Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR690535
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR690535/1
Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug tot vaststelling van de aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer van Utrechtse Heuvelrug, 2022
Geldend van 03-01-2023 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug tot vaststelling van de aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer van Utrechtse Heuvelrug, 2022Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug;
In de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;
Gelet op de artikelen 31 en 32, derde lid, van de Archiefwet 1995.
besluit:
- 1.
het besluit van ons college van 18 februari 2020 tot het aanwijzen als gemeentearchivaris van mw. drs. M.A. van der Eerden-Vonk in te trekken;
- 2.
als gemeentearchivaris van de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan te wijzen de directeur-archivaris van de gemeenschappelijke regeling Regionaal Archief Zuid-Utrecht (RAZU) te Wijk bij Duurstede;
- 3.
als archiefbewaarplaats aan te wijzen de archiefbewaarplaats gelegen aan de Karel de Grotestraat 30 te Wijk bij Duurstede;
- 4.
dat dit besluit in werking treedt op de dag na de bekendmaking in het gemeenteblad en terug werkt tot en met 1 januari 2020.
- 5.
dat dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluiten informatiebeheer gemeente Utrechtse Heuvelrug 2022.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug d.d. 15-11-2022,
Burgemeester,
G.F. Naafs
Secretaris,
mw. M.J.T.H. Havekes
Toelichting
In artikel 30, eerste lid, van de Archiefwet 1995 (hierna: Archiefwet) is de zorgplicht voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen bij burgemeester en wethouders (zorgdrager) gelegd.
Dit besluit betreft een aantal besluiten die burgemeester en wethouders moeten nemen om aan hun zorgtaak op grond van de Archiefwet te voldoen.
Onderdeel 2 betreft de aanwijzing van de gemeentearchivaris overeenkomstig artikel 32, derde lid, van de Archiefwet. In het eerste lid van artikel 32 van de Archiefwet is bepaald dat de gemeentelijke archiefbewaarplaats wordt beheerd door een gemeentearchivaris, die in het bezit dient te zijn van een diploma archivistiek.
Onderdeel 3 betreft een uitwerking van de bevoegdheid van burgemeester en wethouders om een gemeentelijke archiefbewaarplaats aan te wijzen (artikel 31 Archiefwet).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl