Wonen (inclusief volkshuisvesting).
- •
Door wethouder Marinka Mulder: Mobiliteit & verkeer (inclusief openbaar vervoer) en Doorwerth Centrum (deel centrumontwikkeling).
- •
- 3.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Joa Maouche worden zijn portefeuilles als volgt waargenomen:
- •
Door burgemeester Agnes Schaap: Vergunningverlening, toezicht & handhaving (inclusief rechtsbescherming) en Huis van de gemeente (na besluitvorming).
- •
Door wethouder Daniëlle van Bentem: Duurzaamheid, klimaat & energie, Landschap, natuur & milieu (inclusief landbouw, landgoederen, bosbeheer & dierenwelzijn), Implementatie omgevingswet, Procesverbetering ruimtelijk domein, De Hes en Klingelbeekseweg.
- •
Door wethouder Marinka Mulder: Werk & inkomen (inclusief participatie & inburgering), Beheer openbare ruimte en Dorpsgericht werken (zeggenschap, participatie in RO-processen en houding).
- •
- 4.
Bij verhindering of afwezigheid van wethouder Marinka Mulder worden haar portefeuilles als volgt waargenomen:
- •
Door burgemeester Agnes Schaap: Bedrijfsvoering en Strategisch personeelsbeleid.
- •
Door wethouder Daniëlle van Bentem: Financiën, Gemeentelijk vastgoed, Doorwerth Centrum (deel onderwijs & ontmoeting) en Spoorwegonderdoorgang Wolfheze.
- •
Door wethouder Joa Maouche: Zorg & Welzijn (inclusief jeugd, mantelzorg & vrijwilligers), Onderwijs (inclusief kinderopvang & bibliotheek), Zorg- & leerlingenvervoer en Sport & bewegen.
- •
Artikel 3. Slotbepalingen
- 1.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag van bekendmaking en werkt terug tot 19 mei 2022.
- 2.
Dit besluit wordt aangehaald als: Vervangingsregeling collegeleden van de Gemeente Renkum.
Ondertekening
Aldus besloten op 10 januari 2023 te Oosterbeek.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris,
P.U.L.M Coesmans
de burgemeester,
A.M.J. Schaap
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl