Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR686120
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR686120/2
Vervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur gemeente Weert
Geldend van 24-03-2023 t/m 18-01-2024
Intitulé
Vervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur gemeente WeertHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Weert;
overwegende dat het college van burgemeester en wethouders op grond van artikel 8 lid 9 Organisatiebesluit gemeente Weert 2019 de vervanging regelt van de gemeentesecretaris;
overwegende dat het college van burgemeester en wethouders op grond van artikel 12 lid 3 Organisatiebesluit gemeente Weert 2019 een of meer ambtenaren aanwijst als vervanger van de gemeentesecretaris;
overwegende dat de loco-secretaris de gemeentesecretaris op grond van artikel 8 lid 10 en artikel 12 lid 3 Organisatiebesluit gemeente Weert 2019 bij diens afwezigheid volledig vervangt;
overwegende dat de heer C.J.W.M. Joosten bij collegebesluit van 26 juni 2018 (DJ-499826) is aangewezen als tweede loco-secretaris;
besluit vast te stellen:
de Vervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur gemeenteWeert
Artikel 1 Aanwijzing plaatsvervangende gemeentesecretaris / algemeen directeur
Vervanging van de gemeentesecretaris, zowel voor wat betreft zijn hoedanigheid en bevoegdheden als gemeentesecretaris als in die van algemeen directeur, vindt plaats in de hierna genoemde volgorde:
- •
1e vervanger: de heer C.J.W.M. Joosten, in zijn hoedanigheid van concerndirecteur, aandachtsgebied sociaal domein; indien deze afwezig is,
- •
2e vervanger: de heer H.M.J. van den Berg, in zijn hoedanigheid van concerndirecteur, aandachtsgebied ruimtelijk domein; indien deze afwezig is,
- •
3e vervanger: mevrouw G.G.M.F.T. Stroux, in haar hoedanigheid van afdelingshoofd Concernstaf.
Artikel 2 Bevoegdheden en beperkingen
-
1. De plaatsvervanger vervangt de gemeentesecretaris / algemeen directeur bij diens afwezigheid volledig. Hij is om die reden bevoegd alle taken en verantwoordelijkheden van de gemeentesecretaris / algemeen directeur uit te oefenen, voor zover noodzakelijk voor een deugdelijke vervanging.
-
2. De gemeentesecretaris / algemeen directeur kan beperkingen stellen aan de uitoefening van diens taken en verantwoordelijkheden door de plaatsvervanger, dan wel door een specifieke plaatsvervanger.
-
3. De beperkingen als bedoeld in het vorige lid worden schriftelijk vastgelegd.
Artikel 3 Slotbepalingen
-
1. Deze regeling wordt aangehaald als “Vervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur gemeente Weert 2022”.
-
2. Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de bekendmaking.
-
3. Deze regeling treedt in de plaats van het collegebesluit van 26 juni 2018, met aanduiding DJ-499826 ('Aanwijzen 1e en 2e loco secretaris'). De genoemde regeling uit 2018 wordt met de inwerkingtreding van deze regeling ingetrokken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Weert van 6 december 2022,
secretaris,
A.M.A. Vrijenhoek
de burgemeester,
mr. R.J.H. Vlecken
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl