Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR688034
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR688034/1
Ondermandaatbesluit gemeentelijke belastingen
Geldend van 01-01-2023 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit gemeentelijke belastingenDe Gemeentesecretaris-algemeen directeur van de gemeente Gouda;
Overwegende dat:
de directeur van de Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (hierna BSGR) op 9 december 2022 heeft besloten de Gemeentesecretaris-algemeen directeur mandaat te verlenen voor het uitoefenen van bevoegdheden ten aanzien van het opleggen, en innen van bepaalde belastingaanslagen en voor het uitvoeren van controles in het kader van bepaalde gemeentelijke belastingen;
in dat besluit is opgenomen dat de Gemeentesecretaris-algemeen directeur ondermandaat kan verlenen:
Besluit:
- 1.
Onder de volgende begrippen wordt verstaan:
- a.
Aanslagoplegging: het door middel van een belastingaanslag schriftelijk kenbaar maken van het verschuldigde bedrag waaronder begrepen het door middel van een mondelinge of schriftelijke kennisgeving bekendmaken van het verschuldigde bedrag;
- b.
Gewone invordering: alle bevoegdheden rond het innen van belastinggelden tot de dwanginvordering
- a.
- 2.
Aan de functionarissen in de onderstaande tabel ondermandaat te verlenen de volgende handelingen te verrichten.
Functionaris
Belastingsoort
Omschrijving Handeling
Legesverordening
Afdelingshoofd Services én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1; hoofdstukken 1,2,3,4,5,7,13,14 en 16.3, 18.3, 18.26, 18,27, 18.28, 18.30 en 18.32
Aanslagoplegging
Gewone invordering
Afdelingshoofd Financiën én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1, hoofdstuk 18.20
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd Financiën én door deze aan te wijzen medewerkers
Alle in de Legesverordening vastgestelde leges, met uitzondering van Titel 1, de hoofdstukken 1,2,3,4,5,7,13,14 en 16.3,18.3, 18.26,18.27,18.28, 18.30 en 18.32
Gewone invordering
Afdelingshoofd veiligheid en wijken én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1, de hoofdstukken; 16.1, 16.2, 18.10, 18.11, 18.12, 18.14, 18.15, 18.16, 18.24, 18.25, 18.26 en 18.32
Titel 2, de hoofdstukken 9.1, 9.3.1. en 9.3.3.
Titel 3 de hoofdstukken: 1,2,3,4,5,6,
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd CJA én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1; hoofdstuk 18.31
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd BOR, CJA, Financiën, Services, Veiligheid & Wijken én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1; hoofdstuk 18.32
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd BOR én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 2; 9.2.
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd RBA én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de Legesverordening vastgestelde leges van Titel 2, met uitzondering van de hoofdstukken: 9.1, 9.2, 9.3.1 en 9.3.3.
Aanslagoplegging
Havengelden
Afdelingshoofd Stadstoezicht
Én door deze aan te wijzen medewerkers
De in de verordening Havengelden en de in de tarieventabel onder A aangewezen tarieven
Aanslagoplegging
Gewone invordering
Marktgelden
Afdelingshoofd Stadstoezicht én de door deze aan te wijzen medewerkers
De onder sub A van het eerste lid artikel 4 van de verordening Marktgelden genoemde marktgelden (vaste standplaats)
Aanslagoplegging
Afdelingshoofd Financiën én de door deze aan te wijzen medewerkers
De onder sub A van het eerste lid artikel 4 van de verordening Marktgelden genoemde marktgelden (vaste standplaats)
Gewone invordering
Afdelingshoofd Stadstoezicht én de door deze aan te wijzen medewerkers
De onder sub B van het eerste lid artikel 4 van de verordening Marktgelden genoemde marktgelden (dagplaats)
Aanslagoplegging
Gewone invordering
Precario
Afdelingshoofd Stadstoezicht én de door deze aan te wijzen medewerkers
De in de verordening Precariobelasting en de tarieventabel daarbij, voor structurele belastbare feiten, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de tarieventabel:
2, 3.01, 4,5.02, 5.03, 5.04,6,7,8 en 9
Aanslagoplegging, waaronder begrepen de controle van belastbare feiten
Afdelingshoofd Financiën én de door deze aan te wijzen medewerkers
De in de verordening Precariobelasting en de tarieventabel daarbij, voor structurele belastbare feiten, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de tarieventabel:
2, 3.01, 4, 5.02, 5.03, 5.04, 6, 7, 8 en 9
Gewone invordering
Afdelingshoofd Stadstoezicht én de door deze aan te wijzen medewerkers
De in de verordening Precariobelasting en de tarieventabel daarbij, voor incidentele belastbare feiten, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de tarieventabel:
1, 3.02, 3.03, 5.01, 11, 12 en 13
Aanslagoplegging, waaronder begrepen de controle van belastbare feiten
Gewone invordering
- 3.
Aan de directeur van het Streekarchief wordt ondergemandateerd:
De bevoegdheid tot aanslagoplegging en de gewone invordering van leges zoals genoemd in titel 1 hoofdstuk 7 van de legestarieventabel behorende bij de legesverordening
- 4.
Aan de directeur van Woonpartners Midden-Holland én de door deze aan te wijzen medewerkers, wordt ondergemandateerd:
De bevoegdheid tot aanslagoplegging en de gewone invordering van leges zoals genoemd in titel 1 hoofdstuk 11 van de legestarieventabel behorende bij de legesverordening
- 5.
Aan de directeur van Mozaiek wonen én de door deze aan te wijzen medewerkers, wordt ondergemandateerd:
De bevoegdheid tot aanslagoplegging en de gewone invordering van leges zoals genoemd in titel 1 hoofdstuk 11 van de legestarieventabel behorende bij de legesverordening
- 6.
Aan de directeur van Cyclus N.V. én de door deze aan te wijzen medewerkers, wordt ondergemandateerd:
De bevoegdheid tot aanslagoplegging en de gewone invordering van de afvalstoffenheffing zoals genoemd in het vijfde lid van artikel 5 van de verordening Reinigingsheffingen
- 7.
Het ondermandaat gemeentesecretaris aan afdelingshoofd van 20 juli 2022 in te trekken.
Dit besluit treedt in werking met ingang 1 januari 2023, met dien verstande dat het ondermandaatbesluit van 20 juli 2022 van toepassing blijft op belastbare feiten die zich voor 1 januari 2023 hebben voorgedaan.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 14 december 2022
De Gemeentesecretaris-algemeen directeur van de gemeente Gouda
De heer drs. R.C. Bakker
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl