Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR685775
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR685775/1
Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2020
Geldend van 14-12-2022 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2020De raad van Hoeksche Waard
gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 26 oktober 2020;
gelet op de artikelen 107 tot en met 107e van de Gemeentewet en de Ambtenarenwet 2017;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
ORGANISATIEVERORDENING VAN DE GRIFFIE HOEKSCHE WAARD 2020
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
griffier: de op grond van artikel 107 van de Gemeentewet door de raad aangewezen functionaris of diens plaatsvervangers;
griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit de griffier en de overige werknemers van de griffie;
werkgeverscommissie: de door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde bestuurscommissie
PIJOFACH: Personeel, Informatievoorziening, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Administratieve organisatie, Communicatie en Huisvesting"
Artikel 2 Aansturing griffier
-
1. De werkgeverscommissie is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier.
-
2. De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie een instructie voor de griffier vast, zoals bedoeld in artikel 107a, tweede lid van de Gemeentewet.
-
3. De griffier handelt naar zijn instructie.
-
4. De griffier legt verantwoording af aan de werkgeverscommissie over het functioneren van de griffie.
Artikel 3 Financiën
Het budget van het bestuursorgaan raad en de griffie maakt onderdeel uit van de programmabegroting, programma O, Bestuur en Ondersteuning, taakveld O.l Bestuur. De raad wijst de verantwoordelijkheid van de realisatie van dit taakveld toe aan de griffier voor zover het de raad en zijn ondersteuning aangaat.
Artikel 4 Beheer
De griffier kan afspraken over dienstverlening maken met het college of de gemeentesecretaris voor het gebruik van binnen de gemeentelijke organisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van PIJOFACH.
Artikel 5 Medezeggenschap
-
1. De gemeente is werkgever voor alle werknemers van de gemeentelijke organisatie.
-
2. De ondernemingsraad behartigt hun belangen.
-
3. De gemeentesecretaris is bestuurder in de zin van de WOR.
-
4. Onderwerpen die specifiek en alleen de griffie aangaan, bespreekt de WOR-bestuurder met de griffier voordat die ter instemming of advies worden voorgelegd.
Artikel 6 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de werkgeverscommissie in overleg met de griffier.
Artikel 7 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze verordening treedt in werking op de dag volgende op die van haar bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2020. Zij wordt aangehaald als 'Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2020'.
-
2. Per 1 januari 2020 wordt de Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2019, vastgesteld door de raad van de gemeente Hoeksche Waard op 8 januari 2019, ingetrokken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van Hoeksche Waard gehouden op 10 november 2020.
De griffier
G. de Schipper-Tinga
de voorzitter
A.P.J. van Hemmen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl