Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR684705
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR684705/1
Uitvoeringsbesluit Organisatie 2022
Geldend van 30-11-2022 t/m 01-05-2023 met terugwerkende kracht vanaf 01-09-2022
Intitulé
Uitvoeringsbesluit Organisatie 2022Het Directieteam;
Gelet op artikel 7 lid 3 van het Organisatiebesluit Smallingerland 2022 bevoegd is de bijlage te wijzigingen voor de instelling, taken en opgaven van Teams;
Overwegende,
- -
dat op 8 april 2020 de eerste wijziging Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019 behorende bij het Organisatiebesluit Smallingerland 2022 is vastgesteld;
- -
het uitvoeringsbesluit een aantal optimaliseringsaanpassingen nodig heeft omdat het DT op 25 mei 2022 tot een wijziging van het aantal teams heeft besloten.
Gelezen het voorstel aan het Directieteam d.d. 2 november 2022, zaaknummer 2022-044869;
BESLUIT:
Vast te stellen het Uitvoeringsbesluit Organisatie 2022 behorende bij het Organisatiebesluit Smallingerland 2022.
Artikel 1 Instelling Teams
De volgende organisatie eenheden genaamd Teams worden ingesteld:
- •
Sociaal geregeld
- •
Sociaal ondersteunend
- •
Samen leven
- •
Naar werk
- •
Naar inkomen
- •
Na(ar) school
- •
Concern
- •
Organisatie en communicatie
- •
Informatie en analyse
- •
Informatievoorziening en IT
- •
Financiën
- •
Programma's en projecten
- •
Klantcontact
- •
Vergunningen, Toezicht en Handhaving
- •
Ondernemen en ontwikkelen
- •
Omgeving
- •
Omgevingsbeheer Geregeld
- •
Omgevingsbeheer Wijken
- •
Omgevingsbeheer Schoon
- •
Omgevingsbeheer Specialisten
Artikel 2 Taken en opgaven van de Teams
Voor de Teams genoemd in artikel 1 worden de volgende taken en opgaven vastgesteld
Team |
Taken en opgaven |
Sociaal geregeld |
Werk, Participatie, Inkomen, armoedebestrijding, minimaregelingen, schuldhulpverlening, inburgering, WMO, jeugd, Carins, Caparis, SDF, contractmanagement. |
Sociaal ondersteunend |
Cliëntenadministratie voor Naar Werk, Naar Inkomen en Carins, Financiële administratie voor het sociaal domein, Uitvoeren van de sociaal juridische dienstverlening met aandachtsgebieden: verhaal & terugvordering, preventie & handhaving en bezwaar & beroep, Kwaliteitszorg & Business control. |
Samenleven |
Onderwijs, basisvaardigheden, onderwijshuisvesting, cultuur, monumenten, voorschoolse voorzieningen, sport, welzijn, wijk- en dorpscontacten, lokaal gezondheidsbeleid, mondiaal beleid, voor- en vroegschoolse educatie, spelen. |
Naar werk |
Begeleiden van uitkeringsgerechtigde werkzoekende inwoners naar werk of participatie. |
Naar inkomen |
Verstrekken en beheren van uitkeringen, inkomensvoorzieningen, uitvoering van de vroegsignalering van schulden en andere minimavoorzieningen. |
Na(ar) school |
Uitvoeren van taken op het gebied van leerlingenadministratie, leerplicht en het leerlingenvervoer voor Smallingerland. Voor de regiogemeenten in De Friese Wouden voeren we de taken op het gebied van mbo-leerplicht, voortijdig schoolverlaten, jongeren in een kwetsbare positie en de advisering rondom de school- en leerbaarheid van jongeren die een uitkering aanvragen. |
Concern |
Juridische advies, passende geschilbeslechting, behandeling klachten, bezwaren en beroepen, bemiddeling en mediation, coördinatie verzoeken openbaarheid en inzagerecht, openbare orde en veiligheid, informatieveiligheid, privacy, concerncontrol, verbijzonderde interne controle, ondersteuning team en keten, bestuurs- en directiesecretariaat, kabinetszaken, bestuurs- en directieondersteuning, inkoop en schade en verzekeringen. |
Organisatie en communicatie |
Personeelsbeleid, advies en personeels- en salarisadministratie, organisatieontwikkeling en kwaliteit, opleidingsbeleid, Ambtenaren- en arbeidsrecht, ziekteverzuim, Arbo. Interne en externe communicatie, woordvoering, profilering gemeente zoals promotie, marketing, websites, sociale media, Studio en grafische vormgeving |
Informatie en Analyse |
Datavisie, datastrategie, databeleid, procesanalyse, recordmanagement, zaakgericht werken, informatiebeheer centraal archief, kwaliteitsbeheer gemeentelijke basis- en kernregistraties, data-architectuur, datadistributie, business intelligence, data-analyse, datavisualisatie, geo-informatie en afhandeling van bezwaren en beroepen tegen de WOZ-waardering (bezwaar en beroep m.b.t. aanslag en kosten bij team Financiën). |
Informatievoorziening & IT |
I-strategie, Informatievoorziening, Informatie- en applicatiemanagement, ICT infrastructuur, ICT dienstverlening. |
Financiën |
Financiële administratie, financiële advisering, teamcontrol en financieel beleid. Beleid lokale belastingen. Het heffen en innen van lokale heffingen en belastingen. Het afhandelen van bezwaar en beroep tegen de aanslag en kosten (bezwaar en beroep m.b.t. WOZ-waardering bij team I&A). Het verlenen van kwijtschelding voor lokale heffingen en belastingen. |
Programma's en projecten |
Poule van organisatie-breed inzetbare project- en programmaleiders, aangevuld met thema-aanjagers zoals duurzaamheid, O3, omgevingsgericht werken en #Inbeweging. |
Klantcontact |
Het eerste klantcontact met de Mienskip via de verschillende Invoerkanalen (telefoon; balie; receptie; website; post; sociale media en chat.). Het registreren, behandelen en afhandelen van (eenvoudige) aanvragen via één van de invoerkanalen. Het aanvragen en leveren van producten voor burgerzaken. Facilitaire inkoop en dienstverlening (Bodes) en verkiezingen. |
Vergunningen, Toezicht en Handhaving |
Toezicht en handhaving publiek domein, toezicht fiscaal- en vergunningen parkeren, toezicht en handhaving omgevingsrecht, verlenen omgevingsvergunningen en –meldingen, vergunningverlening APV en bijzondere wetgeving waaronder evenementen en DHW. |
Ondernemen en ontwikkelen |
Beheer en onderhoud vastgoed en gemeentelijke eigendommen, accountmanagement, beleid economie, beleid volkshuisvesting, gebiedsontwikkeling, grondzaken, haven, recreatie en toerisme, ondernemersloket backoffice, ontwikkelen vliegveld. |
Omgeving |
Ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling, stedenbouw, natuur en landschap, verkeer, duurzaamheid, water, milieu. |
Omgevingsbeheer Geregeld |
Beleid, werkvoorbereiding, realisatie, toezicht en planmatig beheer openbare ruimte; groen, wegen, riolering, civiele kunstwerken, water, openbare verlichting en sportvelden. Beleid en administratie gemeentelijke begraafplaatsen. |
Omgevingsbeheer Wijken |
Wijkgericht werken, bermen, watergangen, zwerfafval, onderhoud en beheer speeltoestellen, beheer leefomgeving. |
Omgevingsbeheer Schoon |
Mechanisch vegen, onkruidbestrijding, kolkenzuigen, ecostations, afvalinzameling, schoonhouden riolering. |
Omgevingsbeheer |
Specialisten Onderhoud straten, ongediertebestrijding, parkeergarage, brug- en pontbediening, vervoer college, timmer werkzaamheden, gladheid bestrijding, technisch onderhoud, beheer sportvelden, beheer gemalen, verzorging bomen, beheer begraafplaatsen, beheer vliegveld, inrichting locaties bij verkiezingen. |
Artikel 3 Inwerkingtreding en Citeertitel
-
1. Dit besluit kan worden aangehaald als "Uitvoeringsbesluit Organisatie 2022".
-
2. Dit Uitvoeringsbesluit is de bijlage als bedoeld in artikel 7 lid 3 van het Organisatiebesluit Smallingerland 2022.
-
3. Het Uitvoeringsbesluit Organisatie 2022 treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 september 2022.
-
4. Het Uitvoeringsbesluit Organisatie 2019 en alle daarbij behorende wijzigingen worden per 1 september 2022 ingetrokken.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van het DT op 2 november 2022,
namens het college van burgemeester en wethouders,
het directieteam:
Secretaris/Algemeen directeur,
Siebren van der Berg
Directeur,
Koen Eekma
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl